Kirjoitettu Tammikuu 3, 2011 Mikko, eihän tämän palstan otsikko ole tulevia Lappeenrannan kävijöitä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 3, 2011 http://www.myaviation.net/search/photo_search.php?id=01705313&size=large Savonlinnahan tuossa lukee Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 3, 2011 HEHE, niinpä. Ihan yhtä hyvin olisin voinut pistää tämän vaikka Kuopion tai Rovaniemen ketjuun. Yhtä paikkansapitävä olisi ollut silti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2011 Ajattelinpa mennä vaihteeksi kuvaamaan koneen lähtöä 24:n päätyyn. Tähän aikaan vuodesta vaan hieman haittaapi kuvaamista tuo ihan aidan vieressä kulkeva hiihtolatu ja "ladulla käveleminen kielletty" -kyltit ???. Joten ei muuta kuin sukset jalkaan ja ladulle. Siinä sitten kyykistelin ladulla kamera aidan raossa... Toiset hiihtäjät katselivat hieman pitkään . Rullaus kiitotielle 24. Koneyksilönä oli tällä kertaa EI-DAG. [ attachment removed ] Käännös ja kohti Saksaa. [ attachment removed ] Tähän vielä tämmöinen taideversio. Tästä eteenpäin kaikki peittyikin sitten paksuun lumipöllyyn . [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2011 Iltapäivällä tuli seuraavat koneet: OH-NTE, OH-NTH, OH-NTF, OH-NTK. Terve! Taisi Lappeenranta olla ainoa paikka, jossa sää salli VFR-lennot.. Mahdoitko napsia paljon kuvia poppoosta ja onko mahdollista saada isompina omaan säilöön? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2011 Terve! Taisi Lappeenranta olla ainoa paikka, jossa sää salli VFR-lennot.. Mahdoitko napsia paljon kuvia poppoosta ja onko mahdollista saada isompina omaan säilöön? Juu löytyy paljonkin kuvia laita YV:llä sähköposti niin laittelen niitä sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2011 Äskön joku huusi keittiöstä: "hei tuolla meni IIISOO lentsikka". Sitten minä:"Missä!!!" ja skanneri auki. No sehän oli Finncomm Rauman lukko lentää jälleen Kone oli "väärällä" standilla jotenka otin kuvan sisältä ikkunaan nojaten ja ikkuna heijastuksetkin katosivat mutta silti heilahti ja kohinaakin löytyy... Siinähän tuo.. Finncomm ATR 72 OH-ATJ [ attachment removed ] Välillä onneksi jotakin vaihtelua noihin Baltikkeihinkin 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2011 Hyvä Miska kun sait tuonkin kuvattua . Minäkin kävin äsken ohikulkiessani kentällä katsomassa että mikäs se siellä oikein on, mutta tietenkään ei ollut edes kameraa mukana . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2011 Hyvä Miska kun sait tuonkin kuvattua . Minäkin kävin äsken ohikulkiessani kentällä katsomassa että mikäs se siellä oikein on, mutta tietenkään ei ollut edes kameraa mukana . No äkkiä hakemaan Kone lähtee varmaan tänään saipan pelin jälkeen jos eivät sitten yövy jossain... E: aika suttuhan tuo minun kuva on, että ota jalusta kanssa niin ei tule tuommoista mössöä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2011 No äkkiä hakemaan Kone lähtee varmaan tänään saipan pelin jälkeen jos eivät sitten yövy jossain... Dep 2230 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2011 No äkkiä hakemaan Kone lähtee varmaan tänään saipan pelin jälkeen jos eivät sitten yövy jossain... No niin. Pitihän se nyt sitten mennä vielä illalla jalusta mukana sinne kun kerran käsketään . Oli se tosiaan vähän hankalassa paikassa parkissa ja ei sieltä nyt oikein mitään julkaisukelpoista saanut aikaiseksi... Mutta tuossa nyt, jos ei muuta niin ainakin todisteeksi että käyty on . Ja mikä tietysti kaikkein parasta niin ATR:n kyydissähän kohti länsirannikkoa poistui tänään HÄVINNYT jääkiekkojoukkue . [ attachment removed ] Tässä muuten näkyy yksi tuon Panasonicin ominaisuus. Kuvan ISO-arvo on vain 400 ja silti meinaa olla jo kovasti kohinaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 12, 2011 Ja mikä tietysti kaikkein parasta niin ATR:n kyydissähän kohti länsirannikkoa poistui tänään HÄVINNYT jääkiekkojoukkue . No, joskushan idän ihmeenkin pitää pisteitä saada... Nimim. Koneessa matkannut Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2011 Terve! Laitetaas tänne näin talven piristykseksi tämmöisiä arkistoistani löytyneitä otoksia vuosien takaa. Kuvat on otettu ilmeisesti 2. heinäkuuta 2005 ja tapahtuma oli Lappeenranta International Airshow. Kuvasin tuolloin vielä Minoltan filmikameralla ja kuvat on skannattu dioista. Ilma oli aurinkoinen ja kuuma... kaikin puolin loistava lentonäytössää . Ja yleisöäkin riitti. Tässä USA:n ilmavoimien Boeing KC-135 Stratotanker -ilmatankkauskone. Kone lensi toisena päivänä myös näytöslennon kaupungin yllä. Edessä näkyy kai Fouga Magisterin siipi. [ attachment removed ] Red Bull-Harvard, joita oli paikalla kaksin kappalein. [ attachment removed ] Harvardit ilmassa. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Tandemhyppääjät [ attachment removed ] Midnight Hawks - Suomen ilmavoimat [ attachment removed ] Hawker Hunter Englannista [ attachment removed ] Gloster Gauntlet 1930-luvulta [ attachment removed ] Vuoden 2005 lisäksi olen ollut Lappeenrannan näytöksiä katsomassa 1999 ja 1995. Vuoden -95 näytös taisi olla jo toukokuussa ja muistaakseni ensimmäisenä päivänä oli aurinkoista mutta aivan järjettömän kylmä sää. Toisena päivänä tulikin sitten taivaan täydeltä räntää tuulen kera eikä koneet edes lentäneet . Yleisömääräkään ei lieni kovin suuri ollut. Ihan tarkkaan en kyllä muista kun aikaakin on jo hiukan kulunut ???. Vuodelta -99 minulla on myös kuvia. Ne taitavat olla paperikuvina jossain kaappien kätköissä. Voin niitä joskus skannailla myös tänne... kunhan vaan muistaisin että missähän ne mahtaa olla . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 30, 2011 Hauskoja muistoja Lappeenrannan lentonäytöksistä! Ensimmäinen lentonäytökseni oli vuonna -99 Lappeenrannassa - koulussa meille jaettiin kaikille vapaaliput näytökseen, luokkakaverini luopui lisäksi omastaan, joten päästiin isän kanssa ilmaiseksi kaksistaan. Red Arrows teki suuren vaikutuksen kuviolennollaan ja monivärisillä savuilla. Parhaasta oli hyvä aloittaa perehtyminen ilmailun maailmaan. [ attachment removed ] MiG-kypärän sovittaminen oli lisäksi eräs mieleenpainuneista kohokohdista. Siitä se ajatus sitten lähti... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2011 Red Arrows teki suuren vaikutuksen kuviolennollaan ja monivärisillä savuilla. Parhaasta oli hyvä aloittaa perehtyminen ilmailun maailmaan. MiG-kypärän sovittaminen oli lisäksi eräs mieleenpainuneista kohokohdista. Siitä se ajatus sitten lähti... Siinäpä hauska kuva nuoresta MiG-lentäjästä ... Red Arrowsin muistan minäkin hyvin. Niitten lennosta minulla on joitain kuviakin. Näissä aikaisemmissa näytöksissä yleisö pääsi myös aivan koneiden viereen ja kävin myös joskus jonkun amerikkalaisen Hercules C-130:n sisälläkin. Vuonna 2005 oli sitten jo terrori-iskut isketty ja maailma siltä osin astetta hurjempi paikka. Niinpä koneet ja yleisö oli erotettu korkealla verkkoaidalla. Nuo Harvardien saksalaiset lentäjät ja huoltojoukot möivät vielä jotain tuotteita (pinssejä ym...) tuosta verkkoaidan raosta yleisölle . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2011 Eipä oo kesän jälkeen tullu käytyä kentällä kuvaamassa. Tänään nappasin kuvan, kun tulin tuolta Saksan suunnalta. EI-DHM [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2011 Moikka kaikille! Nostellaas tätäkin ketjua taas vähäsen, kun on vajonnut tänne pohjamutiin. Raikkuva oli taas tarjolla tuttuun tapaan... Sielt tullaan. [ attachment removed ] Tiukempaa rajausta. [ attachment removed ] Jompikumpi heistä oli ilmeisesti lentänyt nääslandiaan muutaman kerran. Luulivat, että olivat nytkin siellä, kyseli Tampereen tornia muutamaan kertaan jne. [ attachment removed ] Cabin crew seats for departure! [ attachment removed ] Kevitellään jo pikkuhiljaa. [ attachment removed ] Hyvää, kotimatkaa tervetuloa uudestaan. [ attachment removed ] Henkka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2011 Ihan karmeeta suttua taas jälleen minulta, mutta ei nyt mahra mitään Nooh, tässähän nyt sitten kuiteski eilisen satoa EFLPltä. Tosiaan raikkua vaan.. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Että semmosta.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2011 Jompikumpi heistä oli ilmeisesti lentänyt nääslandiaan muutaman kerran. Luulivat, että olivat nytkin siellä, kyseli Tampereen tornia muutamaan kertaan jne. No osasivat sentään laskeutua oikealle kentälle . Ihan hyvä kun nostelitte EFLP:tä vähän pois tuolta pohjamudista... itse en ole viimeaikoina kentän laidalla oikein kerennyt enkä tarennut oleskella. Kohta puoliin saattaapi kuitenkin tulla hankintaan uusi kamera, joten ehkä sitä sitten sinnekin taas . Kuvauskelitkin alkaa paranemaan ja uusia vuoroja aletaan lentää... että hyvä niin. Kevään lomalennot sitten tuo vähän vaihtelua konekalustoonkin... Ja en minä kyllä noissa Miskan kuvissa nää mitään suttua vaikka miten päin kattoisi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2011 No osasivat sentään laskeutua oikealle kentälle . Ihan hyvä kun nostelitte EFLP:tä vähän pois tuolta pohjamudista... itse en ole viimeaikoina kentän laidalla oikein kerennyt enkä tarennut oleskella. Kohta puoliin saattaapi kuitenkin tulla hankintaan uusi kamera, joten ehkä sitä sitten sinnekin taas . Kuvauskelitkin alkaa paranemaan ja uusia vuoroja aletaan lentää... että hyvä niin. Kevään lomalennot sitten tuo vähän vaihtelua konekalustoonkin... Ja en minä kyllä noissa Miskan kuvissa nää mitään suttua vaikka miten päin kattoisi. Suttua on Minkäslaisen kalusotopäivityksen meinaat tehdä?? Ite varmaan hankin kesän loppupuolella Sigman 150-500mm kakkulan, jos pääsen kesätöihin Et se oon sitten minä siellä sihtailemassa sillä jäätävällä kakkulalla, mutta ei siitä sen enempää. Sais kesäkin jo tulla, kun ei edes oikein innosta mennä kuvaamaan, vaikkei kyytiä olisikaan. Ite en viitsi tolla mankilla vedellä kesärenkailla tähän vuodenaikaan, niin se kyyti on aikas olennainen Mutta kesällä sitten taas notkumaan illalla kiitotien 06 päätyyn ja kuvaamaan ilta koneita Etköhän sinäkin sitten siellä ala aikaa viettää vähän enemmänkin, kun tänne foorumillekin kirjauduit. Itellänikin meni viimekesästä varmaan 50% kentällä ja se toiset 50% piti nukkua kotona Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2011 Suttua on Minkäslaisen kalusotopäivityksen meinaat tehdä?? Ite varmaan hankin kesän loppupuolella Sigman 150-500mm kakkulan, jos pääsen kesätöihin Et se oon sitten minä siellä sihtailemassa sillä jäätävällä kakkulalla, mutta ei siitä sen enempää. Sais kesäkin jo tulla, kun ei edes oikein innosta mennä kuvaamaan, vaikkei kyytiä olisikaan. Ite en viitsi tolla mankilla vedellä kesärenkailla tähän vuodenaikaan, niin se kyyti on aikas olennainen Mutta kesällä sitten taas notkumaan illalla kiitotien 06 päätyyn ja kuvaamaan ilta koneita Etköhän sinäkin sitten siellä ala aikaa viettää vähän enemmänkin, kun tänne foorumillekin kirjauduit. Itellänikin meni viimekesästä varmaan 50% kentällä ja se toiset 50% piti nukkua kotona Meinasin nyt hommata järjestelmäkameran. Minulla oli filmiaikaan Minoltan järkkäri ja siltä ajalta on tuolla laatikossa pari Minoltan linssiä. Ja Minoltan perinteitähän jatkaa nykyään Sony... elikkäs ne Minoltan linssit sopii Sonyyn. Lähinnä nyt kiinnostaisi tuo Sony Alpha 33. Pitää nyt vielä vertailla vähän hintoja ja kysellä kokemuksia tutun tutulta ym... mutta eiköhän se tästä . Minulla on kyllä fiiatissa talvirenkaat ja lämmityslaite, mutta italialainen on aina italialainen näillä pakkasilla . Mutta kunhan lumi sulaa ja kevätillat valostuu niin eikun sinne 06:lle vaan. Jos sitten sinäkin siellä jäätävine kakkuloinesi olet ... No niin, nyt olen jo kuluttanut riittävästi työaikaa foorumilla surffailuun niin pitää poistua... ei muuten mutta kun kahvitunti alkaa . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2011 Joo siellä nähädään sitten. Minkä värinen fiiatti sinulla on? Ja eihän se kakkula minun hyppysiini eksy ennenkun on kesätyöt tehty ja palkka ansaittu Se olen minä jos siinä portin edessä on semmonen pikkunen musta mopo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Huomenta vaan tännekkin, tässä pari kuvia eiliseltä: Vähän tiukempaa rajausta tänään. [ attachment removed ] Bannaus yritystä. [ attachment removed ] Henkka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 2, 2011 Liidin lähti lennolle [ attachment removed ] Saab Safir piipahti käymässä [ attachment removed ] Morjens! [ attachment removed ] Tässä mennään hirvien laskentalennolle [ attachment removed ] Vielä yksi Safirista [ attachment removed ] Liidin taivaalla [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 2, 2011 Oli kiva kuulla sähvän pörinää pitkästä aikaa... ja liitimelle myös morjens Prisman pihasta. Aika moni katsoi pörinää niskat kenossa siinä parkkipaikalla kahden ja kolmen välillä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla