Ilkka Mannikainen

Keskustelua lentoyhtiöiden kanta-asiakasohjelmista (oli: Lentoyhtiöuutisia...)

468 viestiä aiheessa

Mitä tekee lentoyhtiöallianssi OneWorldin jäsenyydellä kun normihintaisesta (ei alennushintainen) "yhteistyölennosta" HEL-LHR-KUL-BKK saa 307 palkintopistettä??

 

Tavallaan alkaa olla tämän OneWorldin kanta-asiakkuuden ja naurettavien palkintopisteiden arvo asiakkaalle miinusmerkkinen, kun melkein miltä hyvänsä halpikselta, vaikkapa Norwegianilta saa paremmat edut  :laugh:

 

Finnair + kumppanit onnistuivat jälleen kerran vakuuttamaan asiakkaan!

 

   8)

 

Minulla oli sama tilanne marraskuussa 2012, kun olin lennoilla JFK-HND-BKK/SIN-HND-JFK American Airlinesin tiketeilla. Pikainen tarkistus Finnairin antamista pisteista johti jasenyyteen AAdvantagessa enka ole sen jalkeen katunut.

 

Finnairin Lifetime-tasolla on yli 2 miljoonaa pistetta, mutta Finnairin tilia kaytan ainoastaan enaa American Expressin pisteiden polttamiseen -- upgradauksia ja sen sellaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tekee lentoyhtiöallianssi OneWorldin jäsenyydellä kun normihintaisesta (ei alennushintainen) "yhteistyölennosta" HEL-LHR-KUL-BKK saa 307 palkintopistettä??

 

Ihan ensin pitää todeta, että mitään normihintaa ei ole nykymaailmassa olemassakaan.

 

Jos niitä pisteitä oikein tosissaan kerää ja niillä on joku tarkoitus, niin ennen matkan varaamista kannattaa ottaa selvää mitä kannattaa varata ja mitä ei.

 

Siellä on miinoja joista ei pisteitä tipu.

 

Ohjesääntö nro 1 (koskee kaikkia kolmea allianssia) on, että aina kun tarjolla on jotain yhteistyöyhtiöitä, niin selvitä ENNEN VARAUSTA saako siitä yhtään mitään. Eli varausluokka pitää tietää ja oman mailinkeruuohjelman talukot pöytään josta katsomalla asia lähtee aukeamaan.

 

Ja tietenkin jos varailee jostain supersavereistä tms. niin ei siellä mitään varausluokkia näytetäkään.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen pitkään huomannut, miksi kannattaa keskittää omat lennot Star Allianceen. Pisteiden kertyminen on tehokkaampaa ja esim bonuslentojen verot/kenttämaksut jne syystä tai toisesta ovat selvästi pienemmät kuin monien ihannoimalla Finnairilla.

 

Hyvänä esimerkkinä, kun ostin pojalle liput elokuulle viime vuonna TMP-ARN-EWR ja takaisin. Liput pisteillä ja rahaa muihin maksuihin meni 57 euroa aika tarkkaan.

 

Finnairilla olisi ollut mahdolliset bonuslennot hiukan eri päiville, mutta rahaa olisi tarvinnut käyttää liki 300 €..... WTF??

 

Sama tapahtunut Finnairilla useamman kerran. Olen aina saanut Star Alliancen kautta bonusliput paljon edullisemmin. Muta kuka tykkää lentää milläkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan ensin pitää todeta, että mitään normihintaa ei ole nykymaailmassa olemassakaan.

 

Jos niitä pisteitä oikein tosissaan kerää ja niillä on joku tarkoitus, niin ennen matkan varaamista kannattaa ottaa selvää mitä kannattaa varata ja mitä ei.

 

Siellä on miinoja joista ei pisteitä tipu.

 

Ohjesääntö nro 1 (koskee kaikkia kolmea allianssia) on, että aina kun tarjolla on jotain yhteistyöyhtiöitä, niin selvitä ENNEN VARAUSTA saako siitä yhtään mitään. Eli varausluokka pitää tietää ja oman mailinkeruuohjelman talukot pöytään josta katsomalla asia lähtee aukeamaan.

 

Ja tietenkin jos varailee jostain supersavereistä tms. niin ei siellä mitään varausluokkia näytetäkään.

 

 

Tarkoitin lähinnä sitä, että ketä sellainen kanta-asiakaspolitiikka palvelee? Hyötyykö siitä joku että pidetään pystyssä tälläisiä näennäisjärjestelmiä? Tyhjän saa pyytämättäkin, mutta vi*****sen saa varmaan moni tälläisistä "kanta-asiakasjärjestelmistä". En usko että kukaan hölmö tälläisiä 300 pisteen lentoja pisteiden vuoksi varaisi.

 

Ehkä moni asiasta tietämätön tai muutoin herkkäuskoinen luulisi moisista, lentoyhtiön omilta sivuilta ostetuista, normaalisti tarjolla olevista lipuista, ilman varausluokkataulukoita Finnairin kortilla pisteitä saavansa. (Siis olisihan niitä Malesialaisen omalle kortille kertynyt varausjärjestelmän mukaan, kaikista legeistä, useita tuhansia, mennen tullen.)

 

No, ei sillä, kyllähän se oli kaikki tiedossa. Halusi nyt vaan korkata tuon Malesialaisen A380:en, pisteet eivät ole kiinnostaneet Finnairin kortilla periaatteessa enää pitkään aikaan. Sehän on aina ollut vähän tälläistä venkoilua, tietyllä yhtiöllä, herrojen pisteiden kanssa  :thmbup:

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Delta kääntää ympäri kanta-asiakasohjelmansa mailien ansainnan:

 

Delta Air Lines DAL +0.33% Inc., taking a page out of loyalty programs offered by smaller U.S. carriers, said it would revamp its SkyMiles frequent-flier plan starting Jan. 1 of next year so that passengers will earn miles based on the prices of tickets purchased, not the distances flown.

 

Under Delta's new rules, scheduled to be announced on Wednesday, passengers with no elite status in SkyMiles will receive five miles for each dollar spent on tickets, excluding government taxes and fees. Those in the highest elite level will receive 11 miles per dollar spent. For fliers redeeming their miles, Delta will continue to award tickets by pricing them in miles, not in actual cash fares, offering different levels of availability as it does today.

 

http://www.marketwatch.com/story/delta-to-revamp-frequent-flier-plan-2014-02-26-0449216

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On 2 lentoa. 24 todellista lennettyä segmenttiä oneworldilla niin saa silverin. Jos siitä lipusta saa pisteitä(ja on oneworldin lento, esim. icelandairin lennoista ei saa vaikka pisteet saisikin) niin siitä saa myös qualifying flightin.

 

Siis miksi ei saa,jos finskiltä ostettu?

 

Mulla siis lennot jyväskylä-helsinki,helsinki-oslo,oslo-reykjavik ja tuosta viimeinen pätkä iceland airilla... Eikö tuosta tule 3 segmenttiä suuntaansa??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

2 per suunta, JYV-HEL-OSL saat, mutta OSL-KEF et. Koska ei ole OneWorldin operoima lento.

 

 

Kaikista lennoista tuli segmentit,eli 6 lentoa yhteensä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin tiedote:

 

Finnair parantaa Finnair Plus -ohjelmaansa: Euroopan lentopalkinnot nyt aiempaa edullisemmin

 

Finnair uudistaa Finnair Plus -kanta-asiakasohjelmaansa ja tarjoaa nyt Finnair Plus -jäsenilleen lentopalkintoja aiempaa selvästi edullisemmin. Tästä päivästä eteenpäin varatuista Euroopan Classic-lentopalkinnoista ei enää tarvitse maksaa polttoainelisämaksua. Se poistuu myös Tel Avivin ja Dubain Classic-lentopalkinnoista.

 

‒ Finnair Plus -jäsenet ovat meille tärkeitä, ja haluamme tarjota heille entistä parempia etuja, kertoo Finnair Plus -ohjelmasta vastaava Johanna Jäkälä. ‒ Euroopan Classic-lentopalkinnot ovat suosituin tapa käyttää Finnair Plus -palkintopisteitä, ja nyt tarjoamme Finnair Plus -jäsenillemme nämä lentopalkinnot aiempaa selvästi edullisemmin.

 

Polttoainelisämaksun suuruus on ollut 15‒40 euroa per suunta Euroopan sisäisillä lennoilla. Finnair Plus -lentopalkintoihin tarvittavat pistemäärät pysyvät ennallaan, ja matkustajat maksavat lennoistaan verot ja muut viranomaismaksut. Lisätietoa Finnairin Plus -kanta-asiakasohjelmasta löytyy osoitteesta www.finnair.fi/plus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä kortteja olette valinneet, jos samalla allianssilla on useampi kortti tarjolla?

 

AAdvantage ja United Mileage Plus -- taskussa toki myos Finnair Plus, Lufthansa Miles & More seka Delta SkyMiles.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AA vaihtaa myös AAdvantagen dollariperusteiseksi eli "maileja" tulee käytettyjen taalojen mukaan. Alkaa toisella vuosipuoliskolla 2016.

 

http://finance.yahoo.com/news/american-airlines-introduces-2016-aadvantage-190000258.html

 

AAdvantage members will receive five miles for every U.S. dollar spent on the base fare and carrier-imposed fees. Gold members will receive seven miles, Platinum members will receive eight and Executive Platinum members will receive 11 miles per dollar spent.

 

http://www.aa.com/i18n/AAdvantage/programDetails/AAdvantage2016.jsp

 

Maili- tai kilometriperusteinen ohjelma onkin loogisuudessaan ihan älytön lentoyhtiöiden kannalta koska lennetty matka ja saatu raha eivät kohtaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maili- tai kilometriperusteinen ohjelma onkin loogisuudessaan ihan älytön lentoyhtiöiden kannalta koska lennetty matka ja saatu raha eivät kohtaa.

Toisaalta pitää muistaa, että rapakon toisella puolen on historiallisesti aina saanut 1:1 lennettyjen mailien mukaan pisteet. Euroopassa lentoyhtiöt harrastaa käytännössä ihan samaa kuin tuo dollaripohjainen ohjelma, mutta laittamalla erilaisia %-kertoimia eri lippuluokille. Ei tietty ole ihan niin tarkka, mutta efektiivisesti täysin sama asia siinä on hakusessa ja saavutetaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

Kertokaapa kokeneemmat kanta-asiakkaat kuinka kannattaisi toimia.

 

Eli finskin silver kortti on käytössä ja palkintopisteitä ja tasopisteitä olisi sellainen määrä kasassa, että olisi mahdollista palkintopisteitä vaihtamalla saada gold tason kortti. Silver taso joka tapauksessa säilyy...

Kysymys siis kuuluukin, että kannattaako??

Mun lentely on kohtuullisen vaihtelevaa, välillä työn puolesta välillä omaan piikkiin. Työmatkat poikkeuksetta finskillä. Lentoja keskimäärin 20 vuodessa.

 

Toinen vaihtoehto olisi törsätä nuo palkintopisteet tulevalle singaporen lennolle matkustusluokan korotukseen, mutta viimeksi kun tuon tein niin oli kyllä melkoinen pettymys se liukumäki penkki. Pystyykö jostain ennakkoon tarkastamaan mikä kone yksilö tuolle päivälle on käytössä??

 

Kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Toinen vaihtoehto olisi törsätä nuo palkintopisteet tulevalle singaporen lennolle matkustusluokan korotukseen, mutta viimeksi kun tuon tein niin oli kyllä melkoinen pettymys se liukumäki penkki. Pystyykö jostain ennakkoon tarkastamaan mikä kone yksilö tuolle päivälle on käytössä??

 

 

 

Ei pysty mitenkään julkisesti mutta liukumäkiä ei ole enää kun yhdessä koneessa eli LQA:ssa ja se saattaa lähteä kohta pois,

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli finskin silver kortti on käytössä ja palkintopisteitä ja tasopisteitä olisi sellainen määrä kasassa, että olisi mahdollista palkintopisteitä vaihtamalla saada gold tason kortti. Silver taso joka tapauksessa säilyy...

Kysymys siis kuuluukin, että kannattaako??

Mun lentely on kohtuullisen vaihtelevaa, välillä työn puolesta välillä omaan piikkiin. Työmatkat poikkeuksetta finskillä. Lentoja keskimäärin 20 vuodessa.

 

Jos vaihtoehto on pisteiden vaihto Gold-korttiin tai yksi kaukolennon upgrade, on pisteiden vaihto selvä ykkösvalinta. Gold tuo jo itsessään mukanaan 4 yhdensuuntaista Euroopan lennon upgrade-voucheria, jotka saa vaihdettua myös yhteen kaukolennon upgradeen. Eli käytännössä saat sen upgraden joka tapauksessa ja lisäksi myös muut Goldin tuomat edut:

 

Vapaa istuinpaikkavalinta (sisältäen Economy Comfort -paikat kaukolennoilla) ja 5% enemmän pisteitä. Jos Finnair Diners Club löytyy lompakosta niin hieman isommalla kertoimella kertyy myös sitä kautta pisteitä. Ja loungeen saa ottaa vieraan mukaan ja non-schengen alueella pääsee myös Premium-puolelle.

 

Mikäli lentoja tulee enemmän muilla oneworld-lentoyhtiöillä, on Silverin (Ruby) ja Goldin (Sapphiren) ero vielä selvempi. Loungeen pääsee aina ja lisäksi priority-boarding on kuuluu etuihin.

 

Eli suosittelen ehdottomasti Gold-korttia taskuun ensi vuodeksi.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun otsikko on Finnair Plus on nyt entistäkin palkitsevampi, tietää heti ohjelman heikkenevän. Ja niinhän siinä kävi. Onneksi en enää uusinut silveriani.

 

Taisi käydä nyt ekan kerran sitten 9/11:n jälkeen että ohjelma parani jos kaikki muutokset on nyt tuotu esille.

 

Tuo Silver alkaa olemaan jo jokamiehen kortti mallia S-bonus noin alhaisilla vaatimuksilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään