Guest rainer

Tulostusongelma

7 viestiä aiheessa

Mulla oli win xp ja sp1:nen. Tulostimena on HP 4180 ja siihen olen määritellyt, että tulostus on pikavedos mustavalkoisena ja homma on toiminut.

Sitten asensin xp:hen  sp3:sen ja IE 7:n. Nyt kun tulostan, niin kaikki tulee parhaalla laadulla eli kirjoitin ei tottele minun määrityksiäni.

Mikähän tässä nyt mättää? Halaisin edelleen tulostukset pikavedoksena, mutta mitä voisin tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuostapa tulikin mieleeni, että hemmetin kapitalismi. Kohta mistään ei saa enää tietokonetta, jossa olisi mukana vanha rinnakkaisliitäntä. Minulla on 1990-luvulla hankittu LaserJet 5-tulostin edelleen loistavassa toimintakunnossa (muuta sille ei ole tarvinnut tehdä kuin paperia ja mustekasettia vaihtaa sekä puhdistaa pari kertaa), mutta jos hankin uuden tietokoneen, en saa sitä kytkettyä, koska siinä ei ole USB-liitäntää. Toivottavasti jostain löytyy edes adapteri, sillä en haluaisi ostaa uutta tulostinta. Niitä ei ole rakennettu kestämään vaan särkymään tietyn ajan jälkeen, jotta asiakkaat joutuisivat jälleen ostamaan uuden ja jotta kasvihuoneilmiö etenisi ripeämmin. Ja tietenkin se M$ jättää myös näiden vanhempien laitteiden ajurit pois uudemmista käyttiksistään sitä mukaa. Toivottavasti edes laitteen mukana tulleen saa asennetuksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy asentaa tuo kirjoitin uudelleen kunhan tässä ehtii.

Joo ja esim. HP, niin eihän se myy kirjoittimia vaan mustekasetteja, jotka ovat tosi arvokkaita. Uudessa kirjoittimessa on sellainen asennuskasetti, missä on varsin vähän mustetta eli sekä musta- että värikasetti on uusittava varsin pian. Mullakin alkoi musta väri loppumaan ja uudet HP:n väri- ja mustakasetit olisivat maksaneet lähes 40 euroa. Uuden HP:n kirjoittimen sai 29 eurolla, no mää ostin kirjoittimen. Onhan se uskomatonta tavaran tuhlaamista, kun kasetin loppumisen takia ostaa uuden kirjoittimen. Jotta mun syntilista ei olis kovin suuri, niin kävin Byrodata-liikkestä ostamassa ison uudelleen täytettävän mustan kasetin, hinta 14,90, ja sen voi täyttää irtomusteella 3-4 kertaa ja sitten joutuu ostamaan uuden kasetin, kun kirjoituspäät eivät kestä pitempään. No nyt taas voi tulostella huoletta.

Onhan se tuo HP:n business aika härskiä, mutta niin kai ne toimivat muutkin kirjoittimien valmistajat.

Luin jostain, että EU:lla on direktiivi, että kaikkien kasettien tulee olla uudelleen täytettäviä, mutta ehkä tuota ei valvo kukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuostapa tulikin mieleeni, että hemmetin kapitalismi. Kohta mistään ei saa enää tietokonetta, jossa olisi mukana vanha rinnakkaisliitäntä.

Onhan noita rinnakkaisporttikortteja, esim. tuolla ja tuossa toinen ....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään