Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

Onkos Americanilla nykyään yhtäkään jumboa?

 

Onpas sattunut hyvä paikka kuvaajalle tuossa Jeren kuvassa, suoraan perälinjan kohdalle  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole.

Tästä herääkin kysymys; Miksi näin?  ;D No siis, onko 747:t jotenkin "vanhentuneita" vai eikö American vain halua kalustoonsa moista kuhmupäätä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä herääkin kysymys; Miksi näin?  ;D No siis, onko 747:t jotenkin "vanhentuneita" vai eikö American vain halua kalustoonsa moista kuhmupäätä?

50kpl B777 ajaa varmaan saman asian  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo BA:n kolmimoottori on kyllä aika hauskan näköinen  :laugh:

 

BAn ??? . Tarkoitatko tuota taustallaolevaa British Caledonian kymppiä? BA kyllä hankki kilpailijansa omistukseensa joulukuussa 1987. Muutaman kaupan, yhdistymisen ja nimenmuutoksen yhtiöstä tuli Thomas Cook Airlines.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Setä varmaan tarkoitti tuota BA:n TriStaria...

 

Vanha puusilmä ei edes huomannut ko TriStaria. No, tulipahan taas jaettu turhaa tietoa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan sillä AA:lla näköjään ollut joskus aikoinaan isompiakin 747:ia http://www.airliners.net/open.file/1046760/L/  :DTuo BA:n kolmimoottori on kyllä aika hauskan näköinen  :laugh:

 

AA vastaanotti ensimmäisen Jumbonsa 1970, ja luopui niistä jo 70-luvun puolivälissä. Aivan sama kaava kuin Deltallakin.

 

Edit: Ei koske SP mallia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Setä varmaan tarkoitti tuota BA:n TriStaria...

Juuri sitä... Muistin, että joku Tri-homma se oli, mutta mikä?  :laugh: Siis lähinnä tuo ylämoottori on hauskan näköinen perävinkkelistä  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AA vastaanotti ensimmäisen Jumbonsa 1970, ja luopui niistä jo 70-luvun puolivälissä. Aivan sama kaava kuin Deltallakin.

 

Edit: Ei koske SP mallia.

Tässä olisi kuva vielä siitä SP mallista ilmeisesti 1990 luvun alusta.

 

http://www.airliners.net/open.file/0172958/M/

 

Edit: Pistetään sitten vähän eri kuva  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaankin 50 B777 pystyy hoitamaan enemmän reittejä kuin 25 jumbolla  ;D

'

Niinkuin tuossa jo todettiin, AA hankkiutui B747:sta jo ajoissa eroon. Eli B747 ja B777 eivät koskaan olleet vaihtoehtoisia toisilleen.

AA ja DL taisivat ostaa Jumboa osittain vain statuksen vuoksi. Sitten käytössä totesivat sen liian isoksi, kun halutaan lentää usein ja suoraan kahden kaupungin väliä. Pan Am ja United pitivät omansa, ja kuinkas kävikään sitten Pan Amille...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään