Kirjoitettu Marraskuu 10, 2010 Lappeenrannassa on aina niin mukava ja turvallista käydä kun pintatuulen saa lennonjohdosta, automaattisesta tiedotuksesta sekä tuulipussista ja ylemmät aktuellit tuulet UPM:ltä. Olipa harvinaisen hieno eräs marraskuun alun päivä. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 10, 2010 Tuossa Cessnassa lienee aika hyvä lämmitys. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 10, 2010 Tuossa Cessnassa lienee aika hyvä lämmitys. Pitäähän sitä lämmittää kun on kerran ovikin auki. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 10, 2010 Tuossa Cessnassa lienee aika hyvä lämmitys. Cessnaan on asennettu ekologinen höyrymoottori, jonka lämmitys on käynnissä ennen lentoonlähtöä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Armoton halu oppia Pannaamaan ajoi minut tänä aamuna tornin parvekkeelle kokeilemaan aamuBalticin tatiointia ja jopa onnikin suosi sen verran, että koin onnistuvani parin kuvan kohdalla. En siis mitenkään muuten, mutta onhan nuo jotenkin terävänpiä, kuin muut kuvat... Kuitenkin pääsyy, miksi nämä kuvat tänne taas laitoin muitten haukuttavaksi oli tuo todella komea tiivistys ilmiö . Vain kuvissa olen moisen aiemmin nähnyt ja mietin, onko tuo oikeasti edes mahdollista, mutta onhan se näköjään 8) [ attachment removed ] [ attachment removed ] Kojinaa niin, että ihan yököttää, mutta ei mahda mitään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2010 Asiasta kolmanteen: Miten "pannaus" onnistuu kaikista parhaiten? Käsivaraltako kuvaatte vaiko jalustalla kohdetta seuraten Mää tästäkään oikeestaan mittään tiijjä..... mutta en ainakaan jalustalta ole ikinä saanut onnistumaan yhtään "paneerausta". Monopodilta ehkä joskus yhden tai pari, muttta pääasiassa vapaalta kädeltä noita vetelen. Jalustat ahdistaa Ja sit kannattaa kattoa sen vakaajan Mode asennon kanssa ( jos sellainen on ) että kumpaa käyttää. Itte en ole huomannut pelkässä pystyvakaamisessa suurtakaan eroa, mutta olenpa kuullut toisinkin väitettävän. Kannattanee kokeilla. Ja harjoitusta lujasti vaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2010 On se upean näköinen kone tuo dässi! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 16, 2010 Ihan pirun komeet noi moottoritiivistykset!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2010 Mää tästäkään oikeestaan mittään tiijjä..... mutta en ainakaan jalustalta ole ikinä saanut onnistumaan yhtään "paneerausta". Monopodilta ehkä joskus yhden tai pari, muttta pääasiassa vapaalta kädeltä noita vetelen. Jalustat ahdistaa Ja sit kannattaa kattoa sen vakaajan Mode asennon kanssa ( jos sellainen on ) että kumpaa käyttää. Itte en ole huomannut pelkässä pystyvakaamisessa suurtakaan eroa, mutta olenpa kuullut toisinkin väitettävän. Kannattanee kokeilla. Ja harjoitusta lujasti vaan. Mulla ainakin Kanuunassa oon huomannut selvästi että jokasuuntavakausta (Canonin mode 1) käytettäessä huonommin saa teräviä kuvia pelkkään pystyvakaukseen (mode 2) verrattuna. Olettaisin siis, että pannauksen alussa vakaaja yrittää tasoittaa sivuttaisliikettä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2010 Mulla ainakin Kanuunassa oon huomannut selvästi että jokasuuntavakausta (Canonin mode 1) käytettäessä huonommin saa teräviä kuvia pelkkään pystyvakaukseen (mode 2) verrattuna. Olettaisin siis, että pannauksen alussa vakaaja yrittää tasoittaa sivuttaisliikettä. Jep, Canon mode 1:ssä vakaaja yrittää väkisellä "tapella" sivuttaisliikettä vastaan sotkien pannausyrityksen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2010 Morjesta. Ajattelin piiitkästä aikaa laittaa taas kuvia tänne foorumille tämän päivän kävijöistä. Ja tästä se alkaa se kuvaaminen taas uudestaan, kun hommasin vähän uutta kalustoakin... Raikku vapautteli DELTASTA. [ attachment removed ] JA rullasi kohti ständiä 1. [ attachment removed ] Pientä laajakulmaa. [ attachment removed ] Rajan ukkelit tuli käymään Dornierilla Turusta. [ attachment removed ] Ja rullailivat kiitotielle 06. [ attachment removed ] Ryankin poistui paikalta. [ attachment removed ] Eli siis tämän näköistä tänään. Kuvat ovat siis ensimmäisiä järkkärikuvia itselleni, siksi osa hieman epätarkkoja ja puhki palaneita... Henri Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2010 Siitä se Henri lähtee. Ja hyvästä paikasta otettuja Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 22, 2010 Tänään luvassa vielä tälläistä! Primera tulee siis Teneriffalta kymmenen jälkeen, jos joku vaikka innostuisi kuvaamaan sitä, itse en viitti tonne kylmään lähteä seisoskelemaan... [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2010 Tässä taas vähän lisää kuvia eiliseltä ja toissa illalta. Tässä toissa illalta kuvaa. [ attachment removed ] MIstä kuva on otettu? [ attachment removed ] Sumuista. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2010 Tässäpä muutamia tältä pävältä. Ryanair saapui etuajassa. [ attachment removed ] Törkeästi takaapäin. [ attachment removed ] Peräpää. [ attachment removed ] Kiitsaa illalla. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2010 Epäilen, että ei ollut ketään torstai-iltana AirBalticin Dashin kääntöä kuvaamassa? Yritettiin lentoemon kanssa tiirailla tuiskun läpi, mutta ei ketään bongattu. Vaan ei kyllä siinä tuiskussa ja viimassa mikään ihmekkään. Karu ilma... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2010 Perjantai aamuna Dash jätti pitkää ja paksua vanaa molemmista moottoreista, mutta se kuitenkin loppui tuossa sataman yllä. Olikohan jonkun näköstä tiivistystä, vai mitä ihmettä... ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 Perjantai aamuna Dash jätti pitkää ja paksua vanaa molemmista moottoreista, mutta se kuitenkin loppui tuossa sataman yllä. Olikohan jonkun näköstä tiivistystä, vai mitä ihmettä... ??? Sitä kutsumme myös savuksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 Sitä kutsumme myös savuksi. Niinkuin itäraudat vai? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 Juurikin näin Sakemannit pilvessä [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2010 Niinkuin itäraudat vai? Juuri näin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2010 Morjest taas! Tässä vähän viime lauantailta kuvia, en muistanut niitä aikaisemmin postata tänne foorumille. Kiitotie ja asemataso puhtaaksi ennen koneen saapumista, holdasi tämän takia n. 15 min reksalla. [ attachment removed / expired ] Sieltä tultiin nätisti tuulesta ja lumisateesta huolimatta. [ attachment removed / expired ] Jäänpoisto vaiko eikö? [ attachment removed / expired ] Poistoa... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Sinne meni. [ attachment removed / expired ] Pientä suttua kuvissa on havaittavissa... mutta menkööt Palataan jällen huomenna asiaan Ryanairin merkeissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2010 Hyvää alkuiltaa taas! Tässäpä vähän kuvia tältä päivältä. Raikun kone oli hieman kulununeempaa laatua. [ attachment removed / expired ] Jäät poies! [ attachment removed / expired ] Kiihdytystä [ attachment removed / expired ] Ja kohti Charleroita, matkustajien jalat tukevasti ilmassa. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla