Jani Salo

Windows XP Service Pack 2

71 viestiä aiheessa

Nyt on sitten suomenkielinen tullut

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=fi&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Vaikka tuolla sanotaan että ei saa asentaa jos on vain yhtä tietokonetta päivittämässä, niin voi sen silti tehdä, tuo vain sisältää aivan kaiken (SP1:sen yms) joten se on paljon isompi kuin Windows updateen tulossa oleva päivitys joka asentaa vain tarpeellisen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta ei ole mitään järkeä ladata tuota täyspakettia jos meinaa vaan omaan kotikoneeseensa sen asentaa kerran tai kaksi (jälkimmäinen käyttöjärjestelmän uudelleenasennuksen jälkeen). Tuo paketti on 259 MB, kohta Windows updateen ilmestyvä versio ladannee alle kolmasosan tuosta jos vähänkin päivityksiä on asennettu XP:n julkaisun jälkeen. Minä lataan tuon töihin kyllä, reilu 30 konetta kun on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta ei ole mitään järkeä ladata tuota täyspakettia jos meinaa vaan omaan kotikoneeseensa sen asentaa kerran tai kaksi (jälkimmäinen käyttöjärjestelmän uudelleenasennuksen jälkeen). Tuo paketti on 259 MB, kohta Windows updateen ilmestyvä versio ladannee alle kolmasosan tuosta jos vähänkin päivityksiä on asennettu XP:n julkaisun jälkeen. Minä lataan tuon töihin kyllä, reilu 30 konetta kun on.

Mutta eihän Windows Updatesta voi latailla niitä paketteja erillisinä exe:nä, ilman että asentaa. Ja vaikka tuon voisikin niin eihän sitä voisi käyttää uudestaan kun asentaa Windowssin koska se on räätälöity.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin justiin, sieltä tulee asennusohjelma joka tutkii mitä puuttuu ja lataa ja asentaa vain ne. Mutta on pienempi lataus ottaa ne 2 kertaa Windows updatesta kuin kerran tuo administraattoripaketti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja enemmän asenteleville Autostreamer jolla tekee näppärästi XP:n asennuslevyn joka sisältää SP2:n...eipä tartte hirveästi päivitellä XP:n asennuksen jälkeen

Sama onnistuu myös nLite nimisellä ohjelmalla (http://nuhi.msfn.org/). Tuolla voi myös poistaa kaiken tarpeettoman, mitä ei tahdo asentaa (esim. ajureita, ohjelmia ym.).

Ja tutoriaali löytyy tuolta englanniksi

http://www.msfn.org/articles.php?action=show&showarticle=49

Itse tein oman Slipstream levyni tuolla 15 minuutissa, ja täytyy sanoa, että voiko homma enää helpommaksi mennä. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja enemmän asenteleville Autostreamer jolla tekee näppärästi XP:n asennuslevyn joka sisältää SP2:n...eipä tartte hirveästi päivitellä XP:n asennuksen jälkeen

Tarkoitatko, että saat tehtyä alkuperäisestä XP:stä kopion, jossa on lisäksi SP1/SP2?

Edit: Eli periaatteessa vanhalla CD:llä voi heittää vesilintua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko, että saat tehtyä alkuperäisestä XP:stä kopion, jossa on lisäksi SP1/SP2?

Edit: Eli periaatteessa vanhalla CD:llä voi heittää vesilintua?

Kyllä, mutta en minä heittäisi alkuperäistä aitoa XP:n cd:tä menemään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, mutta en minä heittäisi alkuperäistä aitoa XP:n cd:tä menemään.

Joo en meinannutkaan. Tehostin vain kysymystäni. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin tuon myös CD:llä ;D Tosin en laittanut niitä tilaukseen montaa kappaletta. Harmi olis voinut huvikseen tilata joku 3000 kpl ennen kuin tuo rajoitus tuli voimaan ;D Tosin siinä olisi sähköposti paukkunut :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piti tietenkin kokeilla että toimiiko se 10 kappaleen rajoitus. No toimihan se. Ja sitten piti kokeilla että mikä lomakkeen kenttä vaikuttaa siihen ruikutussivun näyttämiseen, ja näköjään se oli sähköpostiosoite. No sitten piti testata seuraavaksi satunnaisella mailinator.com -osoitteella ja jostain syystä siihen maililootaan ei koskaan tullut tilausvahvistusta eikä tullut myöskään 10 kpl ruikutussivuakaan. Että nyt taitaa sitten olla tulossa ~50 kappaletta niitä levyjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piti tietenkin kokeilla että toimiiko se 10 kappaleen rajoitus. No toimihan se. Ja sitten piti kokeilla että mikä lomakkeen kenttä vaikuttaa siihen ruikutussivun näyttämiseen, ja näköjään se oli sähköpostiosoite. No sitten piti testata seuraavaksi satunnaisella mailinator.com -osoitteella ja jostain syystä siihen maililootaan ei koskaan tullut tilausvahvistusta eikä tullut myöskään 10 kpl ruikutussivuakaan. Että nyt taitaa sitten olla tulossa ~50 kappaletta niitä levyjä.

Huvinsa kullakin.. :P:)

Mutta eipä ole mun update vielä tuommosesta älähtänyt..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hölmöä touhua. Jos tarpeeksi moni tuommoista tekee, niin seuraava päivitys on hankalampi saada tai siitä peritään "mediamaksu" luokkaa 10 e. Ja mehän nämä maksetaan, ei MS. Josko vaikka seuraavan FS:n hinnassa olisi korotuspainetta firman kasvaneiden painatus- ja postituskulujen myötä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt se on sitten Windows Updatessa.

Onkohan meitä WIN XP suomenkielinen versio -käyttäjiä kahden kerroksen väkeä, koska minun Windows Updatessa SP2:sta ei vieläkään näy? Ilmoittelee ensisijaisista päivityksistä, että päivityksiä ei ole saatavilla.

Rauno

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tuo Suomenkielinen WinUpdatessa olekaan. Liekö minkäänkielinen? Mulla ainakin parissa koneessa alkoi esiintyä jumeja SP2:lla, joten voivat hyvinkin viivyttää sen massajakelua tarkoituksella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin. Latasin suomenkielisen SP2:n juuri Windows Updatesta. Vaikka olin päivittänyt aikaisemmin kaikki tärkeät päivitykset, latauskoko oli 105 Mt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ilmestyi myöskin tänään, mutta sanokaas nyt, kannattaako tuota heti ladata, se on kuulemma aiheuttanut ongelmia joidenkin ohjelmien kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ilmestyi myöskin tänään, mutta sanokaas nyt, kannattaako tuota heti ladata, se on kuulemma aiheuttanut ongelmia joidenkin ohjelmien kanssa.

Höpsistä, tottakai kannattaa, ei se paketti parane vaikka odottaisit. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ainakaan lataa, kuulemma toimi edes FS9 kunnolla SP2:sen asentamisen jälkeen... Joten "ei kiitos" :-\

Kyllä mulla vaan toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin juuri Service Pack 2:n. Sehän on hyvä asia. Korvaa kaikki edelliset päivitykset kerralla ja laittaa kait joukon uusia päivityksiä sekä ihan uuden ja paremman Windows-palomuurin ja sille käyttöliittymän (ikoneita ym.)

Tietokone toimii hyvin asennuksen jälkeen. Ekan kerran kun käynnistin FS 2004:n Windows kysyi, luotanko ohjelman valmistajaan ja jos luotan, jokin suojaus poistetaan, jotat ohjelma voi olla yhteydessä nettiin (sään hakeminen??).

Vastasin että ok. FS toimii yhtä hyvin kuin ennenkin päivityksen jälkeenkin. Ainakin minä suosittelen asentamista.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään