Jouni Haimi

Sivistynyttä keskustelua maahanmuuttopolitiikasta

918 viestiä aiheessa

Meikäpoika keräilee sivistyneesti presidenttejä, Paasikivestä lähtien koko sarja, meinasin ainakin yhden vielä katsella.Työpaikat vähenevät jatkuvasti täällä ja kolmekkin ammatiihmistä kaveria työttömänä tällä hetkellä, tiedän että etsivät oikeasti töitä muttei vaan meinaa löytyä.Hyväksyn silti että joku heitä parempi ammattiihminen tulee kaukaa tekemään hommia.Loisia meillä taas on kyllä omasta takaa jotta niitä en mielelläni sponsoroi.Eipä tuolla värillä ole väliä, olen joskus aamusin tummanpunainen silmävalkuaisistani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä teistä tiedä mutta itse en kyllä haluaisi ikinä enää elää päivääkään kekkosen-ajan Suomessa, puistattaa se kansaa vaivannut kollektiivinen sisäsiittoinen metsäsuomalainen menttaliteetti vieläkin. Hyi hitto! Joku tätä maata on muuttanut parempaan suuntaan, tai ainakin niin minä sen koen.

topi

EU-jasenyys ja sen kautta vapauksien lisaantyminen seka YYA-sopimuksen paattyminen. Kokoomuksen paasy hallitukseen ensi kertaa elinaikanani vuonna 1987 ja siten demokratian toteutuminen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilastoja miten maahanmuuttajat elävät ei löydy,sehän olisi rasismia.Tietoja että eivät saa työpaikkaa tukan/ihonvärin/nimen takia kyllä esiintyy.

Uskokaa nyt vaan että Suomalaiset pitää sopeuttaa uutteen Suomeen,maahanmuuttajat eivät sopeudu.  :laugh:

Tässä Mona Sahlin:in ajatuksia,sopivat sinne Suomeenkin.

Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka. .

Min uppfattning är att alla som bor i Sverige är svenskar – därför att vi bor här, därför att vi andas alla samma luft, för att vi är alla del av samhället.

Mona Sahlin i P1-morgon i Sveriges Radio P1 den 17 maj 2001

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Min uppfattning är att alla som bor i Sverige är svenskar – därför att vi bor här, därför att vi andas alla samma luft, för att vi är alla del av samhället.

Hahaa, tästähän voisi kasvattaa jatko-oksan keskusteluun. Mona Sahlin siis puoltaa epäsuorasti sitä, että kaikki suomalaiset vastavuoroon ovat finnar eivätkä mitään finländare... ;D

Mietin tässä juuri kuinka monta työn sankaria, yo-kunnan puheenjohtajaa, kuraattoria, akateemisesti korkeakoulutettua, kunniatohtoria, opetusneuvosta, taloustietoneroa, kunniapuheenjohtajaa jne. olisi Suomessa vähemmän, jos eräs köyhä inkeriläinen alakoulun ope ja ex-kaartilainen ei olisi livahtanut Suomeen viime vuosisadan alkupuolella ja mennyt naimisiin Sammatissa asuneen neidin kanssa (tämän perheen suureksi kauhuksi).

Tulikohan nyt ladatuksi tarpeeksi sivistystä tähän puheenvuoroon? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hahaa, tästähän voisi kasvattaa jatko-oksan keskusteluun. Mona Sahlin siis puoltaa epäsuorasti sitä, että kaikki suomalaiset vastavuoroon ovat finnar eivätkä mitään finländare... ;D

Siis kaikki Suomessa asuvat ovat finnar  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis kaikki Suomessa asuvat ovat finnar  ;D

Paitsi mä, mä en oo, olen Sipoolainen, siinä on vissi ero.Sano Mona mitä vaan. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Mitäs jos pakolaisten elättämisen sijaan käytettäisiin ne miljardit ikäätyvien

työkyvyn ylläpitoon ja jaksamiseen ja kannustettaisiin jatkamaan pidempään?

Sopiihan sitä yrittää, mutta epäilen homman toimimista (riippuu tosin työstä). En voisi kuvitella ainakaan itseäni tekemässä tätä työtä enää yli seitsemänkymppisenä. Nyt kuusikymppisenä olen jo ihan kypsä. Niin en silti ole sairas lainkaan. Minulla on 36 vuoden yhtäjaksoinen työura (viime syksynä tosin puolen vuoden vuorotteluvapaa). Tuona aikana olen ollut sairauden takia poissa yhteensä 2 viikkoa ja kaksi päivää. Aika harva pääsee tuohon. En oikein usko, että vanhuksista löytyy pelastus.

Annettaisiin rahamme omille eikä vieraille?

Maahanmuuttajista tulee omia virallisesti heti, kun he saavat kansalaisuuden ja käytännössäkin viimeistään kolmannessa sukupolvessa. Kun he työllistyvät, ei heillle enää tarvitse antaa rahaa (monille ei tarvitse antaa rahaa lainkaan, kun he tulevat tänne suoraan töihin). Päinvastoin he maksavat veroja siinä kuin me muutkin.

Suomalaisia muutti myös 1800- ja 1900-luvuilla melkoisesti maahanmuuttajiksi esimerkiksi Yhdysvaltoihin ja Ruotsiin.

Pelko pois!

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sopiihan sitä yrittää, mutta epäilen homman toimimista (riippuu tosin työstä). En voisi kuvitella ainakaan itseäni tekemässä tätä työtä enää yli seitsemänkymppisenä. Nyt kuusikymppisenä olen jo ihan kypsä. Niin en silti ole sairas lainkaan. Minulla on 36 vuoden yhtäjaksoinen työura (viime syksynä tosin puolen vuoden vuorotteluvapaa). Tuona aikana olen ollut sairauden takia poissa yhteensä 2 viikkoa ja kaksi päivää. Aika harva pääsee tuohon. En oikein usko, että vanhuksista löytyy pelastus.

Maahanmuuttajista tulee omia virallisesti heti, kun he saavat kansalaisuuden ja käytännössäkin viimeistään kolmannessa sukupolvessa. Kun he työllistyvät, ei heillle enää tarvitse antaa rahaa (monille ei tarvitse antaa rahaa lainkaan, kun he tulevat tänne suoraan töihin). Päinvastoin he maksavat veroja siinä kuin me muutkin.

Suomalaisia muutti myös 1800- ja 1900-luvuilla melkoisesti maahanmuuttajiksi esimerkiksi Yhdysvaltoihin ja Ruotsiin.

Pelko pois!

Pekka

En mina ainakaan pelkaa ulkomaalaisia -- olenhan itsekin nyt maahanmuuttaja -- tosin toin tyopaikkani mukanani.

Suomi vain tarvitsisi niita mamuja oikeista paikoista -- lahinna sellaista maista, jotka voisivat hyodyttaa paremmin Suomen kilpailukykya... vaikkapa korealaisia tehostamaan STX:n telakoita, filippiinilaisia hoitajia sairaaloihin ja intialaisia insinooreja Nokialle (jolla niita jo on).

USA:ssa on jo muuten nakyvissa, etta tyoviisumisaannosten kiristaminen itseasiassa siirtaa tyopaikkoja Yhdysvalloista muualle maailmaan. Kun yritykset eivat saa toivomaansa tyovoimaa tanne, siirretaan taalta sitten yritysten kokonaisia osastoja esimerkiksi Iso-Britanniaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EU-jasenyys ja sen kautta vapauksien lisaantyminen seka YYA-sopimuksen paattyminen. Kokoomuksen paasy hallitukseen ensi kertaa elinaikanani vuonna 1987 ja siten demokratian toteutuminen...

Näin se on -pelkästään rusinoiden syöminen pullasta ei onnistunut tässäkään prosessissa. Mutta ah, tämän listan jatkeeksi kun voisi vielä kirjoittaa: sekä liittyminen Pohjois-Atlantin puolustusliittoon, Natoon, vuonna...

topi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka

Haihattelua! älä vedä mutkia suoriksi Pekka. Ei kymmenet sukupolvet eivätkä menneet vuosisadatkaan ole vielä saaneet vanhinta vähemmistöämme työllistymään niin että niistä töistä merkittäviä verotuloja valtiolle kertyisi. Mutta kuten edellisessä viestissäni totesin, vapaudella on hintansa.

topi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kymmenet sukupolvet eivätkä menneet vuosisadatkaan ole vielä saaneet vanhinta vähemmistöämme työllistymään niin että niistä töistä merkittäviä verotuloja valtiolle kertyisi.

Saamelaiset kasvattaa poroja ja touhuaa matkailunkin parissa nykypäivänä.

Romaanit kaupustelevat kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Tataarit ja juutalaiset on molemmat tunnetuja kauppamiehen taidoistaan.

Tarkoittanet siis suomenruotsalaisia....

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saamelaiset kasvattaa poroja ja touhuaa matkailunkin parissa nykypäivänä.

Romaanit kaupustelevat kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Tataarit ja juutalaiset on molemmat tunnetuja kauppamiehen taidoistaan.

Tarkoittanet siis suomenruotsalaisia....

;D

Juu,verotulot näiltä kolmelta ensinmäiseltä ryhmältä on varmaankin huomattavat.Viimeinen ryhmä menee pakkasen puolelle,muistelen lukeneeni täällä voorumilla.Ahvenanmaasta ei kannata edes puhua,mantereella olevatkin maksavat moninkertaisesti enemmän koska ruotsinkielisten verotuotto on vain murto-osa pakkoruotsin opetuskuluista...... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi mä, mä en oo, olen Sipoolainen, siinä on vissi ero.Sano Mona mitä vaan. ;D

Oot luajan kiitos,ei kannata Monasta välittää,sanoo paljon .......... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa ääneni mennä PS:lle, vaikka puolue ylipäänsä ei ole monessakaan asiassa samoilla linjoilla kanssani. En kuitenkaan usko, että muut puolueet olisivat vielä taipuneet tekojen asteelle, vaikka puhetta jo löytyykin. Toivon, että eduskuntavaaleissa PS saa sen verran vaikuttavan äänisaaliin, joka taivuttaa muut puolueet puheista tekoihin sitä seuraaviin vaaleihin mennessä.  Muussa tapauksessa poliittinen tilanne palautuu jälleen samaan, yliampuvaan hyssyttelyilmapiiriin, jota olemme saaneet seurata nykyisellä hallituskaudella. Olisi jo aika erottaa rasismi, maahanmuuttovastaisuus, muukalaisvastaisuus, turvapaikkavastaisuus ja ynnä muut sellaisiksi kuin ne ovat, eikä yleistää kaikkea maahanmuuttoa yhdeksi tai heitellä nats... rasistikorttia aina, kun mielipide ei ole varaukseton ihan mitä tahansa ulkomaalaisiin liittyvää asiaa kohtaan.

PS taitaa olla protestipuolue useimmille sitä äänestäville ja tosiasiallinen suosio on alle puolet äänistä. Useat vain odottavat, että PS:n suosio saisi paremmin kullekin soveltuvat puolueet lähemmäs yleistä mielipidettä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeksi tänään vihreiden puheenjohtaja puhui moneen otteeseen työperäisestä maahanmuutosta. Miksiköhän?

Minun käsittääkseni TYÖperäistä maahanmuuttoa ei vastustane juuri kukaan. Tosin täältä karkaavat "paremmat" työt ja jäljelle jää vain prekaeetujen halveksimia siivous- ja hoivahommia yms. (Jonkun nekin on hyvä hoitaa - myönnetään)

Toinen mielenkiintoinen seikka on se, että kun parrakas "nuori ankkurilapsi", jonka ikää ei käytännössä enää edes yritetä tarkistaa, hinaa parikymmentä sukulaista (laajasti ymmärrettynä) perässään Suomeen, niin vihreät, ruåtsalaiset, HeSari ja muu "valistunut media" luokittelee tämän jatkopätkän työperäiseksi maahanmuutoksi.  :o::)

Suomalaistenkin moraali on viime aikoina osoittautunut kehnoksi. http://blogit.iltalehti.fi/kalle-isokallio/

Afrikasta löytyy kuitenkin paikkoja, jossa 1½ miljoonan vehkeillä käydään valloittamassa isoja laivoja ja vaatimassa viiden miljoonan lunnaita, koska sikäläisen oikeuskäsityksen mukaan sen verran noin kalliilla vehkeillä pitää saadakin. Lisäksi onnistujat ovat kotonaan kansallissankareita, joita juhlitaan kuin meillä euroviisuvoittajia tai lätkän maailmanmestareita. Mielestäni emme tarvitse tällaista oikeuskäsitystä tänne - yhtään!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanhasen mielestä muun muassa turvapaikkaturismista ja ankkurilapsista puhuminen on ulkomaalaisvastaisuuteen yllyttämistä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010041311465160_uu.shtml

Keskustelu on siis kiellettyä eli olkaa hiljaa ja unohtakaa asia...

"Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusiota, että he voivat ilmaista ulkomaalaisvihamielisyytensä vaaleissa äänestämällä esimerkiksi perussuomalaisia" - Matti Vanhanen Hufvudstadsbladetin haastattelussa, Hufvudstadsbladetin verkkolehti 14.1.2009

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusiota, että he voivat ilmaista ulkomaalaisvihamielisyytensä vaaleissa äänestämällä esimerkiksi perussuomalaisia" - Matti Vanhanen Hufvudstadsbladetin haastattelussa, Hufvudstadsbladetin verkkolehti 14.1.2009

Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusiota, että he voivat äänestää ketä haluavat  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä rasistista ja ulkomaalaisvastaista sävyä täällä. Ihan kuin nuo maahanmuuttajat eivät olisi lainkaan ihmisiä, koska ovat vaan sattuneet syntymään eri maahan, kuin me. :thmbdn:

Kannattaisi jokaisen hieman katsoa peiliin, ja miettiä, miten itse haluaisisvat tulla kohdelluiksi, jos Suomea kohtaisi jokin kriisi tai katastrofi, joka pakottaisi meidät vuorostamme hakemaan turvapaikkaa jostain muualta.

Johan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaisi jokaisen hieman katsoa peiliin, ja miettiä, miten itse haluaisisvat tulla kohdelluiksi, jos Suomea kohtaisi jokin kriisi tai katastrofi, joka pakottaisi meidät vuorostamme hakemaan turvapaikkaa jostain muualta.

Terve Astrid Thors :).  Kovasti yrittämällä tajunnet, että tuskin missään muualla maailmassa pakolaisia kohdellaan niin hyvin kuin Suomessa. Ai niin, mielellään otan esimerkkejä siitä huonosta kohtelusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johan

Niinpä. Ajattele vaikka niitä romaniparkoja jotka ovat joutuneet lähtemään kotiseuduiltaan sodan, kuivuuden, nälänhädän ja luonnonmullistusten riivaamasta Bulgariasta.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku katastrofi tulisi, kannattaisi varmaan ruveta ryöstämään Tallinnanlaivoja ja niiden viinalasteja. Saisi hyvät hynät eikä matkakaan olisi pitkä... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä. Ajattele vaikka niitä romaniparkoja jotka ovat joutuneet lähtemään kotiseuduiltaan sodan, kuivuuden, nälänhädän ja luonnonmullistusten riivaamasta Bulgariasta.  ;)

Etkai nyt tosissasi sano, että romanit ovat alunperin Bulgariasta? Ihan pakko tarkentaa vain...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään