Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Muut uutiset

3 570 viestiä aiheessa

Teheranin Imaami Khomeinin kentällä on ollut melkoinen kaaos viimeisten kolmen päivän aikana talviolosuhteiden takia.

Matkustajia on ollut kentällä jumissa yli 60 tuntia ja harvat perille päässeet taksit ovat korottaneet hinnat kolminkertaisiksi.

 

Kentän päällikölle on annettu kenkää.

 

http://www.earthtimes.org/articles/show/172740.html

 

Tuohon 60 tunnin myöhästymiseen nähden viime aikojen suomalaisyhtiöiden ongelmat ovat aika pieniä. Ja erittäin luova ratkaisu: annetaan kentän päällikölle kenkää kun homma kusee. Kenkää antamalla kaikki ongelmat voidaan ratkaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

  Lentojen myöhästymisistä väkivaltaisuuksia Argentiinassa. Lentojen myöhästyminen

johtuu matkatavaratyöntekijöiden lakosta sekä lipiunmyyntihenkilökunnan ulosmarssista.

Lakko on aiheuttanut lentoihin lukuisia viivästyksiä perjantaista lähtien.

 

  www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/01/599633

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

  Brittiläinen lentoyhtiö Virgin aikoo kokeilla biopolttoainetta

reittilennollaan ensi kuussa.

 

  Koneeseen tankataan biopolttoainetta lennolle Lontoosta

Amsterdamiin. Lennolle ei oteta matkustajia.

 

  Virgin on tutkinut biopolttoaineen soveltuvuutta lentokonei-

siin yhdessä konevalmistaja Boeingin ja moottorivalmistaja

General Electricin kanssa.

 

  Boeingin arvion mukaan maailman lentokoneiden vaatiman

polttoainemäärän tuotantoon riittäisi 35 000 neliökilometrin

eli noin Etelä-Suomen läänin kokoinen merileväviljelmä.

 

  www.yle.fi/uutiset/talous/oikea/id/79835.html

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

USA:n ilmailuviranomainen FAA on alentanut kaikkien filippiiniläisten lentoyhtiöiden turvallisuusluokitusta luokkaan 2, mikä tarkoittaa sitä, että Filippiinien lentoyhtiöt saavat kyllä vielä lentää USA:han, mutta vain erityistarkkailussa. Tämä tarkoittanee sitä, että jokainen USA:han saapuva kone ramppitarkastetaan.

 

http://www.mlive.com/newsflash/index.ssf?/base/international-25/1200381850268670.xml&storylist=international

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Intia on tehostanut turvatoimia kaikilla isommilla lentokentillä koko maassa, koska Assamin maakunnan itsenäisyyttä ajava militanttijärjestö United Liberation Front of Asom on uhannut kaapata lentokoneen vankilassa olevien jäseniensä vapauttamiseksi.

 

http://www.kalingatimes.com/national_news/news1/20080119-hijack-warning.htm

 

Intian mielestä kyseessä on terroristijärjestö:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Liberation_Front_of_Asom

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

  Kaupankäynti lentoyhtiö Air Chinan osakkeilla on

keskeytetty Shanghain ja Hong Kongin pörsseissä

maanantaista lukien.  Syynä on Air Chinan valmis-

telema tarjous kilpailevasta China Easternin osak-

keista. sanomalehti South China Morning Post ker-

too.

 

Lentoyhtiö ei ole vahvistanut tietoa.

 

  www.yle.fi/uutiset/talous/oikea/id80387.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiinassa jatkuu edelleen kiista China Easternin osakkeista.

 

Singapore Airlines yritti ostaa myynnissä olevan osakepotin, mutta China Easternin yhtiökokouksessa pienosakkaat estivät yhdessä osakkeiden myynnin singaporelaisille, kun Air China oli ilmoittanut tekevänsä paremman tarjouksen. China Easternin johto vastustaa silti edelleen osakkeiden myyntiä Air Chinalle ja haluaa edelleen kauppoja Singapore Airlinesin kanssa. Tästä syystä Air Chinan osakkeiden kurssi on nyt lähtenyt laskuun.

 

Juttu tuntuu siinä mielessä erikoiselta, että yleensähän on totuttu siihen, että Kiinassa joku riittävän isokenkäinen poliittinen johtaja sanelee ratkaisut, kun kyseessä ovat yhtiöt, joita lopulta hallitsee Kiinan keskusjohto.

 

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aL5GSW6SpsNA&refer=home

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Singaporessa ollaan valppaina terrorismiuhan varalta. Singaporen kenttä suljettiin melkein tunniksi, kun joku tuntematon kone näytti lähestyvän Singaporen ilmatilaa. F-16-hävittäjät kävivät tunnistamassa koneen Cessna 208:ksi, joka saatettiin laskuun Singaporeen. 22 lentoa viivästyi tämän takia ja yksi ilmassa ollut matkustajakone joutui diverttaamaan Malesian puolelle.

 

http://www.earthtimes.org/articles/show/177209,singapore-air-force-jets-scramble-to-intercept-cessna--update.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Intiassa on nostettu haloo siitä, että pilotti on tavattu polttamassa tupakkaa koneen ohjaamossa. Onko siinä nyt jotain erityisen vaarallista?

 

Jutussa väitetään myös, että kaikki (sikäläiset) yhtiöt puhalluttavat miehistön ennen lentoa alkoholiongelmien välttämiseksi. Jotenkin en jaksa uskoa siihenkään, että kaikki miehistöt puhallutetaan kaikilla lennoilla kaikissa yhtiöissä.

 

http://www.dnaindia.com/report.asp?newsid=1147423

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Canadan pilotille tullut jonkinlainen kohtaus Lontoon lennolla, joka joutui laskeutumaan Shannoniin:

 

 

Hermoromahdus ja perämies on psykiatrisessa hoidossa. Perämies jouduttiin väkisin poistamaan ohjaamosta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air India menee * -allianssiin joulukuussa 2009.

 

Lennälomalle.com kirjoittaa näin:

Star Allianceen liittyminen pakottaa Air Indian lopettamaan yhteistyön Air Francen, KLM:n, Aeroflotin, British Airwaysin, Cathay Pacificin, Continentalin ja Royal Jordanian kanssa, jotka kuuluvat Oneworldiin sekä Sky Teamiin. Yhtiöillä on Air Indian kanssa yhteistyölentoja sekä yhteistyötä myös kanta-asiakasohjelmissa.

 

Miksiköhän AI joutuu lopettamaan yhteistyön muihin alliansseihin kuuluvien kanssa kun Star nykyään muille yhtiöille sallii yhteistyön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksiköhän AI joutuu lopettamaan yhteistyön muihin alliansseihin kuuluvien kanssa kun Star nykyään muille yhtiöille sallii yhteistyön.

 

Täytyykö kilpailuviranomisten hyväksyä allianssi- yms yhteistyösopimuksia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanomalehti Keskisuomalainen uutisoi, että öljyä kannattaisi säästää lentoliikenteelle:

 

"Halvat lomalennot ja rajoittamaton yksityisautoilu voivat jäädä pian historiaan, jos öljyn saatavuus heikkenee. Liikenne liikkuu edelleen öljyllä, eikä varsinkaan lentoliikenteessä ole varteenotettavaa vaihtoehtoa kerosiinille. Suomalaisasiantuntijan mielestä muilla liikenteen aloilla pitäisi alkaa säästää öljyä, jotta sitä riittää lentojen tarpeisiin." (KSML 2.2.2008)

 

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/puute-%C3%B6ljyst%C3%A4-uhkaa-halpoja-lentoja(66864).ece

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

    SIA:n 777 -200 kadotti matkustamosta paineituksen Singaporen ja Pekingin välisellä reitillä.

   

    www.hangar.no/news/120/ARTICLE/1340/2008-02-04.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

THAI to start Samui flights on Feb 15

 

THAI to start Samui flights on Feb 15

 

Says 'prohibitive' fees keep fares high

 

BOONSONG KOSITCHOTETHANA

 

Thai Airways International has come up with a firm plan to start flights between Bangkok and Koh Samui on Feb 15, ending the decades-long monopoly over the lucrative route by Bangkok Airways.

 

The launch of the flight is the culmination of a 10-year effort by THAI to break into Samui's skies. The market has been closely guarded by Bangkok Airways, which almost single-handedly put the southern island on the world's tourism map.

 

The flag carrier set the date to start twice-daily flights from Bangkok to Samui after clearing two impediments that earlier caused some uncertainties over the launch: the shortage of aircraft capacity and Samui's airport charges.

 

That followed a decision last December by environmental authorities to allow more flights and aircraft with higher capacity through the privately run Samui Airport.

 

The approval means a 62% increase in permitted aircraft seat capacity to and from the island in the Gulf of Thailand. Carriers would be allowed to operate two additional daily flights beyond the previous maximum of 34 flights per day while using two more aircraft types, the Airbus 319 and Boeing 737-400.

 

THAI will shift the Boeing B737-400s it uses on the Bangkok-Bandar Seri Begawan (Brunei) route to the Bangkok-Samui route instead, according to THAI executives.

 

But the shift means the airline would no longer be able to operate its own aircraft on the Bangkok-Bandar Seri Begawan route. Now it operates three flights a week with B737-400s.

 

THAI will transfer its passengers on the Bangkok-Bandar Seri Begawan route to code-share partner Royal Brunei Airlines, which continues to operate on the route.

 

The flag carrier expected that 60-70% of Samui-bound passengers would be transferring from THAI's long- and medium-haul international flights. But because of short notice, most passengers initially are likely to be domestic ones.

 

The airline needs time to publicise the new route in the international market and allow the market to build up, a THAI executive noted.

 

THAI intends to offer fares that are just slightly lower than those charged by Bangkok Airways. An all-inclusive return ticket on economy class with one-year validity would cost 8,810 baht.

 

However, THAI would offer a promotional fare of 6,710 baht between Feb 15 and March 15, though the travel period would be restricted until March 31.

 

THAI executives continued to complain about ''high'' airport charges even though it reached a deal on landing and ground service charges with Bangkok Airways, which runs the airport on behalf of the Samui Property Fund.

 

The ''prohibitive'' charges at Samui Airport, which is similar to an international airport instead of a provincial airport, prevented THAI from offering more attractive fares, they said.

 

THAI targets a cabin factor of 75-80% on the new route. It will use an aircraft that can seat 149 passengers, 132 of which are economy class. The flights will be operated from Suvarnabhumi Airport to facilitate the transfer of international passengers.

 

With a limited capacity, the privately-owned Bangkok Airways will continue to hold the lion's share of passenger traffic between Bangkok and Samui.

 

Bangkok Airways currently offers 20 flights a day, with total seating capacity of 4,000 on the Bangkok-Samui route.

 

Bangkok Airways vice-president M.L. Nandhika Varavan said yesterday that the carrier welcomed THAI to Samui, stressing that Bangkok Airways had never intended to prevent the national carrier from operating through Samui Airport.

 

''The (Samui) market is large enough for additional carriers,'' she said.

 

Bangkok Airways carries about 600,000 passengers a year through Samui Airport, where it completed a 500-million-baht upgrade last year.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään