Lari Nylund

BA795 HEL-LHR G-BPEC Boeing 757-236

4 viestiä aiheessa

Matkailu maailman ääriin tai ainakin toiselle puolelle palloa alkoi tällä kertaa British Airways'in Boeing 757-236 G-BPEC siivin. Aikataulussa ei pysytty alusta alkaen, vaan etusessa mentiin perille saakka. Kapteeni muisti kiittää asiakkaita ajoissa kentälle sekä koneeseen saapumisesta, joka keskiviikkoaamuna kello 5 heräämisen ja vajaan 4 tunnin yöunien jälkeen tuntui mukavalta kuulla. Koneen takaosassa oli mukavasti tilaa, joten itsensä sai oikaistua odottamaan mitä Lontoo toisi tullessaan oikeinkin mukavasti kolmelle vierekkäiselle nahkaverhoilulle istuimelle emännän tehdessä samoin seuraavalla rivillä... mutta mitäs sitä enempiä kirjoittamaan, kun ilmailuvalokuvat otsikon alle tämä story lähetettiin. Mitään loistoluokan fotoja ei ole tarjolla, kun tuollaisella Sony 7,2 megasella pokkarilla otoksia matkoilla ottaa. Siitäkin huolimatta - fasten your seatbealts.

 

Matkan alkaessa on tarpeellista tutustua turvallisuusohjeeseen, joka löytyy istuintaskusta...

[ attachment removed / expired ]

 

...muistattehan, että ohje on kaksipuolinen

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä vaiheessa perällä ei ollut vielä pitäjiä, mutta kyllä sinnekin muutama matkustaja saatiin.

[ attachment removed / expired ]

 

Joku tiedustelikin, että millaiset monitorit ovat 757:ssa. Itselleni niistä tuli mieleen TV-ohjelma Antiikkia, antiikkia ja toisaalta hieman vielä työasioitakin eli Pendolinon ensimmäiset junayksiköt Suomessa, joissa malli on hyvin samankaltainen - So 90's.

[ attachment removed / expired ]

 

"Kun kohdattiin oli pimeää, kun erottiin oli pimempää, ankkurinappi vain muistoksi jäi..." kun suunnattiin 22R:ää päin.

[ attachment removed / expired ]

 

"..ja älä siitä huoli, näinhän täällä käy, aurinkokin paistaa vaikkei sitä näy". Pilvien tuolla puolen on eri keli.

[ attachment removed / expired ]

 

Bed & Breakfast-osasto olikin tällä kertaa varsin "fastisti" hoidettu. Sämpylä, mehu ja tee huiviin...

[ attachment removed / expired ]

 

...ja eikun nukkumaan auringonnousun aikaan. Lontoossa oli pari päivää aiemmin ollut sellainen myräkkä, että ei tiennyt mitä on luvassa.

[ attachment removed / expired ]

 

...ja mitä meidän perheen kokeneempi matkaaja edellä, niin sitä kokemattomampi perässä.

[ attachment removed / expired ]

 

Siinä Lontoon lähestymistä aloittelivat, kun ikkunan takana oli varsin kummallinen näky.

[ attachment removed / expired ]

...vai oliko se sittenkin unta tai ainoastaan BA:n lehden sivuilta poimittu kuvajainen.

 

...ja eikun laskuun. Pientä lumimyräkkäpäivän muistoa oli vielä siellä täällä näkyvissä, mutta yli parikymmentä minuuttia etusessa alas.

[ attachment removed / expired ]

 

Eikä Lontoossa tarvitse kauaa olla sivussa, kun seuraavaa jo pukkaa päälle. Virginialaiset ottivat vähän pidemmälti kiitotietä käyttöön Airbus 340-642:sellaan G-VRED

[ attachment removed / expired ]

 

...ja käänsivät sitten toisenkin poskensa meille, herrasmiehiä kun ovat.

[ attachment removed / expired ]

 

Tätä brittiperäkuvaa ottaessa harmitti vieläkin, että en ottanut Finnairin kaikkien aikojen peräkuvaa Matka 2009-messuilla. Olin vieressä seisomassa, kun retroemännät poseerasivat kauniissa rivissä valokuvattavina. Toisesta suunnasta olisi ehkä saanut kommentteja herättävän kuvan otettua, mutta herrasmiehenä se jäi sitten toteuttamatta. Olihan rivissä sentään joku tuttavakin...

[ attachment removed / expired ]

 

Tee- ja RR-kannun voimilla perille

[ attachment removed / expired ]

 

Ohjaamovierailu oli sovittu jo kapteenin ja matkustamohenkilökunnan kanssa perille, mutta sitten tuli yllätyksenä terminaalin 4 remontista aiheutunut bussikuljetus. Eipä siinä, eiköhän tällä matkalla vielä ehtisi. Kiitos kovin ystävälliselle matkustamohenkilökunnalle tälläkin lennolla. Matka kohti kuumempia paikkoja ja isompia koneita alkoi mukavasti.

[ attachment removed / expired ]

 

Kiitos, että valitsitte British Airways'in tämän kuvakavalkadin kohteeksenne. Lähiaikoina tarjolla lisää katsottavaa toisen yhtiön kyydistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näitä matkakertomuksia kyllä jaksaa katsella aina. Joten kiitos näistä  :thmbup:

 

Aika antiikkiselta tosiaan näyttää toi Bojo sisältä. Itse en ole ollut kuin Finnairin seiskaviisseiskoissa, mutta ainakin ne näyttää paljon nykyaikaisemmalta miltä tuo.

Ilmailusta kiinnostumaton kaveri oli ollut Jenkeissä AA:n Bojossa, ja kuulemma kone oli tuntunut siltä, kuin se olisi ollut 60-luvulta :P

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näitä matkakertomuksia kyllä jaksaa katsella aina. Joten kiitos näistä  :thmbup:

 

Aika antiikkiselta tosiaan näyttää toi Bojo sisältä. Itse en ole ollut kuin Finnairin seiskaviisseiskoissa, mutta ainakin ne näyttää paljon nykyaikaisemmalta miltä tuo.

Ilmailusta kiinnostumaton kaveri oli ollut Jenkeissä AA:n Bojossa, ja kuulemma kone oli tuntunut siltä, kuin se olisi ollut 60-luvulta :P

 

 

Mutta sitten kun ilmailusta kiinnostumaton kaveri ehka istuu DL:n tai CO:n sisalta taysin uusittuun (uudet istuimet, oma Live-TV, uudet seina- ja kattopanelit, uudet isot tavaralokerikot ym., niin han varmaan kertoo olleensa upouudessa koneessa - vaikka se saattoikin olla 20 vuotta vanha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mutta sitten kun ilmailusta kiinnostumaton kaveri ehka istuu DL:n tai CO:n sisalta taysin uusittuun (uudet istuimet, oma Live-TV, uudet seina- ja kattopanelit, uudet isot tavaralokerikot ym., niin han varmaan kertoo olleensa upouudessa koneessa - vaikka se saattoikin olla 20 vuotta vanha.

 

Näinhän se menee...

 

On our way to New York 3

 

(Kuva on siis Deltan 757:sta.)

 

BA:n 757:t tosiaan ovat hieman "kulahtaneita" sisältä, mutta en itse kokenut sen vaikuttavan ainakaan istumismukavuuteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla