Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Eikös toi ole se Alavuden hyppykone? Vai jäikö se sittenkään maahan? Jotain rekisteröintiongelmiahan sen kanssa muistaakseni oli... Elokuun lopussa se on kuitenkin vielä maassamme ollut... Kyllä se maassa on, kirjaimellisesti. Pitelee talvea omassa hallissaan. Aktiivikäytössä koko loppukauden. N tunnuksen alla odottelee OH tunnus, kunnes EASA suo. Sama vehjes http://www.jetphotos.net/showphotos.php?regsearch=N9312E&view=true Vaasan 182 http://www.airliners.net/photo/Untitled/Cessna%20182H/1124872/L/ Räyskälän 206 http://www1.airliners.net/search/photo.search?regsearch=OH-CWW&distinct_entry=true Mitäs tästä ketjusta enää puuttuu, pari tulon päällä olevaa hissiä, eikö? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Mitäs tästä ketjusta enää puuttuu, pari tulon päällä olevaa hissiä, eikö? Joo, ainakin eräs turbiininokkainen X-kilpinen. Niin ja SLK:n Caravaani, joka tietty on myös tulossa, mutta sitähän ei vielä tässä vaiheessa voida laskea... Satutko AKu sinä tietämään tuosta UDZ:sta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Puuttuvia? SLK:lla oli aikaisemmin joku Cessna ja 2 x Pilatus Porter. Olisiko OH-LCH:sta hypätty? Ja satunnaisia tilapäisiä koneita löytyy taatusti. Minullakin oli 90-luvulla jo OH-BFO:sta ovi irroitettu ja 3 hyppääjää odotti pääsyä kyytiin, mutta liian matala pilvikorkeus esti sen keikan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Puuttuvia? Puuttuvia nykyisistä hyppykoneista taidettiin tarkoittaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Puuttuvia nykyisistä hyppykoneista taidettiin tarkoittaa Nimenomaan, tarkoitin aktiivisia. Ennen käytössä olleita tulee toistakymmentä mieleen suoralta kädeltä Mikko; aiempaan kysymykseesi, ei tietoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Eihän tuosta keltaisesta ole vielä hypätty.. Taisi olla ensimmäinen selkeästi tunnustettava kuva ko laitteesta voorumilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Mites se Blanic? Jotenkin näin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Kauniita ne on kun kaukaa katsoo . Kuopiolaisten konetta kestää varmaan kehua läheltäkin. OH-CWW ei ole vielä esiintynyt kuvissa, omat aika heikkolaatuisia ja toiset ei ole itse ottamia. Turkulaisilla näkyy olevan joku viehtymys sini-sini-valkoiseen väritykseen niin aikaisemmassa kuin nykyisesssä kalustossa. Olikohan sulla se ykis iltavaloissa mun ottama WW:n kuva?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Olikohan sulla se ykis iltavaloissa mun ottama WW:n kuva?? Tämä lienee lupa laittaa Matin ottama kuva 206 CWW:stä esille: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Mikä tuo muuten on tuo pahkura konepellityksen alapuolella joissakin 206:issa (esim. juuri tuossa tuplawiskissä)? Onko siellä alla moottorissa jotain noin ulkonevaa, vai onko se vain muinaisjäänne 210:n sisäänvedettävistä telineistä? EDIT: jos tuolla WW:llä lentää jäätäviin olosuhteisiin ja siipiin kertyy kiinteää vettä, onko se silloin (tupla)whisky on the rocks? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 CIR:stäkin on hypätty, vähäisessä määrin. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Mikäs kohtalo tuolla OH-CCA:lla on ollut? Onko edelleen samassa kondiksessa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Mikäs kohtalo tuolla OH-CCA:lla on ollut? Miinalle meinasi käydä ns. ohraisesti. Tosin edellytykset oli paljon pahempaankin... http://www.onnettomuustutkinta.fi/11498.htm Onko edelleen samassa kondiksessa? Lienee vieläkin pienemmissä osissa nykyään jossain autotallissa tjsp. Saa sitten nähdä, tuleeko siitä vielä kalu... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Terve Keke ja kumppanit! Arkistoni pengoin, ja ei sieltä montaa julkaisukelpoista kuvaa löytynyt Tässä Kuopion hissi sateenkaarella höystettynä: [ attachment removed / expired ] Ville Moi Ville! Itselläni just vastaavia viimekesän Naarajärven kesäriehasta. Tymä esti tehokkaasti tiimankeruun, eikä sateenkaari paljon lohduttanut. Mutta komee on kone.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Mikäs tuo pitkänokkainen "keltasirkku" Laukkasen Jounin kuvassa oikein on Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Seitsemänsataaheppainen komposiittikone noin kymmenelle hyppääjälle 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Moi Ville! Itselläni just vastaavia viimekesän Naarajärven kesäriehasta. Tymä esti tehokkaasti tiimankeruun, eikä sateenkaari paljon lohduttanut. Mutta komee on kone.... Tänä vuonna uusiksi Mutta, siis ilman tymää... Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Mikäs tuo pitkänokkainen "keltasirkku" Laukkasen Jounin kuvassa oikein on On kyllä hyvin pidetty salassa julkisuudelta tämä Comp Air 8, Jounin kuvakin lienee otettu kesällä? Koneesta lisää: http://www.aerocompinc.com/airplanes/CA8/index.htm Samaan aikaan toisaalla höpötetään mitä ihmeellisemmistä suunnitelmista ja jätkät toisaalla vaan tekee valmista ilman turhia jorinoita Respect- nappula olis nyt kovas käytös Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Wiski Wiski talvisessa Räyskälässä [ attachment removed / expired ] sekä kesäisessä Forssassa [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Osa kuvista on muistaakseni ollut täällä esillä aiemminkin, mutta laitetaan nyt kuitenkin. Itse olen kuvannut melko vähän hyppykoneita ihan puhtaasti lentokonespottaajamaisesti niitä dokumentoiden vaan mukaan on jonkin verran päätynyt toimintaa ja elämää muutenkin. Jatketaanko ketjua kuvilla hyppylentäjistä? 8) [ attachment removed / expired ] UDZ kuormaa kevättalvella jokunen vuosi sitten. [ attachment removed / expired ] CSU Utissa. Tästäkin on jo muutama vuosi. [ attachment removed / expired ] SIS Vesiksellä 2008. [ attachment removed / expired ] Santtu lähdössä hyppylennolle SIS:lla Vesivehmaan maisemissa kesällä 2008. (Terkkuja!) [ attachment removed / expired ] Elviira Jämillä muistaakseni silloin kun CBA oli poistunut käytöstä hieman aiemmin. [ attachment removed / expired ] SLK rullaa Hangossa Juhannuksena 2007. [ attachment removed / expired ] SLK edelleen Hangossa. [ attachment removed / expired ] Reippaat lentäjäpojat toteuttamassa rakkauden tekoja (ilmailua kohtaan). [ attachment removed / expired ] Foorumiltakin tuttu lentokapteeni tässä yrittää kaupitella vähän käytettyä lennokkia uteliaille turisteille. Menihän se lopulta kaupaksi.. 8) [ attachment removed / expired ] Maiju on lähdössä laina-ekkowiskillä hyppylennolle Turussa keväällä 2006. [ attachment removed / expired ] Kuva lähestymisen aikana hyppylennolta (EFTU, 2007, kone on CHU). [ attachment removed / expired ] CHU platalla syyskuussa 2003. Terkuin, Harri Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2009 Mikäs tuo pitkänokkainen "keltasirkku" Laukkasen Jounin kuvassa oikein on tarttus syksyllä muutama kuva munkin pokkariin tuosta Sirkusta kun Räyskälässä piipahdin... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 13, 2009 Kuvat Fokkerista harvinaista herkkua, harvemmin näkee pyssy-yhtiön koneita aivan noin läheltä. Otterissa ja Caravanissa on näköjään GPS:t, mikä helpottaa linjalle ajoa. Mitenkäs muissa vehkeissä? Tangokepekki on ainakin ajettava visuaalisesti sivuikkunasta... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 13, 2009 Ja toinen Yyterin hyppyhissi takavuosilta [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla