Vieras

Finnairin lomalento törmäsi lintuun Ahmedadibadabadibadissa

53 viestiä aiheessa

Oho, kohta saa media hepulin..

"Finnairin lomalento on jumissa Intian Ahmedabadissa teknisen vian vuoksi. Koneeseen osui tiettävästi lintuparvi laskeutumisen yhteydessä.

 

Varakone lähtee Helsinki-Vantaalta Ahmedabadiin puolen päivän jälkeen. Matkustajat päässevät määränpäähänsä 12 tuntia myöhässä."

 

IS

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneeseen osui tiettävästi lintuparvi laskeutumisen yhteydessä.

 

IS

 

Uutista on päivitetty:

 

Kyse ei Finnairin viestinnän mukaan ollut lintuparvesta, vaan yksittäisestä isokokoisesta linnusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uutista on päivitetty:

 

Luonnollisesti uutisen yhteyteen on lisätty myös se oleellinen syy miksi tällainen asia uutisoitiin:

 

"Viime torstaina matkustajakone teki pakkolaskun New Yorkissa, kun se oli törmännyt lintuparveen pian nousunsa jälkeen. Kaikki koneen 150 matkustajaa ja miehistö selvisivät onnettomuudesta hengissä."

 

Ennustan että tulemme lukemaan lintutörmäyksistä seuraavan 3-6 kuukautta  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapahtuikohan lintutörmäys koneen ollessa laskukiidossa vai sen rullatessa pois kiitotieltä? Jos tuo lintutörmäys olisi tapahtunut vaikka finaalissa olisi siinä lentäjillä ollut kiire lisätä toisen moottorin tehoa ja painaa viallisen moottorin puoleista jalkaa pohjaan, ilmeisesti kuitenkin lintu törmäsi koneen ollessa jo maassa, vai kuinka?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapahtuikohan lintutörmäys koneen ollessa laskukiidossa vai sen rullatessa pois kiitotieltä? Jos tuo lintutörmäys olisi tapahtunut vaikka finaalissa olisi siinä lentäjillä ollut kiire lisätä toisen moottorin tehoa ja painaa viallisen moottorin puoleista jalkaa pohjaan, ilmeisesti kuitenkin lintu törmäsi koneen ollessa jo maassa, vai kuinka?

 

Eihän sitä vastajalkaa taí lisää moottoritehoja toiseen moottoriin tarvitse antaa, jos linnun sisäänsä saanut moottori ei sammu  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siellähän Iltalehdellä on jo perinteinen ilmoitus:

 

"Oletko sinä tai tuttavasi jumissa Intiassa? Lähetä kuva tai kerro uutisvihje!"

 

:laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapahtuikohan lintutörmäys koneen ollessa laskukiidossa vai sen rullatessa pois kiitotieltä? Jos tuo lintutörmäys olisi tapahtunut vaikka finaalissa olisi siinä lentäjillä ollut kiire lisätä toisen moottorin tehoa ja painaa viallisen moottorin puoleista jalkaa pohjaan, ilmeisesti kuitenkin lintu törmäsi koneen ollessa jo maassa, vai kuinka?

 

Tämäkin päättyi onnellisesti, joten nyt voi myös laskea leikkä ja palturia.

 

Yleensä linnut lentävät kännipäissään ( ahmineet viinamarjoja liikaa) päin konetta, kun kone on parkissa.

Pahinta on, kun pelikaani lentää turbiiniin. Siinä vierähtää päiviä toipumisessa.

 

On toi lentäjän elo hankalaa, ilmassa pitää varoa isoja lintuja ja illalla pitää kiertää kondoomikotkat ( ilolinnut) kaukaa. :thmbup:

 

Sorry, mutta oli ihan pakko irrotella  :-[

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Yleensä linnut lentävät kännipäissään ( ahmineet viinamarjoja liikaa) päin konetta, kun kone on parkissa.

Pahinta on, kun pelikaani lentää turbiiniin. Siinä vierähtää päiviä toipumisessa.

...

... ja pahimmassa tapauksessa alkaa satamaan lunta ja uusi turbiini pitää tuoda ameriikoista asti  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No se on varmaan yks herttasen hailee tavalliselle lehdenlukijalle, mikä kone kuvassa on...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin konserniblogissa on muuten kirjoitus ilmailun uutisoinnista ja parhaista kotimaisista ilmailutoimittajista. Lainaus kirjoituksesta :

"Meiltä finnairilaisilta asiakkaat ja uteliaat kysyvät usein, miten samasta ilmailu-uutisesta voi olla niin erilaisia juttuja eri tiedotusvälineissä. Joku voisi kenties tähän vastata, että se johtuu journalistiikan monimuotoisuudesta ja siitä, että mediat etsivät omille kohderyhmilleen olennaisia näkökulmia. Joskus se on paikkansa pitävä selitys, mutta usein se johtuu yksinkertaisesti asiantuntemuksen puutteesta. "

 

Taitaa todella olla lehdille tärkeintä, että saadaan juttuun edes koneen kuva, yhtiöstä ja tyypistä viis.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samassa blogissa on tämä:

 

Asiantuntijoita löytyy paljon, ja kuten yleensä, niitä on vähiten tietävien joukossa eniten.

 

Näin se vaan menee.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei löydy lentotietoja. Mikä oli lento? 

 

Mikä päivä 2 vuotta sitten tapahtui samanlainen tapaus? Silloinkin lähetettiin siis varakone. Luulin jo, että Finnair sai Phuketin lennot sujumaan Air Europen avulla. Eikö kaikenkaikkiaan kannattaisi harkita näiden teknisten välilaskujen lopettamista? Finnairilla on ollut talvisaikaan paljon harmia välilaskuista, eikä ainoastaan Ahmedabadista, vaan myös Dubaista ja Halifaxista. Ovatko kaikki tuplalennotkaan niin järkeviä?  B773 hoitaisi nekin, ja eikös siinä olisi lähes samanlainen ohjaamokin (kuin B752:ssa)?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

B773 hoitaisi nekin, ja eikös siinä olisi lähes samanlainen ohjaamokin (kuin B752:ssa)?

 

Tarkoitit vissiinkin B763? Siinä on samanlainen ohjaamo. B773:ssa on jo aika paljon eroja ja se olisi vähän turhan järeä tuohon hommaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No se on varmaan yks herttasen hailee tavalliselle lehdenlukijalle, mikä kone kuvassa on...

No niin on, ihmisiä alkaa jo pelottaan, kun näkee siiven kuvan lehdessä  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Eikö kaikenkaikkiaan kannattaisi harkita näiden teknisten välilaskujen lopettamista? Finnairilla on ollut talvisaikaan paljon harmia välilaskuista, eikä ainoastaan Ahmedabadista, vaan myös Dubaista ja Halifaxista. Ovatko kaikki tuplalennotkaan niin järkeviä?  B773 hoitaisi nekin, ja eikös siinä olisi lähes samanlainen ohjaamokin (kuin B752:ssa)?

 

Mutta kun se 330 ei voi hoitaa kaikkia halukkaita kaukomaille. Mitkä tuplalennot?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulin jo, että Finnair sai Phuketin lennot sujumaan Air Europen avulla. Eikö kaikenkaikkiaan kannattaisi harkita näiden teknisten välilaskujen lopettamista?

 

 

 

Taitavat kaikki muualta kuin EFHKlta lähtevät Thaimaan lennot tapahtua B752 ja siis välilaskun kera. En oikein usko Finnarin hankkivan B763 lomalentoja varten

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitavat kaikki muualta kuin EFHKlta lähtevät Thaimaan lennot tapahtua B752 ja siis välilaskun kera.

 

Ja osa Helsinki-Vantaaltakin tehtävistä Thaimaan lomalennoista on 75W -sarjaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja osa Helsinki-Vantaaltakin tehtävistä Thaimaan lomalennoista on 75W -sarjaa.

Paitsi että wingletit tai ei niin sen koneen ICAO koodi on edelleen B752, jos olisit huomannut että Juha käytti viestissään niitä eikä IATA koodia niin ei olisi tarvinu ehkä rueta korjaamaan. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään