Guest oldmanpilot

Kiintolevyn eli kovon osioinnista

5 viestiä aiheessa

Tervehdys!

Osaako kukaan sanoa faktaa, hidastaako kiintolevyn osiointi tiedonkulkua levyllä eli siis toisin sanoen hidastaako suorituskykyä?

Eli jos esimerkiksi 500Gt levy jaetaan kolmeen osaan missä on ensimmäisessä osiossa ohjelmat ja käyttis, toisessa ja kolmannessa varastotavarat. Onko tämä hitaampi kuin pitää kovo osioimattomana?

2. kysymys

Pystyykö Flight Simulator FSX asentamaan muulle kuin C: asemalle niin, että jos joutuu joskus buuttaamaan C:n esim. käyttiksen vaihdon yhteydessä, niin ei tarvis asentaa simua ja lisäosia uudestaan? Onko mahdollista näin?

Ystävällistä tietoa odotellen

Timo T.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyykö Flight Simulator FSX asentamaan muulle kuin C: asemalle niin, että jos joutuu joskus buuttaamaan C:n esim. käyttiksen vaihdon yhteydessä, niin ei tarvis asentaa simua ja lisäosia uudestaan? Onko mahdollista näin?

Ystävällistä tietoa odotellen

Timo T.

Pystyy asentamaan, mutta forkkauksen yhteydessä sulta katoaa kaikki rekisteritiedot, joten se ei välttämättä toimi kunnolla. Mä kokeilin FS9:llä sitä ja se vain kaatuili, kun olin sen D-asemalle asentanut. :P En suosittele.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Kiitos kovasti vastauksesta. Asennanpa sitten uuden simun C:lle niin kuin ennenkin lisäosineen. Ei se nyt niin kova työ kuitenkaan ole:)

TT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyy asentamaan, mutta forkkauksen yhteydessä sulta katoaa kaikki rekisteritiedot, joten se ei välttämättä toimi kunnolla. Mä kokeilin FS9:llä sitä ja se vain kaatuili, kun olin sen D-asemalle asentanut. :P En suosittele.

Ainahan sitä voi huijata. Jos formatoi sen C:n tai vaihtaa koko levyn, voi simun levyllä olevat entiset kamat (koneet ja maisemat) laittaa siksi aikaa jonnekin talteen (vaikka ulkoiselle kovalle). Sitten asennetaan se simu puhtaana asennuksena uudelleen sinne samaan paikkaan kuin ennenkin (samat polut) ja lopuksi kopioidaan entiset lisurit ulkoiselta levyltä (tai missä ne nyt ovatkin) niihin kansioihin. Nyt rekisteri osoittaa taas samoihin paikkoihin. Ongelmana saattavat tietenkon edelleen olla sellaiset lisurit, jotka ovat myös kirjoittaneet rekisteriin. Ne pitää vain sitten asentaa uudelleen.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos mielenkiintoisista ja asiallisista ja asiantuntevan kuuluisista vastauksistanne!

Tuohon ensimmäiseen kysymykseen sainkin jo vastauksen muualta, eli ylikellottajien sivustolla oli maininta, että käyttis osioituna omaan lokeroonsa nopeuttaa koneen toimintaa!! Eli ei hidasta missään tapauksessa:)

Vielä kerran kiitos:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään