Guest arttula

Räkää !!!

40 viestiä aiheessa

Rapakon tällä puolen on reseptivapaasti saatavilla tehokkaita pseudoefedriinipohjaisia flunssapillereitä. Näitä nappeja kun vetää pari aamuin illoin niin ei nokka kauaa räkää valuta.

Viime talvena iski A-virus ja siihen tepsi TamiFlu.

Täällä on vastaava valmiste, Duact. On tosin reseptillä noudettava. Kyllähän nuo suuresti auttaa. Ilman Nasolinia ja Duactia olo olisi tuhannesti huonompi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rapakon tällä puolen on reseptivapaasti saatavilla tehokkaita pseudoefedriinipohjaisia flunssapillereitä. Näitä nappeja kun vetää pari aamuin illoin niin ei nokka kauaa räkää valuta.

Harmi kun sama kama (Duact) on Suomessa reseptillä.. Se nimittäin auttaa paremmin nenän tukkoisuuteen, ku mikää muu..

edit: prkl, arttu kerkes ensin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi kun sama kama (Duact) on Suomessa reseptillä.. Se nimittäin auttaa paremmin nenän tukkoisuuteen, ku mikää muu..

edit: prkl, arttu kerkes ensin

Joo, Duact toimii muuten minulla hyvin, mutta kun sitä ottaa, pissa ei enää kulje, vaan kengänkärjet kastuu. Vaikuttaa myös rakon sulkijalihakseen. Oiva prostatavaivasimulaattori... :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, Duact toimii muuten minulla hyvin, mutta kun sitä ottaa, pissa ei enää kulje, vaan kengänkärjet kastuu. Vaikuttaa myös rakon sulkijalihakseen. Oiva prostatavaivasimulaattori... :laugh:

Emännällä se aiheuttaa nokkosihottumaa ympäri kroppaa. Ei näköjään sovi kaikille :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattanee muistaa Duactista kaksi seikkaa. Ensinnäkin se on lentäjiltä kiellettyjen aineiden listalla, kuten suuri osa muistakin pseudoefedriinivalmisteista. Toisekseen se on myös doping-listalla esiintyvä tuote, ettei kannata lähteä Duact-päissään hiihtokisoihin.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattanee muistaa Duactista kaksi seikkaa. Ensinnäkin se on lentäjiltä kiellettyjen aineiden listalla, kuten suuri osa muistakin pseudoefedriinivalmisteista. Toisekseen se on myös doping-listalla esiintyvä tuote, ettei kannata lähteä Duact-päissään hiihtokisoihin.

Dodii, emäntä tuota syö aina ennen lentämistä mutta se ei olekaan lentäjä eikä hiihtäjä  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai Cirrus :) Näitä on paljon. Paras, ja viranomaisen hyväksymä kama, on ainakin minulla ollut Clarinase. En tiedä huomasivatko lääkevalmistajat sitten, että rikkaat liikennelentäjätkin vetävät niitä huiviin, joten lopettivat 30 tabun laatikoiden myynnin ja siirtyivät kymppiboxeihin. Samassa rytinässä hävisi korvattavuus, joten tyyriiksihän se muuttui. Sittemmin tosin huomasin semmoisen seikan, jota esim. minulle reseptit kirjoittava lääkäri ei ole ilmeisesti huomannut. Clarinase on 10 millin pilleri ja pääasiassa kaikki muut viiden. Hokasin sitten, että kun tömäyttää vaikka Cirrusta tupla-annoksen, teho alkaa lähennellä yhtä Clarinasea. Yksi päivässä ei ainakaan mulle ole riittävä, kun oon joutunut noita pseudoefedriinejä 15 vuotta kiskomaan.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah, meitä on kolme äijää töissä liikkeessä. Soitettiin maanantaiaamuna kaikki ristiin ja sanottiin, ettei voida tulla töihin kun flunssa ja kuume iski. Kaikilla 39C...

Täytyi koulusta soittaa meidän viimekesäinen suviuuno töihin.

Ristus, mikä olo. Onko toi räkä jonkun paineen alla tuolla päässä, kun sitä mahtuu sinne niin paljon. Jos ajatellaan että lanttuun mahtuisi pari litraa, siis ilman aivoja, niin kyllä mä sen verran oon niistänyt tänään.  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs peliä se tämmönen sitten on. Olin toissaviikon kipeenä. Semmosta pienoista nuhaa, kurkkukipua tai oikeastaan enemmänkin keuhkoputkessa tuntuvaa arkuutta. Ei mitään hirveitä tuskia ja suht helppo olo muuten, mutta piteli 38:n kuumetta ja ylikin. Veteläksihän semmoinen vie. No, ei siinä. Sitten olin viime viikon töissä. Ihan ookoo olo, paitsi vähän semmoista kröhää ja kurkkuviilinkiä oli. Nyt sitten maanantaista saakka on ollut mitä massiivisimpia yskänkohtauksia, räkää on munkin pää täynnä ja sitä aina välillä varottamatta poistuu pari desiä silloin tällöin. Väsytystä, kaikin puolin ikävää oloa ja olipa tossa iltapäivän puolivälissä jo yli 37:n lämpökin. Kohta täytyy pistää mittari kainaloon. Syödä pitäisi, muttei oikein jaksa, minkä lisäksi maanantaina oon viimeks maistanu/haistanu jotain. Aivan sama vaikka vetää valkosipulisoosia naamaan. Dijonista tulee asiallinen fiilinki, muttei sekään millekään maistu. Täytyy vissiin kokata jotain kuumaa ja loristaa anis dulcea sekaan. Mutta ei saata ymmärtää, että viikon välein ollaan kipeänä. Pelottaa, että täytyy aamusella taas tilata puhelu päällikölle. Oon siis ollu tämänkin viikon töissä.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu - sitä ei mielellään ole töistä poissa - ainakaan helpolla, varsinkin nyt, kun on muutenkin tällanen talouskriisi maassamme päällänsä. Mulle tulee ainakin vähän sellanen v-mäinen olo, jos joutuu saikulle. Jää hommat tekemättä, kun porukkaa ei muutenkaan ole liikaa olemassa. Sen takia tässä on itekkin ollu työmaalla vähän puolikuntoisena. Mahatauti meni tosin ohi nopeesti - kolmen päivän setti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei tekis mieli olla, ei. Vaan kun ei jaksa eikä kykene ja sairastuttaa siinä ohessa vielä puoli osastoa samaan tautiin, ni ei ole hyvä sekään. Olennaisen paljon kivempaa olisi olla vaihteeksi ihan terve ja pirteä ja väkertää töitä kaffetta välillä siemaillen. Vaan täällä siemaillaan silkkaa yskänlääkettä. Kummaa, ettei tuolla internetissäkään ole enää mitään lukematonta juttua...

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ärtzkele sentään. Tulipahan oltua tuossa 7pvää kipiänä ja pahimmillaan kuume nous neljäänkymppiin. Nyt enää onneksi kurkku vähän karhia ja välillä yskittäessä tulee sikaflexiä kurkusta. Tuli napsittua voltareniä ja duactia.. Mutta nyt taas Scanian ratissa. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mitä nyt 3vk sairaana. Alkoi kurkkukivulla, tuli yskä, nuha, jossain kohtaa vähän kuumettakin. Sitten kun kuvittelin olevani paranemassa, meni nuha ja kunnon räkätauti vieläkin pahemmaksi. Yskä kestänyt hieman alle kolme viikkoa ja alkaa nyt hellittää, vieläkin silti räkäinen olo ja välillä ääni lähtee. Kuumettakin riittää ja tohtori totesi keuhkoputkentulehduksen.

Neljän viikon armeijapalveluksestani olen ollut 7-8 päivää (kahdessa osassa) tuvassa vuodelevossa ja 3 viikkoa muutenvain huonossa kunnossa.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kuulostaa aika tutulta. Olen nyt ollut ainakin 3 viikkoa räkätaudissa. Kuumetta ei onneksi ole ollut sitten alkuvaiheen, mutta nokka edelleen tukossa. Monasti ihmiset hakeutuvat lääkäriin hakemaan antibioottia, kun "flunssa on kestänyt niin ja niin monta viikkoa". Se kuitenkin on aika tyypillistä tähän vuodenaikaan. Flunssan jälkeen (kuumeen mentyä ohi) yskä ja nuha saattavat kestää tosiaan viikkojen ajan. Joskus voi tulla toinen virusinfektio toisen jatkoksi, jolloin tuntuu, ettei tervettä päivää ole aikoihin nähnyt. Mutta silti antibioottikuurit ovat yleensä turhia ja epäterveellisiä. Antaa flunssan parantua itsekseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään