Jani Salo

Puhelinluetteloiden pakkojaosta purnausta.

20 viestiä aiheessa

moi

Kenenköhän valopään idea on pakkojakaa kaikille kansalaisille puhelinluettelot ? Itselläni meni saman tien paperinkeräykseen ja nyt vielä Eniron versiota odotellessa  >:( Ennen oli kätevämpi systeemi, kun, ne jotka tiiliskivet halusivat saivat hakea ne lähikaupasta. Nyt pirulaiset vielä pakkojakavat niitä kaksin kappalein !!!!!!! Ei hyvää päivää. Itselläni on vielä kohtelias lappu ovessa missä lukee että, "EI PUHELINLUETTELOITA KIITOS !" ja silti mokomat jakavat ne väkisin.

Kun miettii niin kuinka moni loppujen lopuksi puhelinluetteloita enään tarvitsee kun on internet ? Itse olen puhelinluetteloa lehteillyt viimeksi vuonna miekka ja nakki, nykyisen ne menee suoraan kierrätykseen. Naapuruston kierrätykseen (moni laittaa kuitenkin sekajätteesen) jättämistä puhelinluetteloista saisi jo tehtyä hyvät suojavallivarustukset vaikka Afganistaniin tai Irakiin. Nytkin ne Fonectan ja Eniron turhaan puhelinluetteloihin pistämään rahat voisi laittaa vaikka hyväntekeväisyyteen tms. Ei siinä, vielä mitään toimistolla viime vuoden puhelinluetteloita lähti roskikseen pari kolme rullakollista avaamattomia versiota ja moni laittoi ne huoneeseen jaetut suoraan roskikseen.

On jo vähän antiikkinen systeemi tuo puhelinluettelo, toista se oli silloin kun ei vielä internettiä ollut.

Mihin voi ilmoittaa että ei enään vastaisuudessa halua puhelinluetteloita pakkojaettavaksi kotiinsa kun kieltolaputkaan eivät tunnu auttavan ? Taidan hitsata postilaatikon kokonaan kiinni...  ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vahan sama asia, kun yrittavat pakottaa yritysten laittamaan tietonsa (ja maksamaankin siita) kahteen eri luetteloon. Itse olen jo kieltaytynyt kunniasta, silla yritykseni yhteystiedot loytyvat kylla netistakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime kesänä viimeksi joku yritti kaupata mainostilaa Keltaisilta Sivuilta. Todettuani myyjälle, että ei niitä ole kait 2000-luvulla lukenut kukaan, niin sain kuulla minuutin pituisen luennon miten he ovat tutkineet että Keltaisia Sivuja oikeasti luetaan.  :laugh:

Keskutelumme päättyyi yhteenvetooni, että jos potentiaalinen asiakas lukee keltaisia sivuja Googlen sijaan etsiessään yritystäni, niin meillä ei ehkä ole mitään tarjotakaan hänelle näin 2010-luvun kynnyksellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime kesänä viimeksi joku yritti kaupata mainostilaa Keltaisilta Sivuilta. Todettuani myyjälle, että ei niitä ole kait 2000-luvulla lukenut kukaan, niin sain kuulla minuutin pituisen luennon miten he ovat tutkineet että Keltaisia Sivuja oikeasti luetaan.  :laugh:

Itse kun sanoin muuttavani firman pois Suomesta, sain melkein haukut "isanmaanpetturuudesta".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, samaa täällä kirottiin. Ensin tuli postista pakettiosoituskortti. Innokkaana menin hakemaan sitä, mutta sieltä tulikin vain jokin yrityspuhelinluettelo. Viikkoa myöhemmin Helsingin puhelinluettelot kolahtivat postiluukusta. Roskikseen molemmat lensivät suoraan. Hirveää tuhlausta ! >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on vielä kohtelias lappu ovessa missä lukee että, "EI PUHELINLUETTELOITA KIITOS !" ja silti mokomat jakavat ne väkisin.

Tietenkin. Vuosi sitten maksettiin 60senttiä per jaettu puhelinluettelo jakajalle, mitä enemmän niitä saa tungettua laatikoihin/luukkuihin -> enemmän liksaa. Itse jaksoin niitä eniron jööttejä 400 kuskata ja ihan hyvä tili tuli muutaman tunnin työstä. 8)

Tämän äskettäin tulleen fonectan jakaja onnistui sitten ajamaan meidän postilaatikon paskaksi. Nyt onkin syyllisen etsintä alkanut. >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän äskettäin tulleen fonectan jakaja onnistui sitten ajamaan meidän postilaatikon paskaksi. Nyt onkin syyllisen etsintä alkanut. >:(

Posti noita ainakin meilläpäin jakelee, sinne vaan. Saisivat lopettaa koko turhakkeen jakelun..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niistä Keltaisista Sivuista, laiton Fonectan vuoden 2008 ja 2009 keltaiset sivut rinnaikkain niin vuoden 08 luettelo on 2,4 cm ja 09 2,0 cm. Eli eiköhän tämä opus näivety pikkuhilja omaan mahdottomuuteensa.

Pari asiaa jotka on Suomessa kokenut pahan inflaation ovat missikisat ja puhelinluettelot: joskus aikaan ennen internetin HPY:n luetteloita sai tasan yhdet per liittymä ja kuponkia vastaan ja puhelinluetteloilla oli omaa jälkikauppaa Keltaisessa pörssissä ym. lehdissä eli jotkut myi puhelinluetteloita. Jotkut kait ostikin. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Molempien luettelot painetaan samassa painotalossa Hansaprintissä Turussa ,Hansaprint osti jopa ison KBA-painokoneen näitä luetteloita varten.Järjettömyydenhuippu  ,eilen kannoin paperi-molokkiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietenkin. Vuosi sitten maksettiin 60senttiä per jaettu puhelinluettelo jakajalle, mitä enemmän niitä saa tungettua laatikoihin/luukkuihin -> enemmän liksaa. Itse jaksoin niitä eniron jööttejä 400 kuskata ja ihan hyvä tili tuli muutaman tunnin työstä. 8)

Mäkin oon ollu jakamassa niitä. Tosin jouduin pelkästään ajamaan pakulla niitä luetteloita ja jakajat luonnollisesti sullottiin myös sinne konttiin. Ja sitten siihen apparin paikalle istu jakajien pomo, joka sano osoitteet mitkä käydään tänään läpi.

Hiton helppoo työtä kun riitti, että autoa siirsi vähän kerrallaan kunnes saivat rapun jaettua :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle oli kolissu luukusta eilisen päivän aikana, siitä huolimatta että ovessa on "ei mainoksia" -lappu jossa erikseen on tarkennettu että koskee mm. puhelinluetteloita. Nostin luettelot rapun puolelle ja soitin tänään perään Fonectalle että tulevat hakemaan pois. Lupasivat toki, mutta tehostin vielä toteamalla että jos minä ne kärrään paperinkeräyslaatikkoon, niin 150e lasku tulee perästä... 

Katsotaan nyt sitten häviävätkö ne huomisen aikana, vai pitääkö se lasku oikeasti rustata...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle oli kolissu luukusta eilisen päivän aikana, siitä huolimatta että ovessa on "ei mainoksia" -lappu jossa erikseen on tarkennettu että koskee mm. puhelinluetteloita. Nostin luettelot rapun puolelle ja soitin tänään perään Fonectalle että tulevat hakemaan pois. Lupasivat toki, mutta tehostin vielä toteamalla että jos minä ne kärrään paperinkeräyslaatikkoon, niin 150e lasku tulee perästä... 

Katsotaan nyt sitten häviävätkö ne huomisen aikana, vai pitääkö se lasku oikeasti rustata...

Tässä on ASENNETTA  :thmbup: 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Loistavaa uhmausta! Mietin vain, että olisikohan tarkennetussa "ei mainoksia" kyltissäsi pitänyt olla maininta: Nootin noudattaminen johtaa 150 euron paperinkeräsy maksun?  :thmbup:

Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Loistavaa uhmausta! Mietin vain, että olisikohan tarkennetussa "ei mainoksia" kyltissäsi pitänyt olla maininta: Nootin noudattaminen johtaa 150 euron paperinkeräsy maksun?  :thmbup:

Kaitsu

Tai ex-ParkComia tyylitellen: "Jakamalla puhelinluettelot hyväksyt ehdot."  ;D

Meinasin itsekkin vain jättää luettelot porraskäytävään mutten kehdannut....

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh. I AM A WINNER!  \o/

Eilen kun pääsin töistä kotiin, niin kas kummaa, ne luettelot olivat kadonneet rappukäytävästä!   

Taisi 150e uhkaus tehdä tehtävänsä  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh. I AM A WINNER!  \o/

Eilen kun pääsin töistä kotiin, niin kas kummaa, ne luettelot olivat kadonneet rappukäytävästä!   

Taisi 150e uhkaus tehdä tehtävänsä  :thmbup:

Tai sitten joku on hermostunut ajeleviin luetteloihin ja vienyt ne sinua kiroten paperinkeräykseen. Saattaa vielä kasvattaa mainettasi naapurin juorupiirissä samaan hintaan :P

Tai onhan tietty mahdollista, että joku on käynyt keräämässä ne talteen ja parempaan käyttöön, kuten sätkänkäärintään. Siihen, että Fonectalta ne joku olisi hakenut pois, en oikein jaksa uskoa ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kotonani puhelinluetteloiden vuosittainen jakaminen ärsyttää, vaikkakin keltaisia sivuja tulee joskus käytettyä netin tukena ja täydennyksenä 2-3 kertaa vuodessa.

Työpaikallani tarvitaan puhelinluetteloista lähinnä sitä kartta- ja katuhakemisto-osaa. Keltaiset sivut toimivat siellä mukavana mausteena, jos joku sattuu yksityisiin menoihinsa tarvitsemaan.

En sano, että nuo opukset olisivat ihan turhia, mutta suhteellisen turhia kuitenkin. Viime vuoden 2008 laitoksesta käytin ehkä vain muutaman sivun, eikä niidenkään sivujen muste parista lukemisesta ehtinyt edes kulua. Olisin sen kannalla, että luettelot toimitetaan tilauksesta tai pyynnöstä, ja silloinkin ilmaiseksi. Luulisi palveluntarjoajien säästävän pitkän pennin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laittakaa oviin "Ei puhelinluetteloita, kiitos"-kyltti. Jos jakaja silti jakaa luettelot, on hän typerys (ja ehkä ahne). Joskus vuosi sitten jaoin Suomen Postin kautta noita luetteloita, kunto kasvaa ja tuntipalkka kertyy kiitettäväksi. Yksi ärsyttävimmistä puolista oli kuitenkin kun ovessa ei ollut mitään kieltoa ja sitten joku tulee huutamaan naama punaisena ja olettaa että veisimme viimevuotisetkin luettelot roskikseen.

Muita valituksia:

-Liian äänekästä: itse yritin ainakin mahdollisimman hiljaa pudottaa luettelot luukusta. Luonnollisesti siitä putoamisesta tulee kuitenkin paukaus, jota ei suinkaan ole aiheutettu tahallisesti luetteloita "paiskomalla".

-Luettelo repeytynyt: saat kyllä uuden ilman huutoakin. Kannattaa vielä tarkastaa luukkum ettei siellä ole kamalasti teräviä piikkejä.

-Muoveja lattialla: Roskaa tulee väkisinkin, jos luettelot on pakattu muoviin ja se pitää repiä auki. Keräämme kyllä muovit heti kun tulemme takaisin alas.

Tai no, ihan sama minulle kun en enää noita jaa  :D

Yksi ratkaisu voisi kuitenkin olla esim. cd-levylle tallennettu puhelinluettelo. Kaikilla ei tietokonetta ole ja näille voisi järjestää mahdollisuuden "perinteiseen" luetteloon. Muistaakseni ainakin eniron yritysluettelo on tallennettu cd-levylle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni ainakin eniron yritysluettelo on tallennettu cd-levylle.

Mahtaakohan niitä enää olla... internet on aika paljon kätevämpi kuin cd ja nykyään ei juuri ole olemassa koneita ilman internet yhteyttä. En ainakaan muista nähneeni Yritystele-cd:tä moneen moneen vuoteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään