Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Tietääkseni Aeroflotin miehistön työvuoro alkaa lääkärintarkastuksella Mielestäni ei kannata "ryssitellä" eikä syyttää, kun ei tiedä asiasta mitään Eiköhän noista talvi- ja jatkosodista ole jo sen verraan pitkä rupeama, etä kannattaisia alkaa puhua heistäkin kauniimmin. Mukavaa ja ammattitoista porukkaa ovat ja ihmisiä hekin ovat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Tietääkseni Aeroflotin miehistön työvuoro alkaa lääkärintarkastuksella Mielestäni ei kannata "ryssitellä" eikä syyttää, kun ei tiedä asiasta mitään Eiköhän noista talvi- ja jatkosodista ole jo sen verraan pitkä rupeama, etä kannattaisia alkaa puhua heistäkin kauniimmin. Mukavaa ja ammattitoista porukkaa ovat ja ihmisiä hekin ovat Onneksi asioista saa olla myös eri mieltä Suomessa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Onneksi asioista saa olla myös eri mieltä Suomessa... anteeksi, mistä olet nyt eri mieltä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 anteeksi, mistä olet nyt eri mieltä Noh, tuosta kauniimmin puhumisesta lähinnä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Mielestäni ei kannata "ryssitellä" eikä syyttää, kun ei tiedä asiasta mitään Eiköhän noista talvi- ja jatkosodista ole jo sen verraan pitkä rupeama, etä kannattaisia alkaa puhua heistäkin kauniimmin. Mukavaa ja ammattitoista porukkaa ovat ja ihmisiä hekin ovat Täysin samaa mieltä! Ihmisinä mukavia, totta kai kulttuurieroja löytyy. Ymmärrän "vanhan kansan" katkeruuden venäläisiä kohtaan, mutta mielestäni meillä nuoremmilla ei moiseen ole syytä. Pikemminkin taas tuli Tallinnassa havaittua, että joidenkin suomalaisten olisi syytä tarkistaa käytöstään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Täysin samaa mieltä! Ihmisinä mukavia, totta kai kulttuurieroja löytyy. Ymmärrän "vanhan kansan" katkeruuden venäläisiä kohtaan, mutta mielestäni meillä nuoremmilla ei moiseen ole syytä. Pikemminkin taas tuli Tallinnassa havaittua, että joidenkin suomalaisten olisi syytä tarkistaa käytöstään. Niin ja joidenkin maantiedon osaamistaan. Tallinna ei ole enää moneen vuoteen ollut venäjää. Mutta käytöksen tarkistamisesta olen kyllä täysin samaa mieltä. Tallinnassa joskus oikein hävettää olla suomalainen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Samanlaisia idiootteja ne ryssät on kuin lakut, kinkit, mutakuonot, kurakikkelit, kinuskit, inkkarit, smugut, tsuhnat, ganjit, jutskut, rättipäät, iipot, rädärit, vinosilmät, aussit, jenkit, degeneroituneet saarivaltakuntalaiset, svedut, juutit, makaroonit, patongit, käkikellot, puukengät, sakemannit, eskimot, hintit, runkut, lepakot, nappisilmät, karvakädet, mutakuonot, muutamat muut jotka nyt ei tuu mieleen ja erityisesti me ahdasmieliset SUOMALAISET! Ja kun nyt kerran itsekin kuulun tuohon edellä lueteltuun junttiryhmään, niin toki muakin välillä kiristää, ahistaa ja kulttuurierot iskee tosi pahasti päälle. Mut kun meitä on jo täällä kohta yli 6 miljardia. Kannattaisko yrittää elää vierekkäin?? Sori OT. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Niin ja joidenkin maantiedon osaamistaan. Tallinna ei ole enää moneen vuoteen ollut venäjää. Mutta käytöksen tarkistamisesta olen kyllä täysin samaa mieltä. Tallinnassa joskus oikein hävettää olla suomalainen. Kyllä kaimani Jaakko osaa maantiedon todella hyvin. Saattaa olla, että olet joskus laivassa, jota kaimani kipparo i , Missään ei puhuttu, että Viro olisi osa venäjää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Niin ja joidenkin maantiedon osaamistaan. Tallinna ei ole enää moneen vuoteen ollut venäjää. Mutta käytöksen tarkistamisesta olen kyllä täysin samaa mieltä. Tallinnassa joskus oikein hävettää olla suomalainen. En huomannut missään vaiheessa mainitsevani Tallinnan kuuluvan Venäjälle. Olen lukenut ja kirjoittanut pitkän venäjän sekä maantiedon, joten uskoisin tietäväni näiltä osin perusasiat. Lisäksi olen tällä hetkellä harjoittelussa laivalla, joka liikennöi Helsingin ja Tallinnan väliä. Ehkäpä minun olisi pitänyt sitten mainita erikseen Tallinnan olevan Viron pääkaupunki. Maan nimet kirjoitetaan muuten isolla, jos tälle linjalle lähdetään. Käytöksen maininta johtui vaan siitä, että tuolla etelänaapurin pääkaupungissa joutuu liian usein todistamaan suomalaisten törkeää käytöstä paikallisia asukkaita kohtaan. Monet palveluammateissa työskentelevät ovat vironvenäläisiä, eivätkä kaikki virolaiset puhu muutenkaan suomea... Tuntuu siltä, että monet suomalaiset olettavat saavansa palvelua på finska - ja mikäli ei onnistu, alkaa rähjääminen. Kännissä. Taas sai McDonald'sissa hävetä, kun se hampurilainen ei eräälle herralle ajoissa tullut... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Terve! Aeroflot --> Lentoemäntä --> Toimittaja --> Hieman erimielisyyttä (keskustelussa palstalla) --> Minä, minä, minä... JA AINA OIKEASSA! Kummasti lähti juttu aiheesta/otsikosta sivuun...mutta en valita! Hymyilen kyllä leveästi! Ja olihan siellä oikeasti loistavia kommentteja! Kivaa päivää! -Kaitsu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Sen verran myös tuosta humalasta... Uskon, että jos suomen asukasluku nousisi 5 miljoonasta päälle 140 miljoonaan, saattaisi suomessakin alkaa ilmaantua pilotteja humalassa. Ei varmaankaan pitäisi tarttua tähän provoon?, mutta. Mihin perustat tämän väitteesi? Että jos väkiluku on suuri / nousee -> työmoraali voi olla heikko / heikentyä -> se on ihan ok? Mielenkiintoinen näkemys. Minulla ei ole mitään venäläisiä vastaan, mutta töihin meneminen humalassa ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää, ei Venäjällä eikä missään muuallakaan. Ei vaikka olisi kuinka kurjaa. Ps. Valtiot isolla, kansallisuudet pienellä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 EIhän tuo ole provo, onhan näitä suomalaisiakin napattu jurrissa kiinni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Voisiko Elina mennä jotenkin niin että mitä enemmän muttereita sinulla on, sitä suurempi todennäköisyys että löydät virheellisen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Voisiko Elina mennä jotenkin niin että mitä enemmän muttereita sinulla on, sitä suurempi todennäköisyys että löydät virheellisen. Kännipultti, jossa on kierteet sekasin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 "Suomalainen pilotti lenteli Cannes'ssa" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Samanlaisia idiootteja ne ryssät on kuin lakut, kinkit, mutakuonot ... erityisesti me ahdasmieliset SUOMALAISET! " "SUOMALAISET?" - duoda, naapurissa kutsuvat joskus meitä TSUHNIKSI, ne on sellaisia hitaita,vähän jälkeenjääneitä, ehdottomasti luotettavia, mutta yksinkertaisia, viinaanmeneneviä ihmisiä - melkein omia! "Nelijalkaisia ystäviä" seikkaili Leningradissa ja Tallinnassa entisaikaan. Vielä äskettäin kyselivät, onko Suomessa kieltolaki. Edit: olihan tuo tsuhnakin mainittu... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2009 Mihin perustat tämän väitteesi? Että jos väkiluku on suuri / nousee -> työmoraali voi olla heikko / heikentyä -> se on ihan ok? Mielenkiintoinen näkemys. Väitteeni perustuu siihen, että kyseisessä maassa on 140 miljoonaa ihmistä, verrattuna Suomen 5 miljoonaan. On siis todennäköistä että pilotteja ja juoppojakin on kyseisessä maassa enemmän, joka johtaa siihen että juopuneita pilottejakin on enemmän. Ps. Pahoittelen että kirjoitin kansallisuuden isolla kirjaimella. Tämä foorumi ei tietääkseni kuitenkaan ole äidinkielen koe, joten en pikkuseikkoihin kiinnitä huomiota. EDIT: Nyt loppui offtopic minun osaltani. Mukavaa päivänjatkoa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2009 "Really, all he has to do is press a button and the plane flies itself," he said. "The worst that could happen is he'll trip over something in the cockpit." "He can't come out because he's in the cockpit, with his foot on the brake." http://www.guardian.co.uk/world/2009/feb/05/aeroflot-drunk-pilot Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2009 En huomannut missään vaiheessa mainitsevani Tallinnan kuuluvan Venäjälle. Olen lukenut ja kirjoittanut pitkän venäjän sekä maantiedon, joten uskoisin tietäväni näiltä osin perusasiat. Lisäksi olen tällä hetkellä harjoittelussa laivalla, joka liikennöi Helsingin ja Tallinnan väliä. Ehkäpä minun olisi pitänyt sitten mainita erikseen Tallinnan olevan Viron pääkaupunki. Maan nimet kirjoitetaan muuten isolla, jos tälle linjalle lähdetään. Anteeksi kauheasti jos astuin varpaillesi. Hiukan hämäävää kun edellisessä lauseessa puhutaan venäläisistä ja seuraavassa lauseessa sanot että Tallinnassa kuitenkin suomalaiset käyttäytyvät huonosti. Jonkinlainen vähintäänkin aasinsilta tuossa on. Ei ehkä tahallinen mutta hiukan epämääräinen ilmaisu kuitenkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2009 Anteeksi kauheasti jos astuin varpaillesi. Hiukan hämäävää kun edellisessä lauseessa puhutaan venäläisistä ja seuraavassa lauseessa sanot että Tallinnassa kuitenkin suomalaiset käyttäytyvät huonosti. Jonkinlainen vähintäänkin aasinsilta tuossa on. Ei ehkä tahallinen mutta hiukan epämääräinen ilmaisu kuitenkin. Ihan aiheellinen huomautus, ilmaisu oli kieltämättä melkoisen epämääräinen. Käytöksestä ja Venäjästä tuli vain mieleen tuo juuri tapahtunut McDonald's-episodi (viron)venäläisen ja suomalaisen turistin välillä. Lähinnä tuo maininta maantiedon osaamisen tarkistamisesta sai kirjoittamaan turhan tiukkasävyisen vastineen, pahoitteluni siitä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2009 Joukkopsykoosi on Aeroflotin analyysi Eikä välttämättä ihan huono arvaus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2009 Väitteeni perustuu siihen, että kyseisessä maassa on 140 miljoonaa ihmistä, verrattuna Suomen 5 miljoonaan. On siis todennäköistä että pilotteja ja juoppojakin on kyseisessä maassa enemmän, joka johtaa siihen että juopuneita pilottejakin on enemmän. Siellähän on myös isohko populaatio tuolla ison veten takana n.338 milj. Tuleehan sieltäkin joskus uutinen kännipilotista.....harvemmin! Niin ja ainakin uutisointi toimii heikäläisillä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2009 Aeroflot on pyytänyt anteeksi: Aeroflot said Wednesday that it mishandled an incident where a pilot was removed from a plane after passengers accused him of drunkenness, and the airline offered an apology. ""We accept that his physical condition was not good. We acknowledge the mistake and apologize to passengers," deputy chief executive Lev Koshlyakov said " moscow times Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla