Olli Vainio

US Airwaysin Airbus mennyt Hudson -jokeen New Yorkissa

257 viestiä aiheessa

Elokuva on hieno ylistys Kapteeni Sullylle.  :thmbup: Muutenkin Itäpuu on DirtyHarry vailla vertaa...  ;D

Mutta: Oliko lintujen kohtaamisen jälkeen kyseessä vaan mieletön tuuri jonka olisi voinut loppuun ajaa myös esim. Capt. Mally, tai Grally? Kun eteenpäin vievä voima poistuu eikös siinä olla sitten vaan matkustajina pystysuorassa liikeessä? Kone vaaterissa ja ootellaan nokka vähän ylhäällä milloin loiskahtaa? Kysymykseni tarkoitus ei ole halveksia ketään vaan olen sitä mieltä että ko. teon olisi pitänyt voida tehdä kuka vaan ko. olosuhteissa? Vai eikö, nyt puikoissa oli Sully. Peukku hänelle.  :thmbup:

Sully teki asian kuten piti , vertaukseksi EK521 ohjaamomiehistö esim ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta: Oliko lintujen kohtaamisen jälkeen kyseessä vaan mieletön tuuri jonka olisi voinut loppuun ajaa myös esim. Capt. Mally, tai Grally? Kun eteenpäin vievä voima poistuu eikös siinä olla sitten vaan matkustajina pystysuorassa liikeessä? Kone vaaterissa ja ootellaan nokka vähän ylhäällä milloin loiskahtaa? Kysymykseni tarkoitus ei ole halveksia ketään vaan olen sitä mieltä että ko. teon olisi pitänyt voida tehdä kuka vaan ko. olosuhteissa? Vai eikö, nyt puikoissa oli Sully. Peukku hänelle.  :thmbup:

Noh, tottahan siinä tuuria oli mukana, että ylipäänsä oli joku paikka minne se kone pystyttiin laskea, mutta olisiko se kaikilta onnistunut - Ei varmasti. Jo se, että molemmat moottorit menevät 2800 jalan korkeudessa olisi saanut jotkut täysin "freezaantumaan". Perussääntö Aviate, Navigate, Communicate oli erittäin hyvin takaraivossa. Kone pidettiin hyvin hallinnassa veteen saakka. Olisi se muiltakin onnistunut, mutta ei kaikilta. Onneksi nyt oli kaverit puikoissa joilta se onnistui.

-Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän Sully ole rahastanut tällä pakkolaskullaan jo ihan tarpeeksi, on niin vaatimaton hero, että piti haastattelujen ja kirjojen, book tourien jne jne jälkeen vielä leffa tehdä.

Oh, please.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän Sully ole rahastanut tällä pakkolaskullaan jo ihan tarpeeksi, on niin vaatimaton hero, että piti haastattelujen ja kirjojen, book tourien jne jne jälkeen vielä leffa tehdä.

Oh, please.

Niin kornilta kuin se kuulostaa, niin tuntuu että näin asiat vain jenkeissä tapahtuu. Suomalaisen mielestä toki menee asiat nopeasti yli. Itse olen oppinut ymmärtämään ja samalla hyväksymään tämän, vaikka samalla tiedostan että nyt jollain rahastetaan. </ot> IMDB:ssä arvosanana on vielä 8. Joko joku on käynyt katsomassa elokuvan ja arvioimassa sen todenperäisyyden?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oh, please.

Aika paljon pienemmilläkin saavutuksilla on rahastettu ja paljon. Sully sentään pelasti 155 ihmishenkeä. Näitä rahoja ei makseta valtion pussista, jokainen osallistuu ihan omaehtoisesti tuohon jos haluaa. Minä suon tuon Sullylle ihan vapaasti.

Lämpimin palloterveisin

Olli L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oh, please.

Käykö kateeksi, vai oletko muuten vain katkera?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään