Sami Virkkula

Konsertit, suomalaisten uusi kansallisurheilu?

18 viestiä aiheessa

Pikavauhtia loppuunmyytyjen konserttien lista on pitkä, Madonna, Metallica, AC/DC, Iron Maiden, Bruce Springsteen, Deep Purple, Rollarit jne jne...

Pikku hiljaa on alkanut hiipimään mieleen että näistä konserteista on kehkeytynyt uusi kansallisurheilu ja ehkä jonkinlainen status juttu. Onko suomessa oikeasti niin paljon Madonna faneja että he haluavat maksaa satojen metrien päässä olevasta seisomapaikasta yli 100euroa? Vai onko kysymys siitä että siellä vaan nyt täytyy olla kun kaikki muutkin on? Viime kesän Ratinan Maidenin keikan aikana puolet kenttäkatsomosta oli stadionin takaosassa kaljalla, ööh??  ???

Kysyntään vaikuttaa ihan varmasti se että kyseiset artistit on karttaneet suomea vuosikausia jopa kymmeniä niin kysyntää varmasti löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyntään vaikuttaa ihan varmasti se että kyseiset artistit on karttaneet suomea vuosikausia jopa kymmeniä niin kysyntää varmasti löytyy.

Montako kertaa Metallica, AC/DC tai Brucekin on jo käynyt?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jäitkö ilman lippuja? ;D Vielä hetki sitten Metallican lippuja oli saatavilla.

Tähän asti olen saanut aina liput sinne minne olen halunnut eli en jäänyt. Saan paremman vastineen rahoilleni muutamassa ulkomaisessa lentonäytöksessä ;)

Edit: Ai niin voisihan sitä ostaa muutaman ja myydä ne sitten kalliilla huuto.netissä

Edit2: Nyt olis 2 lippua eli jos joku haluaa ostaa niin saa jättää tarjouksia yv:llä Meni jo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Metallicalla on Suomessa 2 keikkaa kesäkuussa ja sitten tuo kolmas heinäkuussa. Vaikuttaa varmasti lippujen myyntiin, eipä aamulla Jumbon Stockmannilla mitään suunnatonta ryntäystä ollut. Veikkan, että kaikki paikalle raahautuneet saivat lippunsa. Hetki sitten niitä sai vielä netin kauttakin, ostin juuri kaksi lippua lisää työkaverille.

Hmm, tuossa lentonäytösasiassa olet varmaan oikeassa. Pitäisi koluta enemmän niissäkin. Liput on usein halvempia kuin noissa konserteissa, muut oheiskulut on sitten vähän korkeammat. Kyllä esim. viime kevään ILA oli ihan hieno keikka ja lippu taisi maksaa luokkaa 20 e. Sinne lentäminen Cessna 172:lla maksoikin sitten vähän enemmän 8) Mutta toisaalta, se oli koulukeikka, eli ne tunnit olisi ollut pakko lentää joka tapauksessa, eli matkahan oli ilmainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

täällä oli oikein paikallisen lehden etusivulla juttua, miten ekat jonotti lippupistelle jo sunnuntaina 18:15 alkaen... eli kyllä jotkut ihan EHDOTTOMASTI näyttää sinne haluavan. Itse oletan olevani siellä töissä... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän se urheilusta käy,kun yrittää hankkia lippunsa virallista kautta,eikä Riisto.netistä. Eikä esim. metallican kirjurinluodolle(ko) suunnitellut keikat olleet tiedossa kun stadionin keikan liput tulivat myyntin.

Jos se nyt jotakuta ahdistaa,että ihmiset käyttävät aikaansa lippujen jonottamiseen,en voi asialle mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo, ne ei tosiaan olleet tiedossa ja tästä mulla on suhteellisen varmaa tietoa. Mutta hulluahan toi jonottaminen on, mutta mikäs siinä, jokainen taaplaa tyylillään.

Huutonetissähän ensimmäiset metallican Kirjurinluodon konsertin liput olivat myynnissä jo eilen illalla. Joillain yrityksillä on käsittääkseni optio ostaa x-määrä lippuja etukäteen, joten se voi selittää sen. Mutta mä en silti ymmärrä miten nuo lippujen hinnat nousee ihan pilviin tuolla huuto.netissä... käsittämätöntä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi ja uusi kansan urheilu tai huvi... no. Tulipa mieleen, että jos ulkomaan tähden kuuluisuus mitataan vaikka sillä, että on saanut ennen Suomeen tuloaan sekä singlen että albumin Englannin hittilistan ykköseksi, niin ensimmäisen sellaisen olen nähnyt toukokuussa 1964  ;) ja muutaman sen jälkeenkin.

Ulkoilmakonsertissa oli silloin vahvistimien yhteisteho alle 200 wattia. Riitti todella hyvin silloin  8) ei tarvittu joitain 80 rekkalastillista tekniikkaa kuten Madonna-mummelilla kuulemma pitää olla, jottei tuntisi itseään alastomaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Montako kertaa Metallica, AC/DC tai Brucekin on jo käynyt?

Brucelle tulee nyt kolmas reissu (ja neljäs konsertti) Suomessa. Molemmat aikaisemmat kiertueet olen käynyt katsomassa, mutta nyt täytyy nähtävästi jättää väliin työesteiden vuoksi :(

Niin ja Samille: olin kyllä viime kesänä stadikalla katsomon takaosassa oluella melkein koko keikan, mutta mitä sitten? Fiilis on kuitenkin jotain aivan muuta kuin kuunnella kotona stereoista tai katsella videolta.

En minäkään voi ymmärtää, miksi joku maksaa monia kymppejä oopperalipusta (ja valtio tukee vielä summalla X), mutta ei mun tarvikkaan ymmärtää kaikkea. Pääasia että asiakas itse on tyytyväinen :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kansa on taas käynyt lippuluukuilla. Rammstein 6min  :o ja U2:lle meni vähän pidempään.

Ja taas Huutonet täynnään lippukauppiaita, "mieheni ja minä ostimme toisistamme tietämättä kumpikin kymmenen lippua" - joo!

Oikeasti voisi laittaa kertaoston rajan alemmas, vaikka neljään lippuun. Ja mieluusti niin, että liput ovat nimettyjä. Jos nimetty henkilö ei voi käyttää lippua, niin lippukassa voisi ostaa lipun takaisin kuluitta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja taas Huutonet täynnään lippukauppiaita, "mieheni ja minä ostimme toisistamme tietämättä kumpikin kymmenen lippua" - joo!

Oikeasti voisi laittaa kertaoston rajan alemmas, vaikka neljään lippuun. Ja mieluusti niin, että liput ovat nimettyjä. Jos nimetty henkilö ei voi käyttää lippua, niin lippukassa voisi ostaa lipun takaisin kuluitta.

Kyllä tuollaisia tapauksia on sattunut ihan oikeasti omassa lähipiirissäkin mutta mikäs on sen hienompaa kuin tehdä vähän ilmaista tiliä? ;)

Olen samaa mieltä että 8-10lippua/asiakas on vähän turhan suuri, 4-5 olisi ehkä sopivampi. Toinen ihmettelyn aihe on yritysmyynti, tosin nykyisellä taloustilanteella se ei ole muodostunut suureksi ongelmaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väkisin vietiin Madonnan  keikalle  minut   kesällä .  :)  En ymmärrä rouvan musiikista mittään. :-\

Shadows olisi O.K.   Kun  sähkökitarat laulaa  :) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rammsteinin lippuja jonottaessani kuulin hyvän idean. Yksi vanhempi herra ehdotti, että laitetaan lipun hinnaksi luukulla 500€, joista saa sen 430€ takaisin sitten, kun menee sinne konserttiin. Voisi hieman hillitä sitä trokaamista.

Jäin muuten ilman lippuja. Pakkoko niiden on tulla tänne keskellä talvea, jolloin ainoa kelvollinen esiintymispaikka on pelle-areena.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rammsteinin lippuja jonottaessani kuulin hyvän idean. Yksi vanhempi herra ehdotti, että laitetaan lipun hinnaksi luukulla 500€, joista saa sen 430€ takaisin sitten, kun menee sinne konserttiin. Voisi hieman hillitä sitä trokaamista.

Tuskin oli tosissaan heitetty idea, mutta yhtä käytännöllinen kuin mummonsa jättäminen pantiksi..  ::)

Myyntirajoitukset maks 2-4 lippua per henkilö ja/tai lipunkirjoitus vain nimelle olisivat edes pykälän verran järkevämpiä vaihtoehtoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kannata minkäänlaisia myyntirajoituksia.

Nimim. taloudellisesti kannattamattomien kulttikonserttien järjestäjä. Seuraava 18.10. Paikkoja ~400: liput 12 / 5e.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään