Jani Salo

Windows XP Service Pack 2

71 viestiä aiheessa

Tuli sitten impattua ja asennettua SP2 kun Windows siitä tarpeeksi kauan herjasi. Ei ole ollut paljon mielenkiintoa ladata sitä, koska se keskittyy lähinnä "palomuuriin". Olen aina luottanut Nortoniin näissä asioissa ja vähän hirvitti että noinkohan SP2 ottaa ylivallan Nortonista. Noh, asennuksen ja käynnistyksen jälkeen tuli onneksi Nortonin ilmoitus, jossa se suositteli Windowsin oman palomuurin poiskytkemistä ja ehdotti että Norton hoitelee nämä hommat. Minä siihen että jees ja nyt on kaikki ok, no problemos :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, itselläni tuo SP2 päivitys ei onnistu lainkaan, olen ladannut sen useampaan otteeseen ja se ilmoittaa "Sisäinen Virhe" ja pyytää XP ceedeetä sisään. Olen laittanut sen ja sen jälkeen ei tapahdu mitn. Pitäisi kai asentaa XP uusiks ja kokeilla myöhemmin uudelleen. Sama XP on ollut koneella kohta jo 7kk ja toimii kyllä hyvin, mutta olisihan tuo aika jo alustaa C: asema ja tuikkasta XP uudelle pohjalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mun piti koettaa kanssa monta kertaa, ennen kuin suostui edes aloittamaan latauksen. Kummallista. Ei harmainta aavistusta, mikä ilmiön oikein aiheutti. Sitten kaikki meni ihan putkeen, kuten muidenkin Windows-updatejen kanssa. Minulla paketin koko oli muistaakseni jotain 80 Mb - tämä taitaa vaihdella koneesta riippuen aika lailla.

---- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla paketin koko oli muistaakseni jotain 80 Mb - tämä taitaa vaihdella koneesta riippuen aika lailla.

Vaihtelee sen mukaan mitä on jo aikaisemmin koneelle Windows updatesta asennettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, vaimo oli kahtonu että mikähän herja tuo on ja asensi SP2:n tähän työkoneeseen...

Palomuurin kun heittää kuinkkaan niin hyvinhän tämä toimii. Ei ole isommin valittamista.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihtelee sen mukaan mitä on jo aikaisemmin koneelle Windows updatesta asennettu.

Näin uumoilinkin. Tuntui vain kummallisen pieneltä tuo oman lataukseni koko, kun monella on näkynyt olevan huomattavasti isompia paketteja. Kuitenkaan en tapaa asentaa muita kuin kriittiset päivitykset ja muista aika harvat ja valitut.

Yksi ärsyttävä kehotus on ilmestynyt tuon SP2:n jälkeen -voi kyllä olla, että olisi tullut ilmankin. Windows Updaten mielestä .Net Framework pitäisi päivittää - olikohan siinä SP1 - ja se ei onnistu sitten millään. Tästä on pähkäilyä MS:n foorumeilla; tuntuu olevan yleinen ongelma (jo ennen XP:n SP2:n julkistamista.)

--- terv. Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni .NETin päivitys on riippuvainen joistain muista päivityksistä. Siinä oli kai linkki lisätietosivuunkin asian tiimoilta. Mulla ei ole .NETin päivitys pistänyt hanttiin kertaakaan, vaikka olen sen joka koneeseen asentanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SP2:n asennuksen jälkeen tv-kuva tulee ruudulle, mutta ääni ei tuu.

Onko kellään tietoo, mitä tarttis tehdä, että äänikin tulis?

Ennen sp2:sta ääni tuli ongelmitta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hain .NET:in päivityspaketin MS:n sivulta, mutta se ei vielä yksinään auttanut: asentaja alkoi kysellä *.msi-fileä, sehän on kai jokin ms-installer-ini? Ehdotti ensin .NET-levyäkin, vaikka asensin ohjelman kyllä kesällä aivan Windows-updaten kautta. Kun en löytänyt tätä tiedostoa mistään kovalevyltä, katsoin parhaaksi täryttää koko .NET:in asennuksen uusiksi ja entisen päälle (perinteinen tumpelon ratkaisu siis. Myönnän.)

Mutta se toimi; kun sitten ajoin tuon aikaisemmin imuroimani päivityspaketin niin rutinat loppuivat siihen.

Viittaisi siihen, että alkuperäinen .NET-asennukseni ei vain ollut onnistunut kaikilta osiltaan.

--- terv. Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän siinä kanavassa on nyt ensiksikin voimakkussäätö ole nollassa tai mykistys päällä? Mitä kautta sen ääni tulee?

Line-in se on päällä, eli siitä olen poistanut sen ruksin.

Sitten kun laitan s-videojohdon ja kytken sen videoon, niin kuva ja ääni tulevat ok,

kun määritän video inputin compose:ksi, mutta

kun laitan tv:n antennijohdon antennipistokkeeseen

ja määritän video inputin tuner:ksi, niin

silloin kuva tulee, mutta ääni ei ja ennen sp:sta tää toimi ok.

Ohjelmana mulla on DScaler, jolla siis tv-kuvaa katson.

No siis kyllähän s-videollakin se homma hoituu, mutta sitten täytyy käydä

videolla muuttamassa kanava, jos sen haluaa vaihtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis äänikortilta äänet tulee mutta TV-kortilta ei? Joo, eipä noista ole kokemustakaan, muuta kuin olen kuullut että oikukkaita ovat. Onhan se mahdollista että sen ajuri on ottanut SP2:sta nokkiinsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asennettuani SP 2:n en enää voi nimetä uudelleen digikuviani

sillä se antaa herjan jos nimeät uudelleen tiedostoa ei voi käyttää. kokeilin silti ja sen jälkeen kuvatiedostoa ei voi enään avata??.

Onko muilla samaa ongelmaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuntusi ettei mikän toimi kunnolla SP2 asenuksen jälken, ja ei siitä sää edes kunolla pois... Noh konen on ollut tarkoitus tyhjentä ja Windowsin uudellen asennesunen ja päivityksen jälken (ilman SP2 ::) ) ja elämä tääs hymylle ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei minkäänlaista ongelmaa asennuksen jälkeen. Tosin kone toimi jo ennenkin ongelmitta. Ainoat muutokset tuntuivat olevan tuossa softapalomuurissa jolla en kuitenkaan muutenkaan mitään tee, ja mediaplayerissä joka halusi tietää tiedostotyypit uudelleen. Enpä tiedä oliko tästä mitään hyötyä. Eipä toisaalta mitään haittojakaan vielä ole ilmaantunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asennettuani SP 2:n en enää voi nimetä uudelleen digikuviani

sillä se antaa herjan jos nimeät uudelleen tiedostoa ei voi käyttää. kokeilin silti ja sen jälkeen kuvatiedostoa ei voi enään avata??.

Onko sulla tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteiden piilottaminen päällä (Windowsin äärimmäisen typerä oletusasetus)? Pistä ihmeessä pois (Resursienhallinta tai oma tietokone, Työkalut - Kansion asetukset - Näytä, ruksi pois ruudusta Piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet). Sitten on tiedostonimet hallittavissa järjellisellä tavalla, kun kuva1.jpg näkyy muodossa kuva1.jpg eikä kuva1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika susi tuo SP2..

itse hain heti netistä korjaus päivityksen "epävirallinen" joka nostaa yhteyksien määrää siitä 10 mikä se on nyt niin suureksi kuin vain voi tartte tekijä mainitsi jotain 100000 luokkaa... :P

ja ottaa pois turhia ominaisuuksia..

tuossa Windowsin omassa palomuurissahan on nykyään niin että se ei suostu päästämään esim p2p ohjelmia läpi yms.. joten käytän toista palomuuria..

tuon korjauksen jälkeen futailee taas torrentit sun muut vallanmainiosti.. :) jos joku sitä korjausta haluaa niin ottakoon minuun yhteyttä kokoa sillä ei ole paljoa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
ja ottaa pois turhia ominaisuuksia..

tuossa Windowsin omassa palomuurissahan on nykyään niin että se ei suostu päästämään esim p2p ohjelmia läpi yms.. joten käytän toista palomuuria..

Mitä ei suostu? Kyllä minulla vaan suostuu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Windowsin palomuurissa saa avata mitkä portit haluaa, ei siinä mitään p2p-estoa ole rautakoodattu. Ei tietenkään missään tolkullisessa palomuurissa ole oletuksena sisääntuleva liikenne sallittu kaikkiin portteihin joita joku ohjelma käyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään