Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

Innsbruck on toki hieno kuvauspaikka, mutta toisaalta A.netistä löytyy jo tuhansia sieltä otettuja komeita kuvia. Vaikeaa olisi tuoda itse siihen tarjontaan mitään uutta. Sama koskee muutamia muitakin alppikenttiä, esim. Samedan.

 

No en tiedä. Jos itselle tulisi mahdollisuus ottaa tällaisia kuvia, niin ei paljon haittaisi, vaikka tuhat muutakin kuvaajaa ottaisi samanlaisia kuvia :P

 

http://www.airliners.net/open.file/770637/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs tämän tarina on?

 

http://www.airliners.net/open.file/770649/L/

 

Kone oli vuokrattuna vuonna 1994 jonkin aikaa Austrian Airlinesille. Vähän samanlainen tapaus on tämä http://www.airliners.net/open.file/517477/L/. Saattoi olla juuri tämä kone, jolla noihin aikoihin lensin Kittilään juuri ennen sen luovutusta vuokralle. Koneessa oli silloin jo tämä Airtoursin maalaus.

 

-harri

 

EDIT: MD-80:n valmistusnumerolista saitilla http://www.airlinerlist.com/ tietää kertoa, että Austrianille on ollut vuokrattuna lyhyitä aikoja 90-luvun puolivälin paikkeilla tuon OH-LMX:n lisäksi myös LMH, LMN, LMP, LMT, LMU ja LMZ.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu rupeavat lentämään Skavstasta Lahoreen, Pakistaniin

 

Kyllähän Ruotsissa paljon sieltä suunnalta tulleita on pysyvästi asumassa, mutta riittääkö heistä sitten 767:n täytteeksi useampaan kertaan (?) viikossa, ja jotka vielä kaikki haluaisivat Lahoreen.. hmm.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän Ruotsissa paljon sieltä suunnalta tulleita on pysyvästi asumassa, mutta riittääkö heistä sitten 767:n täytteeksi useampaan kertaan (?) viikossa, ja jotka vielä kaikki haluaisivat Lahoreen.. hmm.

 

Lentää linjaa Lontoo-Skavsta-Lahore joten

kai briteistäkin tulee asiakkaita.

Lisäksi Lahore on Intian rajan pinnassa

joten sinnekin voi porukkaa olla matkalla.

 

LISÄYS: niin ja niiden huhutaan olevan hankkimassa

lisäksi 2kpl 767-200 tai 767-300 joten varmaan jotain

muitakin reittejä olisi tulossa. Tuskinpa ne kolmella

koneella Lahoreen lentää ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä tämä kuuluisi pikemminkin lentoyhtiöuutisiin, mutta SweFly näyttää myyvän varsin halvalla myös stand-by-lippuja (pelkästään kentällä) ja opiskelijalippuja (pelkästään kentällä käteisellä).

Eikö tämä ole aika epätavallista nykypäivänä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs tämän tilanteen tarina on ?

 

http://www.airliners.net/open.file/289811/L/

 

Oliko ylikapasiteettia niin paljon vuonna 1995 Finnairilla että piti MD-11 lainata?

 

Kysyntä oli silloin kova kun tarvittiin

koneita haji-lentoihin. Ilmeisesti saaneet

hyvän hinnan ja kone on ehtinyt.

Eli lenteli muslimeja Indonesiasta Mekkaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulisi ainakin kun logot ja muut maalaukset on vaihdettu niin olisi ollut pidempäänkin lainassa. Tuona vuonnahan oli 1. raskas huolto OLGA:lle, jos tuo olisikin ennen sitä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hadj-lentoihin varmaan lainattu tai ainakin epäilisin.

 

Näytti olleen vuokralla Garudalla hieman yli kaksi kuukautta tuolloin.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä taitaisi nykypäivänä enää joutaa lainailemaan pariksi kuukaudeksi muille. :D

 

Kiva katsella a.netin kuvista missä kaikkialla LGA:kin on vuosien varrella bongattu. Etelän kohteissa, Kanadassa, tulossa SFO:sta jne...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näytti olleen vuokralla Garudalla hieman yli kaksi kuukautta tuolloin.

 

-harri

 

Mistä sinä Harri aina ongit nämä tiedot? Tarkoitan toimituspäivät, sarjanumerot, valmistusnumerot jne. Onko sinulla joku ilmailun kultainen raamattu? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä sinä Harri aina ongit nämä tiedot? Tarkoitan toimituspäivät, sarjanumerot, valmistusnumerot jne. Onko sinulla joku ilmailun kultainen raamattu? ;)

 

Arvasin, että joku tätä kysyy ;). Ensisijaisena lähteenäni matkustajakoneiden rekisteritunnuksissa ja valmistusnumeroissa käytän saitilta http://www.airlinerlist.com/ (jonka olen aiemminkin maininnut täällä) löytyviä konetyyppikohtaisia valmistusnumeroluetteloita. Luetteloita päivitetään erittäin usein, nytkin useimmista konetyypeistä on 20. tammikuuta päivitetyt luettelot. Yleensä etsimäni tieto löytyy tuolta, jos sitä ylipäänsä on missään netissä saatavilla. Niinpä minulla onkin aina kaikki tuon saitin excelit omalla koneellani.

 

Tuohon OH-LGA:n Garudan vuokrallaoloon vielä sen verran, että aikaväli oli 1.4.-11.6.1995, eli tuo Pertti Sipilän kuva on otettu koneen palautuspäivänä.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tattista molemmille, sekä Harrille että Laurille. Molempien linkit johdattavat mielenkiintoisille ja hyödyllisille sivuille. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei ihan :P.

 

-harri

 

Jep, ei aivan läheltäpititilanne... Tuohan on selvä osuma ;D

 

Vai päteekö tässäkin vanha asfalttiviidakon sanonta, että hipaisuja ei lasketa? 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään