Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

Itse asiassa China Airlinesin sivuilla on linkki Taiwan Food Celebration-sivuille, eli siellä järjestetään isot ruokafestivaalit kesäkuussa. Erikoismaalaus voisi liittyä siihen, tai sitten ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  5/21/2006 at 17.45, Ilkka Portti kirjoitti:

Laskeutumisvalot paljastavat, että alas ollaan tulossa. :)

Eikös niitä käytetä startissakin? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  5/21/2006 at 17.46, Jani Nissi kirjoitti:

Eikös niitä käytetä startissakin? ???

 

Mutta ideana tuossa optisessa harhassa on se, että tuleeko kone kuvaajaa kohti vai loittoneeko se.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  5/21/2006 at 17.56, Jani Viipuri kirjoitti:

Eikös tuossa kuvassa flapsit kerro, että on laskeutumassa ?

 

 

Kyllä nousussakin käytetään laippoja. Mutta kyllä tuosta heti huomaa, että laskuun se on tulossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  5/21/2006 at 18.04, Ilkka Portti kirjoitti:

Kyllä nousussakin käytetään laippoja.

 

Harvemmin tollasella kulmalla kuitenkaan. Taitaa olla kaikki rojut ulkona, tai ainakin hyvin lähellä.

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aluksi minäkin luulin että kone on nousussa, mutta vasta kauan sitä kuvaa katsottuani huomasin että sehän laskeutuu. En heti tajunnut katsoa laskeutumisvaloja.

 

Muutamia vastaavia kuviakin Anetissä on tullut vastaan. Aika kiva optinen harha. Vaatii aika lailla keskittymistä ennenkuin huomaa mihin suuntaan kone menee.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  5/21/2006 at 18.32, Jani Salo kirjoitti:

Aluksi minäkin luulin että kone on nousussa, mutta vasta kauan sitä kuvaa katsottuani huomasin että sehän laskeutuu. En heti tajunnut katsoa laskeutumisvaloja.

 

Muutamia vastaavia kuviakin Anetissä on tullut vastaan. Aika kiva optinen harha. Vaatii aika lailla keskittymistä ennenkuin huomaa mihin suuntaan kone menee.

 

Jani

 

En tiedä onko keskittymisessäni vikaa, mutta en millään saa konetta lentämään pois päin.  :) Parempiakin harhoja olen nähnyt. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  5/22/2006 at 12.39, Henri Lehtinen kirjoitti:

Laipoista sen huomaa onko tulossa laskuun...on tuossa selvästi laskulaippaa :) Laskuvaloistahan sitä ei näe...päällä on nousussa ja laskussa.

 

 

Taisi pointti mennä hieman ohi muutamalla.. Eli perspektiivistä puhe, ei niinkään siitä onko laippoja, valoja päällä tms..

 

Esim. laskuvalojen sijainnista hahmottaa keulan kulman ja sen, että se osoittaa kuvaajaa kohti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  5/23/2006 at 13.12, Tero Lahdesmaki kirjoitti:

Ei minusta laadussa mitään vikaa ole, mutta suoristaa sitä olisi voinut, vaikkakin on laajakulma...

 

Minusta kone on yliterävoitetty ja tarkennus on jossain muualla kuin koneessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman liikaa jarrua?

 

http://www.airliners.net/open.file/1050502/L/

 

EDIT: A.netin keskustelupalstan mukaan taisi sittenkin olla kyseessä "superkova" lasku, jossa renkaat pamahtivat kaikki kerralla.

 

Jos olisi kyseessä jarrutus, niin oletettavasti pyörät olisivat pyörineet ja kulutuspinta lähtenyt tasaisemmin irti renkaista.

 

Vai onko mahdollista lukkojarruttaa A340?

 

Hienot kumivanat kumminkin....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään