Juha Paulavuo

Uusi lentokenttä Humppilaan?

119 viestiä aiheessa

Eihän tässä kyse ole mistään Kehä III sisäpuoli vs. ulkopuoli -asiasta, vaan koko "lentokenttä Humppilaan" -ajatuksen järjettömyydestä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän tässä kyse ole mistään Kehä III sisäpuoli vs. ulkopuoli -asiasta, vaan koko "lentokenttä Humppilaan" -ajatuksen järjettömyydestä.

 

Juu ei taatusti, verorahoja haaskataan ihan riittämiin kehä 3:sen sisäpuolellakin!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää olevan Star Allianceen kuuluvia rahtikoneita tuolla. Lufthansan vanhoja taitavat olla :P

 

Olisi muuten aika helppo luulla, että tuon idean ja sivuston takana on legendaarisen Telajärven kunnanisät ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikkea ne kans keksii, että oikein eco airport.

 

Kyllä konsultti aina rahan haistaa. Etenkin EU-rahan tässä tapauksessa.

 

 

Edelleenkään en ymmärrä miksi pitää kalliilla rakentaa uusi lentoasemakompleksi junaratoineen kun 150km säteellä on 4 vastaavat lähtökohdat täyttävää pysäkkiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä konsultti aina rahan haistaa. Etenkin EU-rahan tässä tapauksessa.

 

 

Edelleenkään en ymmärrä miksi pitää kalliilla rakentaa uusi lentoasemakompleksi junaratoineen kun 150km säteellä on 4 vastaavat lähtökohdat täyttävää pysäkkiä.

Nii,ih, on siinä ihan lähellä tuo paljon nykyisin hyljeksitty Porikin eli EFPO. Juuri hiljattain korjattu ja pidennetty kiitotie ja maailman hiljaisin oman kentän lobbaaja. Eli kentän päällikkö. Tosin siellä voi lentsikka joutua syöksyvirtauksen kouriin kaamein seurauksin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.hea.fi

 

Kaikkea ne kans keksii, että oikein eco airport.

 

 

Uskomatonta julkisten varojen haaskausta pyöritellä tällaisiä ideoita. Eiko tuo ympyräkarttakuva kerro juuri sen että TÄNNE EI AINAKAAN TARVITA KENTTÄÄ?

 

Jos ei tule lentokenttää Humppilaan niin voisihan aina rakentaa kilpailevan metron Helsinkiin tai vaikka vesijohtoverkon Espooseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joko tehtävänanto on ollut puutteellinen, tai konsultti on käsittänyt sen varsin suppeasti. Projektin kokonaiskannattavuuden ja kaikkien tarjolla olevien mahdollisuuksien selvittämiseksi tulisi ehdottomasti tutkia vielä perusteellisesti konttisataman rakentaminen suunnitellun kentän viereen. Tuskinpa konsulttikaan vastustaisi lisätoimeksiantoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä pidä unohtaa kentälle johtavaa rautatietä sekä rahti- ja matkustajaterminaalia, logistiikka kunniaan kun kerran suunnitellaan. Maiskuttelen myös jo kieleni päällä suomalaisen lentäjän ylpeyttä, kun hän suurella laajarunkokoneella ensimmäistä kerrtaa lausahtaa mikrofoniinsa: Good Morning Humppila International.....

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nopeasti laskettuna vantaalle lennättää rahtia kuusi yhtiötä ja turkuun kolme, koneita on reilu kymmenen. Humppilaan tarvisi siis lentää suurinpiirtein kaikki etelä-suomen rahtarit että kenttä olisi kannattava, just joo.  ::)

 

Aivan näin. Ei kun kaikki kentät kiinni ympäri Suomenniemen ja keskitetään ne kaikki Helsingin ja Hyvinkään väliin!!

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Maiskuttelen myös jo kieleni päällä suomalaisen lentäjän ylpeyttä, kun hän suurella laajarunkokoneella ensimmäistä kerrtaa lausahtaa mikrofoniinsa: Good Morning Humppila International.....

Eiköhän se ole ryanairin kapteeni joka lausahtaa "Welcome to Turku-Tampere-Humppila international airport"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se ole ryanairin kapteeni joka lausahtaa "Welcome to Turku-Tampere-Humppila international airport"  ;D

 

Hohhoo! ;D Meinasipa aamukahvit päätyä kuvaruudulle..  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hea.fi-sivulta lainattua: " Humppilassa on vapaata ilmatilaa, mikä mahdollistaa koneiden suorat nousut ja laskut ilman odottelua"

 

Mitenköhän Humppilassa muka olisi vapaata ilmatilaa kun Pirkkalan MILCTA ja TMA rajaa koillisessa, EFHK:n TMA kaakossa, Turun TMA lounaassa ja Pori luoteessa? Ei noissa suunnitelmissa kyllä juuri järki päätä pakota.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei juma... No, veikaan, että projektin lopputuloksena on nämä nyt syntyneet nettisivut ja raportit. Paljonko siihen sitten paloi rahaa? Tuskin miljoonia kuitenkaan, mutta satkuja varmaan.

 

Naapurissa Turku, Tampere ja Pori, jotka ovat aivan vajaakäytöllä, kaikkiin näihin liikennettä mahtuisi lisää, varsinkin Poriin. Mikä ihmeen vimma tässä maassa on rakentaa uusia lentoasemia kun vanhojakin voisi kehittää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei juma... No, veikaan, että projektin lopputuloksena on nämä nyt syntyneet nettisivut ja raportit. Paljonko siihen sitten paloi rahaa? Tuskin miljoonia kuitenkaan, mutta satkuja varmaan.

 

Se lienee varmaa, että tuollaisesta ei ihan satkuilla selvitä  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nähnyt selvityksestä, josko Concorde voisi laskeutua tuonne. Se olisi ollut ihan yhtä tärkeää selvittää!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

nii mutta kun se ei lennä enää  :-[

 

Realistisempaa se on saada Concorde ilmaan kuin tuonkaltainen lentokenttä Humppilaan :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään