Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

hyvä on, hyvä on  :laugh: oli vaan pakko avautua kun en itse tykkää kuvata noita museo romuja.... eipä silti, vaikka olen viimosen päälle "sideshot" tyyppi, on alkanut "taide" kuvatkin jo hiukan maistua, varsinkin kun täällä on tosi hienojakin esillä ollut...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällaisissa kuvissa hyöty ja ilo on aika lähellä nollaa.

 

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5746740

 

tai no voihan tuosta arvuutella näytääkö pilotti Jay Lenolta vai ei  :-\

 

No kyllä minä ainakin tuollaista mielummin kattelen, kuin jotain jokapäiväistä matkustajakonetta laskussa :-\!? Ei sillä että tuo kuva olisi jotenkin älyttömän mielenkiintoinen, mutta mielenkiintoisempi kuin se pelottavan kuuluisa "perussetti" ;).

 

Tiedä sitten, olenko joku poikkeus ::)?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voidaan myös olla eri mieltä siitä, onko tuo "short final". Ainakin aikoinaan short oli "vähän" enemmän short  ;)

 

ja tuo on pikemminkin "long", vaikka kuinka ottaisi linssin polttovälin huomioon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletettavasti ilmailuaiheisen lehden pressikortti helpottaa tuollaisessa asiassa.

 

Tulipa mieleen, että saatoin aikoinaan olla ensimmäinen suomalainen, joka kuvasi OH-LHA:n Long Beachin hallin ulkopuolella ja LHB:n sisällä valmistuslinjalla joululomalla 1974. Ikävä kyllä ne diat ovat häippäisseet jorpakkoon.

 

OK, siinä asiassa auttoi se, että olin Finnairin markkinointiosastolla töissä ja solminut ystävyyssuhteet McDonnellDouglasin filmi- ja PR-osaston työntekijöihin jo kesällä 1974 Suomessa.

 

Kuvaaminen oli silloin ihan vapaata ja olisin saanut kuvata myös military-puolen hallissa, mutta en ollut silloin sotilasvehkeistä kiinnostunut.

 

Kun OH-LHA saapui seuraavana vuonna Suomeen, 22:n pohjoispuolen nurmella oli todella paljon väkeä todistamassa ensimmäistä DC-10:nen laskua Vantaalle. Tavallaanhan se oli vieläkin merkittävämpi muutos Finnairin laivastoon, kuin A340:nen saapuminen. Eipä ollut silloin kameraa mukana, ikävä kyllä, ja vaikka olisikin ollut, niin nekin diat olisivat jo ehtineet hukkua elämän suohon. Joku muu siellä kyllä kuvasi. Me muut vain ihmettelimme haavi auki  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On muuten Finskin entinen mädäri, OH-LPB.

 

Niin ja tailstrike ei ole edes lähellä. Pilotit vaan on niin taitavia ja tietävät miten koneella tulee laskeutua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Niin ja tailstrike ei ole edes lähellä. Pilotit vaan on niin taitavia ja tietävät miten koneella tulee laskeutua.

Niin lentäjä sen tilanteen kuitenkin viimekädessä hallitsee vaikka ulkopuolisen silmin tilanne näyttää hurjalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mulla ainakaan ole pääsylupaa noihin airbussin tiloihin ;)

 

Oikeestaan ihan kellä vaan on, sillä Toulousen tehtaalle järjestetään kiertoajeluita, joihin kuka vaan voi ottaa osaa. Viime marraskuussa tarjolla oli ainakin A340- ja A380-kierrokset. Tosin kamerat joutuu jättämään respaan.

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olinpas pudota ATK-laiskanlinnastani avatessani sähköpostini ja saatuani viestin A-netistä..., kerran aikanaan työvuorosta lähdettyäni pikaisesti cargon aidan takaa ottamani pokkariräpsy oli hyväksytty A-netin tietokantaan, eli sain tilin avatuksi sinne...

 

http://www.airliners.net/open.file/1059952/L/

 

Näköjään pokkarillakin siis pärjää...?, no A-net ei ole Jumala ja minä ylpeä, tämä on ehkä pieni askel foorumille, mutta iso askel itselleni. Tuo kuva on tullut rejectinä mitä erilaisemmilla syillä takaisin monesta muusta netin vastaavasta sivustosta, eli ilmeisesti A-netin screenerillä ollut hyvä päivä, kun on moisen päästänyt läpi, siinähän taitaa olla kaikenlaisia perisyntejä verrattuna kunnon lentokonekuvaan? :D, no tästä on hyvä jatkaa... 8)

 

Nimimerkillä, jos pokkarilla pärjää, niin kannattaako järkkärin hankinta sittenkään  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu näköjään! Itsekkin sain tilin avatuksi tässä vähän aikaa sitten...

Ja kamerana 3,2 megapixelin Canon PowerShot A510 ;)

 

http://www.airliners.net/open.file/1045996/L/

 

btw. Kiva ilta-valo tossa sun kuvassa :).

 

Onnittelut sinnekinpäin, ja kiitos, valo oli tosiaan kohdallaan siihen aikaan illasta, onkos sulla toi pokkari 2-kamera? :o, vai päätoiminen harrastuskapistus? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän sitä pokkarilla pärjää jos maakuvia kuvailee, ja on tarpeeksi lähellä kohdetta. Mullakin muutama 8 megagiggelin Pro1:llä kuvattu kuva joka täälläkin lasketaan pokkariksi, tosin tällä hetkellä pyörii tarpeettomana jaloissa.

 

http://www.airliners.net/open.file/0981588/L/

http://www.airliners.net/open.file/1002203/L/

 

 

 

Eräs nimeltämainitsematon palstalainen on napsinut pokkarilla a2a kuvia a.nettiin.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnittelut sinnekinpäin, ja kiitos, valo oli tosiaan kohdallaan siihen aikaan illasta, onkos sulla toi pokkari 2-kamera? :o, vai päätoiminen harrastuskapistus? ;D

 

Kakkos kamerahan tuo on ::). Pääasiassa kuvaan dialle EOS 300V filmirungolla... tai kuvasin, ennen kuin se päätti eilen hajota EFHK:lla :P. Nyt kiirellä uutta runkoa juhannukseksi... Mutta filmirungoissa pysytään edelleen ;D.

 

 

edit: yllättävän hyvin muuten pärjäsin tuolla pikku pokkarillakin eilen pääkameran petettyä:

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sori Off-topick :-[

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään