Pasi Kannasmaa

Trike ostoksilla Englannissa

8 viestiä aiheessa

Muutama kuva viime viikonlopulta kun oltiin Englannissa kokeilemassa Pegasus Quik trikeä. Lauantaina 17.1. keliä oli juuri sen verran että tyypit saatiin ajettua ainakin osalle porukasta. Cauntonin Kenttä sijaitsee Nottinghamshiren alueella, lähin kaupunki etelässä Southwell. Lyhyen matkan päässä sijaitsee mm. Newark Air Museum.

Mutta niitä kuvia...

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Southwell

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Knapthorpe ja Cauntonin kenttä edessä

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Quik G-CDOW on muuten paketoitu ja matkalla Suomeen tällä hetkellä. Saapuu tulevana viikolla Lapinlahdelle..

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sehän näyttää ihan näppärältä vehkeeltä. Tuovat nuo donitsi-kuorrutukset (In Finnish: pyöräkotelot) hieman ilmettä  ;) Paljonkos tuollainen laite maksaa? Ja saako tuommoisella lentää ihan mihin kentälle vaan, vai koskeeko sitä samat säännöt kuten vaikkapa moottorivarjoliitäjiä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sehän näyttää ihan näppärältä vehkeeltä. Tuovat nuo donitsi-kuorrutukset (In Finnish: pyöräkotelot) hieman ilmettä  ;) Paljonkos tuollainen laite maksaa? Ja saako tuommoisella lentää ihan mihin kentälle vaan, vai koskeeko sitä samat säännöt kuten vaikkapa moottorivarjoliitäjiä?

 

Pyörien muotosuojat ovat tärkeä osa Quikin aerodynamiikkaa, ilman niitä ei saa lentää. Siipi on pieni (10.6 m2) eikä siinä ole evää niinkuin monissa vanhemmissa triken siivissä. Muotosuojat antavat tärkeää suuntavakavuutta koneelle.. Quik on suht nopea trike, VNE 184kmh ja matkanopeus 120 - 131 kmh, riippuen trimmistä. Moottori on 100hp Rotax 912ULS.

Käytetyn hinta vaihtelee tuntien ja kunnon mukaan, uuden hintaa en muista tähän hätään, rahalla saa. Englannissa näitä on kaupan runsaasti..

Kyllä näillä pitäs päästä sinne minne B-ultrallakin, mutta on tietenkin hyvä tarkistaa asia ensin. Radiot hyvä olla tietenki kanssa..

 

Tässä vielä kuva moottorista..

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahas, edelliskerran karvaasta tappiosta sisuuntuneena Oberstleutnant von Rotnacken ei siis aio enää kaatua kalusto-ongelmiin. Looking forward for the next battle ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas se sataheppanen potki, tuntuiko tehon puutetta? ;) Miten noin näppituntumalta, tarviiko paljon isomman pellon kuin Raven? Siivestä kun puuttuu lähes kolmasosa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas se sataheppanen potki, tuntuiko tehon puutetta? ;) Miten noin näppituntumalta, tarviiko paljon isomman pellon kuin Raven? Siivestä kun puuttuu lähes kolmasosa...

 

Uskoisin tehojen vähäksi aikaa riittävän  :P 

 

Nämä arvot on suoraan manuaalista:

Take off distance to 15m, Max AUW - 266m

Landing distance from 15m, MAUW - 225m

 

Nämä siis Warp Drive potkurilla, Arplastilla olis vähän pitempi starttimatka...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahas, edelliskerran karvaasta tappiosta sisuuntuneena Oberstleutnant von Rotnacken ei siis aio enää kaatua kalusto-ongelmiin. Looking forward for the next battle ;)

 

Sana "tappio" ei kuulu enää minun sanavarastoon!

 

Mutta joo, paketin pitäs saapua huomena. Toivotaan että nyt menee katsastus ja rekisteröintijutut nopeammin kuin viimeks. Quantum kun oli reilun kuukauden maassa tyhjänpanttina viime keväänä..

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla