Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 muutama "sinisten varjojen kuva" tämänpäiväiseltä lennolta ylöjärveltä. keli oli melko kuivaa! ylöjärven keskustaajaman halkaisee kolmostie [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] keskustan pohjoispuolelle on ikäänkuin varkain viime vuosina kasvanut todella laaja liikealue. [ attachment removed / expired ] asuntoalue keskustan tuntumassa. [ attachment removed / expired ] aluksi meinattiin startata keijärven jäältä, mutta näytti liian liukkaalta... [ attachment removed / expired ] joku koulu ylöjärvellä. [ attachment removed / expired ] ja joku toinenkin koulu... [ attachment removed / expired ] kirjastotalon suunnittelussa lähtökohtana on kuulemma ollut leija [ attachment removed / expired ] lunta tykitetään ylöjärvellä. mulla olisi kyllä jaossa hyviä neuvoja siitä, mihin laskettelumäkeä kannattaa perustaa [ attachment removed / expired ] keijärven ainoa saari on näköjään maatila. [ attachment removed / expired ] paikallinen osuuskauppa [ attachment removed / expired ] tää voisi olla paloasema? [ attachment removed / expired ] vaikka keli oli melko kuivaa, avokäsinkin pärjäsi. liekö sisäinen villapaita lämmittänyt [ attachment removed / expired ] oliko kuvassa näkyvä kohde juuri se, josta muuan ylöjärveläispumppu lauloi takavuosina että, "puhtoinen lähiöni" [ attachment removed / expired ] hevosmiesten kokoontumispaikka juuri tre-pirkkalan lähialueen rajan sisäpuolella [ attachment removed / expired ] tähän tohlopin tv-torniin pitää pitää ilmailumääräysten mukaan pitää etäisyyttä vähintään 600m. muuten menee sukuonni ja lapsilisät ??? [ attachment removed / expired ] kirkko keskellä kylää [ attachment removed / expired ] yleisnäkymää keskustasta [ attachment removed / expired ] minusta ihan selvä paitsio!!! [ attachment removed / expired ] vähän kartanon näköinen rakennusryhmä ylöjärvellä [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 muutama "sinisten varjojen kuva" tämänpäiväiseltä lennolta ylöjärveltä. keli oli melko kuivaa! lunta tykitetään ylöjärvellä. mulla olisi kyllä jaossa hyviä neuvoja siitä, mihin laskettelumäkeä kannattaa perustaa Joo,minä käpyttelin Horhaan lasketteleen,en nähnyt lumitykkiä koskaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 Hienoja kuvia, mutta ei löytyis yhtään tarkempaa Siivikkalasta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 Hei Aarno. Kiitos kuvista,mä tykkän semmoisesta maisema kuvista. 8) Kun mä vain tietäisi missäpäin Ylöjärvi on? Alajärvin vierelläkö ? Olisi kiva kun sä kirjoitaisit sen hieman tarkemmin,meikälaiselle! Terveiset Zürichistä. Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 Kun mä vain tietäisi missäpäin Ylöjärvi on? Tampereen lähellä. Tässä kartta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 Hei Aarno. Kiitos kuvista,mä tykkän semmoisesta maisema kuvista. 8) Kun mä vain tietäisi missäpäin Ylöjärvi on? Alajärvin vierelläkö ? Olisi kiva kun sä kirjoitaisit sen hieman tarkemmin,meikälaiselle! Terveiset Zürichistä. Chris Ylöjärvi on ihan Tampereen vierellä. Tuossa vielä karttakuva. EDIT: Teemu ehti ensin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 Kiitos Teemu ja Elias,tosi hieno palvelu! Tampere on mun rakkain Kaupunki Suomessa!Jo aina ollut. Siellä mä asuin 2 kk`ta ja menin myös Tampereella kihloihin. En oo tiennyt että siellä se Ylöjärvi on. Nyt kun mä tiedän,kai mä olen sitä jo kuulut,mutta en muistannut..... Hei hei . Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 Eikä vain näköinen vaan Mäkkylän kartano ja se tv-torni kulkee nimellä Ylöjärven masto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 Eikä vain näköinen vaan Mäkkylän kartano ja se tv-torni kulkee nimellä Ylöjärven masto Tässä lisää siipimieheltä ja tuolla koko stoori www.paramotor.fi/ylojarvi.htm [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 Eikä vain näköinen vaan Mäkkylän kartano ja se tv-torni kulkee nimellä Ylöjärven masto hmmn.... juuri eräältä mäkkylän isännältä saatiin lupa startata isolta pellolta. pellon laidalla asustelevan talollisen puheiden mukaan ylöjärvellä on vain yksi kartano, nimeltään teivaala. se oli kuitenkin valvotussa ilmatilassa, joten jäi kuvaamatta tällä kertaa. tuo esittämäni "kartano" on kuulemma nimeltään eerola, ei maita ympärillä, pelkkä pihapiiri. tämmöisen tiedon sain paikallisilta. mites tuo "ylöjärven masto" ? onko jossain muualla se "tohlopin tv torni" sitten? ainakin mulle on muodostunut tv 2:n lähetyksistä se kuva, että tohlopissa on juuri se masto, mistä esim "ajankohtainen kakkonen" lähetykset tulee... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 hmmn.... juuri eräältä mäkkylän isännältä saatiin lupa startata isolta pellolta. mites tuo "ylöjärven masto" ? onko jossain muualla se "tohlopin tv torni" sitten? ainakin mulle on muodostunut tv 2:n lähetyksistä se kuva, että tohlopissa on juuri se masto, mistä esim "ajankohtainen kakkonen" lähetykset tulee... En tiedä onko Mäkkylän kartano ihan virallinen nimi, siksi sitä kuitenkin kutsutaan. Ei Tohlopissa mitään tv-tornia ole .... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 Ei Tohlopissa mitään tv-tornia ole .... jasoo. se selittääkin yhden asian. kun taannoin olin kuskaamassa ex-tangokunkkua tohloppiin "oikea kysymys" sarjan nauhoitukseen, en nähnyt alueella minkäänlaista mastoa. haa! se onkin kaivettu kaapeli tohlopista tuonne mäjelle ylöjärven puolelle, josta lähetykset sitten lähtee... "ajankohtainen kakkonen" lähetyksessä vaan on usein liikkuvaa ilmakuvaa tuosta mastosta ja seuraavassa hetkessä juontaja sanoo, jotta "tervetuloa tänne tohlopin studioon ajankohtaisen kakkosen lähetykseen" siitä on mulle muodostunut käsitys, että tottahan se masto on siinä ohjelmantekopaikan vieressä... [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2009 Jee. Aina kiva kattella kuvia kotokylästä. Siitä Elovainion kauppakeskuksesta n. 5km pohjoiseen, niin olisit ollut meitin pihassa. Terkut täältä "Eppunormaali" kylästä eli takamaalta Tomppa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2009 Minä olen aina ajatellut, että se puhtoinen lähiöni on kuitenkin Espoon Kilossa, jossa jo laulun ilmestymisen aikoihin oli massiivinen opiskelijakasarmi. Biisihän oli muistaakseni Akun Tehdas -pitkäsoitolla, jossa oli muitakin pääkaupunkiseudun opiskelijaelämästä kertovia riimejä. Ylöjärvestä kertovat laulut olivat taas paljon tummempia sävyltään ja niitä löytyy Tie Vie -älpyltä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2009 Juu selkeästi Ylöjärvestä kertoo mm. Vahantajoki, Vihreän joen rannalla (jonka sijaintia Martti ei ole virallisesti paljastanut), Nyt reppu jupiset riimisi rupiset, Tahroja paperilla ja monta muuta, joissa kuvataan veljesten lapsuutta, nuoruutta, ensirakkautta jne. T: Tomppa http://www.youtube.com/watch?v=rbwJApYSFkQ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2009 Hienoa! Vihdoin tulitte Ylöjärvelle! Näin koulunpihalta kun lensit(te), mietin itsekseni että "Onkohan se Aarno/Arto". Käännyit vaan juuri ennen Soppeenharjun koulua pois. Onko sinulla siivikkalasta kuvia? Edit. tuolla Arton linkittämässä kuvapatteristossahan oli komia kuva Soppeenharjusta! joku koulu ylöjärvellä. ja joku toinenkin koulu... Ekassa kuvassa: Moision koulu Toisessa: Ylöjärven Yhtenäiskoulu Dani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2009 Jessus, melkein kuvasit mun talon.. mutta et ihan. Eipä se mittään, kiva saada vähän erillaista kuvaa kotiseudusta. Pulssiin tuli heti +20 kun näin otsikon Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2009 Minä olen aina ajatellut, että se puhtoinen lähiöni on kuitenkin Espoon Kilossa, jossa jo laulun ilmestymisen aikoihin oli massiivinen opiskelijakasarmi. Biisihän oli muistaakseni Akun Tehdas -pitkäsoitolla, jossa oli muitakin pääkaupunkiseudun opiskelijaelämästä kertovia riimejä. Ylöjärvestä kertovat laulut olivat taas paljon tummempia sävyltään ja niitä löytyy Tie Vie -älpyltä. Kilossapa hyvinkin. Piisin alussa sanotaan melko selkeästi : Kylven ilossa, asun VoiKilossa Kopperossa, asunnossa jossa Voi nukkua ja kylpeä, oon siitä hyvin ylpeä On puhtaita molemmat neliöt On kiilto parketissa, ruoka supermarketissa Mutta kuten Tommi jo sanoikin, ylöjärvestä kyllä on monen monta piisiä ja mainintaa myöhemmin..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2009 jasoo. se selittääkin yhden asian. kun taannoin olin kuskaamassa ex-tangokunkkua tohloppiin "oikea kysymys" sarjan nauhoitukseen, en nähnyt alueella minkäänlaista mastoa. haa! se onkin kaivettu kaapeli tohlopista tuonne mäjelle ylöjärven puolelle, josta lähetykset sitten lähtee... Se TV-lähetysmasto on ollut jo kauan Tampereen Teiskossa. Hyvin kauan sitten, kun tuo Ylöjärven masto oli paljon korkeampi, se toimi lähetysmastona. Nyt se lienee vain GSM-linkkimasto ja muistomerkki menneiltä ajoilta. Kiitokset kuvista, vaikka niitä ei sitten Mokkerosta ollutkaan. Terv. ex-ylöjärveläinen (nyk. kesämökkiläinen) ja paljasjalkainen manselainen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 19, 2009 Se TV-lähetysmasto on ollut jo kauan Tampereen Teiskossa. Hyvin kauan sitten, kun tuo Ylöjärven masto oli paljon korkeampi, se toimi lähetysmastona. Nyt se lienee vain GSM-linkkimasto ja muistomerkki menneiltä ajoilta. Kiitokset kuvista, vaikka niitä ei sitten Mokkerosta ollutkaan. Terv. ex-ylöjärveläinen (nyk. kesämökkiläinen) ja paljasjalkainen manselainen Nytkun sanoit niin näyttäisi siinä olevan yhdet GSM antennin näköiset tiltatut paneelit aika lähellä huippua. Tosin vain yksi per sektori eli duplekserilla ja ilman diversiteettiä. Muuten näkyisi olevan mikroaaltolinkkejä enimmäkseen. Sorry, vanhan ammattitaudin kohtaus iski..... Monetkin on ihmetelleet että miksi tuo kulkee kaupungilla pää kenossa ja bongaa tukiasemia..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 19, 2009 Onko sinulla siivikkalasta kuvia? Eipä ole kuvia sieltä, kun ei saatu selvitystä Pirkkalan Lähialueelle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 19, 2009 Jessus, melkein kuvasit mun talon.. mutta et ihan. laitahan tarkempaa paikkatietoo, niin plarataan arkistoa, jos vaikka löytyisikin... <<<<Hienoja kuvia, mutta ei löytyis yhtään tarkempaa Siivikkalasta? sama juttu. siivikkalasta on kylläkin vaan kauempaa otettua kuvaa, mutta cropista voisi saada jotain irti, jos tietäisi tarkemman paikan. tässä pieni pala siivikkalaa [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 19, 2009 tässä pieni pala siivikkalaa ohhoh. nyt taisi tulla pieni kartan tulkintavirhe kuva olikin asuntilasta. siivikkalasta löytyy näköjään vain todella kaukaa otettuja kuvia... [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 24, 2009 Kuten me kaikki muistamme jo kansakoulun uskonnontunneilta, alkaa kapulatehdas Nokian historia Fredrik Idestamin vuonna 1865 perustamasta puuhiomosta. Onni onkin se, että jos kyseinen puulaaki olisi perustettu naapurikuntaan, olisi kansainvälisen markkinoinnin ja mainostamisen kannalta hanklaa hokea slogania: YLOJARVI CONNECTING PEOPLE. Ännäppä ite! Nimim. Pan Am Makes the Goinig Great ja We All Love Caledonian Girls. (Nyt taisi mennä ilmailuhistorian puolelle.) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2009 Nytkun sanoit niin näyttäisi siinä olevan yhdet GSM antennin näköiset tiltatut paneelit aika lähellä huippua. Tosin vain yksi per sektori eli duplekserilla ja ilman diversiteettiä. Muuten näkyisi olevan mikroaaltolinkkejä enimmäkseen. Sorry, vanhan ammattitaudin kohtaus iski..... Monetkin on ihmetelleet että miksi tuo kulkee kaupungilla pää kenossa ja bongaa tukiasemia..... Kun puhutaan Ylöjärven mastosta, en malta olla laittamatta erästä kuvaa, joka oli eräässä vuoden 1961 Tekniikan maailmassa. Skannasin sen tänne, koska oletan että tämä saattaa kiinnostaa. Artikkelista käy ilmi myös kuinka korkea itse masto on ollut. Radioteknisesti Ylöjärven sijainti Tampereen alueen päälähetysasemana oli varsin hyvä. Tultaessa 1970-luvulle Yleisradio alkoi siirtymään ULA-alueella stereolähetyksiin, ja edessä oli mittavat lähettimien uusimiset eri puolilla Suomea. Ylöjärvi, jonka lähettimet sijaitsivat betonijalustassa eri kerroksissa, oli hankalahko ja ahdas tilojensa kannalta. Suunnitelmissa oli rakentaa uudet laitetilat ja mahdollisesti masto samalle tontille, mutta sittemmin päädyttiin rakentamaan Teiskon Neevuoreen uusi 326-metrinen masto. Ylöjärveä lyhennettiin vajaat 100 metriä Pirkkalan lentokentän, ja tarpeettomaksi käyneen horisonttietäisyyden takia vuonna 1981 lähetysten siirryttyä Teiskoon. Lyhentäminen tapahtui helikopterin avulla, joka kuljetti polttoleikkaamalla katkaistut maston lohkot alas. Ylöjärvi ei kuitenkaan jäänyt merkityksettömäksi olemassaolonsa kannalta, jäihän se toimimaan edelleen tärkeänä etelä-pohjoissuuntaisen lännnen kautta kulkevan ohjelmasiirtoketjun linkkiasemana. Eli suomeksi sanottuna ohjelmat pohjoisen lähetysasemille välitetään Ylöjärven kautta kulkevan ohjelmansiirtoketjun kautta. Myös analogisten TV-lähetysten loppuun saakka 2007 Ylöjärvellä oli 1000W:n lähettimet muutamille TV-kanaville. Toki mastossa on myös muita lähetin- ja tukiasema-antenneja, ja taitaapa parinkin paikallisradion lähettimet sijaita siellä. Tässä siis hieman vuosien varrella muistikuviksi tallentunutta historiaa, ja liittyyhän mastot aina ilmailuunkin varsin läheisesti. Mikään matala rakennelma Ylöjärven masto ei vieläkään ole. Joskus suunnittiin sen lentoestevilkku Länkipohjan pohjoispuolelta erään korkean mäen päältä 70km:n päästä. Ilmasta se näkyy luonnollisesti otollisissa olosuhteissa vieläkin kauempaa. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla