Guest arttula

Hyviä Symbian S60 -sovelluksia ?

69 viestiä aiheessa

Ei maksa mitään, kunhan a-GPS ei ole päällä. Jos liittymässä on jonkinlainen kiinteähintainen datapaketti, niin a-GPS voi olla päällä.

Vielä sellainen tyhmä kysymys, että miten varmistan että tuo a-GPS ei ole päällä?  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä sellainen tyhmä kysymys, että miten varmistan että tuo a-GPS ei ole päällä?  :-[

Valikko - Työkalut - Asetukset - Yleiset asetukset - Paikannus - Paikannusmenetelmät

Tuolta löytyy ainankin N82 puhelimessa Avustettu GPS.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu sieltähän se Assisted GPS löytyi kiitos tästä avusta. Nyt pääsee pyöräillessä käyttämään tuota toivottavasti kivasti, kun olen ensin itse ohjelman käytön tajunnut kunnolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nokian OVI-palvelusta löytyy ilmainen Trapster-ohjelma. Se varoittaa liikenteessä olevista kameratolpista. Eihän meistä kukaan tietenkään aja ylinopeutta, mutta...

Toimii ainakin 5800:ssa ja N97:ssa

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen käyttänyt autossa nopeuden mittaamiseen tätä softaa, jolla pystyy myös mittailemaan kiihtyvyyttä nollasta sataseen. Eihän tuo GPS:ään perustuva nopeudenmittaus tietenkään aina 100 % luotettava ole, mutta pääsee sillä ainakin selvästi lähemmäs totuutta kuin auton omalla nopeusmittarilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äst. Ovat sulkeneet paljon käyttämäni Widsets palvelun - kele. Yhdistää vaan oveen heti. Mites nyt suu pannaan? Meni se nokian mosh-palvelukin kyykkyyn muutama kuukausi sitten tuon Ovi -palvelu vuoksi - tai siis rahan vuoksi...

Tiedättekö kukaan sellasta, mielellään tietysti ilmaista, gps softaa, että vois etukäteen syöttää esim. WGS84 muodossa koordinaattipisteen jonne pitäis päästä?

Widsettiin jäi muutama todella hyvä sää softa. No näyttää tuo forecan mobi-sivukin pelaavan aika hyvin. Accuweatherilla oli myös hyvä widget.

lnd

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedättekö kukaan sellasta, mielellään tietysti ilmaista, gps softaa, että vois etukäteen syöttää esim. WGS84 muodossa koordinaattipisteen jonne pitäis päästä?

Tarkoitatko navigaattorityyppistä softaa vai?

Nokian GPS-puhelimissa (ja joissain muissakin) on mukana GPS-tiedot sovellus, jolla näkee koordinaatit, nopeuden yms. Samaan ohjelmaan voi myös syöttää halutun paikan koordinaatit jolloin puhelin näyttää nuolella suunnan haluttuun paikkaan.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko navigaattorityyppistä softaa vai?

Nokian GPS-puhelimissa (ja joissain muissakin) on mukana GPS-tiedot sovellus, jolla näkee koordinaatit, nopeuden yms. Samaan ohjelmaan voi myös syöttää halutun paikan koordinaatit jolloin puhelin näyttää nuolella suunnan haluttuun paikkaan.

Hannu

Jep. Mutta voiko siihen syöttää vaikka 7 pistettä etukäteen - ikäänkuin suunnistusrataa menisi?

LND

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äst. Ovat sulkeneet paljon käyttämäni Widsets palvelun - kele.

Samaa kirosin tossa yks päivä.. Käytin sitä lähinnä uutisten lukemiseen muutamista lähteistä. Onkohan mitään korvaavaa tullut tilalle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep. Mutta voiko siihen syöttää vaikka 7 pistettä etukäteen - ikäänkuin suunnistusrataa menisi?

LND

Pisteitä voi kyllä tallentaa etukäteen.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa kirosin tossa yks päivä.. Käytin sitä lähinnä uutisten lukemiseen muutamista lähteistä. Onkohan mitään korvaavaa tullut tilalle?

Mun mielestä Widsets oli hidas ja hankala käyttää. Eikö ne uutiset lukisi ihan yhtä hyvin selaimen kautta joltain mobiilisivulta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettei vain menisi kaikkien aikojen Nokia-sovellus tämän myötä harakoille: http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2009/07/31/nokia_luopuu_sports_tracker_suosikkipalvelustaan

Toisaalta - jos tuon muutoksen myötä siihen saisi hankittua Polarin sykemittausvehkeitä erikseen muihinkin kuin yhteen bundle-noksuun. Toivottavasti pitävät perus-trackerin tarjolla jatkossakin ilmaisena - periaatteessa  on niin mainio sovellus että saattaisin olla valmis pitkin hampain siitä jopa pari euroa hyvittämään.  Toivottavasti tuo merkitsee myös sitä, että kehitystyö saa lisää vauhtia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisaalta - jos tuon muutoksen myötä siihen saisi hankittua Polarin sykemittausvehkeitä erikseen muihinkin kuin yhteen bundle-noksuun. Toivottavasti pitävät perus-trackerin tarjolla jatkossakin ilmaisena - periaatteessa  on niin mainio sovellus että saattaisin olla valmis pitkin hampain siitä jopa pari euroa hyvittämään.  Toivottavasti tuo merkitsee myös sitä, että kehitystyö saa lisää vauhtia.

Nii-in.. Toivotaan toivotaan. Voihan siitä käyttäjille hyötyäkin olla, mutta aavistan silti pahaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oisko kenelläkään tietoa esim. N97 puhelimeen päänäytölle sellaista widgettiä joka päivittelis tietyn lentopaikan metar sanomaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu sieltähän se Assisted GPS löytyi kiitos tästä avusta. Nyt pääsee pyöräillessä käyttämään tuota toivottavasti kivasti, kun olen ensin itse ohjelman käytön tajunnut kunnolla.

Onkos tuo toiminut? Mietin vaan kun itselläni ainakin gps paikantaa ihan järkyttävän hitaasti. En oo varma löytääkö taskusta sateliitin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos tuo toiminut? Mietin vaan kun itselläni ainakin gps paikantaa ihan järkyttävän hitaasti. En oo varma löytääkö taskusta sateliitin...

Kyllä se minulla ainakin on taskussa ollessakin yhteyden satelliittiin saanut, mutta ei tuossa kyllä kauhean paljon kehumista ole. Ohjelman idea hyvä, mutta usein (eikä todellakaan vain muutamia kertoja) lenkin jälkeen on tullut huomattua, että siltä on kadonnut yhteys satelliittiin, jonka jälkeen lähes mitään tietoja ei ole tallentunut. Tämän vuoksi tuota ohjelmaa en kovin paljon viime aikoina ole käyttänyt.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se minulla ainakin on taskussa ollessakin yhteyden satelliittiin saanut, mutta ei tuossa kyllä kauhean paljon kehumista ole. Ohjelman idea hyvä, mutta usein (eikä todellakaan vain muutamia kertoja) lenkin jälkeen on tullut huomattua, että siltä on kadonnut yhteys satelliittiin, jonka jälkeen lähes mitään tietoja ei ole tallentunut. Tämän vuoksi tuota ohjelmaa en kovin paljon viime aikoina ole käyttänyt.  :-\

Kannattaa tarkistaa, mikä versio ohjelmasta on käytössä. Vanhemmalla versiolla mulla teki täysin samaa, mutta päivitys versioon 2.xx korjasi vian. (siis jos kyse oli Sportstrackerista)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäköhän nyt on, kun Opera Mini ei enää halua toimia WLAN-pömpelini kanssa? Normiselaimeni pelailee ihan hyvin, mutta aikansa yhteyttä muodostettuaan opera sanoo ettei saa yhteyttä internettiin.

Jos kyseessä olisi uudelleenasennus, niin saisiko kirjanmerkit jotenkin talteen? Minulla on niitä melko liuta, eikä himottaisi ajatus alkaa hakemaan kaikkia uudelleen.

EDIT_ Niinsiis, koitin myös mennä Soneran kautta 3G-yhteydellä opera minillä nettiin ja pelasi suht hyvin. Ei vaan ole mitään datapaketteja niin selailen wlanilla ettei lopu Soneralta muste kesken kirjoitellessaan puhelinlaskua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään