Juha-Matti Lavonen

EFHK 19.2.2009/Finncommilla POR-HEL-KOK-HEL-POR

10 viestiä aiheessa

Tuli eilen lenneltyä Finncommilla vähän enemmän ja tässä kuvia matkalta. Lento kuvia ainoasta yhdeltä väliltä, koska muut lennot lennettiin pimeässä..

 

Matka alkoi siis Porista ja siellä oli vastassa aamulla ATR-42-500 rekisteriltään OH-ATB, lentona FC120. Laskuun radalle 04R ja siitä rullaus ständille 224. Ständillä 222 olikin sitten jotain mitä ei siellä olisi uskonut olevan, siitä kuva myöhemmin. OH-ATB sitten otti ja hajosi kyseisen Porin lennon jälkeen, eikä sitten lentänyt kuin vasta illalla seuraavan kerran. Laskussa kiinnitin huomiota koneen tavallisesta poikkeavaan ääneen, joten jonkinlaisesta moottoriviasta oli kyse, kun kerran koekäyttöäkin koneella suoritettiin myöhemmin päivällä.

 

Seuraavaksi kiireellä ulos terminaalista ottamaan päivän speciaalista jonkin sortin dokumentointi...

 

Cathay Pacific B747-400 B-HKD, diverttasi HKG-LHR CX251 lennolta.

[ attachment removed / expired ]

 

Austrian Arrows Fokker 100 OE-LVG

[ attachment removed / expired ]

 

Air Baltic Fokker 50 TF-JMS

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten lähdettiin Kokkola-Pietarsaareen portilta 14A, koneena Finncommin Embraer 145 OH-EBE FC283 klo.1310.

 

OH-EBE paikalla 125.

[ attachment removed / expired ]

 

Matkakorkeudessa arviolta FL300-320.

[ attachment removed / expired ]

 

Finncommin tarjoamat eväät.

[ attachment removed / expired ]

 

Laskuun Kokkolaan ei päästy heti, joten holdingia jossain Pohjanmaan ympäristössä, aikanaan lasku radalle 01.

[ attachment removed / expired ]

 

Matkustamo lennon jälkeen.

[ attachment removed / expired ]

 

Lyhyen käännön jälkeen OH-EBE matkasi takaisin Helsinkiin.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Lomalento Las Palmasista saapui klo.16 tienoilla ja lähti klo.18 1,5h aikataulustaan myöhässä.

Finnair B757-200 OH-LBX

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten lähdettiin takaisin kohti Helsinkiä, koneena Finncomm ATR-72-500 OH-ATE FC286 dep. 18.00, mutta Finnairin B757:n ja muiden hidastavien syiden takia päästiin ilmaan vasta klo.18.30, lento kesti tasan tunnin ja Helsingissä lasku radalle 04L ja sieltä pitkä rullaus paikalle 5, terminaalissa oltiin klo.19.45.

 

Päivän viimeisellä Porin lennolla tultiin takaisin, koneena Finncomm ATR-42-500 OH-ATD FC129 portilta 14A.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjens.

 

Hyvissä ajoissa lähdettiin aamulla Juhiksen kanssa kohti Helsinkiä. Kun Juha-Matti lähti kohti Kokkolaa, mää jäin kuluttamaan Flaikkarin tuoleja.  :) Ja seuraavanlaista saalista.

 

OH-BLF

[ attachment removed / expired ]

 

PH-BXH

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LQE

[ attachment removed / expired ]

 

OY-NCM

[ attachment removed / expired ]

 

OH-GVE

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LGG  FIN5  Tässä tais olla ainakin yksi Foorumilainen kyydissä :)

[ attachment removed / expired ]

 

Oranssi OH-LXM

[ attachment removed / expired ]

 

G-OBYH

[ attachment removed / expired ]

 

Tollassia,

 

MM

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

 

Sitten lähdettiin Kokkola-Pietarsaareen portilta 14A, koneena Finncommin Embraer 145 OH-EBE FC283 klo.1310.

 

 

Uteliasuudestani kysyn, että paljonko oli matkustajia Kokkolaan jos on kahvitkin ehditty tarjoilee empessä? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uteliasuudestani kysyn, että paljonko oli matkustajia Kokkolaan jos on kahvitkin ehditty tarjoilee empessä? ;)

Vähän alle 20 oli. Ja hyvin ne kahvit ehtii tarjoilla, kun lento kesti 45min.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivaa nähdä kuvia Kruunupyystä. Embraer näyttää sisältä oikein hyvältä, mustat nahkapenkit  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla