Heikki Jokinen

Airwaysim-peli

8 viestiä aiheessa

Eihän tuossa ole päätä eikä häntää. ilmeisesti olen niin tyhmä ja huono käyttämään fyrkkaa, että vajaassa viikossa on konkurssi. Ensin on koneiden täyttöaste n. 80 % ja sit seuraavana päivänä 0 %... :(

 

Antakaa nyt vinkkejä pelin suhteen?!? Tähän astisista kokemuksista johtuen en laita enää ropoakaan kyseiseen peliin... :thmbdn:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve!

 

Olen samoilla linjoilla Heikki kanssasi. Peli tosiaan on jokseenkin ihmeellinen aina välillä. Muun muassa juuri nuo täyttöasteet saattavat heilahdella ja ei tiedä mistä se johtuu. Annetaan vain tuloskatsauksessa jotain numeroita, joista voi vain arvailla jotain. Eli mihinkään ei voi viime kädessä vaikuttaa.  :thmbdn: Itsellänikin alkaa alkuinnostuksen jälkeen vähän pännimään.

 

Oletko katsonut mainonnan? Onko aktiivisia markkinointikamppanijoita tms.?

 

Etkai ole vielä lopettunut pelaamista, sillä pelinhän voi aloittaa 3-4 kertaa (muistaakseni) uudelleen..

 

Oli kyllä hieman pettymys tuo peli. Kauan sen kesti tulla ja myöhästyi paljon. Oikean lentoliikenteen simulointiin on vielä matkaa.

 

--Tuomas--

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airwaysim on kyllä haastava varmasti aluksi, mutta pitkään tuota pelanneena sanoisin että se menee hyvin nopeaa tylsäksi jos se on liian helppo. Pre-beta peleissä käytännössä rahaa tuli ikkunoista ja ovista kunhan jaksoi klikkailla vaan...nyt tuon haastavuustaso on aika hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oman yhtiön tilanne oli Demo-pelin lopussa n. 200000 miinuksella. Koneiden täyttöaste oli kokoajan n. 80% ja company imagekin oli jotain 60, mutta tappiota tuli monta tonnia viikossa. Liian vaikea peli meikäläiselle... mutta tulihan kokeiltua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paras tapa, jolla ei itselläni ole tullut yhtäkään konkurssia (pelannut 5 peliä) on hankkia alussa mahdollisimman suuri kone. Tai ainakin suihkukone. Näin siksi, että ne ovat riittävän suuria ja pystyvät ottamaan paljon matkustajia (>80) ja ne ovat myöskin riittävän nopeita (mitä pidempi lento ja suurempi kone, sen enemmän tuottoa).

Eli uskoisin, että alkuun pääsee hyvin, kun valitsee riittävän suuren lentokentän (ainakin muutama reitti, joilla passenger demand yli 200) ja jolla ei ole liian montaa lentoyhtiötä sekä hyvän koneen.

Myös polttoaineen kulutus on tärkeä asia, joten ei kannata ottaa mitään venäläisiä koneita.

 

Seuraavaksi, laita kone mahdollisimman pitkälle reitille. Eli, jos koneen range on 1500NM, hae reitit jotka ovat välillä 1200-1500NM ja sitten sieltä se, missä on mahdollisimman suuri kysyntä eikä kilpailua. Mikäli lento on yli 6h kestoinen, laita lähtöajaksi klo 23-24. Näin kone on määränpäässä aamulla, tulee takaisin iltapäivällä ja siinä on sitten vielä aikaa tehdä lyhyt lento (200-1000NM). Eli mitä vähemmän lentokone on maassa, sen parempi. Varsinkin öisin kannattaa lennättää konetta, mikäli mahdollista, kunhan kone ei lähde klo 01-05 välisenä aikana. Laita myös riittävän pitkä turn-around aika niin määränpäässä kuin kotikentälläkin. Alle 10% mahdollisuus myöhästymiseen on riittävä.

 

Sitten se marketointi. Eli, erityisesti Betassa tuli ilmi, että sellainen 30% tuotoista (income/result) olisi hyvä laittaa markkinointiin. Tietysti, kun lentoyhtiö kasvaa, sama kampanja tulee kalliimmaksi, mutta myös tulojen pitäisi tällöin kasvaa.

 

Sitten niistä lentokoneiden hankinnoista. Eli yksinkertaisesti, mitä useampi konetyyppi on, sen kalliimpaa on niiden huoltaminen verrattuna siihen, että on sama määrä vain yhden tyyppisiä koneita. Näin ollen, olisi hyvä valita ensimmäiseksi koneeksi sellainen, joita on saatavilla. Usein mm. Boeing 737:t ovat aika suosittuja, joten se si välttämättä ole paras aloituskone, koska sitten kun haluaa hankkia toisen koneen, voi joutua odottamaan kauan saadakseen sen. Vähintään viiden ensimmäisen koneen olisi hyvä olla samaa tyyppiä, sillä näin huoltokustannukset pysyvät hallinnassa ja alku on helpompaa.

 

No, siinä taitaakin olla tärkeimmät. Lisää tietoa saa ihan Airwaysim:n omilta foorumeilta, jonne voi lähettää viestejä samalla accountilla, jolla pelaa peliä. Myös siellä foorumeilla olevaa haku-toimintoa kannattaa käyttää, niin löytää vastauksen nopeammin eikä sitten tarvitse samoja asioita uudestaan kysyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelimpa nyt raapustaa vähän juttuja miten omasta mielestä alussa kannattaa toimia.

 

Aloita pienellä fleetillä, 1-2 konetta. Ehdottomasti samaa tyyppiä jos 2. Mielummin 1.

 

Mahdollisimman pieni määrä reittejä aluksi, panostaa vähille määrälle reittejä aluksi, varsinkin kilpaillussa tilanteessa. Tämä on oleellista siksi että voi mainonan kohdistaa yhteen reittiin ja siten saada sen reitin imagon nousemaan paljon nopeammin ja loadfactorit ylös sieltä 50% tuntumasta. Mainostusta reitille ihan kunnolla.

 

Alussa kannttaa jättää isohkot käteisreservit myöskin, koska ensimmäiset viikot tekee helposti tappiota ennenkuin saa reitti-imagon nousemaan ja loadfactorit ylös.

 

Sitten vasta kun on selkeästi positiivinen kassavirta niin rupeaa laajenemaan. Pienellä firmalla edelleen kannatta pyrkiä siihen yhteen tyyppiin koska se monta erilaista konetta maksaa pidemmän päälle aivan liikaa suhteessa aloittelevan firman resursseihin.

 

Valkkaa basekentäksi jonkun reiluhkon kokoisen. Kilpailu ei ole niin vaarallista, pienet markkinat ahdistaa paljon nopeammin ja on merkittävästi haastavampi aloittelevalle pelaajalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään