Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

Ei kumpaakaan. Ihan suht normi yökuva, jossa ei ole valkoista yritetty väkisellä vääntää valkoiseksi. Mutta vähän noissa on tietty käytetty ehkä jotain "fill lightia", joka tekee kuvaan tietyn piirrosmaisen viimeistelyn...

Siis tuohan on täysin piirros!? Vähän on fill lightia joo vissiin ??? Kai se sit on uskottava..

Mutta eiks tuolla ollu myös puhtaita simu-kuvakaappauksia, joista kiisteltiin aikoinaan? Linkatkaa jos löytyy! Nyt mä en just tähän hätään osaa sellasta googlettaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tuohan on täysin piirros!? Vähän on fill lightia joo vissiin ??? Kai se sit on uskottava..

Onhan se vähän "karamellisoitu", mutta ei vielä pahakaan. :)

Mutta eiks tuolla ollu myös puhtaita simu-kuvakaappauksia, joista kiisteltiin aikoinaan? Linkatkaa jos löytyy! Nyt mä en just tähän hätään osaa sellasta googlettaa.

Vai kuvia oikeasta simulaattorista? Sellaisia muistaakseni oli joskus, mutta ei kait nyt sentään simushotteja? En ainakaan ole koskaan törmännyt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai kuvia oikeasta simulaattorista? Sellaisia muistaakseni oli joskus, mutta ei kait nyt sentään simushotteja? En ainakaan ole koskaan törmännyt...

Ihan kuin olisin jostain aikoinaan lukenut kuvakaappaus huijauksista a.netin suhteen. Olen aika varma tästä, koska oli ihan keskustelua aiheesta.. Ja niitä oli sama "kuvaaja" laittanut useampia :P Vai onkohan tuolla Airlinerssissa nykyään jopa oma osionsa niille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä kuvaa joutuu tunkkaamaan aika paljon että sen saa tuollaisen näköiseksi.

No jaa. Eihän tuossa ole, kuin vähän turhan paljon sinistä väriä noin yleisesti (menee taemman koneen kylki vähän violetiksi). Lähemmän koneen nokkaan osoittaa oikeasti valkoinen valo (salama kenties? Samoin, kuin taemmaisen koneen vieressä punaisen pömpelin takana?), joka muuten punaisen keinovalon valtaamassa kuvassa näyttää sitten vähän turhan siniseltä. Taivasta on ehkä hieman korostettu jollain fill lightilla tjsp, mutta toisaalta eipä se kunnon kuutamoyönä paljon tarvitse, että pilvet heijastaa valon noin.

Ei tuo minusta nyt vielä mitään hirveää tunkkaamista ole, mikäli olen yhtään oikeilla jäljillä, mitä kuvalle on tehty. Perussäätöä. Tai sitten olen aivan väärässä ;D

EDIT: tässä toinen samassa paikassa kuvattu:

http://www.airliners.net/photo/Aeroflot/Ilyushin-Il-18/1209029/L/

Ihan samaa  rataa, eikä mun mielestä kyllä tarvitse mitään normaalista poikkeavaa toimintaa tuollaisen kuvan aikaansaamiseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun silmiini tuo näyttää epäaidolta.

En minä ainakaan tuossa mitään feikkiä näe. Kuvatekstin perusteella koneilla on sivusuunnassa 750ft etäisyyttä. Kuvaaja vain on ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan.  :thmbup: Vastaavia kuviahan on A.netissä enemmänkin. Lienee niistä useammastakin käyty eri foorumeilla vääntöä. Yksi kuva kun voi valehdella enemmän kuin tuhat sanaa..

--

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, minustakin tuo on feikki, tuon kävelyväylän vasemmalla puolen oleva osa ei ole samasta maailmasta kuin kuvan oikea laita. Ruoho on terävää oikealla ja outoa suttua vasemmalla kuten koko vasen laita. Taivas on myös aivan outo, pitkällä aikavalotuksella yöllä ei tule tollasta taivasta. Ei tuota saa fill lightilla eikä muillakaan normaaleilla editointimenetelmillä aikaan. Haiskahtaa siltä, että museokoneiden osalta kuva on normaali yökuva, mutta muu osa on ympätty jostain muusta.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

100% aito on.

Joo, aito on. Tuollaisia on nähty lukuisia aikaisemminkin, tarpeeksi kaukaa tarpeeksi pikällä putkella noita saa ruuhkaisilta kentiltä.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puolan pojilla on jatkuvasti huippupaikkoja kuvata sikäläisiä hävittäjiä, tollaisia kun pääsis ottaan täälläkin edes joskus.

http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29G-(9-12A)/1530297/L/

http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/Lockheed-Martin-F-16CJ/1528525/L/

Kiva museoidea

http://www.airliners.net/photo/Austria---Air/Saab-J35Oe-MkII/1529644/L/

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näköjään tollanenki menny läpi. Ei niin nätti ku viimeks, mutta näköjään tarpeeks nätti jetphotosii. :thmbup::)

Onko tämä nyt sitä "self-plugia", kun linkitetään omia kuvia? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näköjään tollanenki menny läpi. Ei niin nätti ku viimeks, mutta näköjään tarpeeks nätti jetphotosii. :thmbup::)

Ei tuo omien kuviensa promoaminen ainakaan pidemmän päälle kovin tyylikästä ole..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Snadi puheripuli...  :laugh: Mutta kyllähän joka kuvasta vois vastaavalla tavalla vääntää juttua täälläkin. "This magnificent Finnair Airbus aircraft, a so-called basic-oat as it is known locally, is seen rotating on the latest runway here at EFHK airport, the magnificent RWY22R. It is said, that there is enough asphalt to pave a motorway from Helsinki to Tampere. Speaking of Tampere, it is noteworthy that the runway there is aligned almost in the same direction as this one...."

Toisaalta, jutut on aina kivoja. Parempi kuin vallan tuppisuuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman OT mutta... Muilla Welhon laajakaistan käyttäjillä ongelmia Airliners.netin kanssa? Käytän Welhon laajakaistaa enkä ole pariin päivään päässyt Airliners.netin sivuille. Welholta todettiin ettei yhteyttä ole ja epäiltiin että A*netin omista päivytyksistä johtuen yhteydessä on tauko, mutta voiko moinen tosiaan kestää monta päivää...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman OT mutta... Muilla Welhon laajakaistan käyttäjillä ongelmia Airliners.netin kanssa? Käytän Welhon laajakaistaa enkä ole pariin päivään päässyt Airliners.netin sivuille. Welholta todettiin ettei yhteyttä ole ja epäiltiin että A*netin omista päivytyksistä johtuen yhteydessä on tauko, mutta voiko moinen tosiaan kestää monta päivää...?

On vaikeuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asken aukesi Welholla mutta kaksi päivää meni, ettei ollut toivoakaan.

Eipä vieläkään tällä Welho-yhteydellä, ei millään selaimella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään