Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Muut uutiset

3 575 viestiä aiheessa

Jazeera Airways on ostanut  Sahaab Aircraft Leasing Companyn (Sahaab). Sahaabin omistuksessa opn tällä hetkellä yhdeksän A320-konetta, leasebackina Jazeeralta. Sahaabilla on tilauksessa 29 A320.

 

gulf news

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ibaraki on myös sotilaskenttä, jota käyttää mm. 302nd Tactical Fighter Squadron, 305th Tactical Fighter Squadron ja 501st Tactical Reconnaissance Squadron.

 

Matkaa kentälle Tokion kesklustasta tulee n. 80 km.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ibaraki on myös sotilaskenttä, jota käyttää mm. 302nd Tactical Fighter Squadron, 305th Tactical Fighter Squadron ja 501st Tactical Reconnaissance Squadron.

 

Matkaa kentälle Tokion kesklustasta tulee n. 80 km.

 

Kenttä tunnetaan paremmin Hyakurin lentotukikohtana.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hyakuri_Airfield

 

Lisää aiheesta:

http://www.centreforaviation.com/news/2010/02/04/will-japans-new-ibaraki-airport-rise-above-its-critics/page1

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa nyt Finnair vahvistaa myös tiedon IT:n tulosta oneworldiin:

 

Finnair Oyj Lehdistötiedote Intialainen Kingfisher oneworld-allianssiin

 

 

Intian sisäisten reittien johtava lentoyhtiö Kingfisher on ilmoittanut

liittyvänsä oneworld-allianssiin. Finnair lentää päivittäin Delhiin, josta

Kingfisherillä on loistavat jatkoyhteydet.

 

Kingfisherin liittyminen oneworldiin merkitsee Finnairille erittäin laajaa

kohdeverkostoa Intian sisällä. Kingfisher on yksi maailman harvoista viiden

tähden laatulentoyhtiöistä ja täydentää erinomaisesti Finnairin

palveluverkostoa Intiassa, kertoo Finnairin oneworld-suhteista vastaava

johtaja Paavo Virkkunen.

 

Kingfisher mukaan lukien oneworldilla on yhteensä noin 800 kohdetta 150 maassa,

joihin lennetään noin 2 350 lentokoneen voimin. Kingfisherillä on päivittäin

noin 400 lähtöä ja oneworldilla lähtöjä on noin 9 000. Kingfisher tuo

oneworldiin 58 uutta Intian kohdetta.

 

Jäsenyyden alkamisen ajankohta ilmoitetaan, kun Intian ilmailuviranomaiset ovat

hyväksyneet Kingfisherin hakemuksen. Jäseneksi ottaminen kestää yleensä noin 18

kuukautta, jolloin Kingfisherin odotetaan olevan täysvaltainen oneworldin jäsen

vuoden 2011 aikana.

 

oneworldiin kuuluvat yhtiöt kuljettavat vuosittain yli 340 miljoonaa

matkustajaa. oneworld-lentoyhtiöallianssiin kuuluvat tällä hetkellä American

Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines,

Kingfisher, LAN, Malév Hungarian Airlines, Mexicana, Qantas ja Royal Jordanian

sekä noin 20 tytäryritystä. S7 Airlines liittyy allianssiin vuoden 2010 aikana.

 

Finnair Oyj

Viestintä

23.2.2010

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alunperin olin toivonut Jet Airwaysin jasenytta oneworldissa, mutta tuo Kingfisher on allianssin kannalta itseasiassa fiksumpi. Se lentaa vain muutamalla samalla reitilla muiden oneworld-yhtioiden kanssa, mutta tarjoaa erinomaiset jatkoyhteydet Intiassa.

 

Lisaksi se on Skytraxin mukaan Intian ainoa 5-tahden lentoyhtio.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis Fly Me:n konkurssiinmenon yhteydessä v. 2007, tai itse asiassa jo huomattavasti sitä ennen, väittää syyttäjä neljän omistajan tai johtohenkilön koplan yhteistoimin syyllistyneen mm.

 

- luottamusaseman väärinkäyttöön,

- törkeään kirjanpitorikokseen,

- törkeään velallisen petokseen,

 

ja muun hallitsemansa firman osakkeiden myymiseen Fly Me:lle saadakseen kuitatuksi yhden suuren saatavan (ts. rahaa otettiin ulos Fly Me:stä velkojien ulottumattomiin)

 

ja kokonaisuuteen katsoen rötokset ovat törkeitä  ;). Näin siis syyttäjä.

 

Fly Me:stä kyllä löytyy foorumilta juttua hakutoiminnolla.Kuin myös liikemies Ager-Hanssenista. Täällähän siitä nyt aluksi 3 sivua postauksia:

 

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,63323.0.html

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavian tiedote 23.2.2010:

 

USA:sta ja Kanadasta saapuvien vaihtomatkustajien nestemääräyksiä on lievennetty

 

Matkustajat saavat jatkossa kuljettaa Kanadan ja USA:n kansainvälisten lentoasemien tax-free-myymälöistä ostetut nesteet käsimatkatavarana myös jatkolennoilla.

 

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin tiedotteen mukaan Kanadasta ja USA:sta saapuvien ja edelleen EU-alueelle lentäen jatkavien matkustajien nestemääräyksiä on helpotettu. Matkustajat saavat viedä alla mainituilta kentiltä ostamansa tax free -tuotteet EU:n sisäisille jatkolennoille:

 

    * kaikki USA:n kansainväliset lentokentät

    * Calgaryn, Edmontonin, Halifaxin, Montrealin Ottawa-Macdonald-Cartierin, Toronto-Lester B. Pearsonin, Vancouverin, Winnipegin kansainväliset lentokentät sekä Monctoni, Quebeckin, St. John'sin ja Whitehorsin lentoasemat.

 

Kuljetuksen on tapahduttava 36 tunnin sisällä ostohetkestä. Nesteiden on oltava pakattuina myymälässä sinetöityyn pussiin, joka on pidettävä suljettuna koko matkan ajan lopulliseen määränpäähän asti. Pussin sisällä on oltava tax-free myymälän kuitti, josta käyvät ilmi ostopaikka ja -hetki. Rikki mennyttä pussia ei hyväksytä.

 

Lievennys toteutetaan asetusten EY 133/2010 ja 134/2010 mukaisesti 19. helmikuuta 2010 alkaen.

 

Muita EU:n ulkopuolisia kenttiä, jotka on samaan tapaan vapautettu lentoaseman tax free -myymälöistä ostettujen nesteiden osalta, ovat: Soulin Incheonin ja Pusanin Gimhaenin lentoasemat.

 

Kaikki muut EU:n ulkopuoliset lentoasemat ovat nestekiellon alaisia, joten niiltä ostettuja nestemäisiä tuotteita kuten alkoholia, kosmetiikkaa ja tuoksuja ei saa viedä jatkolennolle, joka suuntautuu EU-alueen sisälle.

 

Lue lisää kielletyistä aineista liikenteen turvallisuusvirasto Trafin sivuilta: www.trafi.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Thai Airways onnistui tekemään voitollisen tuloksen viime vuoden viimeisimmällä neljänneksellä, mikä on uusi osoitus siitä, että suhdanteet parantuvat kaukoidän suunnalla

 

Aika teoreettinen tulkinta sillä vuonna 2008 tuolle pätkälle osui parhaimpaan turistisesonkiin se keltapaitojen hilluminen Suvarnabhumilla. Linkittämäsi artikkelin pohjalta ei voi päätellä mitään suhdanteen parantumisesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika teoreettinen tulkinta sillä vuonna 2008 tuolle pätkälle osui parhaimpaan turistisesonkiin se keltapaitojen hilluminen Suvarnabhumilla. Linkittämäsi artikkelin pohjalta ei voi päätellä mitään suhdanteen parantumisesta.

No jos operatiivinen tulos on ylipäätänsä ollut voitollinen, niin kyllä se jo jotain osoittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos operatiivinen tulos on ylipäätänsä ollut voitollinen, niin kyllä se jo jotain osoittaa.

 

Heh, tottakai osoittaa. Osoittaa sitä että jotain on tehty. Esimerkiksi säästötoimet ja kululeikkaukset ovat onnistuneet.

 

Mutta vuoden 2008 vastaavan ajan lukuihin vertaaminen on illuusiota mistään suhdanteen paranemisesta. Koska Thaille viimeinen neljännes oli katastrofi kiitos näiden kentän kaapanneiden terroristien.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tahtonette hyväntahtoisesti huomata, etten itse puhunut mitään vertailusta edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan, vaan revitte sen omasta päästänne  ;)

 

Suhdanteiden paranemisesta uutisessa mainitaan heti kättelyssä seuraavaa:

 

Thai Airways returned to profit in the fourth quarter

 

Tästä voitaneen päätellä, että kun palattiin voitolliseen tulokseen, niin sitä ennen tuli tappiota  8) ja silloin kyse lienee suhdanteiden parantumisesta, ainakin omalla mittapuullani  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tahtonette hyväntahtoisesti huomata, etten itse puhunut mitään vertailusta edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan, vaan revitte sen omasta päästänne  ;)

 

Suhdanteiden paranemisesta uutisessa mainitaan heti kättelyssä seuraavaa:

 

 

Tästä voitaneen päätellä, että kun palattiin voitolliseen tulokseen, niin sitä ennen tuli tappiota  8) ja silloin kyse lienee suhdanteiden parantumisesta, ainakin omalla mittapuullani  :P

Enkös minä sanonut ihan samaa (vaikka vähemmillä sanoilla, kun en luurilla vastatessani jaksanut enempää kirjoittaa)  ???

 

No jos operatiivinen tulos on ylipäätänsä ollut voitollinen, niin kyllä se jo jotain osoittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ainakin omalla mittapuullani  :P

 

Minkä mittapuun mukaan sä jätät huonot talousuutiset pois? Joku joka lukee vain tätä palstaa saa väärän kuvan lentoyhtiöiden nykytilasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkä mittapuun mukaan sä jätät huonot talousuutiset pois? Joku joka lukee vain tätä palstaa saa väärän kuvan lentoyhtiöiden nykytilasta.

 

Ystävällisesti huomauttaisin nyt tähän-kin, että sanoin erityisen selvästi suhdanteiden parantuneen kaukoidän suunnalla enkä puhunut muiden lentoyhtiöiden nykytilasta mitään, vaan pelkästään Thai Airwaysin pääsemisestä voitolliseen tulokseen. Jos joku haluaa kertoa niitä huonoja talousuutisia, niin olkoon niin ystävällinen vaan, en minä niitä ole sensuroimassa, mutta kai minulla on lupa kertoa sellaisia uutisia kuin itse haluan, ilman että joudun Gestapon kuulusteluun?  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kilpailu Australiassa kiristyy. V Australia avaa maaliskuussa seuraavan kaukoreittinsä Johannesburgiin. Välilaskuttomia lentoja Australian ja Etelä-Afrikan välillä on ollut tähän asti vain Qantasilla ja South African Airwaysillä. Ilmoitetut lipunhinnat ovat luonnollisesti näitä halvemmat. Uutisen mukaan Qantasille aikaisemmin tuottoisa Los Angelesin reitti on kilpailun myötä kääntynyt tappiolliseksi.

 

http://www.smh.com.au/business/challenger-on-s-africa-route-20100228-pb4h.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kilpailu Australiassa kiristyy. V Australia avaa maaliskuussa seuraavan kaukoreittinsä Johannesburgiin. Välilaskuttomia lentoja Australian ja Etelä-Afrikan välillä on ollut tähän asti vain Qantasilla ja South African Airwaysillä. Ilmoitetut lipunhinnat ovat luonnollisesti näitä halvemmat. Uutisen mukaan Qantasille aikaisemmin tuottoisa Los Angelesin reitti on kilpailun myötä kääntynyt tappiolliseksi.

 

http://www.smh.com.au/business/challenger-on-s-africa-route-20100228-pb4h.html

Milläköhän koneella tuokin lento operoidaan, kun tuo reitti menee reilusti yli ETOPS-207, joka 777 on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milläköhän koneella tuokin lento operoidaan, kun tuo reitti menee reilusti yli ETOPS-207, joka 777 on.

 

http://gc.kls2.com/faq.html#etops-330

Boeing built the 777-300ER with the capabilities for 330-minute ETOPS. Using existing alternates, this is mainly of value between New Zealand and South America, and in September 2003 Boeing plans to fly a 777-300ER non-stop from Sydney to Rio de Janeiro. In addition, this could improve safety by allowing the overflight of some marginal alternate airports in the event of an engine failure, diverting instead to further airports which are more capable of handling a large jetliner.

 

Jos saisivat tämän avulla lentää reittiä. ETOPS menee reitillä SYD-JNB todella lähelle tuota 330 minuuttia

 

width=481 height=241http://gc.kls2.com/cgi-bin/gcmap?PATH=SYD-JNB&PATH-COLOR=red&ETOPS=207&ETOPS=330[/img]

Tossa vielä kuva reitistä Circle Mapperilla 207 min ja 330 min ETOPS:it näkyvissä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään