Otto Kilpirinne

Normaali rattipolkimista rudderiksi?

4 viestiä aiheessa

Päivee kaikille.

Mulla on tuommoinen Mikkisoftan FF 2 ratti ja polkimet. Tässä nuo kummatkin polkimet on eri akseleille konfattu.

Eli toinen poljin on X-akseli ja toinen Z-akseli. Onko noita mahdollista saada toimimaan FSX:ssä oikein.

Nyt sain rudderin ainoastaan toiselle polkimelle niin, että kun pitää poljinta puolivälissä peräsin on suorassa.

Jalan nostaminen tai laskeminen aiheuttaa sitten peräsimen liikkumisen johonkin suuntaan. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivee kaikille.

Mulla on tuommoinen Mikkisoftan FF 2 ratti ja polkimet. Tässä nuo kummatkin polkimet on eri akseleille konfattu.

Eli toinen poljin on X-akseli ja toinen Z-akseli. Onko noita mahdollista saada toimimaan FSX:ssä oikein.

Nyt sain rudderin ainoastaan toiselle polkimelle niin, että kun pitää poljinta puolivälissä peräsin on suorassa.

Jalan nostaminen tai laskeminen aiheuttaa sitten peräsimen liikkumisen johonkin suuntaan. :-[

Ei tuollaisenaan.

Lentokoneessa polkimethan ohjaa nimenomaan yhtä asiaa, peräsintä (tai joissain myös nokka pyörää, mutta periaatteessa siis nokan kääntymistä vasemmalle tai oikealle). Näin ollen pitäisi olla yksi potikka (akseli), joka on keskitettynä poljinten ollessa neutraali asennossa, ja sitten liikkua vasemmalle tai oikalle, riippuen kumpaa jalkaa antaa.

Toimintamekanismi on sinänsä hyvin yksinkertainen, ja jos löytyy välineet ja nikkarointitaitoa, voisi hyvät polkimet rakentaa itsekin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla polkimien virkaa suorittaa tuo vastaava ratti+poljin yhdistelmä, ilman FFää, riittää että polkimet on asetettu yhdelle akselille, niin toimii. Akselin saa yleensä muutettua jostain ohjaimen asetuksista..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on tuollainen ainakin 10-15 vuotta vanha Microsoft Sidewinder Force feedback ratti peliportissa (gameport) kiinni ja sitten uudempi Microsoftin Force feedback2 joystick USB portissa kiinni. Ei taida olla mahdollista saada tuon ratin polkimia toimimaan joystickin kanssa yhtäaikaa. Nyt nimittäin peli "näkee" vain jommankumman ohjaimen kerrallaan, joten polkimia ei voi käyttää.  :'( Onneksi sentään tikku on kiertyvää mallia, niin sillä voi ohjailla edes jotenkin tuota peräsintä, mutta polkimet olisi tietenkin paremmat siihen hommaan. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään