Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

  10/30/2007 at 19.59, Samuli Niemi kirjoitti:

Ja mikähän tuo valkoinen rinkula rekkarin alapuolella on?

Kannun heijastus rungosta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  11/2/2007 at 19.08, Otto Nieminen kirjoitti:
Onkos se kuullut hinausautoista, turhaa narulla vetelee  ;D

 

Mutta onpahan naisella habaa. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  11/2/2007 at 19.08, Otto Nieminen kirjoitti:

Onkos se kuullut hinausautoista, turhaa narulla vetelee  ;D

 

Niinpä, mutta luepas tuo kuvateksti uudestaan, voihan ne likatkin lentokoneilla leikkiä, sehän on tätä nykyista tasa-arvoa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun näitä kuvia katselee, niin jää miettimään, miten on mahdollista, että vierekkäin/ristikkäin olevien "tandem"-roottoreiden lavat eivät osu toisiinsa pyöriessään...

 

http://www.airliners.net/open.file/0928690/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/1061081/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/1061082/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/1140376/L/

 

Ihan väkisin näyttäisi siltä, että lapojen on pakko katkaista toisensa heti ensimmäisellä kierroksella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  11/4/2007 at 07.44, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Kun näitä kuvia katselee, niin jää miettimään, miten on mahdollista, että vierekkäin/ristikkäin olevien "tandem"-roottoreiden lavat eivät osu toisiinsa pyöriessään...

 

Ihan väkisin näyttäisi siltä, että lapojen on pakko katkaista toisensa heti ensimmäisellä kierroksella.

Kaman tuo mieleeni ihan emännän sähkövatkaimen, mutta..   :laugh:

Selventäisiköhän tämä kuva asiaa.

Täällä lisää infoa Kamanista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  11/4/2007 at 07.44, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Kun näitä kuvia katselee, niin jää miettimään, miten on mahdollista, että vierekkäin/ristikkäin olevien "tandem"-roottoreiden lavat eivät osu toisiinsa pyöriessään...

 

Ihan väkisin näyttäisi siltä, että lapojen on pakko katkaista toisensa heti ensimmäisellä kierroksella.

 

Vaikuttaa siltä että roottoreiden akselit ovat edestä päin katsottuna ulospäin kallellaan. Pyörimissuunnat ovat vastakkaiset siten, että silloin kun toisen roottorin lavat ovat kopterin pituusuuntaan, ovat toisen roottorin lavat kopterin poikittaissuuntaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  11/4/2007 at 17.48, Mikko Salminen kirjoitti:

... Reitti on lyhyt, vain 147 nm.

Sissus siatana, lennän pidempiä lentoja B1900lla  ;D Ja kruiselevel on varmaankin 2000 ft  ;D Mitenkäs tuommoista lentoa lentävät tuollaisella jättiläisellä, eikö esimerkiksi Putte sopisi paremmin?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään