Ilkka Mannikainen

Keskustelua lentoyhtiöiden kanta-asiakasohjelmista (oli: Lentoyhtiöuutisia...)

468 viestiä aiheessa

Siis tuonhan pitäisi tulla mulle ihan ensimmäisten joukossa, niin monta vuotta tässä tukenut kotimaista  :laugh:... ja taas tänä iltana tuetaan lisää.

 

Omalta kohdaltani tuntuu hieman erikoiselta olla peruskorttitasolla 20 vuoden jasenyyden (josta Platina-tasolla kuusi vuotta) ja 2 miljoonan pisteen jalkeen, mutta ymmarrettavaahan se on kun en ole enaa moneen vuoteen kerannyt tarpeeksi Plus-tilille pisteita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla ollut menolentojen tapahtuessa voimassa joku noista jäsenyyksistä, siis vaikka sitten Finnair Plus? Jos on, siihen voi 6kk jälkikäteen vielä ilmoittaa lennot, mutta jos jäsenyyttä ei ole lennon suoritushetkellä ollut, pisteitä ei lähtökohtaisesti saa sinne jälkikäteenkään. https://www.finnair.com/fi/fi/finnair-plus/my-finnair-plus/missing-points

Mitään jäsenyyttä ei ollut lentojen hetkellä eikä ole vieläkään. Näin vähän epäilinkin etten niitä pisteitä enää talteen saa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AA vaihtaa myös AAdvantagen dollariperusteiseksi eli "maileja" tulee käytettyjen taalojen mukaan. Alkaa toisella vuosipuoliskolla 2016.

 

https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/programDetails/AAdvantage2016.jsp?anchorLocation=DirectURL&title=aadvantage2016&cint=DSP||20160606|ADV|MKT|BNR|US|AAdvantageRedesign&anchorLocation=HomePageHero1&reportedTitle=AAdvantage%20program%20updates&reportedPosition=0&url=undefined&_locale=en_US&repositoryName=undefined&repositoryId=undefined

 

 

Mielenkiintoisia uudistuksia ja nyt alkaa olemaan järkeä lentoyhtiön kannalta ohjelmassa. AA:n Goldin saa jatkossa 1.7.2017 alkaen "sijoittamalla" AA:n lippuihin vähintään 3000 USD kalenterivuodessa, Platinaan tarvitaan sijoitusta 6.000 USD vuodessa. Ja hinnalla tässä tarkoitetaan lentoyhtiön osuutta, ei lipun hinnassa maksettavia höpöhöpöjä kuten lentokenttämaksut ja Jenkkien muita diipadaapoja mitä ovat lippuihin lisäilleet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/programDetails/AAdvantage2016.jsp?anchorLocation=DirectURL&title=aadvantage2016&cint=DSP||20160606|ADV|MKT|BNR|US|AAdvantageRedesign&anchorLocation=HomePageHero1&reportedTitle=AAdvantage%20program%20updates&reportedPosition=0&url=undefined&_locale=en_US&repositoryName=undefined&repositoryId=undefined

 

Mielenkiintoisia uudistuksia ja nyt alkaa olemaan järkeä lentoyhtiön kannalta ohjelmassa. AA:n Goldin saa jatkossa 1.7.2017 alkaen "sijoittamalla" AA:n lippuihin vähintään 3000 USD kalenterivuodessa, Platinaan tarvitaan sijoitusta 6.000 USD vuodessa. Ja hinnalla tässä tarkoitetaan lentoyhtiön osuutta, ei lipun hinnassa maksettavia höpöhöpöjä kuten lentokenttämaksut ja Jenkkien muita diipadaapoja mitä ovat lippuihin lisäilleet.

 

UA:lla ja DL:lla taitaa olla samat dollarirajat. Ainoa, mika tuossa harmittaa, niin esimerkiksi upgradauksiin kaytetty raha ei kerryta tuota dollarisummaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/programDetails/AAdvantage2016.jsp?anchorLocation=DirectURL&title=aadvantage2016&cint=DSP||20160606|ADV|MKT|BNR|US|AAdvantageRedesign&anchorLocation=HomePageHero1&reportedTitle=AAdvantage%20program%20updates&reportedPosition=0&url=undefined&_locale=en_US&repositoryName=undefined&repositoryId=undefined

 

 

Mielenkiintoisia uudistuksia ja nyt alkaa olemaan järkeä lentoyhtiön kannalta ohjelmassa. AA:n Goldin saa jatkossa 1.7.2017 alkaen "sijoittamalla" AA:n lippuihin vähintään 3000 USD kalenterivuodessa, Platinaan tarvitaan sijoitusta 6.000 USD vuodessa. Ja hinnalla tässä tarkoitetaan lentoyhtiön osuutta, ei lipun hinnassa maksettavia höpöhöpöjä kuten lentokenttämaksut ja Jenkkien muita diipadaapoja mitä ovat lippuihin lisäilleet.

Tää on mielenkiintoinen miten rapakon takana nämä firmat ratkaisi asian näin. Lopultahan huomattavan pienet kertymät joistain lippuluokista ajaa saman asian miten Euroopassa käytännössä kaikki lentoyhtiöt on asian järjestäneet. Tietysti tuolla kun on historiallisesti ollut 100% lennetyistä maileistä kertymä niin tuo lie helpompi tehdä noin kun alkaa repiä lippuluokittain erilleen kertymiä. Tuon myötä AA myöskin sääti ohjelmansa käytännössä ~identtiseksi Deltan ja Unitedin kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lumo? Varmaan arvaat vastauksen kun kysyn että mikä Lumo?

 

Uusi kultapossukerho. Paitsi että paljon kullan yläpuolella.

 

/mn

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katselen tässä istuintaskusta löytyvää Sky Bistron hinnastoa ja täällähän se Lumo lymyilee.  :laugh:

 

Lumo:

Kossu juniper & fever Three tonic. 8€.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaa tulla eteen tilanne, että Air Francen myymällä lipulla Helsinki-Pariisi -osuus on Finnairin operoima. Mihinkäs ohjelmaan tuon Finskin (tai Norran) operoiman lennon pisteet tulevat? Jatko Pariisista luonnollisestikin Flying Blue ohjelmaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos lippu on AF, niin eikös pisteet mene silloin myös HEL-CDG legiltä Flying Blue ohjelmaan riippumatta kuljettavasta yhtiöstä? Minulla ei ole lähiaikoina kokemuksia kuin allianssien sisäisistä tapauksista joissa kuljettava yhtiö on muu kuin lipun myynyt, mutta ymmärtääkseni tuo toimii myös perinteisessä allianssien ulkopuolisissa code-shareissa näin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Pauli Hankonen kirjoitti:

Jos lippu on AF, niin eikös pisteet mene silloin myös HEL-CDG legiltä Flying Blue ohjelmaan riippumatta kuljettavasta yhtiöstä? Minulla ei ole lähiaikoina kokemuksia kuin allianssien sisäisistä tapauksista joissa kuljettava yhtiö on muu kuin lipun myynyt, mutta ymmärtääkseni tuo toimii myös perinteisessä allianssien ulkopuolisissa code-shareissa näin.

Kyllä, mikäli lippu + LENTONUMERO (se ratkaiseva tekijä, ticket stockilla ei ole mitään väliä) on AF:n, niin se on kanta-asiakas mielessä ihan Air Francen lento ja mailit menee valitulle Skyteamin ohjelmalle.

Skyteamilla tää toimii ihan näin, Starilla varsinkin on vähän anaalisempaa meininkiä mikäli partneri sattuu olemaan joku Starin ulkopuolinen taho ja tahdot käyttää muuta kuin sen codesharettavan yhtiön FFP:tä. Oneworldillä homma on vielä sekavampaa, esim. AA:lle kombo QF operated by EK antoi ihan kivasti mailit, mutta BA operated by EI ei enää kelvannutkaan...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
17.3.2017 at 09.34, Markus Nyman kirjoitti:

No jokos Mannikaisella on Lumo?

 

/mn

 

 

17.3.2017 at 11.01, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Lumo? Varmaan arvaat vastauksen kun kysyn että mikä Lumo?

 

17.3.2017 at 15.32, Markus Nyman kirjoitti:

 

Uusi kultapossukerho. Paitsi että paljon kullan yläpuolella.

 

/mn

Tämä foorumi on kyllä aika hurja, tämäkin tiedettiin melkein vuosi sitten.

 

 

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AA:n kortin pisteet uhkaavat vanhentua 24.3 ja estääkseni kyseisen tapahtuman, niin pitäisi lentää edestakainen lento jonnekin ennen sitä. 

Eli jos vaikka lentäisin HEL-ARN-HEL, niin miten käytännössä homma menee jos tulen samalla koneella takas? Astun koneesta ulos Arlandassa ja jään vain portille odottelemaan paluuta? Onko näin simppeliä?

Muuten ei ole nyt erityisemmin asiaa ko. kaupunkiin. Muutenkin yrittänyt katsella halvinta tapaa toteuttaa homma, mutta taitanee väistämättä painua lähemmäs 100-200e hintaluokkaan keikka oli kohde mikä hyvänsä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
45 minuuttia sitten, Ville Ripatti kirjoitti:

AA:n kortin pisteet uhkaavat vanhentua 24.3 ja estääkseni kyseisen tapahtuman, niin pitäisi lentää edestakainen lento jonnekin ennen sitä. 

Eli jos vaikka lentäisin HEL-ARN-HEL, niin miten käytännössä homma menee jos tulen samalla koneella takas? Astun koneesta ulos Arlandassa ja jään vain portille odottelemaan paluuta? Onko näin simppeliä?

Muuten ei ole nyt erityisemmin asiaa ko. kaupunkiin. Muutenkin yrittänyt katsella halvinta tapaa toteuttaa homma, mutta taitanee väistämättä painua lähemmäs 100-200e hintaluokkaan keikka oli kohde mikä hyvänsä.

Samalla lailla kuin olisi koneen vaihto. Eli koneesta on poistuttava mutta turvatarkastuksen läpi ei tarvitse kiertää. Ellei sitten halua piipahtaa ulkoilmassa lentokoneiden ääniä kuuntelemassa.

Eihän lennon ole tapahduttava ennen pisteiden vanhentumista. Riittää kun varaa, ja pisteillä maksaa lennon, ennen vanhentumista. Voit siis varata lennon kesäksi vanhentuvilla pisteilläsi. Sitten kyllä matkasuunnitelmien muuttuessa ei vanhentuneita pisteitä palaudu tilille. Näin ainakin ennen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
24 minuuttia sitten, Matti Palosuo kirjoitti:

Samalla lailla kuin olisi koneen vaihto. Eli koneesta on poistuttava mutta turvatarkastuksen läpi ei tarvitse kiertää. Ellei sitten halua piipahtaa ulkoilmassa lentokoneiden ääniä kuuntelemassa.

Eihän lennon ole tapahduttava ennen pisteiden vanhentumista. Riittää kun varaa, ja pisteillä maksaa lennon, ennen vanhentumista. Voit siis varata lennon kesäksi vanhentuvilla pisteilläsi. Sitten kyllä matkasuunnitelmien muuttuessa ei vanhentuneita pisteitä palaudu tilille. Näin ainakin ennen.

Ok.

Pisteet siis vanhenevat/häviävät kokonaan, jos ei 18kk sisällä käytä korttia/tiliä. Joten pieni aktivointikeikka siis vain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Ville Ripatti kirjoitti:

Muuten ei ole nyt erityisemmin asiaa ko. kaupunkiin. Muutenkin yrittänyt katsella halvinta tapaa toteuttaa homma, mutta taitanee väistämättä painua lähemmäs 100-200e hintaluokkaan keikka oli kohde mikä hyvänsä.

En tiedä miten AA:n hommat toimii mutta jos siihen riittää mikä tahansa Finnairin lento niin halvin on yhdensuuntainen  HEL-TMP/TKU 66€.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS muisti kortilla tänään. Kun nykyinen Timantti menee umpeen (eikä ihan pisteet/lennot riitä uusimiseen) tulee uusi kortti, Lifetime Gold.

Lifetime.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähintäin 10 vuotta yhtäjaksoisesti Gold-taso tai nyttemmin myös Diamond-taso. Kun tuo 10 yhtäjaksoista vuotta on täynnä, saa "elinikäisen" kultakortin.

Toki kortti ja sen eduthan ovat voimassa tasan niin kauan, kuin Eurobonus -ohjelma on elossa. Edut ovat samat kuin kultakortilla nykyäänkin , aiinakaan mistään ei muuta ole ilmennyt.

Ja se tärkeämpi ikuinen kulta on oma vaimo, ensi vuonna 40 v naimisissa :), kannattaa aloittaa nuorena....

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei nyt varsinaisesti kanta-asiakasohjelmaa, mutta ei viitsi uutta topiccia tehdä.

Kännykkään piippasi juuri tekstari, että SAS:n aamun Tukholman lento (SK703) on peruttu. No perumisiahan sattuu paremmillekin lentoyhtiöille.

Tekstarin mukaan rebookkaavat. Pitäisi päästä nukkumaan ja ennen sitä tietää koska lento, että voi sopia taxit, parin lyncin ajankohdat jne. 

Ei vain ole SAS:illa ainuttakaan auki olevaa contact centeriä kahdeksan jälkeen. Ei ainuttakaan edes maailmanlaajuisesti. Ainakaan ei löydy appista, ei nettisivuilta, ei mistään toimivaa puhelinnumeroa.

Täysin suolesta!

Pakkohan tällaisesta loistavasta asiakaspalvelusta on huomenna kahvilla ja palaverissa mainita. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään