Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

 

Tuon hylkayshan on taysin A-netin speksien mukaan meneva. A-netissahan nimenomaan pudotetaan kaikki taiteellisuus pois. Ihannekuva on se suoraan sivulta ja max 20 pikselin marginaalilla edesta ja takaa.

 

Tassa kuvassahan on paakohteena ihan selvasti tuo kukkula ja kone nyt on vahingossa sattunut tulemaan tuonne taustalle... ;-)

 

- J, joka on maassa, joka ei edelleenkaan tue skandeja

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tassa kuvassahan on paakohteena ihan selvasti tuo kukkula ja kone nyt on vahingossa sattunut tulemaan tuonne taustalle... ;-)

 

 

Sepä siinä onkin. Luulen, että kuva olisi mennyt kyllä läpi, jos tarkennus olisi koneessa eikä vuorissa... Eli sinällään tuossa ei kyllä ole mitään epäselvää tuossa hylkäyksessä, vaikka joskus voisivat tehdä poikkeuksiakin :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarttis saada jyrkkäseinäinen tunturi, joita suomessa ei helpolla löydy muuten menee niin kaukaa "ampumiseksi". Helpoin on kuvata toisesta koneesta.

 

Poimitaas tommonen quote tuolta sivun 16 keskusteluista...

 

Eli juuri tuossa pari tuntia sitten kävimme kaverin kanssa moottorikelkalla ajamassa Kaarestunturilla ja ajettiin myös sinne päälle... Ensimmäistä kertaa kävin siellä. Se on tunturi n. 25 km luoteeseen tästä Sodankylästä ja korkeutta n. 400 m. Noh siinä kun olimme levähtäneet siellä päällä pari minuuttia ja lähdettiin alaspäin ja kun oltiin ajettu siinä vain ihan satakunta metriä ja käänsin katsettani hieman vasemmalle päin niin samantien käsi jarrulle ja "Mitä vit..." -olo päälle. Hornet lensi vasemmalla puolella kaarrossa meidän alapuolella ihan siinä vieressä. Jumaliste jos ois ollu kamera... Sen katto oli meihin päin ja se lensi reippaassa vasemmassa kaarrossa todella hiljaista vauhtia ja juurikin tunturia ympäri. Samantien käänsin kelkan siinä jyrkässä rinteessä ylöspäin ja yiritin ehtiä päälle katsomaan mihin se hornet meni, mutta se ehti kadota näkyvistä, mutta oli kyllä kiva yllätys, kun tuo alue ei edes ole armeijan harjoitusaluetta ja sunnuntaikin on. ;) Se armeijan harjoitusalue päättyy tuohon Sodankylän eteläpuolelle. Kyllä meillä suomessakin onnistuisi hienot kuvat jos olisi oikeassa paikassa oikeaan aikaan kameran kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Poimitaas tommonen quote tuolta sivun 16 keskusteluista...

 

Eli juuri tuossa pari tuntia sitten kävimme kaverin kanssa moottorikelkalla ajamassa Kaarestunturilla ja ajettiin myös sinne päälle... Ensimmäistä kertaa kävin siellä. Se on tunturi n. 25 km luoteeseen tästä Sodankylästä ja korkeutta n. 400 m. Noh siinä kun olimme levähtäneet siellä päällä pari minuuttia ja lähdettiin alaspäin ja kun oltiin ajettu siinä vain ihan satakunta metriä ja käänsin katsettani hieman vasemmalle päin niin samantien käsi jarrulle ja "Mitä vit..." -olo päälle. Hornet lensi vasemmalla puolella kaarrossa meidän alapuolella ihan siinä vieressä. Jumaliste jos ois ollu kamera... Sen katto oli meihin päin ja se lensi reippaassa vasemmassa kaarrossa todella hiljaista vauhtia ja juurikin tunturia ympäri. Samantien käänsin kelkan siinä jyrkässä rinteessä ylöspäin ja yiritin ehtiä päälle katsomaan mihin se hornet meni, mutta se ehti kadota näkyvistä, mutta oli kyllä kiva yllätys, kun tuo alue ei edes ole armeijan harjoitusaluetta ja sunnuntaikin on. ;) Se armeijan harjoitusalue päättyy tuohon Sodankylän eteläpuolelle. Kyllä meillä suomessakin onnistuisi hienot kuvat jos olisi oikeassa paikassa oikeaan aikaan kameran kanssa.

 

Vai että sellasta Kaarestunturilla eihän täältä meiltä ole sinne kuin 20km :P Mahto olla aika kivan näkönen :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos tämä foorumi postaus miten asiaa vai arvailua?

 

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/1953727/

 

Tuollahan puhutaan siitä, lopettaako Airbus A340:n tuotantoa vai ei.

 

Voi siellä osa olla asiaakin. Kun Airbusin omilta konetilaus/toimitus-sivuilta katsoo, niin:

 

A340-200/300 241 tilausta, 235 toimitettu, 6 jäljellä

A340-500 26 tilausta, 16 toimitettu, 10 jäljellä

A340-600 114 tilausta, 40 toimitettu, 74 jäljellä

 

Siis varhaisempia versioita on enää vähän toimittamatta, ja vain uusinta versiota ilmeisesti enää menee kaupaksi.

Mutta spekulaatiotahan tämä on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun EFHK:lle avattiin rinnakkais kiitotie, oli paljon juttua porrastuksista, mutta nämä San Franciscon koneet mielestäni jo ovat aika lähellä toisiaan. itse lähestymisessä ei kovin paljoa väliin jäänyt.

 

http://www.airliners.net/open.file/777174/M/

 

Toinen kuva:

Kumpi olikaan isompi 747 vai 767? Zoomi tekee tehtävänsä...

 

http://www.airliners.net/open.file/777458/M/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkä takia noi ylä ikkunat on otettu pois?

Eli niistä 737 pikku ikkunoista oli juttua, niin sattui Aviation Week & Space Technology:n (January 31, 2005) sivulta 11 ihan mielenkiintoinen detalji:

"The windows are a holdover from the late 1950s' 707 days when they were considered a backup if pilots lost their navigation system because they made it easier to see stars."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku uusi islantilainen lentoyhtiö?:

 

Näyttäisi olevan Icelandairin "charter-alaosasto". Ei liene kovin uusi tapauskaan kun kuvia oli jo 2004 alussa otettuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä tuon Emiratesin business.

 

"The new Emirates business class seat, a big improvement but still no flat bed" eli kohtahan tuokin kääntyy Finnairin eduksi.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Emiratesin kuva on firstistä ja Finnairin busineksesta.

 

Tässä tuon Emiratesin business.

 

Olisin laittanut kuvan finskin firstin penkistä mutta ku ei löytynyt ;) Tuo kysely ei ollut sitten mikään provo vaan sattumalta törmäsin tuohon Emirateksen kuvaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään