Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 Sinne lähti taas yksi Finskin hienoimmista koneista :'( Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 End of an era has begun... OH-LGA:n jälkeen alkaa jo huolestuttaa niiden lähdöt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 Johan tässä on muutaman vuoden huolestuttanut kun Aasian iltapäiväaallossakin saattaa olla kaikki lähtijät jotain toissijaisia ritsoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 OH-LGE [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 On tainnu Harri vähän liioitella tuota "vaaputusta" No joo, hieno hetki kuitenkin ja komeesti nousi! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 On tainnu Harri vähän liioitella tuota "vaaputusta" En muuten yhtään liiotellut, kyllä pidin koko ajan horisontin suorassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 En muuten yhtään liiotellut, kyllä pidin koko ajan horisontin suorassa. Okei. Tiilikasalta katsottuna ei näyttänyt kovin kummoiselta.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 Harryn kuvassa näyttää just niin pommilta että voisi jopa luulla idän ihmeeksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 Tiilikasalta.. MD-11 OH-LGE [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 Vaaputti komeasti jäähyväiset, kun lähti tossa 16.00 aikaan 22R:ltä, itsellä tuli otettu muutama kuvakin siitä. Eli kiitos vielä kerran lähtötiedosta täällä aamupäivällä, kruunasi lomapäivän Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 Tässä lisää vettä myllyyn. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Antti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 Tulipa haikea olo kun katseli noita Harrin vaaputuskuvia... En minä noilla matkustamista varsinaisesti rakasta, mutta kuvauksellisessa mielessä kauniimpaa masiinaa saa hakea. Jättäisivät edes yhden museoon... muttajoo tiedetään, onhan noilla pitkä taival vielä edessä. Kuvatkaamme näitä kuningattaria vielä kun se on Vantaalla mahdollista! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 Hieno kone... Mukavat vaaputukset. Niin ne ajat muuttuvat ja koneet sen mukaan. -jukka 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 14, 2009 Sorry. Mut. Pakko sanoo yhden AY-mekaanikon sanoin.. "Taas yks romu vähemmän harmina". Onhan se totta että DC-11 on hieno kone mutta kun nykyaika vaan on , ainakin "nykyaikaisessa" länsimaassa , ajanut ohi. Jos nykyinen lama olisi kestänyt viimeiset 16-17 vuotta joka aika taitaa edellisestä suunnilleen olla niin DC-11 olisi hieno ja ihailtava pirssi. Mutkun ei. Tervemenoa vaan sinne paremmillle metsästysmaille. Siellä missä löpö on halpaa on kone vielä vuosikaudet "iskussa". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 15, 2009 Sorry. Mut. Pakko sanoo yhden AY-mekaanikon sanoin.. "Taas yks romu vähemmän harmina". Onhan se totta että DC-11 on hieno kone mutta kun nykyaika vaan on , ainakin "nykyaikaisessa" länsimaassa , ajanut ohi. Jos nykyinen lama olisi kestänyt viimeiset 16-17 vuotta joka aika taitaa edellisestä suunnilleen olla niin DC-11 olisi hieno ja ihailtava pirssi. Mutkun ei. Tervemenoa vaan sinne paremmillle metsästysmaille. Siellä missä löpö on halpaa on kone vielä vuosikaudet "iskussa". Näin se on... -jukka 8) Ps. jatkossa tuo koneiden taloudellisuus, kaiken muun ohessa tulee olemaan aina vain tärkeämpi etu lentoyhtiöille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 16, 2009 Pari kuvaa ja anteeksi jos eivät ole LGE:stä, ei tullut tunnus kuviin aikanaan v. 1997. Kiitos kyydistä. Jos joku tunnistaa, niin ilomielin otan tunnuksen vastaan. Kuvat skannattu diasta. Tuossa toisessa on tuo "mittatikkukin" helpottamassa koon arviointia. -kr [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2009 Vaikuttaisi kovasti OH-LGC:ltä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2009 Pari kuvaa ja anteeksi jos eivät ole LGE:stä, ei tullut tunnus kuviin aikanaan v. 1997. Ei voi olla OH-LGE, koska se tuli Finnairille vasta vuonna 2003. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2009 Muumikoneena toimi OH-LGC ja sitä ennen N345HC Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 17, 2009 Itseasiassa jos ihan perusasioista lähdetään ja perusarvoille mennään, niin vuonna 1997 MD-11 -alus numerolla 48780 (jota Finnairilla OH-LGE:ksi myöhemmin kutsuttiin) saattoi olla aika raakile, sillä tämä alus luovutettiin tunnuksella OO-CTC sen ensimmäiselle käyttäjälleen, Sabenalle, maaliskuussa 1998. Joten tähän Ei voi olla OH-LGE, koska se tuli Finnairille vasta vuonna 2003. lisäisin, että koko konetta ei ollut vielä olemassakaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 19, 2009 Itseasiassa jos ihan perusasioista lähdetään ja perusarvoille mennään, niin vuonna 1997 MD-11 -alus numerolla 48780 (jota Finnairilla OH-LGE:ksi myöhemmin kutsuttiin) saattoi olla aika raakile, sillä tämä alus luovutettiin tunnuksella OO-CTC sen ensimmäiselle käyttäjälleen, Sabenalle, maaliskuussa 1998. Joten tähän lisäisin, että koko konetta ei ollut vielä olemassakaan. Ok, kiitokset asian valaisusta kaikille! En noiden historiaan niin ollut perehtynyt ja jäi harmittamaan, kun ei tunnus ollut kuvissa. -kr Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 19, 2009 Ok, kiitokset asian valaisusta kaikille! En noiden historiaan niin ollut perehtynyt ja jäi harmittamaan, kun ei tunnus ollut kuvissa. -kr Eiko se luovutettukaan City Birdille? Se vain operoi Sabenan piikkiin mm. BRU-EWR-reittia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 19, 2009 OO-CTC MD-11P 48780 CityBird to Boeing A/c Co P4-TKB OO-CTC MD-11P 48780 SABENA wet-leased from CityBird P4-TKB MD-11P 48780 Boeing A/c Co P4-SWM MD-11P 48780 Boeing A/c Co to Finnair OH-LGE Boeing Capital http://www.aerotransport.org/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 19, 2009 16/04/1998 Sabena OO-CTC 01/03/2001 CityBird OO-CTC 21/02/2003 Finnair OH-LGE http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-md11-48780.htm Olipas hän nätti jo kauan sitten: http://www.airliners.net/photo/Sabena-(CityBird)/McDonnell-Douglas-MD-11/0184963/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 22, 2009 Muumikoneena toimi OH-LGC ja sitä ennen N345HC ...ja OH-LHB Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla