Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

Ja tästä päästään lopputulokseen että on nuo koneet ennenkin olleet samanlaisia  :laugh:

Sitäpaitsi kummasta versiosta on puhe. Siitä alkuperäisestä vuodelta 1965 vai tästä uudemmasta? Kumpi kone siinä vanhemmassa leffassa on?

 

-Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1965 (Wikipedia):

 

Aircraft used

In 2005, Hollywood aviation historian Simon Beck identified the aircraft used in the film:

 

Fairchild C-82A Packet, N6887C - flying shots.

Fairchild C-82A Packet, N4833V - outdoor location wreck.

Fairchild C-82A Packet, N53228 - indoor studio wreck.

Fairchild R4Q-1 Flying Boxcar (the USMC C-119C variant), BuNo. 126580 - non-flying Phoenix prop.

Tallmantz Phoenix P-1, N93082 - flying Phoenix aircraft.

North American O-47A, N4725V - second flying Phoenix.

The C-82As were from Steward-Davies Inc. at Long Beach, CA, while the O-47A came from the Air Museum – Planes of Fame in California. The R4Q-1 was purchased from Allied Aircraft of Phoenix, AZ. The aerial camera platform was a B-25J Mitchell, N1042B, which was also used in the 1970 film Catch-22. The flying sequences were flown by Paul Mantz and Frank Tallman, co-owners of the Tallmantz Aviation.

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä henkilökohtaisesti paheksun näitä, jotka virittävät klassikko-koneisiin ihme turboprop virityksiä. Näitähän on maailman sivu, Dakotoita, Gooseja, Beavereita, Catalinoja sun muita klassikoita, jotka joku on tyhmyyksissään mennyt pilaamaan. Minä en yhtään tykkää, >:(

 

Btw, tuli tuon koneen tankkausputkesta mieleen sanonta "seisoo kuin hullun kulli" ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs pahaa siinä on, säästetään polttoainetta ja turbiinipotkureissa on enemmän poweriakin kuin normaaleissa, toki sehän vie vähän sitä "alkuperäisyyden" fiilistä, mutta pistä vaikka sitten ikkunaan tarra, joka peittää turbopropit vanhan moottorin kuvalla ja kuuntele MP3-soittimella loputonta nauhoitetta DC3:n käyntiäänistä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs pahaa siinä on, säästetään polttoainetta ja turbiinipotkureissa on enemmän poweriakin kuin normaaleissa, toki sehän vie vähän sitä "alkuperäisyyden" fiilistä, mutta pistä vaikka sitten ikkunaan tarra, joka peittää turbopropit vanhan moottorin kuvalla ja kuuntele MP3-soittimella loputonta nauhoitetta DC3:n käyntiäänistä  ;D

Juuri tuo alkuperäisyyden riisto on se joka tekee tuosta tyhmää. Noita oikeita Lentokoneita, joita sai oikeasti lentää ei enää tehdä, joten miksi pilata nekin, kun muutenkin lentokoneet ovat menneet pilalle tämän lentämisen suhteen (ts. Fly by Wiret, FMC:t, ainainen automatiikan läsnä olo ym.ym.)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään