Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

Oisko pikku työtapaturma päässyt käymään asentajalle?

 

Äkkiseltään tulee kyllä mieleen joku feikki juttu, ei näytä nopeesti vilkaistuna oikealta vereltä. Voi toki sitäkin olla...

 

Kyseisestä koneesta katosi paineistus ja siinä sitten nenäverisuonia auennut.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teeppä sama temppu a.netissä ;) Siihen ei oo tältä foorumilta muistaakseni kun kolme jäsentä pystyny ;) Eikä vissiin suomalaisista spottereista kukaan muukaan..?

 

Tuota kuvaa ei ole vielä screenattu a.net:ssä   ;D No joo onhan se eri juttu, mutta oli kiva ylläri. Tosin perjantaina sattui paljon paljon kivempaa kuin tuo ykkössija, mutta ei siitä sen enempää. Hyssst niille jotka tietää ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enpä tiedä, mutta NASA:n sivuilla kerrotaan, että B-52B-versiolla kokeiltiin jarruvarjoja (avaruussukkulaohjelmaa varten) laskunopeuksilla, jotka olivat välillä 140 KTS - 200 KTS. NASA:n sivuilta löytyy yleensä luotettavaa tietoa.

 

Nykyisin on jäljellä vain B-52H-versiota, jossa on isommat laipat (sen takia, että moottoreiden kiinnityssalkojen paikkaa muutettiin) ja ilmeisesti siis pienempi laskunopeus.

 

Veikataan siis vaikka puolivälistä 170 KTS, kunnes joku paremmin tietävä korjaa. Tosin koneethan ovat kentälle palatessaan yleensä tyhjiä, jolloin laskunopeus kynnyksellä voi olla paljon pienempikin.

 

Tunsin aikoinaan pari suomalais-amerikkalaista ukkoa, jotka olivat osallistuneet B-52-koneiden pommituslentoihin Vietnamin aikoina. Kumpikaan ei kuitenkaan ollut kipparina, joten en voi kysyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varigilla lentokonemaalin säästökampanja

 

Onhan sitä maalia tuossa koneessa yhtä paljon kuin muissakin, väri vain on enimmäkseen valkoinen :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan sitä maalia tuossa koneessa yhtä paljon kuin muissakin, väri vain on enimmäkseen valkoinen :P

 

Mutta entäs jos valkoinen on halvempaa kuin sininen ja keltainen?  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan sitä maalia tuossa koneessa yhtä paljon kuin muissakin, väri vain on enimmäkseen valkoinen :P

 

Veikkaanpa, että tuollaisissa koneissa ne muut värit (raidat jne) maalataan siihen pohjavärin päälle. Joten siinä tapauksessa tuossa todellakin on vähemmän maalia ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun normilaskeutuminen ei tunnu miltään  ;D

http://www.airliners.net/open.file/929910/M/

 

Tuo on lienee jonkun polarisoivan suodattimen tekosia

 

-Juha

Pimenneitä näyttöjäkö meinaat? Ne on aiheuttanut ihan liian lyhyen valotusajan käyttö. Noi näytöt kun vaatii jotain 1/30s tai pidempää valotusaikaa, että tulevat näkyviin. Tuossakin on taas hyvä kuva pilattu salaman väärinkäytöllä. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tosiaan. Tuo ulkovalaistus on kieltämättä kirkas tuohon mittaristoon verrattuna. Ilman salamaa tuosta sisäpuolesta ei näkyisi kyllä yhtään mitään (tai sitten maisemat olisivat ylivalottuneita).

 

-Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epäsuora salama tai muut kommenverkit auttavat + pidempi suljinaika tosiaan.. Kuvaajalla opettelemista vaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tosiaan. Tuo ulkovalaistus on kieltämättä kirkas tuohon mittaristoon verrattuna. Ilman salamaa tuosta sisäpuolesta ei näkyisi kyllä yhtään mitään (tai sitten maisemat olisivat ylivalottuneita).

 

-Juha

Tosiaan, salamaahan tuollaisissa olosuhteissa tarvitsee jos meinaa saada kuvaan sekä ohjaamon että maisemat, mutta salamaakin voi (ainakin järkkäreissä) käyttää pitkälläkin valotusajalla jotta saadaan kuvaan maisemat, ohjaamo ja myös näytöt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin näyttää Lappikselta! :)

Katos vaan, kiinni jäin  :) Sami kans arveli oikein.. Hyvin tunnistettu.

Tuossa nyt mun kuva siitä....

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katos vaan, kiinni jäin  :) Sami kans arveli oikein.. Hyvin tunnistettu.

Tuossa nyt mun kuva siitä....

Moi,

sulla on kyllä mukava työsuhde-etu kun pääset kohtuu hyville paikoille kentällä. Me tavalliset aitojen takaa kuvaajat joudutaan kuvaan vaikka edessä olis autoja, busseja, kenttätyöntekijöitä tai mitä ikinä sattuu olemaan. Ja useiten jotain on edessä... Ei silti minusta on kiva saada kuviin muutakin kuin pelkkä kone. Harvoin vaan tällasia "tilanteita" sattuu kohdalle.

 

Jopa A.net hyväksyi nyt tämän foton: http://www.airliners.net/open.file/931682/L/

Kiitokset Markolle mallina toimimisesta!

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

sulla on kyllä mukava työsuhde-etu kun pääset kohtuu hyville paikoille kentällä. Me tavalliset aitojen takaa kuvaajat joudutaan kuvaan vaikka edessä olis autoja, busseja, kenttätyöntekijöitä tai mitä ikinä sattuu olemaan. Ja useiten jotain on edessä... Ei silti minusta on kiva saada kuviin muutakin kuin pelkkä kone. Harvoin vaan tällasia "tilanteita" sattuu kohdalle.

 

Jopa A.net hyväksyi nyt tämän foton: http://www.airliners.net/open.file/931682/L/

Kiitokset Markolle mallina toimimisesta!

T:Jukka

Töiden ohessa tulee silloin tällöin räpättyä jokunen kuva erikoisista koneista. Mutta kuten kirjoitit tossa Airlinerssin kuvassa niin kun on tollanen digipokkari niin täytyy päästä lähelle  ;) Tuolta A.netistä mä itseni ensin bongasinkin, eipä mitään kiitoksia  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään