Kirjoitettu Huhtikuu 19, 2009 Tuliko yskää ? Kannattaa kokeilla AT2-salpaajia. Niillä on vähemmän sivuvaikutuksia. ACE-estäjät tosiaan eivät kaikille sovi. AT2-salpaajista yleisimmät käytössä olevat lienevät tällä hetkellä losartaani (Cozaar kauppnimella Suomessa), kandesartaani (Atacand) ja temlisartaani (Micardis). On vissiin Välilä -sukunimeen liittyvää tuo verenpainetauti. Oma frouvanikin siitä kärsii jo nuorella iällä. Tänään käytiin ostamassa kotiin verenpainemittari. Omat paineeni 110/72 huolimatta kohtuullisesta ylipainostani. Ei tullu yskää mutta melkeen kaikki muut sivuvaikutukset kyllä. Sisäkorva heitti volttia, väsytti älyttömästi koko ajan ja kaupan päälle vielä helvetillinen ripuli. Kylläpä tuntui olo parannetulta Suvussa tuo tuntuu kulkevan, vaikka ei frouvalle tiettävästi sukua ollakaan. Tätä nykyä paineet tasoa 150/100 eli ei nyt hengenvaarallista vielä mutta luokkaa "tarttis tehrä jotain". Lienee konsultoitava tohtorin kanssa lisää noista vaihtoehdoista. Ilmeisen stressiin liittyvää koska kohtuullisen Uisge Beatha -salpaajan käyttö on todettu alentavan painetta meikäläisellä 8) Tai sitten vois kokeilla sitä homeopatiaa..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 19, 2009 Ei tullu yskää mutta melkeen kaikki muut sivuvaikutukset kyllä. Sisäkorva heitti volttia, väsytti älyttömästi koko ajan ja kaupan päälle vielä helvetillinen ripuli. Kylläpä tuntui olo parannetulta Suvussa tuo tuntuu kulkevan, vaikka ei frouvalle tiettävästi sukua ollakaan. Tätä nykyä paineet tasoa 150/100 eli ei nyt hengenvaarallista vielä mutta luokkaa "tarttis tehrä jotain". Lienee konsultoitava tohtorin kanssa lisää noista vaihtoehdoista. Ilmeisen stressiin liittyvää koska kohtuullisen Uisge Beatha -salpaajan käyttö on todettu alentavan painetta meikäläisellä 8) Tai sitten vois kokeilla sitä homeopatiaa..... Heh, no itse asiassa frouvan paineet taitavat olla ns. valkotakkipaineita. Nyt, kun pari päivää ollaan täällä kotioloissa niitä mittailtu, niin ihan hyviä ovat. Ja venäläinen työterveyslääkäri olisi aloittanut samantien verenpainelääkityksen. Onneksi komensin toiselle (suomalaiselle) lääkärille, joka kehoitti kotimittarin hankintaa. Kannattaa ehkä sielläkin kokeilla ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 19, 2009 Heh, no itse asiassa frouvan paineet taitavat olla ns. valkotakkipaineita. Nyt, kun pari päivää ollaan täällä kotioloissa niitä mittailtu, niin ihan hyviä ovat. Ja venäläinen työterveyslääkäri olisi aloittanut samantien verenpainelääkityksen. Onneksi komensin toiselle (suomalaiselle) lääkärille, joka kehoitti kotimittarin hankintaa. Kannattaa ehkä sielläkin kokeilla ? Mikäpä se enemmän nostaisi verenpainetta kuin se, että saa tietää että on verenpainetta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 19, 2009 Olen tällainen wannabe leikkilääkäri. En siis mikään oikea lääkäri, joka tekee diagnooseja ja parantaa sairaita. Pääsääntöisesti teen ns. DNR-päätöksiä (Do Not Resuscitate), eli järjestän perikunnille bileitä ja perintöjä. Arttuhan taitaa olla homeopaatti, niinhän tuossa nimen alla lukee. Mutta ihan oikeasti: tuo sinun vastaus herättää minunkin mielenkiinnon - oletko oikea lääkäri vai et? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 20, 2009 Arttuhan taitaa olla homeopaatti, niinhän tuossa nimen alla lukee. Mutta ihan oikeasti: tuo sinun vastaus herättää minunkin mielenkiinnon - oletko oikea lääkäri vai et? Olen vain tällainen leikkilääkäri. Oikeat lääkärit tekevät diagnooseja ja parantavat ihmisiä. Minä en semmoista tee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 20, 2009 Onneksi komensin toiselle (suomalaiselle) lääkärille, joka kehoitti kotimittarin hankintaa. Kannattaa ehkä sielläkin kokeilla ? Juu kyllä se mittari on hankittu hetken aikaa sitten jo ja aika tasaisesti tuntuu olevan mainittua luokkaa. Ja tosiaan jos oikein keskittyy rentoutumaan niin kyllähän sen lukeman saa ihan selkeästi laskemaan. Paikallinen lääkäri aivan samaan tyyliin kirjoitti välittömästi reseptin ( vaikka varsinainen syy käyntiin oli korvatulehdus ) myrkkyjä ja sittenhän oli niin oiva olo ettei paremmasta väliä. Täytyypä nyt hetken aikaa mittailla ja katsoskella miten tilanne kehittyy. Ja tietenkin harrastaa niitä terveitä elämäntapoja..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2009 Arttuseni tai muut tietävät. Pitäisi hankkia cabin crew medikaali tällaista työtä varten. Eli hoitsuksi sinne sikaosastoon. Mitä vaatimuksia moiseen medikaaliin on? Löytyykö jostain nämä kriteerit? Ajattelin vaan, että oma tarkastukseni on maanantaina ja edellinen viikonloppu olisi tarkoitus briiffata kunnolla vanhojen fasujen kanssa. Ettei vaan g-gt mennä mittailemaan heti... Muuten terve nuori mies, joka kelpasi sotaväkeenkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2009 Mistäs se sitten johtuu, kun ottaa reippaanlaisesti alkomahoolia verenpaine laskee silmissä. Empiiristä tutkimusta on suoritettu. Lääkäri kun mittasi verenpaineen päivällä se oli luokkaa 175/ 115, kymmenkunta paukkua otettuani arvot olivat luokkaa 135/78. Samoin pulssi laski 140:stä 80:kymmeneen.Onko kyseessä "hermostollinen" vaikutus vai joku muu? En tietenkään suosittele kyseistä lääkitystä verenpainetaudin hoitoon... Käytössä oma kalibroitu tai lääkärin elohopeamittariin verrattu "kotimittari" risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2009 Arttuseni tai muut tietävät. Pitäisi hankkia cabin crew medikaali tällaista työtä varten. Eli hoitsuksi sinne sikaosastoon. Mitä vaatimuksia moiseen medikaaliin on? Löytyykö jostain nämä kriteerit? Ajattelin vaan, että oma tarkastukseni on maanantaina ja edellinen viikonloppu olisi tarkoitus briiffata kunnolla vanhojen fasujen kanssa. Ettei vaan g-gt mennä mittailemaan heti... Muuten terve nuori mies, joka kelpasi sotaväkeenkin. Hmm... Nyt heitit hankalan. Mutta epäilen, ettei medical crew:n vaatimukset kovin päätä huimaavat ole. Itsekin olen sellaista hommaa joskus tehnyt, eikä kukaan ole medicaalien perään koskaan kysellyt... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2009 Mistäs se sitten johtuu, kun ottaa reippaanlaisesti alkomahoolia verenpaine laskee silmissä. Empiiristä tutkimusta on suoritettu. Lääkäri kun mittasi verenpaineen päivällä se oli luokkaa 175/ 115, kymmenkunta paukkua otettuani arvot olivat luokkaa 135/78. Samoin pulssi laski 140:stä 80:kymmeneen.Onko kyseessä "hermostollinen" vaikutus vai joku muu? En tietenkään suosittele kyseistä lääkitystä verenpainetaudin hoitoon... Käytössä oma kalibroitu tai lääkärin elohopeamittariin verrattu "kotimittari" risto Varmaan kyse on kahdesta asiasta: Ensinnäkin alkoholi rentouttaa, eli pulssi ja verenpaine laskevat. Toisekseen alkoholi myös laajentaa pintaverisuonia voimakkaasti, jolloin veri on ikään kuin suuremmassa astiassa ---> hydraulipaineet laskevat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2009 Mulla on jalkapöydässä semmoinen patti, joka otettiin n. vuosi sitten lääkärillä neulalla pois. Lääkäri sanoi että 30% (Tai 70%, en muista) mahdollisuus uusiutua ja jos uusiutuu, niin otetaan vielä neulalla pois, mutta jos vielä sen jälkeen niin leikataan. Se tuli n puolisen vuotta sitten uudestaan, mutta puhkesi itsekseen. Nyt taas tuntuu siellä sitä pallon alkua. Niin mietin että tietäisitköhän, tai tietääkö kukaan muu mikä sen nimi on? Onko mitenkään vakavaa ja mistä se tulee? Mulle jäi vähän epäselväksi sillon lääkärissä tämä. Voi olla hiukan vaikea tästä päätellä mikä se on, mutta heitelkää jotakin nimiä niin saatan muistaa. Ja niin tosiaa, siellä sisällä oli semmoista geelimäistä nestettä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2009 Mulla on jalkapöydässä semmoinen patti, joka otettiin n. vuosi sitten lääkärillä neulalla pois. Lääkäri sanoi että 30% (Tai 70%, en muista) mahdollisuus uusiutua ja jos uusiutuu, niin otetaan vielä neulalla pois, mutta jos vielä sen jälkeen niin leikataan. Se tuli n puolisen vuotta sitten uudestaan, mutta puhkesi itsekseen. Nyt taas tuntuu siellä sitä pallon alkua. Niin mietin että tietäisitköhän, tai tietääkö kukaan muu mikä sen nimi on? Onko mitenkään vakavaa ja mistä se tulee? Mulle jäi vähän epäselväksi sillon lääkärissä tämä. Voi olla hiukan vaikea tästä päätellä mikä se on, mutta heitelkää jotakin nimiä niin saatan muistaa. Ja niin tosiaa, siellä sisällä oli semmoista geelimäistä nestettä. Terve Kyseessä oli varmaan sellainen hyytelörakkula eli "ganglion". Useimmiten tuommoisia näkee ranteen pikkunivelien alueella, mutta voi niitä muuallekin tulla. Hoitona voidaan käyttää patin "räjäyttämistä" puristamalla sitä ihon läpi. Tai sitten neulalla poistaa hyytelöä. Jos se noista huolimatta uusiutuu, ja haittaa jotenkin, voidaan se poistaa kirurgisesti, jolloin se harvemmin uusiutuu. Ei ole vakavaa. Syytä noihin ei tiedetä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2009 Juu sepä se juuri oli. Kiitos paljon nopeasta vastauksesta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2009 Arttu, taas on tulossa vappuaatto. Mulla on sellainen vaiva, että vappuaaton jälkeisenä aamuna pää jyskyttää ja kädet tärisevät. Tätä on jatkunut jo monena vappuna, enkä mä millään keksi mistä tämä johtuu. Kun sinä olet arvostettu homeopaatti, niin kai sulla olis joku mukava pilleri tähän vaivaan. . . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2009 Arttu, taas on tulossa vappuaatto. Mulla on sellainen vaiva, että vappuaaton jälkeisenä aamuna pää jyskyttää ja kädet tärisevät. Tätä on jatkunut jo monena vappuna, enkä mä millään keksi mistä tämä johtuu. Kun sinä olet arvostettu homeopaatti, niin kai sulla olis joku mukava pilleri tähän vaivaan. . . Mä olen huomannut, että vastaavat oireet tulee kun nukkuu nahkakengät jalassa. Nahka-allergiaa veikkaisin tässäkin tapauksessa. Myös lattia ja sohvanukkumisella olen huomannut olevan samat sivuvaikutukset. Hoidoksi kelpaa lähes mikä tahansa pelti- tai lasikuorissa oleva 0,33l nestekapseli. Yleensä nämä kapselit löytää jostain limonadihyllyn läheisyydestä. Jossei yksi kapseli auta, niin ei ole tarpeen kääntyä homeopaatin puoleen, vaan jatkaa kuuri loppuun saakka. Toinen mikä varmaankin auttaa on konjakki? (sehän auttaa vaivaan kun vaivaan) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2009 Mä olen huomannut, että vastaavat oireet tulee kun nukkuu nahkakengät jalassa. Nahka-allergiaa veikkaisin tässäkin tapauksessa. Myös lattia ja sohvanukkumisella olen huomannut olevan samat sivuvaikutukset. Hoidoksi kelpaa lähes mikä tahansa pelti- tai lasikuorissa oleva 0,33l nestekapseli. Yleensä nämä kapselit löytää jostain limonadihyllyn läheisyydestä. Jossei yksi kapseli auta, niin ei ole tarpeen kääntyä homeopaatin puoleen, vaan jatkaa kuuri loppuun saakka. Toinen mikä varmaankin auttaa on konjakki? (sehän auttaa vaivaan kun vaivaan) Se on hyvä merkki, jos kyseisiä oireita esiintyy. Tuo nestekapseli kuuri varmasti auttaa, satunnaisesti käytettynä, mutta jos kuuri jatkuu, miten pääsee eroon niistä virhreistä miehistä jotka seuraa perässä ja nurmikolla tallustelevista vaaleanpunaisista efelanteista ja flamingoista (joita ei ilmeisesti esiinny näillä leveyspiireillä?) Heelan gåår ! risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2009 Arttu, taas on tulossa vappuaatto. Mulla on sellainen vaiva, että vappuaaton jälkeisenä aamuna pää jyskyttää ja kädet tärisevät. Tätä on jatkunut jo monena vappuna, enkä mä millään keksi mistä tämä johtuu. Kun sinä olet arvostettu homeopaatti, niin kai sulla olis joku mukava pilleri tähän vaivaan. . . Mutta jopas sattui,minulla oli tasan tarkalleen samat vaivat.Eivät toki olleet vappuun liittyviä. Joka kerta kun ylitin laivalla lätäkön tuli siis samat vaivat,vuodesta toiseen.Alistin itseni meri-ilmalle liian kauan,selvisi myöhemmin. Vaivat hävisi heti kun itse lennän lätäkön yli,meri-ilma ehtii vaikuttamaan vain n. kaksi tuntia. Voisikohan olla että saat liikaa raitista ilmaa..... ,ihan vain arvaillen.... Kippis Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2009 Mutta jopas sattui,minulla oli tasan tarkalleen samat vaivat.Eivät toki olleet vappuun liittyviä. Joka kerta kun ylitin laivalla lätäkön tuli siis samat vaivat,vuodesta toiseen.Alistin itseni meri-ilmalle liian kauan,selvisi myöhemmin. Vaivat hävisi heti kun itse lennän lätäkön yli,meri-ilma ehtii vaikuttamaan vain n. kaksi tuntia. Voisikohan olla että saat liikaa raitista ilmaa..... ,ihan vain arvaillen.... Kippis Mielenkiintoinen havainto, hmm.... Ettei tuo nyt sitten varnasti ollut merisairautta ? Olen kyllä kuullut samanlaisia havaintoja... Pitäsisköhän tuosta Olle lähettää artikkeli johonkin Medical Journal lehteen. Mullistava havainto... Se siitä meri-ilman terveellisyydestä..Täytynee varmaan muuttaa sisämaahan Järviolosuhteilla ei taitane olla samoja vaikutuksia?? Lentäminen siis kaikin muodoin terveellistä risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2009 Järviolosuhteilla ei taitane olla samoja vaikutuksia?? Valitettavasti on. Kalareissuilla olen huomannut samat oireet ja ne hellittää vasta kun pääsee järven ääreltä pois. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2009 Valitettavasti on. Kalareissuilla olen huomannut samat oireet ja ne hellittää vasta kun pääsee järven ääreltä pois. Apuva! Täytynee ruveta katsomaan tonttia ja talon paikkaa Saharasta risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2009 Apuva! Täytynee ruveta katsomaan tonttia ja talon paikkaa Saharasta risto Ei Risto kannata, olen kokeillut nuita kaikkia, haitallista joka suunnalla, jatketaan kuten ennenkin. Hauskaa Vappua t:aw Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2009 Ei Risto kannata, olen kokeillut nuita kaikkia, haitallista joka suunnalla, jatketaan kuten ennenkin. Hauskaa Vappua t:aw No, jos olet kokeillut, uskottavahan se on! Ja miksen uskoisi, luotettavan miehen maineessahan olet On se meri-ilma ihan hyvästä. Ilmeisesti nautit (äh, huomasin, että tuon voi tulkita monella tapaa...) siitä merilmastosta siellä Sipoossa. Hyvää vappua sinnekkinpäin!! terv. risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2009 Arvoisa Tohtori Arttu Miten vähentää turvallisesti painoa 10 kg ja tärkeätä saada paljon vatsa-alue pieneksi? Cathy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2009 Arvoisa Tohtori Arttu Miten vähentää turvallisesti painoa 10 kg ja tärkeätä saada paljon vatsa-alue pieneksi? Cathy Hmmm... Puhutko nyt itsestäsi ? Eikös Sinun painosi ollut jo niin vähäinen, että kutistuisit olemattomiin, jos vielä painoa pudottaisit ? EDIT// Mutta noin yleisesti: Minäkin haluaisin tietää, millä painoa saisi vielä 10 kg pudotettua... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2009 Hmmm... Puhutko nyt itsestäsi ? En. Eikös Sinun painosi ollut jo niin vähäinen, että kutistuisit olemattomiin, jos vielä painoa pudottaisit ? Kyllä Mikäli minä vähentää 10 kg, minun paino olla 30 kg Minä kysyä ystäväni eduksi. Hän olla 172 cm ja 65 kg ja haluta painoa pois (vatsa-alue) EDIT// Mutta noin yleisesti: Minäkin haluaisin tietää, millä painoa saisi vielä 10 kg pudotettua... Sinä syödä Aasialainen ruoka ja tehdä paljon liikuntaa Cathy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla