Mikko Maliniemi

Airliners.netistä poimittua

7 441 viestiä aiheessa

Sattuipa tuossa silmiin muutama kuva Air Balticin koneiden pyrstöistä wanhoilla hyvillä tanssijamaalauksilla varustettuna. Hakkaa uuden tylsän ja ultramodernin paintin 100-0. Tämäntyylisiä paintteja saisi muuten näkyä muidenkin lentoyhtiöiden laivastossa... :P

http://www.airliners.net/open.file/732913/L/

http://www.airliners.net/open.file/754745/L/

http://www.airliners.net/open.file/678795/L/

http://www.airliners.net/open.file/575781/L/

http://www.airliners.net/open.file/533100/L/

Harmi vaan kun nämäkin hävinnevät ilmeisesti kokonaan lähitulevaisuudessa. :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolmanneksi suosituin :) Mutta onnittelut Petrille vaan kuvasta, nätti kuva ja hyvä päästä tolle search-sivun "kanteen" ;)

thänks. joo ihan kivahan se kun oli airliners.netin etusivul :) kuvasta vielä sen verran, että ei kyllä ollut mikään helppo "shotti". juurikin noiden vastavalojen takia jouduin siirtymään eri paikoille, ja säätämään kameran asetuksia muutamaan otteeseen. :-\ mutta kaiken kaikkiian omasta mielestänikin ehkä paras kuva mitä ikinä ottanut? ja yö kuvat on parhaita 8).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nythän se on tossa etusivulla tosiaan ja katsotuin kuva, onneks olkoon! Nyt sitten taas yks suomalainen lisää tossa etusivulla kuvinensa ;)

Mä olin ennen samaa mieltä, että yökuvat on parhaita, mutta kyllä se nyt on kääntynyt vähän toiselle kantille, mitä enemmän osaa ja keksii niin sitä vähemmän ne yökuvat kiinnostaa (mua ainakin) koska ne on todella tylsiä ottaa ja about aina samanlaisia. (Siis ei liikettä..) Taino onhan näitä liikekuviakin, ja ne onkin positiivisesti erilaisia, mutta jotenkin on se vaan mukavampaa päivällä kun voi soveltaa enemmän :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nythän se on tossa etusivulla tosiaan ja katsotuin kuva, onneks olkoon! Nyt sitten taas yks suomalainen lisää tossa etusivulla kuvinensa ;)

Mä olin ennen samaa mieltä, että yökuvat on parhaita, mutta kyllä se nyt on kääntynyt vähän toiselle kantille, mitä enemmän osaa ja keksii niin sitä vähemmän ne yökuvat kiinnostaa (mua ainakin) koska ne on todella tylsiä ottaa ja about aina samanlaisia. (Siis ei liikettä..) Taino onhan näitä liikekuviakin, ja ne onkin positiivisesti erilaisia, mutta jotenkin on se vaan mukavampaa päivällä kun voi soveltaa enemmän :)

Sinulla on kyllä Mikko todella upeita kuvia, sitä ei käy kieltäminen.  Mutta makuasioitahan nuo, yö vastaan päivä.

Itseäni kyllä yökuvat "kiihottavat" aina enemmän kuin päiväkuvat.  Ehkä olen vain yökyöpeli, tiedä sitä, mutta tuo Petrin kuva on mielestäni aivan loistava!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinulla on kyllä Mikko todella upeita kuvia, sitä ei käy kieltäminen.  Mutta makuasioitahan nuo, yö vastaan päivä.

Itseäni kyllä yökuvat "kiihottavat" aina enemmän kuin päiväkuvat.  Ehkä olen vain yökyöpeli, tiedä sitä, mutta tuo Petrin kuva on mielestäni aivan loistava!

Kiitoksia :) Joo, noi yökuvat on jotenkin tosi näyttäviä ja silleen erikoisia. Se vaan tekee kuvasta jotenkin erikoisemman.. Vaikea selittää :) Mutta tosiaan, ehkä näin valokuvaajana, nauttii enemmän kuvasta, jos on saanut tehdä paljon kuvan eteen ja noissa yökuvissa on se helppoa, että ei ole (yleensä) kiire minkään kanssa, ehtii rajata ja säätää niin paljon, että monesti ei tarvitse tehdä mitään muuta kun säätää WB kohdille ja pienentää kuva siihen kokoon mihin haluaa ja terävöitys päälle :) Horisontteja ei tarvitse ikinä suoristella (ellei ole joku tosi ihmeellinen mesta ja joutunut kuvaamaan jostain syystä hieman vinoon tjsp) ja rajauskin on yleensä niin, ettei tarvi kun pixeli pari jostain nipistää, jossei sitäkään :)

Petrin kuva on nätti, tossa vastavalo ja värien yhdistelmä toimii erittäin hyvin, ei käy kieltäminen :) Konekkin on parhaasta päästä, ehdottomasti ;) Itsellä noi yökuvat on nyt jäänyt vähän pienemmälle, kun kestää toi reissaaminen sen verran kauan, että jos haluaa kuvata illalla/yöllä (ei siis välttämättä heti silloin kun pimeä tulee) niin menee niin myöhäseks kun on kotona ettei vaan onnistu. No sitten kun saa sen ajokortin niin pääsee taas uusiin paikkoihin ja kehittelemään kaikkea kivaa uutta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hondan vastaus bizjet markkinoille! Aivan mielettömän upea kone!

http://www.airliners.net/open.file/925641/L/

Varmaan ollut täällä ennenkin, mutta itse olen missannut kyseisen koneen kokonaan.

:o Onpa tosissaan mahtava kone, noi väritki sopii tuohon, kun sukat jalkaan.

Sitten vahän vanhempana, kun taskut o täynnä rahaa niin oma tollanen olis kyl kiva 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän  tämän DC-3n tarina oikein on? A.netin mukaan ES-AKEn omistaja on Vallentuna Aviatörförening.

Miksi se on Eestin rekisterissä? Kone on ex 9Q-CUK eli Thaimaan rekisterissä. Jos kone kerran on ruotsalainen, miksi se ei ole maan rekisterissä?

Tiedän paljon kysymyksiä, mutta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi se on Eestin rekisterissä? Kone on ex 9Q-CUK eli Thaimaan rekisterissä. Jos kone kerran on ruotsalainen, miksi se ei ole maan rekisterissä?

Asia on selitetty yhdistyksen kotisivulla:

DC3:an har varit i Estland och bytt registrering från 9Q-CUK till ES-AKE. Varför? undrar kanske någon. Eftersom kärran mest opererar i Norden och Baltic och det är långt till Kongo (Zaire), så har Åke valt att registrera den i Estland. Varför inte då i Sverige? undrar samme någon. Därför att den svenska byråkratin står i full blom i vårt vackra land och det låter sig inte göras utan kostnader i miljonklassen. Det finns inget utrymme för tankar om att bevara klenoder som vår 50 år gamla DC3:a i Sverige till rimliga kostnader. Det finns inga lättnader i regelverket för att kunna hitta en ekonomisk modell för bevarandet. Flygande Veteraner lider under samma gissel, men de har en viss sponsring från bl.a. SAS.

Eli on halvempaa pitää kone Viron (joka on maan nimi suomeksi) kuin Ruotsin rekisterissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hondan vastaus bizjet markkinoille! Aivan mielettömän upea kone!

On muuten ensimmäinen kone, jonka ohjaamoon G1000 sopii paremmin kuin mikään muu vaihtoehto :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asia on selitetty yhdistyksen kotisivulla:

Eli on halvempaa pitää kone Viron (joka on maan nimi suomeksi) kuin Ruotsin rekisterissä.

Kiitos, Harri. Joissain asioissa Suomessa asiat ovat ilmeisesti paremmin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän  tämän DC-3n tarina oikein on? A.netin mukaan ES-AKEn omistaja on Vallentuna Aviatörförening.

Miksi se on Eestin rekisterissä? Kone on ex 9Q-CUK eli Thaimaan rekisterissä.

Thaimaan? Olen kyllä tottunut näkemään thaimaalaiset koneet HS-tunnuksilla. 9Q on Kongo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään