Mikko Maliniemi

Luottokunnan sivut?

24 viestiä aiheessa

Onko muilla ongelmia osoitteiden http://www.luottokunta.fi ja http://www.visa.fi kanssa? Minulle oli tullut eräästä Singaporelaisesta verkkokaupasta ilmoitus, että luottokorttimaksuani ei voida suorittaa jostain syystä. Yritin sitten katsoa ym. sivuilta lisätietoa, mutta eivätpä toimi kumpikaan. Tuli sitten mieleen, että voisiko tuo kortin toimimattomuus olla yhteydessä noiden sivustojen toimimattomuuteen? Pankkiinkaan en voi soittaa, kun aukeaa vasta parin tunnin päästä  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet siis yrittänyt tehdä itse oston. :)

Joo, kyllä. Ja ihan hyväksi kokemastani kaupasta :)

Mutta joo, ehkä tuosta alkup. viestistäni voi saada toisenkinlaisen kuvan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millainen summa paloi kuvapankkiin ja muihin kuluihin?

Tilasin neljä akkua kameraan ja tuon kuvapankin yhteensä joku vajaa 300 euroa kuluineen (toimitus 1-3pv FedExillä). Toki sitten varmaan ALV:t päälle, kun tavara on tullissa... Mutta kun nyt ensin saataisiin paketti ylipäätään liikkeelle sieltä. Jotain hässäkkää on nyt korttimaksujen kanssa ja yrittävät ehdotella PayPalin kautta sitä maksua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin neljä akkua kameraan ja tuon kuvapankin yhteensä joku vajaa 300 euroa kuluineen (toimitus 1-3pv FedExillä). Toki sitten varmaan ALV:t päälle, kun tavara on tullissa... Mutta kun nyt ensin saataisiin paketti ylipäätään liikkeelle sieltä. Jotain hässäkkää on nyt korttimaksujen kanssa ja yrittävät ehdotella PayPalin kautta sitä maksua...

Älä vain missään tapauksessa maksa PayPalin tai näiden muiden nettipalvelujen kautta. Saattaa olla, että et sen koomin näe sen paremmin rahojasi kuin tilaamiasi tavaroitakaan. Luottokunta on luotettava ja mikäli myyjä huijaa vastaavat myös mahdollisesta luottotappiosta. Kortin käyttäjä ei joudu kärsimään.

Sisarellani on ollut huonoja kokemuksia sekä PayPalin että Skypen kanssa. Sinne maksetut rahat ovat "kadonneet" jonnekin. En väitä, että nuo nettifirmat itse olisivat huijareita, mutta niissä tai niiden kautta toimii kaikenlaista lusmua, jota maa päällään kantaa. Minä olenkin luopunut jo molemmista palveluista lopullisesti. Jos maksu ei VISAlla kelpaa, niin omansahan on hukattu asiakkaansa. Saman tavaran voi ostaa muualtakin.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaisin että Mikko ostaa eastgear:lta joka on ollut vuosikaudet erittäin luotettava toimittaja monelle palstalaiselle eli sen puolesta firmaan voi luottaa. Tottakai he ovat voineet alkaa kusettamaan mutta en oikein jaksa uskoa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin ebayn kanssa Paypal on toiminut moitteetta. Toisaalta, ebayn oma valvonta karsii aika tehokkaasti kaikenmaailman puliveivarit langoilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä vain missään tapauksessa maksa PayPalin tai näiden muiden nettipalvelujen kautta. Saattaa olla, että et sen koomin näe sen paremmin rahojasi kuin tilaamiasi tavaroitakaan. Luottokunta on luotettava ja mikäli myyjä huijaa vastaavat myös mahdollisesta luottotappiosta. Kortin käyttäjä ei joudu kärsimään.

Sisarellani on ollut huonoja kokemuksia sekä PayPalin että Skypen kanssa. Sinne maksetut rahat ovat "kadonneet" jonnekin. En väitä, että nuo nettifirmat itse olisivat huijareita, mutta niissä tai niiden kautta toimii kaikenlaista lusmua, jota maa päällään kantaa. Minä olenkin luopunut jo molemmista palveluista lopullisesti. Jos maksu ei VISAlla kelpaa, niin omansahan on hukattu asiakkaansa. Saman tavaran voi ostaa muualtakin.

Pekka

Taitaapi olla juurikin noin että PayPalin asiakkaat eli se kuuluisa "kolmas osapuoli" on ollut se joka ne rahnat on vedättänyt. Minä olen käyttänyt PayPalia nyt noin seitsemisen vuotta ja ainoat ongelmat mitä nettiostamisessa on käynyt, ovat olleet nimenomaan noitten myyjien taholta. Varmemmaksi vakuudeksi kuitenkin laitoin lisäturvaksi PayPal Security Key:n. Tietenkin jos haluaa maksaa luottokortilla mieluummin niin mikäs siinä, mutta täällä huijareiden luvatussa maassa olen käynyt vähän araksi antamaan korttini numeroa ihan joka paikkaan....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Tietenkin jos haluaa maksaa luottokortilla mieluummin niin mikäs siinä, mutta täällä huijareiden luvatussa maassa olen käynyt vähän araksi antamaan korttini numeroa ihan joka paikkaan....

Ei tietenkään, sehän kuuluu perusturvallisuudesta huolehtimiseen. Luottokortin käyttö edellyttää luottamusta molemmin puolin ja luottaa voi vain sellaiseen tavarantoimittajaan, jonka tietää ja tuntee rehelliseksi. Tuo Luottokunnan riskinkanto, josta mainitsin, liittyy lähinnä tapauksiin joissa niissäkin ns. kolmas osapuoli on väärinkäyttänyt käsiinsä joutunutta kortin numeroa/henkilötietoja. Väärinkäytön mahdollisuutta vähentää, kun huolehtii perusasioista turvallisuuden suhteen.

Minä olen tilannut mm. tietokonetavaraa Suomesta ja ulkomailta luottokortilla jo yli 30 vuotta. Edellistä periaatetta noudattaen vielä ei ole sattunut mitään ongelmia. Onneksi kortin ja muut tiedot eivät ole edes vahingossa päätyneet vääriin käsiin.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luottokortin käyttö edellyttää luottamusta molemmin puolin ja luottaa voi vain sellaiseen tavarantoimittajaan, jonka tietää ja tuntee rehelliseksi.

Onneksi niille rehellisille tavarantoimittajille ei koskaan tehdä niitä tietomurtoja.. jepjep.

Kyllä sen on historia jo moneen kertaan näyttänyt, että "hyvässä maineessa" olevilta kaupoiltakin on noita tietoja vuotanut ja tulee edelleen vuotamaan, kun järjestelmissä on tietomurrot mahdollistavia aukkoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään