Guest tsippala

Mootorilennonopettajakurssille Vilnaan.

8 viestiä aiheessa

Terve!

Oletko kiinnostunut lähtemään FI kurssille Vilnaan?

Lentokoulu, jossa suoritin JAA CPL ME IR lentokoulutuksen, on valmis järjestämään englanninkielisen FI kurssin, jos löytyy riittävästi oppilaita. Kurssi sisältää teoriat ja lennot 25h C150 ja 5h FNPT. Kurssi voisi alkaa jo maaliskuussa. Olen siis lähdössä kyseiselle kurssille, jos kurssilaisia löytyy tarvittava määrä.

Lähetä minulle yksityisviesti, jos olet kiinnostunut lähtemään Vilnaan.

Lisätään vielä yhteystietoihin sähköpostiosoite: tsippala at yahoo piste com

Tomi Sippala

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokoulutus Liettuassa on herättänyt varovaista kiinnostusta.

Kurssista minulla ei ole vielä tarkempaa tietoa. Kokemukseni perusteella uskallan sanoa, että koulun lentokoulutuksen hinta/laatu suhde on hyvä. En edusta koulua missään muodossa, enkä siksi voi antaa tarkkoja hintatietoja. Vielä pitäisi löytyä muutama kurssilainen lisää, jotta kurssi toteutuisi.

Ilmailuterveisin

Tomi Sippala

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kurssi alkaa 9.3.2009.  Mukaan mahtuu vielä. Kurssin kesto noin 4 viikkoa, mutta voi vaihdella lentosäästä riippuen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen juttu. Pitää tutkia asiaa huomenna perjantaina. Opiston FTO on vaiheessa.  Espanjalaisiakin kouluja on tutkittu...

Katsotaan ja palaan asiaan perjantaina.

sakari kuosmanen

P.S. Törmäsin tähän viestiin kun olin alkamassa kirjoittaa toista juttua HINAUSLENTÄJÄ koulutuksesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinnostusta kurssia kohtaan kyllä löytyi, mutta lähtijöitä ei löytynyt riittävästi.  Kurssin ajankohta ei ollut sopiva, tuli kyllä yllättävän pienellä varoitusajalla.  Katsotaan tarjolla olevaa kurssitarjontaa myöhemmin, myös kotimaan koulut huomioiden.  Ehkäpä nekin lentäjät, joilla vaatimukset eivät vielä täyttyneet, ehtivät mukaan. Tsemppistä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltaa,

tuli mieleeni, että oletteko olleet yhteydessä Ilmailuhallintoon kurssijärjestelyjen tiimoilta? Ulkomailla opepahveja tehneillä on ollut hieman vaikeuksia niiden liittämisessä suomalaiseen lentolupakirjaan vaikka koulutus onkin annettu JAR-FTO:ssa.

blue skies,

-- Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole tiedustellut suomen ilmailuhallinnosta.  Minkälaisia ongelmia on esinntynyt?  Miksi suomen ilmailuhallinto ei hyväksyisi JAR mukaista koulutusta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedustelin Suomen ilmailuhallinnolta kuinka he suhtautuvat ulkomailla hankittuun lennonopettaja koulutukseen ja mitä ongelmia on koulutuksen suhteen ollut. Vastauksessa vahvistettiin, että ongelmia on esiintynyt sekä lento- että teoriakoulutuksessa, jotka eivät ole täyttäneet JAR  vaatimuksia. Mikäli koulutus täyttää JAR määräykset ei esteitä ole kelpuutuksen liittämiseksi suomalaiseen JAR mukaiseen lupakirjaan.

Ilmailuhallinnosta vielä todettiin: Liettualla on JAA:n myöntämä vastavuoroisuushyväksyntä, http://www.jaa.nl/licensing/licensing_overview.html ja siten siellä saatu koulutus on OK.

Ongelmien ehkäisemiseksi on kuitenkin tärkeää itse perehtyä määräyksiin ja vaatia koulutusorganisaatiolta määräysten mukaista koulutusta.

Tomi Sippala

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään