Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Muut uutiset

3 570 viestiä aiheessa

Tulipahan vain mieleen tarvitseeko noiden web-matkatoimistojen antaa vakuus Kuluttajavirastolle?

Silloin jos se toimii matkatoimistona, niin kyllä. Mikäli sivusto on selkeästi ns. läpikulkusivusto, esim. jonkinlainen hintavertailusivusto, joka ohjaa varsinaisen matkatoimiston sivulle, niin silloin ei koska myyntikin tapahtuu toisaalla. Mutta sen on tapahduttava niin, ettei jää sijaa väärinkäsitykselle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vastaan tähän vakuuden asettamiseen.

 

Matkatoimiston tulee asettaa vakuus, jos se tarjoaa valmismatkoja (usempaa eri palvelua yhteiseen hintaa) Suomesta käsin. Näin ollen, mikäli matkatoimiston kotipaikka on esimerkiksi jossain veroparatiisissa, se toimii kotipaikan lainsäädännön mukaan ja tällöin kuluttajansuoja on kyseisen maan lainsäädännön mukainen. Toisaalta, jos matkatoimiston kotipaikka on jossain muussa EU-maassa, vastaa kyseisen maan viranomaiset toimiston valvonnasta. Vakuussuojan tason tulisi EU:ssa olla sama riippumatta matkatoimiston kotimaasta, koska kansallinen laki perustuu direktiiviin.

 

Näin ollen netistä ostaessa on syytä olla varovainen, varsinkin sellaisten yritysten osalta, joissa kotipaikka ei käy selvästi ilmi.

 

Petteri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air New Zealand vuokraa tekstimainokselleen tilaa kaljujen matkustajien päänahasta.  ;D

 

Riittävän hullu idea => toimiva mainoskamppanja! Ei ole tarvinnut "tatuoida" vielä yhtään päätä, mutta yhtiö on silti saanut näkyvyyttä Suomea myöten..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sarjassamme "Mahdollista vain Amerikassa":

 

Ecuadorilaissyntyinen mies on haastanut lentoyhtiö American Airlinesin oikeuteen aviovaimonsa ruumiin hukkaamisesta. Miehen mukaan ruumis ehti olla kadoksissa neljä päivää ennen kuin hän sai sen takaisin pahoin mädäntyneenä.

 

Hautaustoimiston edustajan mukaan virhe sattui lentoyhtiön virkailijoille, jotka merkitsivät arkun määränpään GUA-koodilla GYE:n sijasta.

 

HS.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sarjassamme "Mahdollista vain Amerikassa":

 

Ecuadorilaissyntyinen mies on haastanut lentoyhtiö American Airlinesin oikeuteen aviovaimonsa ruumiin hukkaamisesta. Miehen mukaan ruumis ehti olla kadoksissa neljä päivää ennen kuin hän sai sen takaisin pahoin mädäntyneenä.

 

Hautaustoimiston edustajan mukaan virhe sattui lentoyhtiön virkailijoille, jotka merkitsivät arkun määränpään GUA-koodilla GYE:n sijasta.

 

HS.fi

 

Miksei onnistu meillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Qantasin Los Angelesistä Sydneyhin matkalla ollut 747 joutui tekemään välilaskun Uuteen Seelantiin, koska polttoaine alkoi käydä vähiin voimakkaiden vastatuulien takia, mikä ei kuulemma ole erityisen harvinaista tähän aikaan vuodesta. Matkaa on yli 12000 km.

No onpahan taas pitänyt tyhjästä nyhjästä "uutisen" tynkää.  Tulee mieleen ikivanha juttu TM:ssä Finskin Caravelle lennosta Lissaboniin, jossa löpö oli niukilla alun alkaen (siis tahallinen laiminlyönti piloteilta vielä toimittajan läsnäollessa ja asian hänelle selittäen ;).) En nyt muista kaikkea, mutta jotenkin siinä kai pantiin Madrid määräkentäksi ja reitillä sitten katsottiin, onko ehkä löpöä säästynyt hiukan, jolloin voidaankin jatkaa Lissaboniin. Lisäksi lähestyminen tehtiin löpöä säästäen kauempaa loivemmalla liu´ulla , jolloin säästyi hiukan lisää vielä. Lopuksi taisi olla jotain 200kg enemmän kuin oli minimivaatimukset. Oli muuten erittäin mielenkiintoinen ja informatiivinen juttu, sopisi luettavaksi kaikille toimittajille, ei vain taitaisi ymmärrys riittää monilla asioiden sisäistämiseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Qantasin Los Angelesistä Sydneyhin matkalla ollut 747 joutui tekemään välilaskun Uuteen Seelantiin, koska polttoaine alkoi käydä vähiin voimakkaiden vastatuulien takia...

 

No onpahan taas pitänyt tyhjästä nyhjästä "uutisen" tynkää. 

 

Niin miksikös tästä ei olisi saanut uutista tehdä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin miksikös tästä ei olisi saanut uutista tehdä?

 

Tuli vaan mieleen, etta allekirjoittaneelle kavi samalla tavalla viime vuonna CX:n LAX-HKG -lennolla, jolloin jouduimme kovan vastatuulen takia tekemaan ylimaaraisen valilaskun Taipeihin. Tama on itseasiassa hyvin tyypillista monilla Pohjois-Amerikan ja Aasian valisilla reiteilla, jos konetyyppina on esimerkiksi 744 tai 343.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin miksikös tästä ei olisi saanut uutista tehdä?

No kun jutunkin mukaan se on aika tavanomaista ja varmasti homma on niin laskettu että jos löpöä kuluu hieman oletettua vähemmän niin päästään määräkentälle, muuten haetaan matkan varrelta lisää.  Varmasti aika yleistä kun rangen rajoilla liikutaan, kuitenkin sääntöjen puitteissa ja täysin turvallisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kun jutunkin mukaan se on aika tavanomaista ja varmasti homma on niin laskettu että jos löpöä kuluu hieman oletettua vähemmän niin päästään määräkentälle, muuten haetaan matkan varrelta lisää.  Varmasti aika yleistä kun rangen rajoilla liikutaan, kuitenkin sääntöjen puitteissa ja täysin turvallisesti.

Niinpä, mutta sehän on tavattoman mielenkiintoista monen mielestä, ei juttuun aina tarvitse sisältyä dramatiikkaa tai jotain pieleen mennyttä sähläystä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinpä, mutta sehän on tavattoman mielenkiintoista monen mielestä, ei juttuun aina tarvitse sisältyä dramatiikkaa tai jotain pieleen mennyttä sähläystä :)

No painakoon seuraavaan lööppiin että TK:n piti ajaa EFHK:lta Forssaan tai jopa Loimaalle asti tankkaamaan Poloaan mutta ottikin jo varmuudeksi Loukusta(Karkkilan/Forssan puolivälissä) bensaa, kun viisari alkoi laskea liian pitkälle punaiselle. ;D. Siinä on uutista ihan yhtä paljon. Eikä olisi tuo alkuperäinen juttu VARMASTIKAAN päässyt otsikoihin ilman kaikkien tietämää tapausta >:(.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmailuhallinto > Uutiset

 

09.09.2008

 

Suomi ja Japani neuvottelevat lentoliikenteestä

 

Ilmailuhallinto käy keskusteluja Japanin ilmailuviranomaisten kanssa syyskuussa Suomen ja Japanin välisestä lentoliikenteestä.

 

Keskustelut käydään 11.–12.9.2008 Helsingissä.

 

Keskustelujen tavoitteina on Euroopan yhteisön lainsäädännön huomioiminen lentoliikennesopimuksessa ja lentoliikennetilanteen arvioiminen. Kahden maan välisellä lentoliikennesopimuksella määritellään, millä ehdoilla kummankin maan lentoyhtiöt saavat harjoittaa maiden välistä säännöllistä matkustaja- ja rahtiliikennettä.

 

Tietoja voimassaolevista lentoliikennesopimuksista löytyy Ilmailuhallinnon Internet-sivuilta kohdasta Lentäminen, Lentoliikennesopimukset.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tai AY:lla Hanedaan.

 

Ei onnistu. Siellä on jo tuleva kapasiteetti täynnä. Lähinnä "lähialueen" liikenteelle, Venäjä, Kiina, Korea (Etelä) ja Kiina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No painakoon seuraavaan lööppiin että TK:n piti ajaa EFHK:lta Forssaan tai jopa Loimaalle asti tankkaamaan Poloaan mutta ottikin jo varmuudeksi Loukusta(Karkkilan/Forssan puolivälissä) bensaa, kun viisari alkoi laskea liian pitkälle punaiselle.

Sullahan on kiintoisa uutinen käsissä ja panttaat sitä! Heti soittamaan siitä jos vaikka maksavat vinkkipalkkion :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Intialaiset ovat ilmeisesti vakavissaan suunnittelemassa ensi talveksi sellaista järjestelyä, että neljällä isolla intialaisella kentällä olisi odottamassa varakone, joka otettaisiin käyttöön peruutusten tai viivästymisien yllättäessä.

 

Kuinka millään yhtiöllä on varaa seisottaa koneita joutilaina? Idea on sinänsä hyvä, mutta kuka maksaa viulut?

 

http://economictimes.indiatimes.com/News/News_By_Industry/Transportation/AI_gears_up_for_winter_with_stand-by_aircraft/articleshow/2454363.cms

 

Ja mitä se varakone auttaa silloin kun kone ei pääse sumun vuoksi lähtemään? Se meni ohi?!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air New Zealand on kokeillut polttoainetta säästävien lentomenetelmien yhdistelmää lennolla San Franciscoon. Muunmuassa B777 nostettiin täysillä tehoilla mahdollisimman nopeasti matkalentokorkeuteen, ja lähestyminen oli sovittu jatkuvaksi liuuksi. Säästöä tuli yhtiön mukaan 4600 litraa.

 

Sinänsä tässä ei ole varsinaista uutta muuta kuin se, että menetelmät sovittiin yhteistyössä Uuden Seelannin, Australian ja USA:n kanssa. Esimerkiksi Swissair käytti maksimitehoilla tehtävää jyrkkää nousua matkakorkeuteen jo v. 1970.

 

http://www.stuff.co.nz/4691754a34.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään