Ilkka Mannikainen

Keskustelua lentoyhtiöiden kanta-asiakasohjelmista (oli: Lentoyhtiöuutisia...)

468 viestiä aiheessa

Economy Class (Z, R, A, W, G) 445

 

445 points. Oh Yes.

 

(Joojoo, köyhä valittaa).

 

Noh, ei noilla kertymillä houkutella ketään minnekään.  :laugh:

 

Mutta jokatapauksessa noin rasistista myynninrajoitusta en ole nähnyt koskaan. Sama kun Siwan ikkunassa olisi lappu "Reissumies 0,69€/pkt" ja alhaalla lukisi vielä lisätieto "ei somaleille".

 

Miten voi käydä Finnairin organisaatiossa tuollainen moka, että kansallisuus ratkaisee tarjouksen voimassaolon?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair voisi kokeilla Plus uudistusmainoksissaan vaikka semmoista realistista linjaa.

 

"Nyt kun olemme parantaneet ohjelmaamme, sinun tarvitsee lentää VAIN 50 edestakaista reissua Sveitsiin, ja saat Finnair Plus Silver-kortin, eli OneWorld Rubyn, jolla et tee yhtään mitään paitsi jos lennät AY koodilla AY kalustolla.

Voit myös käyttää pisteitä entistä useammilla tavoilla, esimerkiksi nyt saat yhdensuuntaisen bisnesupgraden JO 12 edestakaisella Sveitsin matkalla, ja jo 120 edestakaisen Geneven turneen jälkeen voit päivittää seuraavan mannertenvälisen lentosi bisnesluokkaan (vain 1 suuntaan)."

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä noilla lentoyhtiöiden pisteillä "perusjantteri" tee hevon peetä, tässäpä oma esimerkki:

 

15.02.2011   AY 5904 N LHR-HEL  1826

14.02.2011   BA 1527 N MIA-LHR  1782

04.02.2011   AA 0113 N LHR-MIA  1782

04.02.2011   AA 6539 N HEL-LHR  456

--------------------------------------------------

yhteensä siis 5846p.   

tästähän voisi ottaa toisen "mainoksen":

"lennä nyt myös yhteistyökumppaneiden lennoilla, ansaitset mahtavasti pisteitä joita voit hyödyntää Finnairin lennolla. Esimerkiksi lennät vaikka 4 kertaa EDESTAKAISIN  Hki - Lontoo - Miami niin saat PALKINNOKSI vaikka kotimaanlennon, maksat vain verot + muut kulut (esim. Kuopio 96€)".

Todella hieno tarjous, taidampa jatkossa säästää lompakostani yhden korttipaikan lisää ja nakata tuon kortin roskikseen.

 

Ainut hyvä pointti noissa korteissa on jos matkustaa firman piikkiin paljon niin noista voi olla jotain iloakin mut eipä pari kertaa vuodessa mannertenvälisistä paljon perusjantteri kostu.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BA:lla aina 100% pisteet, ja 4 edestakaista mannertenvälistä (via LHR) halpa-ecolippua tarjoaa BA Silverin(OW Sapphire), jolloin saa 100% tasobonuksen pisteissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä noilla lentoyhtiöiden pisteillä "perusjantteri" tee hevon peetä, tässäpä oma esimerkki:

 

15.02.2011   AY 5904 N LHR-HEL  1826

14.02.2011   BA 1527 N MIA-LHR  1782

04.02.2011   AA 0113 N LHR-MIA  1782

04.02.2011   AA 6539 N HEL-LHR  456

--------------------------------------------------

yhteensä siis 5846p.   

tästähän voisi ottaa toisen "mainoksen":

"lennä nyt myös yhteistyökumppaneiden lennoilla, ansaitset mahtavasti pisteitä joita voit hyödyntää Finnairin lennolla. Esimerkiksi lennät vaikka 4 kertaa EDESTAKAISIN  Hki - Lontoo - Miami niin saat PALKINNOKSI vaikka kotimaanlennon, maksat vain verot + muut kulut (esim. Kuopio 96€)".

Todella hieno tarjous, taidampa jatkossa säästää lompakostani yhden korttipaikan lisää ja nakata tuon kortin roskikseen.

Ainut hyvä pointti noissa korteissa on jos matkustaa firman piikkiin paljon niin noista voi olla jotain iloakin mut eipä pari kertaa vuodessa mannertenvälisistä paljon perusjantteri kostu.

 

Ei niitä pisteitä, jos vapaa-aikaa miettii, kannata siihen HEL-KUO reitille tuhlata kun Kuopijjoon piäsee palajon halavemmalaki.  :-\

 

Itse käytän pisteitä sellaisiin kohteisiin esim. Euroopassa jonne ei niitä 149.- tarjouksia ole. Tuleepahan nähtyä.

 

Nii ja voihan tätä verrata S-Etukorttiin, aika paljon pitää ostaa jotta bonuksilla joulukinkun saat.  :-[

 

- Ettei kukaan vaan luule että kun käy kaksi kertaa Lontoossa saa "palkinnoksi" kolme Lontoon matkaa ?? -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BA:n Premium Economyssä edestakaisesta via-LHR mannertenvälisestä saa tarpeeksi pisteitä toisen suunnan päivitykseen bisnesluokkaan...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei niitä pisteitä, jos vapaa-aikaa miettii, kannata siihen HEL-KUO reitille tuhlata kun Kuopijjoon piäsee palajon halavemmalaki.  :-\

 

Itse käytän pisteitä sellaisiin kohteisiin esim. Euroopassa jonne ei niitä 149.- tarjouksia ole. Tuleepahan nähtyä.

 

Nii ja voihan tätä verrata S-Etukorttiin, aika paljon pitää ostaa jotta bonuksilla joulukinkun saat.  :-[

 

- Ettei kukaan vaan luule että kun käy kaksi kertaa Lontoossa saa "palkinnoksi" kolme Lontoon matkaa ?? -

 

Joo tässäpä se pointti onkin, euroopan "ilmaislentoa" varten saatkin sitten matkustella noita mannertenvälisiä lentoja entistä enemmän ennenkuin saat vaadittavat pisteet kokoon ja ne finnairin "maksa lennosta xxx e ja 3000 pistettä on ihan ..."

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BA:lla aina 100% pisteet, ja 4 edestakaista mannertenvälistä (via LHR) halpa-ecolippua tarjoaa BA Silverin(OW Sapphire), jolloin saa 100% tasobonuksen pisteissä.

 

Flashback:

 

Tuli tuossa mieleen vanhat hyvät ajat Finnair Plussastakin, joten kaivoin esiin pisteinfon vuodelta 2000 jolloin itse liityin ko. ohjelmaan. Olin neljä kertaa käynyt Bangkokissa kolmen kuukauden aikana (halvimmalla mahdollisella hinnalla) ja niillä turistiluokan menopaluilla olin jo Silver -tasolla. Silverin raja oli 60.000 ja yhdestä turistiluokan lennosta HEL-BKK sai lippuluokasta riippumatta 7878 pistettä. Noihin aikoihin muistan maksaneeni halvimmasta menopaluusta 1995 markkaa (ja täydet pisteet!)...mitähän se olisi tämänpäivän euroissa...?

 

Nykyään Silverin raja on 40.000 ja yhdestä turistiluokan lennosta saa 1973 pistettä. Onko jokin muuttunut?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flashback:

 

Tuli tuossa mieleen vanhat hyvät ajat Finnair Plussastakin, joten kaivoin esiin pisteinfon vuodelta 2000 jolloin itse liityin ko. ohjelmaan. Olin neljä kertaa käynyt Bangkokissa kolmen kuukauden aikana (halvimmalla mahdollisella hinnalla) ja niillä turistiluokan menopaluilla olin jo Silver -tasolla. Silverin raja oli 60.000 ja yhdestä turistiluokan lennosta HEL-BKK sai lippuluokasta riippumatta 7878 pistettä. Noihin aikoihin muistan maksaneeni halvimmasta menopaluusta 1995 markkaa (ja täydet pisteet!)...mitähän se olisi tämänpäivän euroissa...?

 

Nykyään Silverin raja on 40.000 ja yhdestä turistiluokan lennosta saa 1973 pistettä. Onko jokin muuttunut?  ::)

 

... "Asiakkaidemme toiveista olemme parantaneet ohjelmaamme"... :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari päivää sitten se viimein tapahtui...

BA tasoni muuttui Goldiksi. n. 5 kuukautta tyhjästä siinä kesti.

 

Nyt on sitten "top tier" jokaisessa allianssissa (OW Emer, Star Gold ja SkyTeam Elite Plus). Eilen korkkasin Emerald-edut O'Haren AA Flagship Loungessa. Ei valittamista  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PC Worldin mukaan Kasperskyn analyytikko Vyacheslav Zakorzhevsky kirjoittaa tietoturvayhtiön kuukausittaisessa raportissa, että krakkerit tarjoavat toisilleen varastettuja lentopisteitä vastineeksi varastetuista luottokorteista tai botneteistä

 

http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/krakkerit+alkoivat+varastaa+lentopisteita/a664799

 

Osa lentoyhtiö SAS:n asiakkaista on saanut sähköpostiviestin, jossa kiitetään lentovarauksesta ja kehotetaan kirjautumaan SAS:n EuroBonus-sivuille. Mainittu sivu on kuitenkin huijaussivusto, jonka avulla tekijä tai tekijät yrittävät kalastaa kirjautumistietoja sekä henkilö- ja pankkitunnuksia.

 

verkkouutiset.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair on ilmeisestikin lanseerannut uuden uuden Plus Partnerin: ÖTESTI.

 

Kenties sitten ensi vuosituhannella tietojärjestelmät saavuttavat edistysaskeleen, jonka myötä ääkköset eivät enää tuota ohjelmoijille päänvaivaa. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kenties sitten ensi vuosituhannella tietojärjestelmät saavuttavat edistysaskeleen, jonka myötä ääkköset eivät enää tuota ohjelmoijille päänvaivaa. :-[

 

Noh, ohjelmoijana voin sanoa että ei se aina ole ihan sieltä kiinni!

 

Mutta joo, tästä on hauskoja esimerkkejä, sekä Malevin järjestelmä että Air Berlinin web check in oikuttelevat Finnairin Plus-numeron kanssa kun siellä mun nimessä on toki ääkköset kohdallaan, mutta olen Siperian kautta oppinut että lentovaraukset teen ihan suosiolla pelkilla A-kirjaimilla Äiden sijaan. Air Berlinin mielestä nimi ei matchaa FFP:n nimeen joten lähtöselvitys pitää keskeyttää. Hauskinta on se, että FFP-numeroa ei ole mitenkään mahdollista vaihtaa kyseisen prosessin aikana  :-\. Malevin systeemi ei kerta kaikkiaan suostunut hyväksymään koko numeroa kun ei senkään mielestä matchannyt lipun nimeen.

 

On se kumma kun ei voida vain noudattaa IATAn sääntöjä nimien kirjoitusasun ja translitteroinnin suhteen.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, ohjelmoijana voin sanoa että ei se aina ole ihan sieltä kiinni!

 

Mutta joo, tästä on hauskoja esimerkkejä, sekä Malevin järjestelmä että Air Berlinin web check in oikuttelevat Finnairin Plus-numeron kanssa kun siellä mun nimessä on toki ääkköset kohdallaan, mutta olen Siperian kautta oppinut että lentovaraukset teen ihan suosiolla pelkilla A-kirjaimilla Äiden sijaan. Air Berlinin mielestä nimi ei matchaa FFP:n nimeen joten lähtöselvitys pitää keskeyttää. Hauskinta on se, että FFP-numeroa ei ole mitenkään mahdollista vaihtaa kyseisen prosessin aikana  :-\. Malevin systeemi ei kerta kaikkiaan suostunut hyväksymään koko numeroa kun ei senkään mielestä matchannyt lipun nimeen.

 

On se kumma kun ei voida vain noudattaa IATAn sääntöjä nimien kirjoitusasun ja translitteroinnin suhteen.

 

 

Vaimolla pitaa manuaalisesti lisata aina pisteet, kun en saa matchaamaan hanen kolmiosaista nimeaan. Samaan ongelmaa ei ole koskaan Star Alliance -yhtioilla lennettaessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näkyy olevan eroja, mulla oli TG business HKT-BKK ETUNIMI/SUKUNIMI MR ja hyvin postasi Lufthansalle. Samoin AA on kylla mennyt lapi kaikenlaista, tililla etunimi yhdessa mutta onpa sinne kelvannut myos middle initial eli ETU NIMI X.

 

 

Mutta paras oli toki manuaalinen kun lukivat HEL-RVN etta olisi ollut HEL-RUN.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näkyy olevan eroja, mulla oli TG business HKT-BKK ETUNIMI/SUKUNIMI MR ja hyvin postasi Lufthansalle. Samoin AA on kylla mennyt lapi kaikenlaista, tililla etunimi yhdessa mutta onpa sinne kelvannut myos middle initial eli ETU NIMI X.

 

 

Mutta paras oli toki manuaalinen kun lukivat HEL-RVN etta olisi ollut HEL-RUN.  :thmbup:

 

Jostain kumman syysta yksikaan CX:lla marraskuussa lentamani lento ei ole kirjautunut tililleni, vaikka esimerkiksi Hanedan lahtoselvityksessa vakuutettiin Finnair Plus -numeron nakyvan varauksessa -- ja kaikki vaimoni 2011 lentamat oneworld-lennot jaivat kirjautumatta, joten nyt on mitta Finnair Plussan kanssa taynna. Tallaisia pisteiden kirjautumisongelmia ei kylla ole millaan muulla yhtiolla esiintynyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kertokaas työ jotka tiedätte mistä noita status-match tarjouksia kannattaa etsiä?

Ja onko millään yhtiöllä nyt käynnissä?

 

Apa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään