Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

Sen lisäksi, että Trumpilla ei ole mitään tyylitajua värivalintojen suhteen, näyttää konemakukin olevan retuperällä :P

Täsmälleen samaa mieltä :thmbup:;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuh... Olisi ehkä pitänyt laittaa tuonne tyhmät kysymykset -ketjuun kun en siis ymmärrä mitä käytännön hyötyä tuosta kellumisesta on haittoihin nähden (paitsi että hätäkellukkeita ei tarvita). Arvaan että roottorin kun lyö seis niin tuo keksintö kellahtaa? Ja korroosio...??? Roottorin ilmavirta varmaankin "suolakuorruttaa" koko härvelin?

Hieno ominaisuus tuo kelluminen, mutta käytetäänkö sitä operatiivisessa toiminnassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuh... Olisi ehkä pitänyt laittaa tuonne tyhmät kysymykset -ketjuun kun en siis ymmärrä mitä käytännön hyötyä tuosta kellumisesta on haittoihin nähden (paitsi että hätäkellukkeita ei tarvita). Arvaan että roottorin kun lyö seis niin tuo keksintö kellahtaa? Ja korroosio...??? Roottorin ilmavirta varmaankin "suolakuorruttaa" koko härvelin?

Hieno ominaisuus tuo kelluminen, mutta käytetäänkö sitä operatiivisessa toiminnassa?

Tarkoituksen mukaan tuo ominaisuus siihen lienee kehitetty. Ja vieläpä ameriikan ihmemaassa, joten italialaisiakaan ei käy siitä syyttäminen :P Tuohan on meripelastuskopteri ja varmaan syy ratkaisuun tehdä siitä nimenomaan tuollainen on jotain tyyliin, että sillä pystytään ottamaan esim. helpommin ja nopeammin kamaa/pelastettavaa kyytiin vedestä kuin esim. pelkästään vinssin varassa toimivalla vekottimella. Tai perärampilta voidaan ottaa pihalle/sisään vaikka kumivene jne. Ja kun sitä on siltä pohjalta lähdetty suunnittelemaan/tekemään, niin eiköhän siinä ole kaikenmaailman kippausjutut ja muut mietitty.  Vaikea kuvitella, että se ihan heti tuosta kippaisi. Muuten siihen tuskin olisi tehty esim. tuollaista venepohjaa ja myös nuo leveyttä kasvattavat sivuponttoonit saattaisivat olla pienemmät tai niitä ei olisi tuossa muodossa ollenkaan. Tuskin se suolakaan mikään maailmanlopun ongelma on. Eihän autotkaan ruostu siihen paikkaan, kun vähän suolaa tulee pintaan ja olettaisin, että noita koptereita varmaan pestäänkin sitten tarpeen mukaan vähän tarkemmin, mikäli on suolaisessa vedessä jouduttu toimimaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

olettaisin, että noita koptereita varmaan pestäänkin sitten tarpeen mukaan vähän tarkemmin, mikäli on suolaisessa vedessä jouduttu toimimaan...

Voisin kuvitella italialaisiltakin löytyvän tukikohdistaan pesupaikat, joiden kautta kopterit ja tarvittaessa kiinteäsiipisetkin rullaavat ennen parkkiin siirtymistä.

Kopteri pesulla

P-3 omista arkistoista:

[ attachment removed / expired ]

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yks parhaimpia AY A343 -otoksia mitä vastaan tullut, varsinkin uudessa lookissa:

Mikä tuosta softista, ylisaturoidusta ja fill lightilla kyllästetystä kuvasta tekee yhden parhaista? Sitäpaitsi Hallamaakin sanoo, että älä ammu takaviistoon ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä tuosta softista, ylisaturoidusta ja fill lightilla kyllästetystä kuvasta tekee yhden parhaista?

Nää on näitä makuasioita... Minusta kiinnostavan kuvan ei tarvitse olla teknisesti viilattu, eikä tekninen täydellisyys tee aina kuvasta kiinnostavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nää on näitä makuasioita... Minusta kiinnostavan kuvan ei tarvitse olla teknisesti viilattu, eikä tekninen täydellisyys tee aina kuvasta kiinnostavaa.

Tottakai. Minä jos joku olen samaa mieltä kanssasi tuossa asiassa. Kuvan ei todellakaan tarvitse olla teknisesti täydellinen. Joskin pilalle editoitukaan ei kyllä sitten iske. Henk. koht. tuo kuva nyt ei tosin herättänyt minkäänlaisia oho-, tai ahaa-elämyksiä edes ajatuksen tasolla, joten olen samaa mieltä myös niistä makuasioista ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottakai. Minä jos joku olen samaa mieltä kanssasi tuossa asiassa. Kuvan ei todellakaan tarvitse olla teknisesti täydellinen. Joskin pilalle editoitukaan ei kyllä sitten iske. Henk. koht. tuo kuva nyt ei tosin herättänyt minkäänlaisia oho-, tai ahaa-elämyksiä edes ajatuksen tasolla, joten olen samaa mieltä myös niistä makuasioista ;D

Rajaus vaan on huono: ei tilaa nokan edessä, tai pyrstön takana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään