Ilkka Mannikainen

Keskustelua lentoyhtiöiden kanta-asiakasohjelmista (oli: Lentoyhtiöuutisia...)

468 viestiä aiheessa

Kun otsikko on Finnair Plus on nyt entistäkin palkitsevampi, tietää heti ohjelman heikkenevän. Ja niinhän siinä kävi. Onneksi en enää uusinut silveriani.

 

Mikä siinä muuten heikkeni sen lisäksi että Silverillä ei pääse Vantaan Schengen-loungeen ilman rahaa/pisteitä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, yllättävän järkeviä uudistuksia, jos tuo linkitetty info on todellakin koko totuus. Silver-tasolla olevat menettävät ilmaiset lounge-visiitit, mutta ei kai alimman tason eliitit kovin monen muunkaan yhtiön ohjelmassa pääse ilmaiseksi loungeen..? Tässähän voisi jopa melkein harkita siirtymistä AAdvantagesta AY Plussaan, varsinkin kun Finskillä pääsee nyt suoraan Miamiin ympäri vuoden, ja AA onnistui sössimään hyvän ja toimivan mailiohjelmansa huonoksi ja toimimattomaksi...  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Silver alkaa olemaan jo jokamiehen kortti mallia S-bonus noin alhaisilla vaatimuksilla.

 

+1

 

Olen vielä silveriläinen ja olen täsmälleen samaa mieltä.

 

Eikä siitä silveristä oikeastaan ole edes mitään iloa jos ei lennä pelkästään AY lennoilla. Kun lentää paljon oneworld lentoja muilla kuin AY:lla, niin kyllä se kulta (OW Sapphire) on se mikä taskussa pitää vähintään olla, että jotain iloa tasokortista saa. Kaiken kaikkiaan hyvä uudistus, vaikka pieni periaattellinen miinus toki siitä, että silverille lounge muuttuu maksulliseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, se lounge -edun muutos koskee edelleen sitä Vantaan ruuhkaista kakkoskerroksen Schengen -loungea alkaen 1.8.2016.

 

Sisäänpääsy Finnair Loungeen Finnair Plus Silver -jäsenille

 

1. elokuuta alkaen Finnair Loungen sisäänpääsy muuttuu maksulliseksi Finnair Plus Silver -jäsenille. Maksu on 25 € tai 8 500 pistettä henkilöltä per vierailu. Samasta päivästä eteenpäin Finnair Plus Silver -jäsenet voivat lunastaa Finnair Lounge-sisäänpääsyn myös matkakumppanilleen rahalla tai pisteillä. Finnair Lounge -etu on käytettävissä vain Finnairin lentojen yhteydessä (AY:n markkinoimat ja liikennöimät lennot).

 

EDIT: ja ehkä non-Schengeniäkin kunnes Finnair tarkentaa onko Finnair Lounge tässä kohtaa molemmat lounget Vantaalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, se lounge -edun muutos koskee edelleen sitä Vantaan ruuhkaista kakkoskerroksen Schengen -loungea alkaen 1.8.2016.

 

EDIT: ja ehkä non-Schengeniäkin kunnes Finnair tarkentaa onko Finnair Lounge tässä kohtaa molemmat lounget Vantaalla.

 

Finnair Lounge on nimi jota Finnair käyttää kaikista loungeista, joita sen asiakkaat ovat oikeutettuja käyttämään. Silverithan ovat voineet käyttää kaikkia Finnair Loungeja:

http://www.finnair.com/fi/fi/information-services/at-the-airport/lounge-list

 

Sana "parannus" tai "kehitys" otsikossa saa aina vahvasti epäilemään sisältöä jo ennen ensimmäisenkään rivin lukemista. Tässäkin tapauksessa silver-taso menetti käytännössä kaiken merkityksensä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olet Jani todennäköisesti oikeassa. Finnairilta harvinaisen sekavaa viestintää. Esimerkiksi Lounge -sivuilla mainostavat Finnair Loungeja olevan kolme:

 

FINNAIR-LOUNGET

 

Finnairilla on kolme loungea Helsinki-Vantaan lentokentällä: yksi Schengen- ja kaksi non-Schengen-alueella.

 

ja mitä ihmeen Finnair Loungeja maailmalla olevat lounget muka ovat kun ovat monen lentoyhtiön ja korttilaisen käytettävissä?

 

 

Mitenhän esim. Rhodoksen loungessa maksetaan Plus -pisteillä sisäänpääsy?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokonaisuutena kyllä hyvä remontti. Seuraavaksi pitäisi jotain tehdä kyllä non-schegenin Premium -loungelle, koska tämän uudistuksen myötä goldien määrä lisääntyy niin paljon, että ei varmasti helpota yhtään jo nyt täysin tukossa olevan loungen tilannetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Silver-tasolla olevat menettävät ilmaiset lounge-visiitit, mutta ei kai alimman tason eliitit kovin monen muunkaan yhtiön ohjelmassa pääse ilmaiseksi loungeen..?

 

Tämä on aivan totta. En äkkiseltään keksi toista Helsinki-Vantaalta operoivaa yhtiötä, jonka silver-kortilla pääsisi loungeen. Pl. SAS, jolla kaksi kertaa vuodessa noin kuukauden mittainen kausi, jolloin EBS:t pääsevät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, yllättävän järkeviä uudistuksia, jos tuo linkitetty info on todellakin koko totuus. Silver-tasolla olevat menettävät ilmaiset lounge-visiitit, mutta ei kai alimman tason eliitit kovin monen muunkaan yhtiön ohjelmassa pääse ilmaiseksi loungeen..? Tässähän voisi jopa melkein harkita siirtymistä AAdvantagesta AY Plussaan, varsinkin kun Finskillä pääsee nyt suoraan Miamiin ympäri vuoden, ja AA onnistui sössimään hyvän ja toimivan mailiohjelmansa huonoksi ja toimimattomaksi...  :-\

 

Mika siina AAdvantagessa on nyt niin huonoa? Finnairin eilinen ilmoitus merkitsi lopullisesti sita, etta Silveria en enaa uusi. Aikamoinen lasku, kun ehdin olla Finnairin platinakorttilainenkin kuusi vuotta. AAdvantagessa saa Oneworld Sapphire -tason paljon nopeammin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaiken kaikkiaan hyvä uudistus, vaikka pieni periaattellinen miinus toki siitä, että silverille lounge muuttuu maksulliseksi.

 

Hyvä uudistus. Vähemmän köyhiä tukkimassa tiloja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mika siina AAdvantagessa on nyt niin huonoa? Finnairin eilinen ilmoitus merkitsi lopullisesti sita, etta Silveria en enaa uusi. Aikamoinen lasku, kun ehdin olla Finnairin platinakorttilainenkin kuusi vuotta. AAdvantagessa saa Oneworld Sapphire -tason paljon nopeammin.

Eniten nyppii se, että swu'iden määrä tippuu tänä vuonna kahdeksasta neljään, ja toiseksi eniten se, että "vuoden loppupuolella" siirrytään järjestelmään, jossa pisteet tulee käytettyjen dollareiden, ei lennettyjen mailien mukaan. Mitään innovatiivista ja ainutlaatuista näissä AA:n "uudistuksissa" ei ole, kunhan vaan apinoivat Deltaa, jonka SkyPesosMiles-ohjelma on lähinnä vitsi tätä nykyä. Omiin matkustuskuvioihini (halvoilla Y-lipuilla Atlantin yli) AA:n muutokset iskevät pahasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eniten nyppii se, että swu'iden määrä tippuu tänä vuonna kahdeksasta neljään, ja toiseksi eniten se, että "vuoden loppupuolella" siirrytään järjestelmään, jossa pisteet tulee käytettyjen dollareiden, ei lennettyjen mailien mukaan. Mitään innovatiivista ja ainutlaatuista näissä AA:n "uudistuksissa" ei ole, kunhan vaan apinoivat Deltaa, jonka SkyPesosMiles-ohjelma on lähinnä vitsi tätä nykyä. Omiin matkustuskuvioihini (halvoilla Y-lipuilla Atlantin yli) AA:n muutokset iskevät pahasti.

 

Mä olen käsittänyt että näissä kanta-asiakasohjlemissa on juuri se idea että paljon yhtiöön rahaa tuovat ovat se ryhmä joka saa parhaat edutkin. Halopjen Y-lippujen käyttäjäryhmä ei ole ehkä se ryhmä joilla etujakaan pitäisi olla paljoa jos mitään.

 

Ja tiedän mistä puhun koska olen itse myös näitä Y-miehiä. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eniten nyppii se, että swu'iden määrä tippuu tänä vuonna kahdeksasta neljään, ja toiseksi eniten se, että "vuoden loppupuolella" siirrytään järjestelmään, jossa pisteet tulee käytettyjen dollareiden, ei lennettyjen mailien mukaan. Mitään innovatiivista ja ainutlaatuista näissä AA:n "uudistuksissa" ei ole, kunhan vaan apinoivat Deltaa, jonka SkyPesosMiles-ohjelma on lähinnä vitsi tätä nykyä. Omiin matkustuskuvioihini (halvoilla Y-lipuilla Atlantin yli) AA:n muutokset iskevät pahasti.

Minua lähinnä yllättää, että asiassa meni näin kauan. Täällä rapakon tällä puolenhan tuo on ollut arkea jo pitkään, joskin toteutettuna lippuluokkien pistekertoimien kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko Koiranen sarkastinen "vähemmän köyhiä" lausunnossaan vaiko eikö - sinänsä kummoinen uudistus Finnairilta tämä viimeisin ei ole - palkitaan enemmän niitä enmmän maksavia. Minua vähemmän maksavana sensijaan ei kiinnosta yhtään enempää keskittää vähiä ostoksiani, joten soon moro, hoidan hommat entistä enemmän vain sen mukaan mistä halvimmalla saan.

 

-ka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä uudistus. Vähemmän köyhiä tukkimassa tiloja.

 

Sarkasmiin realistinen vastaus: Rahalla saa, joten voi olla että jäät jalkoihin kun rahalla tulijat valtaavat loungen..... Mutta mikä on toisille kallista on toisille halpaa, niinhän se menee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös Eurobomukseen on tulossa iso uudistus kesällä tai syksyllä, kun SAS täyttää 70 vuotta. Muutoksen sisältö julkistetaan tuolloin syksymmällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sarkasmiin realistinen vastaus: Rahalla saa, joten voi olla että jäät jalkoihin kun rahalla tulijat valtaavat loungen..... Mutta mikä on toisille kallista on toisille halpaa, niinhän se menee.

 

Hehheh. Toisaalta se silverin alaraja ei niin paljoa pudonnut, että kovin paljoa ne kortit ei tule kuitenkaan lisääntymään, eli rahalla tulevat ovat pääasiassa niitä jotka olisivat aiemmin tulleet muutenkin. Vakavasti puhuen, Finnairin ohjelmassa kai yksi suurimpia heikkouksia on ollut se, että korkeammat tasot eivät ole erottuneet edukseen matalimmista. Nyt tasojen välille tehdään vähän eroa.

 

Sitä ongelmaa tämä ei poista, että upgraden ostaneet lomamatkailijat tulevat meluamaan ja sikailemaan loungeihin edelleen. En tietenkään tarkoita kategorisesti kaikkia upgraden ostajia lomalaisia, mutta turhan paljon näitä siellä näkee, ja ymmärrän kyllä sen harmin joka siitä koituu työkseen matkustaville (non-schengenin loungejako auttaa tietysti asiassa).

 

En tiedä onko Koiranen sarkastinen "vähemmän köyhiä" lausunnossaan vaiko eikö - sinänsä kummoinen uudistus Finnairilta tämä viimeisin ei ole - palkitaan enemmän niitä enmmän maksavia.

 

No, saatan olla. En muutenkaan ole enää tasojäsen Finnairin ohjelmassa, kun asun nyt Suomessa ja koko edellinen seurantajakso on mennyt opiskellessa, ja menee tämä seuraavakin vielä... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tatu, näin se varmasti menee. Itseäni ottaa SAS:n Gold/Diamond-loungeissa varsinkin Tukholmassa,, mutta jonkin verran myös Köpiksessä päähän eri loma-aikoina melko iso lomalle lähtevien perheiden määrä.

 

Kun toisella vanhemmista on sopiva tasokortti, tulee toinen vanhempi ja 1-4 lasta loungeen. Koita siinä tehdä töitä tai rentoutua kun pienet Nils-Peterit tai Linda-Sophiet juoksee ympäri limut ja keksit kourassa...

 

No itse ongelmahan on noissa suht vapaasti kasvattavissa vanhemmissa, jotka eivät aina puutu lasten touhuihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tatu, näin se varmasti menee. Itseäni ottaa SAS:n Gold/Diamond-loungeissa varsinkin Tukholmassa,, mutta jonkin verran myös Köpiksessä päähän eri loma-aikoina melko iso lomalle lähtevien perheiden määrä.

 

Kun toisella vanhemmista on sopiva tasokortti, tulee toinen vanhempi ja 1-4 lasta loungeen. Koita siinä tehdä töitä tai rentoutua kun pienet Nils-Peterit tai Linda-Sophiet juoksee ympäri limut ja keksit kourassa...

 

Aivan sama ongelma Bangkokissa ja Phuketissa, yhden perheen ulosheitonkin olen Suvarnabhumilla nähnyt kun ei menoon tullut järkeä. Onneksi Helsinki-Vantaalla konetta vaihtavilla Nils-Sophieilla on yleensä sen verran tiukka vaihto, ettei loungea niiden ajaksi valloiteta, sen sijaan neuvostoliitosta tulevat nuoret (oman ikäiseni) lomalle lähtevät miesporukat hoitavat saman roolin kaljatuopit kädessä juosten... tietysti hyvä jos ryyppäävät itsensä sen verran tainnoksiin, että lennolla uni tulee jo portilta lähdettäessä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei. Tämä on jo suhteellisen vanha ketju(olen uusi, en tiedä politiikaa nostoille) mutta tuli mieleen kysymys.

 

Lensin helmikuun alussa British Airwaysilla HEL-LHR ja LHR-SYD. Paluulennot marraskuun lopussa. Olisikohan mahdollista vielä saada pisteet talteen jonkun oneworld-yhtiön frequent flyer-tilille noista helmikuun lennoista? British Airwaysin Executive Club, American Airlinesin AAdvantage ja Finnair Plus nyt ainakin alkuun vaikuttavat kiinnostavilta.

 

Paluumatkalle nimittäin osuu ilmeisesti 6h odotus Lontoossa, joten jos saisi pisteet talteen helmikuun reissusta, voisi tarvittaessa myös ostaa vähän lisää pisteitä ja koittaa upgradea LHR-HEL välille economysta(Euro Traveler) businekseen(Club Europe). Business-luokan lipullahan ilmeisesti pääsee jonkinmoiseen loungeen joten siellähän odottelukin sitten sujuisi leppoisammin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla ollut menolentojen tapahtuessa voimassa joku noista jäsenyyksistä, siis vaikka sitten Finnair Plus? Jos on, siihen voi 6kk jälkikäteen vielä ilmoittaa lennot, mutta jos jäsenyyttä ei ole lennon suoritushetkellä ollut, pisteitä ei lähtökohtaisesti saa sinne jälkikäteenkään. https://www.finnair.com/fi/fi/finnair-plus/my-finnair-plus/missing-points

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Siis tuonhan pitäisi tulla mulle ihan ensimmäisten joukossa, niin monta vuotta tässä tukenut kotimaista  :laugh:... ja taas tänä iltana tuetaan lisää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään