Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Muut uutiset

3 572 viestiä aiheessa

Wikipedian mukaan Mahan Airilla ei kuitenkaan ole Tupoleveja, joten uutisessa saattaa olla virhe.

 

Mahan Airin nettisivujen mukaan seuraavaa kalustoa olisi käytössä:

 

6 x  A310-300

6 x A300

5 x B747-400

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kamputsea on saanut uuden valtiollisen lentoyhtiön.  Cambodia Angkor Airin. Yhtiö on maan hallituksen ja Vietnam Airlinesin yhteisyritys. Maan edellinenlentoyhtiö, Royal Air Cambodge kaatui vuonna 2001. Uuden yhtiön kalustosta/reiteistä ei ollut mainintaa.

 

AFP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoyhtiöiden bonuspisteet yleistyvät maksuvälineenä

 

Lentomatkustajista jo noin 70 prosenttia omistaa jonkinlaisen kanta-asiakaskortin. Yhdysvalloissa lentoyhtiöt tienaavat miljardeja vuosittain myymällä omia bonuspisteitään toisille yrityksille, jotka taas houkuttelevat lentopisteillä itselleen lisää asiakkaita.

 

YLE Uutiset

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoyhtiöiden bonuspisteet yleistyvät maksuvälineenä

 

Lentomatkustajista jo noin 70 prosenttia omistaa jonkinlaisen kanta-asiakaskortin. Yhdysvalloissa lentoyhtiöt tienaavat miljardeja vuosittain myymällä omia bonuspisteitään toisille yrityksille, jotka taas houkuttelevat lentopisteillä itselleen lisää asiakkaita.

 

YLE Uutiset

 

Juuri lueskelin tätä uutista ja hämmästyin: 70 % - on kyllä todella iso osa, jos tuo siis todella tarkoittaa lentoyhtiöiden kortteja ?

 

Vain 30 % matkustajista on siis todella satunnaisia lentomatkustajia jotka eivät näe tarpeelliseksi hommata turhaa bonuskorttia - tai sitten itseni kaltaisia jotka ovat "kurkkua myoten täynnä" kaikenmaailman muovinpaloja ja jättää ihan periaatteesta hommaamatta ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tai sitten itseni kaltaisia jotka ovat "kurkkua myoten täynnä" kaikenmaailman muovinpaloja ja jättää ihan periaatteesta hommaamatta ;D

 

Off-topic: Kannattaa ne lentoyhtiöiden ja kauppaketjujen bonuskortit hommata vaikka niitä kuinka inhoaisikin. Nimittäin ne asiakkaat, joilla kortteja ei ole ovat tavallaan koko homman maksumiehiä. Eiväthän ne yritykset omistaan niitä bonuksia maksa vaan ne ovat mukana tavaroiden ja palveluiden hinnoissa. Eli ne asiakkaat, joilla ei ole korttia joutuvat maksamaan saman korkeamman hinnan kuin kortin omistajat, mutta eivät saa mitään takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vain 30 % matkustajista on siis todella satunnaisia lentomatkustajia jotka eivät näe tarpeelliseksi hommata turhaa bonuskorttia -

 

Jos käy esim kerran vuodessa Kanarialla ja lennot on siinä, ei kyllä bonusohjelmat anna mitään. Jos vähääkään enemmän lentää, niin on tyhmää jättää kortit hommaamatta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos käy esim kerran vuodessa Kanarialla ja lennot on siinä, ei kyllä bonusohjelmat anna mitään. Jos vähääkään enemmän lentää, niin on tyhmää jättää kortit hommaamatta.

 

Kyllä mielestäni perheen pienimmille on hyvä hankkia ne Finnair Plus Junior -läpyskät; pisteet eivät katoa mihinkään ennen 17. ikävuotta, ja jos nyt sellainen kortti hankitaan vaikka 7 vuotiaalle Petterille, jonka perhe lentää keran vuodessa sinne Kanarialle lomalennolla, on Petterin ollessa 17 vuotta tilillä 30 000 pistettä, jolla pääsee vaikka minne... Eri asia sitten Petterin vanhemmille, kannattaako sellainen hankkia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos käy esim kerran vuodessa Kanarialla ja lennot on siinä, ei kyllä bonusohjelmat anna mitään. Jos vähääkään enemmän lentää, niin on tyhmää jättää kortit hommaamatta.

 

Joo, pelkastaan Silver-, Gold- ja Platinum-korttien mukanaantuomat edut on rahanarvoisia ja hermojasaastavia. Ne vahaiset peruskorttien pisteet voi kayttaa myos Euroopan upgradauksiin, johon kuuluvat tarvittaessa businessluokan lahtoselvitys ja loungepalvelut. Monilla Euroopan kentilla tama tarkoittaa myos erillista turvatarkastuslinjaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, pelkastaan Silver-, Gold- ja Platinum-korttien mukanaantuomat edut on rahanarvoisia ja hermojasaastavia. Ne vahaiset peruskorttien pisteet voi kayttaa myos Euroopan upgradauksiin, johon kuuluvat tarvittaessa businessluokan lahtoselvitys ja loungepalvelut. Monilla Euroopan kentilla tama tarkoittaa myos erillista turvatarkastuslinjaa.

 

No varmaankin hyötyjä on löydettävissä, mutta kannattaa kuitenkin toki muistaa myös se tosia-asia että näillähän ei ole kuin kaksi pääasiallista tarkoitusta: 1) sitouttaa asiakas tietyn yhtiön ja konsortion asiakkaaksi sekä 2) seurata asiakkaan ostoskäyttäytymistä. - > josta seuraa tarkoin kohdennettu markkinointi.

 

Epäilen että kaksikaan kanarianmatkaa ei riitä hyödyn saamiseksi...  ;D

 

Hieman sama asia kuin noiden päivittäistavarakauppojen korttien kanssa - yhtäkkiä huomaat että sulla on kaikkien mahdollisten ketjujen kortit, josta seuraa se että käytät kaikkien mahdollisten ketjujen liikkeitä - etkä saavuta yhdenkään ketjun minimiostorajaa ikinä....saa bonuksia hyödynnettyä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

2) seurata asiakkaan ostoskäyttäytymistä. - > josta seuraa tarkoin kohdennettu markkinointi.

 

Ei päde ainakaan Finnairiin, minkäänlaista kohdemarkkinointia ei ole tullut. Tulisikin, odotan innolla.

 

Niin kauan olen mielelläni sidoksissa Finnairiin kun kanta-asiakkaan kohtelu kentillä ja koneissa toimii yhtä hyvin kun se toimii nyt. Itse Plus -ohjelma sakkaa pahasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei päde ainakaan Finnairiin, minkäänlaista kohdemarkkinointia ei ole tullut. Tulisikin, odotan innolla.

 

Niin kauan olen mielelläni sidoksissa Finnairiin kun kanta-asiakkaan kohtelu kentillä ja koneissa toimii yhtä hyvin kun se toimii nyt. Itse Plus -ohjelma sakkaa pahasti.

 

se on aina valitettavaa kuulla jos yhtiö ei osaa hyödyntää keräämäänsä dataa ... tai voihan toki olla että ostoskäyttäytymisesi on niin epämääräistä että et osu mihinkään tietokanta kyselyyn ... sillai sopivan sattuvasti  ;D ;D

 

Ainakin tuolla päivittäistavara puolella tätä dataa myös "myydään" yhteistyökumppaneille - 'tavallinen tallaaja' ei siis edes tiedä / osaa ajatella, mistä johtuu että hänelle myydään jotain tiettyä tavaraa / palvelua...mutta eipä tästä enempää, lipsahtaa vielä jotain esimerkkejä josta mulla ei ole lupa / en näe soveliaaksi puhua...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tai voihan toki olla että ostoskäyttäytymisesi on niin epämääräistä että et osu mihinkään tietokanta kyselyyn ... sillai sopivan sattuvasti  ;D ;D

 

"MD-11:lla aasiaan ja samalla koneella heti takas" -käyttäytyminen ei sovi mihinkään malliin ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"MD-11:lla aasiaan ja samalla koneella heti takas" -käyttäytyminen ei sovi mihinkään malliin ;D

 

;D ;D

 

Hyvät naurut sain näin "synttäripäiväksi" heti aamuun....Kiitos!

 

juu... näen jo sielunisilmin: ....SELECT * FROM Plane WHERE Model<>'MD11' ....  ---- ja taas jää Ilkka ilman tarjouskuponkia... ;)

 

Joo ja nyt tarvii lopettaa tää OT - jottei kukaan hermostu  :-[

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No varmaankin hyötyjä on löydettävissä, mutta kannattaa kuitenkin toki muistaa myös se tosia-asia että näillähän ei ole kuin kaksi pääasiallista tarkoitusta: 1) sitouttaa asiakas tietyn yhtiön ja konsortion asiakkaaksi

 

 

Minulla on talla hetkella kolme eri lentoyhtion bonuskorttia, neljannesta eli Continentalin paatin luopua, kun se siirtyy pian Stariin ja silloin voin laittaa kaiken Lufthansan tilille. Eli Finnairin, KLM:n ja Lufthansan korteilla katan sen verran suuren osan lentoyhtioita, jolloin pystyn edelleenkin valitsemaan sen hinta-laatu-suhteeltaan parhaimman vaihtoehdon.

 

Hieman negatiivinen tekija toki on, etta tulee vahemman kaytettya mm. Virgin American tai Virgin Atlanticin palveluja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Penkkien alla mönkinyt krokotiilin poikanen aiheutti perjantaina hämmennystä egyptiläisessä matkustajakoneessa. Abu Dhabista Kairoon matkalla olleen koneen lattialla tepastellut 30-senttinen matelija sai pelästyneet matkustajat kiljumaan, mutta varsinaisilta vahingoilta kuitenkin vältyttiin, sillä miehistö sai otuksen pikaisesti kiinni.

 

Kukaan ei tunnustanut tuoneensa matelijaa koneeseen.

 

STT/Kymensanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Porter laajentaa kovasti Torontossa.

http://www.thestar.com/business/article/676235

 

Eikös Suomessakin pitäisi olla tälläinen yhtiö joka lentäisi suoraan

pääkaupungin eli Malmin kentältä lähialueelle potkurikoneilla (ATR42?) vaikkapa

Tukholmaan, Tallinnaan, Pietariin, Riikaan, Köpikseen...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Japan Airlines teki kolmessa kuukaudessa tappiota peräti miljardin dollarin verran. Nyt on edessä leikkauksia. Mm. Nagoyasta lähteviä ulkomaan lentoja karsitaan kokonaan, muita reittejä lennetään harvemmin vuoroin, ja suuremmat konetyypit useilla reiteillä vaihdetaan  pykälän verran pienempiin (747 -> 777, 777->767, 767 ->737, jne.)

 

http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=17494

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään