Ilkka Mannikainen

Keskustelua lentoyhtiöiden kanta-asiakasohjelmista (oli: Lentoyhtiöuutisia...)

468 viestiä aiheessa

32 minuuttia sitten, Matti Palosuo kirjoitti:

Ei nyt varsinaisesti kanta-asiakasohjelmaa, mutta ei viitsi uutta topiccia tehdä.

Kännykkään piippasi juuri tekstari, että SAS:n aamun Tukholman lento (SK703) on peruttu. No perumisiahan sattuu paremmillekin lentoyhtiöille.

Tekstarin mukaan rebookkaavat. Pitäisi päästä nukkumaan ja ennen sitä tietää koska lento, että voi sopia taxit, parin lyncin ajankohdat jne. 

Ei vain ole SAS:illa ainuttakaan auki olevaa contact centeriä kahdeksan jälkeen. Ei ainuttakaan edes maailmanlaajuisesti. Ainakaan ei löydy appista, ei nettisivuilta, ei mistään toimivaa puhelinnumeroa.

Täysin suolesta!

Pakkohan tällaisesta loistavasta asiakaspalvelusta on huomenna kahvilla ja palaverissa mainita. 

SAS:n nettisivuilla näkyy palvelunumeroita eri maihin ympäri maailmaa. Joku niistä on aina sopivalla aikavyöhykkeellä olemaan auki virka-aikaan. Saako väärän maan kautta palvelua?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Matti Palosuo kirjoitti:

Platinisti ei ole tyytyväinen Finnairin tarjoamaan asiakaskokemukseen. Tai ei siis ollut, eikä ole enään tulevaisuudessakaan.

https://www.linkedin.com/pulse/heippa-finnair-siirryn-lufthansalle-tomi-kaukinen/

 

Mielenkiintoinen juttu - tuosta huomaa etta ihmiset ilmeisesti kiinnittavat huomiota hyvin erilaisiin asioihin. Internet ei nyt ole itselle henki ja elama. Yleensa mukana on kirjoja. Jos Y:ssa on jotain kohtuullista syotavaa myytavana, niin se on plussaa. Nykyaan ei oikein jaksa stressata kaikista asioista jos jotenkin paasee perille kohtuullisen hyvissa sielun ja ruumiin voimissa. 

Itsella kanssa toi Platinum Finnairilta - tosin vahan vahingossa, kun lahinna keskityn SQ:n ohjelmaan. 

Positiivisia puolia Finnairissa: 

1. nykyaan long-haul J on ihan ok - ruokapuoli ja IFE ei nyt kovin kummallisia, mutta se penkki on ihan hyva 

2. suorat lennot on kivoja jos on menossa Helsinkiin 

3. jakavat niita UG-vouchereita - vaikea niita toki on kayttaa, mutta tavallaan pelkkaa bonusta

4. asiakaspalvelu on mun mielesta ihan ok jos joskus tarvitsee jonkun asian suhteen soitella 

Joo, en tieda sitten noista Lufthansan lennoista: 

- long-haul J on nihkea (vieressa on joku kaveri aina) 

- FRA 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lainaa

Olemme tehneet strategisen päätöksen, jonka mukaisesti lopetamme Diners Club -kortteihin liittyvän toimintamme Pohjoismaissa. Korttimarkkinoiden lisääntyneen sääntelyn ja kilpailun myötä olemme päättäneet keskittyä Mastercard-kortteihimme.

Finnair lopettaa (ainakin Suomessa) yhteistyön Diners Clubin kanssa, johtuen Diners Clubin vetäytymisestä pohjoismaissa. Kortit lakkaavat toimimasta 31.5.2019. Tieto on ilmeisesti ollut julki jo jonkin aikaa, mutta tänään posti toi asiasta myös kirjeen.

https://dinersclub.fi/yksityiset/ota-yhteytta/diners-club--kortit-loppuvat-suomessa/

https://dinersclub.fi/yksityiset/ota-yhteytta/usein-kysyttya/diners-club--kortit-loppuvat/miksi-te-suljette-diners-club--kortit/#main

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lounget ymmärrän, mutta mitä pistekertoimia tarkoitat?

SEB:n masterissa on näemmä nyt vihdoin lähimaksuominaisuus, vielä alkuvuodesta uusiutuneessa kortissa tätä mullistavaa ominaisuutta ei ollut.. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10/18/2018 at 09.05, Matti Palosuo kirjoitti:

Platinisti ei ole tyytyväinen Finnairin tarjoamaan asiakaskokemukseen. Tai ei siis ollut, eikä ole enään tulevaisuudessakaan.

https://www.linkedin.com/pulse/heippa-finnair-siirryn-lufthansalle-tomi-kaukinen/

 

Nyt sama kaveri on muutamalla olettamuksella pilke silmäkulmassa tehnyt laskelman, että huonon asiakaspalvelun takia menetettyjen matkustajien arvo on Finnairille lähes kahdeksan miljoonaa euroa.

https://www.linkedin.com/pulse/finnair-asiakaspalvelu-markkinointia-tomi-kaukinen/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teinpä huomion Finnairin Reykjavikin lennoista - hinnassa säästää kovastikin kun ostaa lennot ennemmin lentopalkintona käyttäen ostettuja pisteitä kuin rahaa. Reykjavikin lentopalkintoihin palaa 15000 Finnair plus pojoa. Tommosen määrän pisteitä saa ostettua jäsentililleen 180-190 eurolla, joten tuo määrä + verot reilut 40€, muodostuu lentojen hinnaksi 220-230€. Eipä taida tuohon hintaan Finnairin lentoja useinkaan saada, etenkin ku tuolla samalla pistemäärällä ne lennot saa myös muualta Suomesta. Toki lentojen saatavuus on paljon rajatumpaa palkintolentoina ostettuna, mutta on tää silti jonkinmoinen life hack.. :hmm:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
17/11/2018 at 20.23, Teemu Kurikka kirjoitti:

Teinpä huomion Finnairin Reykjavikin lennoista - hinnassa säästää kovastikin kun ostaa lennot ennemmin lentopalkintona käyttäen ostettuja pisteitä kuin rahaa. Reykjavikin lentopalkintoihin palaa 15000 Finnair plus pojoa. Tommosen määrän pisteitä saa ostettua jäsentililleen 180-190 eurolla, joten tuo määrä + verot reilut 40€, muodostuu lentojen hinnaksi 220-230€. Eipä taida tuohon hintaan Finnairin lentoja useinkaan saada, etenkin ku tuolla samalla pistemäärällä ne lennot saa myös muualta Suomesta. Toki lentojen saatavuus on paljon rajatumpaa palkintolentoina ostettuna, mutta on tää silti jonkinmoinen life hack.. :hmm:

Reykjavik on toki yksi näistä Plussan sweet spoteista, koska kohtalaisen pitkästä lennosta huolimatta se luetaan Pohjois-Eurooppaan, joten palkinnot maksavat saman verran kuin Ruotsiin tai Baltiaan jne. Dubai on samaa kategoriaa, koska se luetaan Eurooppaan.

Olet toki oikeassa jos etsitään absoluuttisesti sitä halvinta reittiä, mutta asiat on harvoin ihan noin yksinkertaisia. Palkintolennoista ei tietenkään kerry pisteitä, joten jos ja kun niitä tai segmenttejä tarvitsee statuksen ylläpitoon, niin se painaa vaakakupissa jo jonkin verran. Lisäksi noita ei upgreidailla kuin certeillä (ja 3h lento alkaa jo hyvinkin olla karjan kipurajoilla). 

Olikos Finnairilla sama homma kuin Starilla, eli palkintolippuihin saa automaattisesti lähtöselvitettävän matkatavaran statuksesta riippumatta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Petteri Räisänen kirjoitti:

Reykjavik on toki yksi näistä Plussan sweet spoteista, koska kohtalaisen pitkästä lennosta huolimatta se luetaan Pohjois-Eurooppaan, joten palkinnot maksavat saman verran kuin Ruotsiin tai Baltiaan jne. Dubai on samaa kategoriaa, koska se luetaan Eurooppaan.

Olet toki oikeassa jos etsitään absoluuttisesti sitä halvinta reittiä, mutta asiat on harvoin ihan noin yksinkertaisia. Palkintolennoista ei tietenkään kerry pisteitä, joten jos ja kun niitä tai segmenttejä tarvitsee statuksen ylläpitoon, niin se painaa vaakakupissa jo jonkin verran. Lisäksi noita ei upgreidailla kuin certeillä (ja 3h lento alkaa jo hyvinkin olla karjan kipurajoilla). 

Olikos Finnairilla sama homma kuin Starilla, eli palkintolippuihin saa automaattisesti lähtöselvitettävän matkatavaran statuksesta riippumatta?

Ihan totta, ei tuo niin kannattavaa ole pisteitä haaliville jäsenille. Ajattelinkin tässä enemmän sitä kansaa, joka ei käytä lentoyhtiöiden kanta-asiakasohjelmia hyödyksi ja näin ollen turistilennot Islantiin onnistuu edullisesti mistä päin Suomea tahansa. Vielä kun se ruumalaukku tosiaan kuuluu palkintolentoihin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Skandinaavinen lentoyhtiö SAS ilmoitti alkavansa kompensoida huomisesta lähtien matkustajien hiilidioksidipäästöistä 40 prosenttia kaikkien EuroBonus -ohjelmaan liittyneiden matkustajien osalta.

Lainaa

 

January 31, 2019

Effective 1 February, SAS is going to offset the flight carbon footprint of all tickets booked using a EuroBonus number.

This is part of an ambitious program by SAS to reduce climate changing emissions, that also includes more energy efficient aircraft and the increased use of biofuels.

By including carbon offset for its EuroBonus program members, 40 percent of SAS’ passenger-related carbon dioxide emissions will be offset. SAS already offsets all youth tickets and its own business travel within the company. EuroBonus is the most popular loyalty travel and experiences program in Scandinavia with 5.6 million members.

 

https://www.sasgroup.net/en/sas-to-offset-the-flight-carbon-footprint-of-eurobonus-members/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt muuttuu lipputyypit, kuinkahan käy pisteiden;

CHANGES IN FINNAIR´S TICKET TYPES 31ST MARCH 2020

Customers wish to have a choice to tailor their travel experience based on their personal needs. We are now responding to this need by introducing a more unified and simple ticket type offering. There will for example be more ticket types in Business Class and at the same time we will make selecting the most suitable fare based on flexibility or other benefits easier for our customers. 

As a pre-info to our valued travel agent partners, we want to inform you that starting from the 31st of March 2020 we will launch new ticket types; Light, Classic and Flex. At the same time our old ticket types will cease to exist.

All existing tickets will remain valid with their current ticket type and fare rules.
 

IS THERE SOMETHING THAT I NEED TO WITH EXISTING FINNAIR TICKETS ISSUED BEFORE 31ST MARCH?

No, the existing bookings will remain valid with the existing fare rules as they are until the ticket has been used. From the 31st of March onwards it is only possible to buy tickets with the new ticket types.
 

WE ARE SERVING FINNAIR CORPORATE CUSTOMERS. DO WE NEED TO INFORM THEM ABOUT THIS CHANGE?

No, Finnair’s corporate customers will be contacted by Finnair directly.
 

More information will be available here in Easy during week 13 (starting 23rd March), including exciting new ticket type products, the benefits of the new ticket types and detailed guidelines of the change for travel agents.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
28.2.2020 at 09.12, Markus Nyman kirjoitti:

Nyt muuttuu lipputyypit

Ilmeisesti samassa hässäkässä kaukobisneksen sinkkupaikat on menossa maksulliisiksi joillekin ryhmille. 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AA vie etuja pois partner eliteltä. Eli lyhyesti, MCE muuttuu normaalihintaiseksi (esim. exit-paikat). Linkissä tarkemmin: https://thepointsguy.com/news/american-cuts-oneworld-seating/

Ja tuli tosissaan voimaan per heti, olin jo seat selectionin tehnyt seuraavalle AA-legille ja uutisen jälkeen MCE näyttää $.

 

Jonninverran sylettää kun erinäisistä syistä tulee AAn raudalla matkustettua aika paljon .

 

DFA77942-2F2B-4343-8D5F-ACB670E7A15C.jpeg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10/2/2020 at 08.22, Pasi Leppänen kirjoitti:

AA vie etuja pois partner eliteltä. Eli lyhyesti, MCE muuttuu normaalihintaiseksi (esim. exit-paikat). Linkissä tarkemmin: https://thepointsguy.com/news/american-cuts-oneworld-seating/

Ja tuli tosissaan voimaan per heti, olin jo seat selectionin tehnyt seuraavalle AA-legille ja uutisen jälkeen MCE näyttää $.

 

Jonninverran sylettää kun erinäisistä syistä tulee AAn raudalla matkustettua aika paljon .

 

Otetaan vähän takapakkia kun kerran AA:kin. Eli *toistaiseksi* OW elitet saavat MCE-seatit ilman rahaa kuten aiemminkin. TPG:n artikkelissa lisää: https://thepointsguy.com/news/american-restores-oneworld-seating/

Ja pitihän se tsekata. MCE auki 0$, vrt. edellisen postin kuva.

 

17F7FBCF-FE51-42CD-844C-5652C7F0AD42.jpeg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2/16/2011 at 08.53, Marko Pesonen kirjoitti:

Delta näyttää nyt esimerkkiä muille....

Delta: SkyMiles are forever

- lentopisteet eivät enää vanhenekaan...

http://edition.cnn.com/2011/TRAVEL/02/15/delta.mileage.expiration/index.html

Delta näyttää taas esimerkkiä muille, mutta negatiivisessa mielessä. Delta ilmoittaa, että basic economy-luokassa maileja/lentopisteitä ei myönnetä enää ollenkaan.

Lainaa

In a stunning move by a major U.S. carrier – especially at a time when airlines are still trying to lure back travelers they lost to the pandemic – Delta Air Lines has announced it will no longer award frequent flier miles to customers who purchase Basic Economy tickets, the lowest fare available on the carrier.

It is believed to be the first time a major U.S. airline has stripped loyalty points from customers who purchase the cheapest fare, according to the Minneapolis Star-Tribune.

https://www.travelpulse.com/news/airlines/delta-will-no-longer-allow-passengers-flying-basic-economy-to-qualify-for-frequent-flier-miles.html

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä
typo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään