Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Muut uutiset

3 570 viestiä aiheessa

Jaahas, sellainenkin lentoyhtiö on perustettu, joka huolii kyytiin "vain länsimaalaisia". Irakilainen Expat Airways lentää An-26:lla Irakin ja Jordanian väliä (Baghdad/Amman), mutta irakilaisia, intialaisia, pakistanilaisia jne ei päästetä koneeseen.

 

Länsimaissahan kansallisuuteen perustuva matkustajien diskriminointi ei onnistuisi, mutta Irakissa ei näköjään ole sellaista lakia, mikä tämän kieltäisi.

Jaa, että länsimaalaisia Antonovilla? :-\

Sillävälin itämaalaiset lentävät "hiljaisella"(antonoviin verrattuna) Boewing 727-koneella. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ökyimago vei matkustajat bisnesluokasta

 

Liikematkustaja lentää yhä useammin turistiluokassa, vaikka bisnes-luokassa matkaaminen voisi säästää paitsi aikaa ja hermoja, myös rahaa.

 

Liikematkustaminen bisnes-luokassa ei ole enää edes herrojen huvia. Lyhyet liikematkat eli valtaosan työmatkoista suomalaiset lentävät lähes poikkeuksetta turistiluokassa.

 

http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=1203257&s=u&wtm=tt-09082007

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kyllä tämä suomalaisten demarismi ja sossuilu on (joskus) idioottimaista:

 

"Bisnes-luokasta on tullut eräänlainen kirosana monen yrityksen talousvastaaville. Liikematkat pyritään tekemään automaattisesti turistiluokassa, vaikka se olisi kalliimpi vaihtoehto", sanoo Jukka Näräkkä, Suomen Matkatoimiston toimitusjohtaja.

 

Rajoituksin varustettu bisnes-lippu on Näräkän mukaan monesti halvempi kuin täysin rajoitukseton turistiluokan lippu. Kuitenkin liput tilataan turistiluokkaan. Kustannuksia jahtaavissa yrityksissä bisnes-luokan matkailu on leimattu turhanaikaiseksi törsäilyksi.

 

Ihmeellisiä talousvastaavia sitä firmoissa onkin ja palkkaa nostaa, jos otetaan aina turistiluokan lippu vaikka se olisi kalliimpi kun businesslippu. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ökyimago vei matkustajat bisnesluokasta

 

Liikematkustaja lentää yhä useammin turistiluokassa, vaikka bisnes-luokassa matkaaminen voisi säästää paitsi aikaa ja hermoja, myös rahaa.

 

Liikematkustaminen bisnes-luokassa ei ole enää edes herrojen huvia. Lyhyet liikematkat eli valtaosan työmatkoista suomalaiset lentävät lähes poikkeuksetta turistiluokassa.

 

http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=1203257&s=u&wtm=tt-09082007

 

Taas tuli tarina mieleen kun eräs tuttuni matkusti työmatkalle aasiaan ja maksoi 800€ ylipainomaksuja, check-in hlö totesi: "Jos olisit ottanut bisneslipun niin olisit päässyt 400€ halvemmalla" Elämä on!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmeellisiä talousvastaavia sitä firmoissa onkin ja palkkaa nostaa, jos otetaan aina turistiluokan lippu vaikka se olisi kalliimpi kun businesslippu. ::)

Siellä on joku isohko idiootti pomo, joka jääräpäisyydessään on päättänyt, että bisneksessä ei lennetä - vaikka olisi halvempaa (ja ennen kaikkea mukavempaa itse matkustajalle). Tällaiset henkilöt eivät saisi kyllä olla päättämässä matkapäätöksistä. Vaikka meille matkatoimistossa on ihan sama myykö nykyään 200 eur vai 1000 eur lipun, kun jää saman verran käteen... (poisluettuna itänaapuri Aeroflot...).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eri lentoyhtiöiden frequent flyer-ohjelmat elävät nykyisin omaa elämäänsä.

 

Air Canadan frequent flyer-ohjelma Aeroplan on ilmaissut aikeensa ostaa vähemmistöosuuden Qantasin frequent flyer-ohjelmasta, jonka markkina-arvo on useita miljardeja dollareita ja vuosittaiset tulot 150 miljoonaa dollaria, kun ja jos Qantasin ff-ohjelma erotetaan omaksi yhtiökseen.

 

On jäänyt vähän hämäräksi minulle, mistä niitä tuloja oikein syntyy...

 

http://www.thestar.com/Business/article/245959

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eri lentoyhtiöiden frequent flyer-ohjelmat elävät nykyisin omaa elämäänsä.

 

Air Canadan frequent flyer-ohjelma Aeroplan on ilmaissut aikeensa ostaa vähemmistöosuuden Qantasin frequent flyer-ohjelmasta, jonka markkina-arvo on useita miljardeja dollareita ja vuosittaiset tulot 150 miljoonaa dollaria, kun ja jos Qantasin ff-ohjelma erotetaan omaksi yhtiökseen.

 

On jäänyt vähän hämäräksi minulle, mistä niitä tuloja oikein syntyy...

 

http://www.thestar.com/Business/article/245959

 

Ainakin asiakasrekisterin jalleenmyynnista muille yhtioille. Se on suurta liiketoimintaa. Olen kuullut, etta amazon.com nettikirjakaupan suurin tulonlahde ei ole kirjojen nettimyynti vaan nimenomaan kaupankaynti asiakasrekistereilla. Itsekin olen toissa nettifirmassa ja yksi keino tehda kauppaa toisen yrityksen kanssa on vaihtaa/myyda/vuokrata rekistereita tai osia siita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sivuaa ilamilua tämäkin :

 

Ilmalaivahallista tuli Euroopan suurin kylpylä

 

Keskellä ei-mitään Berliinistä 60 kilometriä itään Brandissa sijaitsee Euroopan suurin kylpylä. Katto on 107 metriä korkealla ja rantaviivaa piisaa satoja metrejä. Alunperin hallissa piti rakentaa ilmalaivoja, mutta hankala hanke muuttui Tropical Islands -kylpyläksi.

 

tekniikkatalous

 

EDIT : hallissa toimi GargoLifter AG, joka aikoi rakentaa 160 tonnia rahtia kantavan ilmalaivan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiinan ilmailuviranomainen pitää tiukkaa linjaa. Uusia lentoyhtiöitä ei saa Kiinassa perustaa ennen vuotta 2010.

 

Lisäksi Pekingin päivittäisiä lentovuoroja vähennetään yli kolmellasadalla. Poikkeuksia kuitenkin löytyy: Rahtilentoyhtiöt, sellaiset yhtiöt jotka lentävät yöaikaan, sellaiset yhtiöt jotka käyttävät ulkomaisia pilotteja ja sellaiset yhtiöt, jotka käyttävät Kiinassa valmistettuja lentokoneita saavat operoida vapaammin.

 

http://www.thestar.com/Business/article/246973

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Reittilennot Lappeenrantaan päättyvät 1. syyskuuta. Finncomm Airlines perustelee päätöstään sillä, että matkustajamäärät ovat vähentyneet jo pitkään ja liikenne on kannattamatonta.

 

Yhtiö lentää reittiä viidesti arkipäivisin. Toiminta alkoi vuosituhannen vaihteessa. Markkinointijohtaja Tuure Holkko kertoo, että koneiden käyttöaste on ollut viime aikoina noin 35 prosenttia.

 

Finnair lopetti Lappeenrannan-lentonsa vuonna 2001.

 

(STT)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Markkinointijohtaja Tuure Holkko kertoo, että koneiden käyttöaste on ollut viime aikoina noin 35 prosenttia.

 

Jätti Tuure kertomatta, että pahimpaan aikaan jopa viidennes lennoista peruutettiin. Voi hieman syödä matkustajien luottamusta lentoyhtiötä kohtaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Syödä luottamusta?

 

Reitin matkustajista yli 70% oli jatkavia, joko ulkomaille tai kotimaahan. Moni Finnairin kulta- ja platinakorttilainen vaihtoi keväällä lentokoneen junaan tai omaan autoon, kun ei voinut olla varma siitä, lähteekö FC:n lento vai ei. Hyvin usein ei lähtenyt ja silloin myös jatkolento meni uusiksi, kun koneen korvaava bussikyyti tuli myöhässä Helsinki-Vantaalle. Riittävän monta kertaa kun tämä toistuu, niin kyllä siinä luottamus lentoyhtiön toimintaan on koetuksella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jättijumbon ensilennolle liput huutokaupasta

 

Pitkään kehitelty Airbus A380 -jättijumbo siirtyy kaupalliseen käyttöön, ja samalla syntyy ilmailun historiaa. Singapore Airlines aikoo huutokaupata liput ensimmäiselle, lokakuussa tehtävälle lennolle Singaporesta Australian Sydneyyn.

 

Lentokonevalmistaja Airbusin suurin ylpeys, 471-paikkainen A380 on kahden kuukauden kuluttua valmis otettavaksi kaupalliseen käyttöön.

 

 

 

Ensimmäinen kone lennätetään uuteen kotiin Ranskan Toulousesta Singaporen Changin lentokentälle maanantaina lokakuun 15. päivänä.

 

Koneeeseen on suunniteltu kolme erilaista luokkaa: economy, business ja Singapore Airlines -sviitit. Kaupallisessa tiedotteessa sviitti on kuulemma parempi kuin mitä tavanomaisen lentokoneen ensimmäinen luokka kykenee tarjoamaan.

 

Ensimmäisen kaupallisen lennon Airbusin jättijumbo tekee Singaporesta Australian Sydneyyn torstaina 25. päivänä lokakuuta sekä paluulennon seuraavana päivänä.

 

Lentomatkustajat voivat ostaa lippunsa nettihuutokauppa eBaysta, ja kaikki ensimmäisen lennon tulot on tarkoitus lahjoittaa hyväntekeväisyyteen singaporilaisen ja australialaisen hyväntekeväisyysjärjestön sekä Lääkärit ilman rajoja -järjestön kesken.

 

Suomen kansalaiset eivät tarvitse viisumia Singaporeen, mutta lennosta haaveileva tarvitsee turistiviisumin Australiaan. Huutokauppa alkaa eBayssa 27. elokuuta 2007 ja loppuu 10. syyskuuta 2007.

 

http://www.taloussanomat.fi/liikenne-ja-kuljetus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.bangkokpost.com/180807_Business/18Aug2007_biz38.php

 

Bangkok Airways secures savings on A350s due to delays

 

BOONSONG KOSITCHOTETHANA

 

Bangkok Airways has won a concession from Airbus to maintain the prices of six A350 jetliners at the rates originally agreed last year, even though the prices have since risen sharply because the aircraft are being redesigned.

 

The agreement could mean a saving of US$240 million for the carrier, which has been seeking to apply the price based on the original version of the mid-sized, long-range aircraft. The redesigned and more expensive planes it will receive have had the suffix XWB (Xtra Wide Body) added to the name.

 

The ''discount'' is compensation from the European planemaker for the delay of four to five years in deliveries of the fuel-efficient new aircraft, according to an airline insider.

 

The redesigned aircraft, with a fuselage cross-section wider than the original A350-800 than Bangkok Airways ordered, costs about $200 million.

 

However, the final agreement between Bangkok Airways and Airbus is pending the former's successful negotiations with the UK-based jet engine maker Rolls Royce on the terms of the turbines that will go with all of the A350 XWB jetliners to be manufactured.

 

The negotiations are tied with other contracts Bangkok Airways and Rolls Royce are discussing.

 

Bangkok Airways and Airbus are expected to announce the final A350 XWB accord by the end of this month. The aircraft are now expected to be delivered to Bangkok Airways beginning in 2014.

 

The development cost of the A350 XWB, the planned rival to the popular B787 Dreamliner from US-based Boeing Co, has surged to $15.3 billion from $5.3 billion for the original version.

 

Bangkok Airways is also negotiating with leasing companies to lease six A330-200s, the long-range jets that offer nearly the same carrying capacity as the A350 XWB (more than 250 passengers) until it receives the new A350s.

 

The A330-200s will enable the carrier to start its first long-haul services to European cities including Frankfurt. But the first long-distance flights are likely to be from Bangkok to Dubai.

 

In another development, Bangkok Airways said it expected to miss the targeted 5% increase in net profit this year due to high operating costs, primarily for jet fuel, and the its inability to raise fares.

 

It is more likely to achieve 2% growth in profit this year on revenues of about 10 billion baht from its core airline business.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi Thaimaalainen lentoyjtiö,Krabi airlines,aloittaa lennot Krabille Oslosta 1 marraskuuta ja Munchenista 2 marraskuuta.

Yhtiö lentää 2:lla 777-200ER nonstop. www.krabi-airline.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi Thaimaalainen lentoyjtiö,Krabi airlines,aloittaa lennot Krabille Oslosta 1 marraskuuta ja Munchenista 2 marraskuuta.

Yhtiö lentää 2:lla 777-200ER nonstop. www.krabi-airline.com

 

Heh heh, niin varmaan. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään