Vieras

Finnairin lomalento törmäsi lintuun Ahmedadibadabadibadissa

53 viestiä aiheessa

Mitä helvettiä sä Ilkka nyt taas pelleilet oikeasti?

 

Ei helv**** :D

 

Kannattanee tutustua mitä eroa on ICAO:lla ja IATA:lla ja heidän käyttämillään koodeilla. Etkai luule että HEL ja EFHK on eri asia?

 

No helvettiä.

Kannattanee tutustua lennättävän yhtiön koodeihin (tässä tapauksessa AY) ja heillä Boeing 757-200 on 75W jos tuntuvat erikoisilta tai vierailta.

LQA oli ennen 343 ja muut oli 340, nyt kaikki isot bussit ovat 340, Phuketin lomalainen on 330 jne.

Oliko tässä jotain helvettiä tai epäselvää?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelleen. IATA vs. ICAO, Finnair käyttää molempia, noi IATA koodit on vaan ne jotka näkyy matkustajille tarkoitetuissa systeemeissä. ICAO koodit sit muualla aina...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No eikös se nyt ole helvetin sama sanooko B752 vai 75W?  ??? Ilmailufoorumi tämä vain on... Eiköhän jokainen foorumilainen ymmärrä, että nuo tarkoittaa samaa. Juhakin on aktiivijäseniä, joten en usko, että hän mitään huomauttamista näkee Ilkan käyttämässä nimityksessä. Tuossakaan viestissä olennaista ei liene konetyypistä käytettävä merkintätapa vaan se, mistä se operoi.

 

B757-200, B757, B752, 75W, marsuhäkki, dildo, pitkäsääri... onhan noita. Sama rakas lapsi kuitenkin! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan matkustajille tarkoitettuja systeemejä luenkin sillä olen nimenomaan matkustaja. Se mitä jossain muualla lukee on sitten niitä lukevien asia.

 

Ja 75W ei ollut Juhalle tarkoitettu mitenkään piikkinä ta korostettuna vaan se itse asia oli, että Thaimaahan lennetään Helsingistäkin marsuhäkeillä Ahmedabadin välilaskulla koska pelkkä Epsanjan bussi ei riitä ja lentää vain Phuketiin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapahtuikohan lintutörmäys koneen ollessa laskukiidossa vai sen rullatessa pois kiitotieltä? Jos tuo lintutörmäys olisi tapahtunut vaikka finaalissa olisi siinä lentäjillä ollut kiire lisätä toisen moottorin tehoa ja painaa viallisen moottorin puoleista jalkaa pohjaan, ilmeisesti kuitenkin lintu törmäsi koneen ollessa jo maassa, vai kuinka?

 

Saattaapi kehittyä aika ikävä spiraali jos alkaa väärää pedaalia pohjaan survomaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapaus viivästyttää Thaimaahan matkanneen suomalaisryhmän matkaa vajaalla 20 tunnilla, arvioi Finnair keskiviikkoiltana. Finnair lähetti vaurioituneen tilalle uuden koneen, joka lähti Suomesta kohti Intiaa iltapäivällä kolmen jälkeen. Illalla arvioitiin, että se pääsee jatkamaan matkaa Ahmadabadista Phuketiin torstaina noin kello 3.30 Suomen aikaa. Finnair arvioi alun perin, että varakone olisi päässyt matkaan jo aiemmin päivällä. Lähtö viivästyi kuitenkin joitakin tunteja ylilentolupien hankkimisen ja miehistön lepoaikasäännösten vuoksi.

 

aamulehti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaapi kehittyä aika ikävä spiraali jos alkaa väärää pedaalia pohjaan survomaan...

 

Noi Äblämäsäläbän - pelikaanit ovatkin vaarallisia ja saakelin kauniitakin.  ::)

 

oikaisussa ; sauvaa jalkaa. On oltava tarkkana mitä jalkaa tarjoaa :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noi Äblämäsäläbän - pelikaanit ovatkin vaarallisia ja saakelin kauniitakin.  ::)

 

Turbiinissa ollessaan vaarallisia, mutta ehkä vähemmän kauniita siinä vaiheessa. Ainakin pers'sulat kärähtää, se on varmaa.

 

 

oikaisussa ; sauvaa jalkaa. On oltava tarkkana mitä jalkaa tarjoaa :-[

 

 

Jep. Muuten päivä on lopullisesti pilalla. Jos kuitenkin tarjoaisi niitä toimivan moottorin puolelle niin ei muljahda peli nurin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MD-11 on se vastaus. Eihän niillä kehtaa rahvaita kuskata, kun ovat kuulemma niin meluisiakin ja muutenkin epämukavia. 400 jakkaraa sisälle ja täytetään ne tennisukka- ja sandaali matkustajilla, niin ei tarvitse välilaskuja etelänmatkalla tehdä  :thmbup:

Bojot voidaan lähettää vaikka Mojaveen tai vaihtoehtoisesti myydä, jos niistä joku muutaman lantin antaa rahhoo.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bojot voidaan lähettää vaikka Mojaveen tai vaihtoehtoisesti myydä, jos niistä joku muutaman lantin antaa rahhoo.  :laugh:

 

Tuossa se olisikin. Yksi kannattavammista liiketoimista olisi myydä jotain mikä ei ole omaa.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa se olisikin. Yksi kannattavammista liiketoimista olisi myydä jotain mikä ei ole omaa.  :laugh:

Totta, eihän ne omia olekkaan  :-[ No saahan sitä silti yrittää  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoitit vissiinkin B763? Siinä on samanlainen ohjaamo. B773:ssa on jo aika paljon eroja ja se olisi vähän turhan järeä tuohon hommaan.

 

Tarkoitin B773. Kuvittelin ohjaamoiden olevan niin paljon yhteneväiset, ettei kovin suurta lisäkoulutusta tarvittaisi. Ajattelin ehkä taannoista Bangkokin "tyhjennystä" ja näitä tupla-,tripla- jne. lentoja. Muistaakseni joltain saarelta tuli tässä jokin viikko sitten peräti 4kpl  B757 -konetta peräkkäin, jokin niistä taisi olla Finnairin entisten työntekijöiden kone, mutta kuitenkin. Tupla B752(W) -lentoja näkee varsin usein.  B773 -koneeseen mahtuu jopa 555 matkustajaa.  Jopa Liman lento taitaisi olla mahdollinen, koska B772LR -kone lentää jopa Dubai-Lima!  Mutta ehkäpä juuri B763 olisi sopiva.

 

Jos Finnairin B752 törmää kahden vuoden välein lintuun samalla suhteellisen vähän liikennöidyllä lentokentällä, samaan vuodenaikaan(?), vieläpä suhteellisen vähäisellä lentojen kokonaismäärällä, niin eikö se kerro jotain suhteellisen korkeasta riskistä suorittaa tekninen välilasku tälle kentälle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Finnairin B752 törmää kahden vuoden välein lintuun samalla suhteellisen vähän liikennöidyllä lentokentällä, samaan vuodenaikaan(?), vieläpä suhteellisen vähäisellä lentojen kokonaismäärällä, niin eikö se kerro jotain suhteellisen korkeasta riskistä suorittaa tekninen välilasku tälle kentälle?

 

Sanoit "vieläpä suhteellisen vähäisellä lentojen kokonaismäärällä". Koska ote on pieni, niin kyseessä voi siis aivan hyvin olla tilastovirhe.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni joltain saarelta tuli tässä jokin viikko sitten peräti 4kpl  B757 -konetta peräkkäin, jokin niistä taisi olla Finnairin entisten työntekijöiden kone, mutta kuitenkin. Tupla B752(W) -lentoja näkee varsin usein. 

 

Huomenna on esim. paljon menekkiä sillä saarella:

05:00 Las Palmas AY2525

05:10 Las Palmas AY1519

05:45 Las Palmas AY2521

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt sitten OH-LBS AY1984 on jäänyt muille maille vierahille. Piti olla aamulla jo kotona Halifaxista mutta ei näy eikä kuulu.

 

AY1984 ottaa vauhtia Santo Domingosta. Siellä AY taitaa olla harvinainen vieras.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt tippuu yksinkertaisempi kaveri jo kärryiltä.. OH-LBS: Halifax-Santo Domingo-???

Ja miten tää liittyy tuohon Ahmedabadiin???

Ilmeisesti koko 757 laivaston aikataulut on jotenkin sekaisin..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liittynee tuo Ay1984 kohtalo siinä mielessä, että sekin on myöhässä. Kone on alunperin tulossa Puerto Platasta. Syytä myöhästymiseen ei taida olla (vielä) tiedossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään