Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

Tämä Harrin kuvaama Centurion poistui eilen Vesivehmaalta, muttei omin voimin, vaan siivet ja peräsimet irrotettuina rekan lavalla. Tunnukset olivat ilmeisesti tarroilla, koska nekin oli poistettu. Moottorissa ongelmia?

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6252735

Vesivehmaalla lähiaikoina paljon käyneenä olen kuullut, että koneen rekisteröinnin takia olisi ollut jotain vikaa.

Konehan oli Ruotsin omistuksessa ja myytiin sieltä Ukrainaan ? Voi olla, että olen väärässä, korjatkaa jos tiedätte. Ja sitten myöhemmin ilmeni, että koneesta ei löytynyt sarjanumeroa jolla voitu todistaa kone siksi mikä oli myyty.

Myös laskuteline viasta olen kuullut, että telineet eivät olisi menneet sisään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, minä en asiasta enempää tiedä kuin sen, että nettikamerasta sattumalta näin, kun konetta siirrettiin Sovtransavton rekkaan. Jos tekniikka olisi ollut kunnossa, niin kai joku olisi sen mieluummin siirtolentänyt? Kazakstanin tunnus, minun mielestäni tuo UN.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vesivehmaalla lähiaikoina paljon käyneenä olen kuullut, että koneen rekisteröinnin takia olisi ollut jotain vikaa.

Konehan oli Ruotsin omistuksessa ja myytiin sieltä Ukrainaan ? Voi olla, että olen väärässä, korjatkaa jos tiedätte. Ja sitten myöhemmin ilmeni, että koneesta ei löytynyt sarjanumeroa jolla voitu todistaa kone siksi mikä oli myyty.

Myös laskuteline viasta olen kuullut, että telineet eivät olisi menneet sisään.

Kenttähuhu, jonka konetta kuvatessani kuulin oli sellainen, että ilmailuviranomainen olisi maadoittanut koneen puuttuvan Ruotsin vientitodistuksen vuoksi.

En minäkään löytänyt koneen takarungosta valmistusnumerolaattaa vaan ainoastaan pienen metallilaatan, johon oli kaiverrettuna koneen entinen ruotsalainen rekisteritunnus SE-IYG, joka oli peitetty teipinpalalla. Myös pyrstössä aiemmin teipattuna olleen rekisteritunnuksen http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5742615 jättämät jäljet näkyivät läheltä katsottuna.

Kone oli tätä ennen ainakin kaksi vuotta Hyvinkäällä eikä se Ruotsin ilma-alusrekisterin mukaan ole ollut lentokelpoinen heinäkuun 1990 jälkeen http://www.luftfartsstyrelsen.se/templates/LS_Luftfartyg____35110.aspx?idnumber=1130&regnumber=SE-IYG.

Kuten Ilkka tuolla ylempänä arveli, niin UN on Kazakstanin kansallisuustunnus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lukemalla tekstistä... ??? ;D

Damn! Unohdin taas lukea kuva tekstin, katselin kaikkea mikä voisi viitata tuuleen aina siivekkeiden asennosta mahdollisten lippujen/tuulipussien asentoihin. :-[ No, eipä se näy paljon 30 solmun tuuli muumi-bussia hetkauttavan.. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, eipä se näy paljon 30 solmun tuuli muumi-bussia hetkauttavan.. :laugh:

Sehän erottuukin kuvasta oikein hyvin ja varsinkin vielä tosta kulmasta..  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän erottuukin kuvasta oikein hyvin ja varsinkin vielä tosta kulmasta..  :laugh:

No joo ei oikein erotu, mutta on se a340 silti rautaa...tai ainakin ne pilotit siellä nokalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, eipä se näy paljon 30 solmun tuuli muumi-bussia hetkauttavan.. :laugh:

Ei koska on juuri tuossa kuvassa ollaan lussun optimaalilla pinnalla.  ;)

mutta on se a340 silti rautaa...tai ainakin ne pilotit siellä nokalla.

Oletko rakastunut vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä kyllä menee jo maailmanhistorian rumimpien lentokoneiden kolmen parhaan joukkoon heti syntyessään. :P

Helpompi lentää vihollisen yllä, kun eivät uskalla katsoa/oskentelevat/säälivät lentäjiä... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perinteinen suomikuvien tsekkaus tuotti mielenkiintoisen tuloksen. Painoin siis sitä Finland-linkkiä, niin koko etusivu pamahti täyteen HS-748:n kuvia :P

[ attachment removed ]

Uusi painallus samaan linkkiin tiputti suomikuvien määrän yhteen ;D

[ attachment removed ]

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perinteinen suomikuvien tsekkaus tuotti mielenkiintoisen tuloksen. Painoin siis sitä Finland-linkkiä, niin koko etusivu pamahti täyteen HS-748:n kuvia :P

Kyllä mulla tulee ainakin ihan kaikki kuvat..  ???

Displaying photos 1 to 15 from a total of 17,883 matching your criteria ordered by

http://www.airliners.net/search/photo.search?countrysearch=Finland&distinct_entry=true

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään