Guest Wingman

ATI:n VPU Recover

4 viestiä aiheessa

- Kysyisin: Onko jollain tietoa, tai kokemuksia, Atin control panelin VPU recover asetuksista..Asetushan on tarkoitettu ajurien ja kortin välisen kommunikoinnin katkeamisesta johtuvan crashin korjaamiseen, tiedostojen mahdollisen tallennuksen suojaamiseen.. Eli ongelma on; kommunikointi katkeaa teksti editoreilla scrollatessa? Why? Simuilussa, tai muissa peleissä, ym. pirusti pikseleitä ampuvassa työssä ongelmaa ei esiinny..Esim. Notepad, tai Ultra editor ohjelmilla scroll down or up/ VPU tilttaa ja kuva siirtyy laitteistopohjaiseen kuvanmuodostustilaan, eli "Laama asetukseen" Boottaus korjaa tilanteen.. Tämän kanssa on nyt velmuiltu jonkin aikaa, Winit, kovot, ajurit, asennellen , cliinaillen asetuksia vaihdellen, eli väitöskirja on lähellä valmistumista. Mikä perhanan yksinkertainen asetus tämän korjaa ? Vaihto takaisin Geeäffään vai?...Editoin vielä että: Viruksia, matoja, ei ole ja rekisteri on puhdas. Vanhat ajurijämät putsataan + ongelma esiintyi heti, ennen ja jälkeen Win XP Proffan asennuksen , siis ongelma näyttää olevan kortin ja ajurien välinen. DX9 on C versio. B versiolla sama tauti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä kortti sulla on? Itelläni 9600, ja sama homma. Jotkut sanoo että näissä ensimmäisissä korteissa mihin se on laitettu ni ei kunnolla toimi. Oon poistanu käytöstä koko ominaisuuden :( (ei siitä kummasti oo hyötyä muutenkaan)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä kortti sulla on? Itelläni 9600, ja sama homma. Jotkut sanoo että näissä ensimmäisissä korteissa mihin se on laitettu ni ei kunnolla toimi. Oon poistanu käytöstä koko ominaisuuden :( (ei siitä kummasti oo hyötyä muutenkaan)

-Sama ongelma näyttää olevan 9600/9800 korteilla, kun seuraa ulkomaan foorumeita..Näyttäisi vain olevan kone, tai pelikohtainen, eli esiintyy eri tapahtumien yhteydessä. Itsellä ei peleissä, joissa työtä tarvitaan enemmän, vaan esim. teksti editoreilla, joilla scrollataan, siis kortti tekee vähemmän työtä. Omassa ongelmassa ja omalla logiikalla olen tullut johtopäätökseen (Koska ajuripuoli on kondiksessa) että kyseessä on VPU:n suojaama lämpötiltti ja joka on lievästi ristiriitainen. Koska kortti tuulettaa kovempaa, mitä enemmän "Ammutaan", niin tavallaan se jäähtyy paremmin. Taas "ropelli laskee kierroslukua. kun duunataan 2d hommia, vaikkapa tekstikäsittelyä, niin kortti lämpenee, mikäli kotelon lämmöt pysyvät samana, tai mahdollisesti ovat koholla.. Täytyy tsekkailla lämpöjä, (Tällä hetkellä koneessa antureita 3). VPU: idea on käytännössä erittäin järkevä, juuri tekstihommissa, koska ilman sitä, tuo tiltti pimentää näytön, sekä tallennus on menetetty, ainakin osittain. Peleissä taas voi aina buutata uudelleen, jis autosave toimii, (eikä senkään puute maailmaa kaada) VPU päällä taas esim. CFG editoinnin voi tehdä loppuun ja tallentaa, vaikka näyttö olisikin "laamatilassa" tämä on homman juju. GF:llä ei tätä hommaa esiinny, johtuen todennäköisesti alhaisemmista herzeistä, jotka luonnollisesti aiheuttavat vähemmän lämpöä. Tää nyt on hihasta vedetty, mutta tiltin esiintymisen eri tilanteissa, eri käyttäjillä viittaisi tähän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla kun ei ole näytönohjaimessa tuuletinta ollenkaan (Radeon9600) , niin tuosta ei paljon ole apua. Eli luultavasti minulla on juuri toisinpäin; mitä enemmän laitetta rasittaa sitä enemmän se kuumenee. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään